Extreme verlatingsangst

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, Apple, Pistasche, C_arola

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-21 14:15

Wat hebben we een enorm goede keuze gemaakt met dit paard

Als je de achtergrond niet zou weten, is het een heel normaal paard, met een zeer lief en meegaand karakter. Iedereen op stal vindt haar leuk, lief en mooi.
En als ik de achtergrond vertel kunnen ze het haast niet geloven.

Inmiddels is de osteopaat voor een tweede keer geweest en was uiterst tevreden. Het anders rijden werpt ook zijn vruchten af, paard loopt lekker op eigen benen en wordt steeds sterker.
Nog wat meer bespiering zou mogen, maar we zijn pas 6 weken aan het opbouwen/revalideren, en we kwamen van ver.

Hieronder nog wat foto’s:
Hoe scheef ze was
Afbeelding
Afbeelding
En hoe ze nu is
Afbeelding
Afbeelding
Lekker buiten stappen
Afbeelding
Dressuren
Afbeelding
In de groep
Afbeelding
En haar lieve hoofdje
Afbeelding

Babybeertjes

Re: Extreme verlatingsangst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:13

Wat een lief koppie op de laatste foto! Ik wordt blij van dit topic. Jullie hebben goed naar het paard gekeken en haar niet weg gedaan toen het even niet ging zoals verwacht. Veel paarden doen het ok op stal, en veel doen het buiten goed. Ook niet alle paarden kunnen 24/7 buiten. Dit is een zoekplaatje. Ik hoop dat jullie nog veel plezier gaan beleven, het is jullie gegund.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-21 15:19

ahh, dank je wel Babybeertjes, echt lief!
Ik heb altijd in deze merrie geloofd, ze is echt nog nooit vervelend geweest tegen ons, dat is ook de reden dat ze niet is terug gegaan naar de handelaar, deze heeft het wel aangeboden om haar terug te nemen.

Jammer genoeg heeft de handelaar niet meer gereageerd op mijn vragen over de afkomst van deze merrie, ik heb het gevoel dat ze al aardig wat heeft meegemaakt in haar jonge leven, en dat ze met een reden is ingeruild voor een ander paard.
Ook vanwege dat ze zo vreselijk mager was, onbespierd, een allergie voor neopreen heeft, en verlatingsangst, ik kan mij niet voorstellen dat hier niks van bekend was.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:41

Fijn dat jullie paardje er nu zo heerlijk relaxed bijloopt. Zoals sommige paarden niet 24/7 buiten kunnen lopen, zijn er ook paarden die niet in een stal willen zijn. Zo'n groep geeft een hoop rust, want er zijn altijd andere paarden. het zal niet gebeuren dat ze allemaal weg zijn en zij alleen achter blijft.
Heb je een paspoort? Daar staat vast wel een fokker in, of stempel van een dierenarts. misschien via die weg informatie zoeken over jullie paard.

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.
It's easier to leave than to be left behind- R.E.M. -leaving New York
Irma, my star in heaven 23-05-1990 - 27-05-2019

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-21 15:49

Misty12 schreef:
Fijn dat jullie paardje er nu zo heerlijk relaxed bijloopt. Zoals sommige paarden niet 24/7 buiten kunnen lopen, zijn er ook paarden die niet in een stal willen zijn. Zo'n groep geeft een hoop rust, want er zijn altijd andere paarden. het zal niet gebeuren dat ze allemaal weg zijn en zij alleen achter blijft.
Heb je een paspoort? Daar staat vast wel een fokker in, of stempel van een dierenarts. misschien via die weg informatie zoeken over jullie paard.

Ja, zowel de fokker, als de laatste eigenaar staan op haar papieren, misschien toch maar een poging wagen iets meer over deze merrie te weten te komen.
Ze is best leuk gefokt, heeft een volle zus en een volle broer, alle 3 een andere kleur (volle zus is valk, volle broer is vos, zij is smokey black).

