Heeft er iemand ervaring met positieduizeligheid, ook wel bekend als BPPD of een "goedaardige positieverstoring van het evenwichtsorgaan"?
Ik heb sinds gistermiddag last van plotseling opkomende duizeligheid. Het komt en gaat in golven en soms ben ik er zo misselijk van dat ik er van moet overgeven. Vanmiddag heb ik telefonisch contact met de huisarts gehad, hij heeft deze diagnose gesteld en hij adviseerde rustig aan doen en met een paar dagen moet er eigenlijk wel verlichting van de klachten zijn. Is dat niet het geval, dan zou de fysio nog een zogenaamde Epley-beweging kunnen uitvoeren.
Liggend op bed gaat alles prima, ik heb net ook weer wat gegeten en gedronken en voel me verder niet ziek. Ook geen hoofdpijn of gevoeligheid voor licht of geluid. Alleen als ik ga zitten word ik duizelig, naar het toilet lopen is helemaal een ramp. Het evenwichtsorgaan is dus iets verstoord en ik loop alsof ik teveel gedronken heb.
Ik heb een hele lieve vriend die me vanavond eten op bed gebracht heeft en die me goed in de gaten houdt, dus wat dat betreft zit het goed

Wie heeft dit ook eens meegemaakt? Hoe snel verdwenen je klachten? En hoe zorg je ervoor dat je toch genoeg blijft eten en drinken als rechtop zitten lastig is?