(Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke bijwerkingen heb jij ervaren van het AstraZeneca vaccin?

Zere arm
126 (19%)
Hoofdpijn
103 (15%)
Koorts
74 (11%)
Verhoging
64 (9%)
Vermoeidheid
99 (15%)
Spierpijn
93 (14%)
Bult op de prikplek
34 (5%)
Roodheid op de prikplek
27 (4%)
Geen bijwerkingen
38 (5%)

Totaal aantal stemmen: 658


NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:22

IMJ schreef:
Nou dat he pien. Ik ben dus vorige week gevaccineerd. Bij alles wat ik lees en vooral voel word ik onrustig...


Idd, ik ben vrijdag nog geënt en hoewel het risico laag is voelt het toch een beetje eng door alle aandacht die er aan geschonken wordt en het feit dat het voor de tweede keer wordt gestopt.
Ik voel mij eigenlijk vanaf vanmiddag pas weer goed en ben wel benieuwd naar het oordeel van EMA volgende week.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:26

Ik zal blij zijn als het zaterdag is. Dan zit ie er 14 dagen in.

Had verder eigenlijk vrijwel geen bijwerkingen. En het meest vd tijd maak ik me niet druk. Maar soms.. eventjes..

Swift
Berichten: 2099
Geregistreerd: 20-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:27

NESCAFE schreef:
Idd, ik ben vrijdag nog geënt en hoewel het risico laag is voelt het toch een beetje eng door alle aandacht die er aan geschonken wordt en het feit dat het voor de tweede keer wordt gestopt.
Ik voel mij eigenlijk vanaf vanmiddag pas weer goed en ben wel benieuwd naar het oordeel van EMA volgende week.


Heel herkenbaar, ik ben dinsdag gevaccineerd. Ik vond het al best spannend na de eerste stop en nu al helemaal... Ik ben er ook behoorlijk ziek van geweest.
Ik neem nu voor de zekerheid elke dag een kinderaspirine vanwege de bloedverdunnende werking, baat het niet dan schaadt het ook niet.

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:34

Dubbel post
Laatst bijgewerkt door NESCAFE op 04-04-21 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:40

NESCAFE schreef:
Swift schreef:
Heel herkenbaar, ik ben dinsdag gevaccineerd. Ik vond het al best spannend na de eerste stop en nu al helemaal... Ik ben er ook behoorlijk ziek van geweest.
Ik neem nu voor de zekerheid elke dag een kinderaspirine vanwege de bloedverdunnende werking, baat het niet dan schaadt het ook niet.


:) Ik neem resveratrol dat zou iets soortgelijks moeten doen.


IMJ schreef:
Ik zal blij zijn als het zaterdag is. Dan zit ie er 14 dagen in.
Ik ook pff...

Anoniem

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:42

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel af aan het tellen ben. Nog 8 dagen hier.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:47

Swift schreef:
NESCAFE schreef:
Idd, ik ben vrijdag nog geënt en hoewel het risico laag is voelt het toch een beetje eng door alle aandacht die er aan geschonken wordt en het feit dat het voor de tweede keer wordt gestopt.
Ik voel mij eigenlijk vanaf vanmiddag pas weer goed en ben wel benieuwd naar het oordeel van EMA volgende week.


Heel herkenbaar, ik ben dinsdag gevaccineerd. Ik vond het al best spannend na de eerste stop en nu al helemaal... Ik ben er ook behoorlijk ziek van geweest.
Ik neem nu voor de zekerheid elke dag een kinderaspirine vanwege de bloedverdunnende werking, baat het niet dan schaadt het ook niet.

Wat voor k8nderaspirine dan?
Overigens schijnt dat niet te helpen.. maar voor je gevoel doe je dan iets hè?

Swift
Berichten: 2099
Geregistreerd: 20-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:54

Nou ik ben ook aan het aftellen en wordt er ook wel een klein beetje hypochonder van terwijl ik daar normaal gesproken niet zo'n last van heb en juist vrij nuchter ben. Maar nu let ik ineens op alles en weet ik helemaal niet of ik dat normaal ook voel omdat ik dan niet zo hysterisch aan het opletten ben :') Ik weet dat het super stom is en dat de kans piepklein is maar toch... Het helpt ook niet dat iedereen kijkt alsof je terminaal bent als je vertelt dat je bent ingeënt met Astrazeneka :')

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:55

IMJ schreef:
Ja maar ja.. wat is niet normaal. We hebben allemaal wel eens hoofdpijn oid..

Ik had van de week 1 avond zeurende koppijn. Heb ik wel vaker. Neem ik paracetamol en ga naar bed. Nu werd ik er toch onrustig van snap je?
Was toch blij dat het weer weg was de dag erna..