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 16:20

Ben benieuwd of je meer over haar verleden te weten kan komen ;)
En wat fijn dat het zo goed gaat nu. Is zowel t paardje als jou gegund!

Elaya ~ dressuur : B+4 - springen B+5

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-21 20:11

Felien_Kyra schreef:
Ben benieuwd of je meer over haar verleden te weten kan komen ;)
En wat fijn dat het zo goed gaat nu. Is zowel t paardje als jou gegund!

Nou, een heleboel te weten gekomen , echt bizar!

Via Facebook iemand benaderd waarvan ik dacht dat hij als laatste eigenaar nog op de papieren stond, en dat klopte!

Van haar tweede tot haar vierde daar gestaan, en hebben een veulen van haar gefokt, vorig jaar. ( vader Edmundo), het is een palomino hengst.

Eind vorig jaar verkocht aan een vrouw die met haar zou gaan fokken, maar haar na twee maanden heeft ingeruild bij de handelaar voor een ander paard, en daarna hebben wij haar gekocht.

Heel veel gebeurd met haar in korte tijd, wat haar gedrag ook een beetje kan verklaren.
Veulen eraf, verkocht, doorverkocht en daarna hebben wij haar gekocht.

Dus dat verklaart ook waarom ze zo mager was, en ook wel die verlatingsangst.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-21 20:13

Haar veulen van vorig jaar
Afbeelding

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-21 21:08

Nobel01 schreef:
Haar veulen van vorig jaar
[ [url=m/Ro58Ys.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas, wel na 3 dagen overleden. Dat kan ook een deel van haar klachten verklaren.

YellowLemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:42

Wat een heerlijk topic :-) Ik kan geen concrete adviezen geven of tips (niet dat je die nodig hebt - je bent prima bezig en op weg met deze lieve merrie!) maar wilde gewoon even kwijt dat het zo leuk is om te lezen dat je haar niet zomaar hebt opgegeven en haar 'gehoord' hebt.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-21 21:47

YellowLemon schreef:
Wat een heerlijk topic :-) Ik kan geen concrete adviezen geven of tips (niet dat je die nodig hebt - je bent prima bezig en op weg met deze lieve merrie!) maar wilde gewoon even kwijt dat het zo leuk is om te lezen dat je haar niet zomaar hebt opgegeven en haar 'gehoord' hebt.

Dank je wel Yellow Lemon, ik geef niet gauw op, en haar karakter heeft haar gered.
De oude eigenaren gaan ieder jaar al hun oude paardjes af om ze live te bewonderen, dat hoor je niet vaak.

Zo ook willen ze graag komen kijken naar Unique deze zomer, hoe leuk is dat!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:55

Fijn dat ze het zo goed doet! Je eerste een derde foto zijn trouwens hetzelfde (toch?) in je post over de behandeling van de osteo.

koeien op de weg...

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-21 22:05

GDG schreef:
Fijn dat ze het zo goed doet! Je eerste een derde foto zijn trouwens hetzelfde (toch?) in je post over de behandeling van de osteo.

Inderdaad, ff de goede zoeken.:
Zo is ze nu

Afbeelding

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:21

Super dat je nu al wat meer informatie hebt over Unique.

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.
It's easier to leave than to be left behind- R.E.M. -leaving New York
Irma, my star in heaven 23-05-1990 - 27-05-2019

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-21 15:48

Unique doet het zo goed!, als je haar verleden niet zou weten is het een heel normaal paard.
Gisteren hinneken toen ik aan kwam, maar ook toen ik weg wilde gaan. Dan komt ze als een gek aan gewandeld om te knuffelen, lief paard.
Iedereen is gek op haar, en zij is gek op iedereen.

nog een paar rijfoto's met mij dochter:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:49

Wat fijn! Ze ziet er goed uit!

Paardengek in hart en nieren!

Dabiscui

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 16:39

Super fijn om te horen. Ik ben blij dat de verhuizing zo goed heeft uitgepakt!