Hoofdpijn die niet overgaat van pijnstilling. Maar snap je wel.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:56

O getver, vreselijk. Ik moet die AZ troep nog krijgen eind deze maand. Ik kan al helemaal niet tegen dat soort stress, hypochonder eerste klas

Swift
Berichten: 2099
Geregistreerd: 20-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:59

IMJ schreef:
Wat voor k8nderaspirine dan?
Overigens schijnt dat niet te helpen.. maar voor je gevoel doe je dan iets hè?


Aspirine is wel echt een aangetoonde en veel gebruikte bloedverdunner: https://www.apotheek.nl/medicijnen/acetylsalicylzuur-als-antistollingsmiddel

De dosering van een kinderaspirine (100 mg) schijnt genoeg te zijn. Het is in ieder geval een fijn idee om iets te doen inderdaad!

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:01

Komt goed Morrie, misschien net als Pien al die ophef gewoon even proberen te vermeiden?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:02

Swift schreef:
Nou ik ben ook aan het aftellen en wordt er ook wel een klein beetje hypochonder van terwijl ik daar normaal gesproken niet zo'n last van heb en juist vrij nuchter ben. Maar nu let ik ineens op alles en weet ik helemaal niet of ik dat normaal ook voel omdat ik dan niet zo hysterisch aan het opletten ben :') Ik weet dat het super stom is en dat de kans piepklein is maar toch... Het helpt ook niet dat iedereen kijkt alsof je terminaal bent als je vertelt dat je bent ingeënt met Astrazeneka :')

Ik dus normaal ook niet. Bij alles denk ik zal wel weer over gaan

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:03

Swift schreef:
IMJ schreef:
Wat voor k8nderaspirine dan?
Overigens schijnt dat niet te helpen.. maar voor je gevoel doe je dan iets hè?


Aspirine is wel echt een aangetoonde en veel gebruikte bloedverdunner: https://www.apotheek.nl/medicijnen/acetylsalicylzuur-als-antistollingsmiddel

De dosering van een kinderaspirine (100 mg) schijnt genoeg te zijn. Het is in ieder geval een fijn idee om iets te doen inderdaad!

Dat weet ik maar in dit geval is het de combi met de thrombocyten hè? Nou.. misschien ga ik het ook wel halen.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:04

Morrie schreef:
O getver, vreselijk. Ik moet die AZ troep nog krijgen eind deze maand. Ik kan al helemaal niet tegen dat soort stress, hypochonder eerste klas

Jij bent wat ouder.. niet voor de hand liggend dat jij problemen krijgt!

Swift
Berichten: 2099
Geregistreerd: 20-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:09

IMJ schreef:
Dat weet ik maar in dit geval is het de combi met de thrombocyten hè? Nou.. misschien ga ik het ook wel halen.


Ja dat is zo maar in Duitsland scheen het juist ook weer sinus trombose te zijn zonder thrombocyten dus daarom het toch maar gehaald al was het alleen maar voor het goede gevoel :o

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:14

Sizzle schreef:
Komt goed Morrie, misschien net als Pien al die ophef gewoon even proberen te vermeiden?

Dat lukt niet, want mijn echtgenoot stelt me de hele dag van ieder detail op de hoogte (hij heeft zelf Pfizer gehad)

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:17

Morrie schreef:
Sizzle schreef:
Komt goed Morrie, misschien net als Pien al die ophef gewoon even proberen te vermeiden?

Dat lukt niet, want mijn echtgenoot stelt me de hele dag van ieder detail op de hoogte (hij heeft zelf Pfizer gehad)


Kun je hem dan niet vragen om dat even een maandje niet te doen voor jou?

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:36

Sizzle schreef:
Kun je hem dan niet vragen om dat even een maandje niet te doen voor jou?

Weinig kans.... ik moet goed voorbereid zijn volgens hem

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:54

Dit gaat toch allemaal om 5 mensen met trombose waarvan er 1 is overleden?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:08

Ja in Europa meer. Maar in nl klopt dat idd

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 23:48

Zag net een bericht, gedeeld door metronieuws dat de overleden persoon blijkbaar al vaker last van trombose in combi met bloedplaatjes had, dan is het wel apart dat ze met AZ gevaccineerd is.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 07:01

Vind het ook vervelend dat dat niet eerder gemeld is.. hoeft dus geen verband te hebben met Astra

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34654
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 07:24


Sandra_H

Berichten: 2716
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 08:10

Even tussendoor iets wat me net te binnen schoot: als ik het goed heb zijn de meeste AZ overledenen tot nu toe vrouwen toch? Zou dat dan niet iets te maken kunnen hebben met het gebruik van de pil? Al dan niet in het verleden (er vanuit gaand dat niet heel veel vrouwen 'm na hun 50ste nog slikken)? Want dan is de kans op trombose groter, zeker als er daarnaast ook gerookt wordt.