Cayenne schreef:Catharina's kan ik ook zeker aanraden! Dat zijn ook hele rustige vogels.
Hun kooi afmetingen zou ik niet specifiek weten, want ik heb mijn valken in een voliere. Maar met name de breedte is belangrijk.
Ik neem deze kooi even als voorbeeld. Montana is wel een duur merk hoor, niet schrikken![]()
https://www.avonturiashop.nl/montana-vo ... tinum.html
Giftige stoffen zijn oa roken (lijkt me duidelijk waarom), teflon, wierook en ook veel planten.
Dus ik zou ook even door het huis gaan met oma en haar vragen wat voor planten ze heeft.
Oh ja, en lood is dodelijk, dus uitkijken met oa loodveters in vitrage en gordijnen.
Qua spullen is echt een beetje afhankelijk wat voor vogels er komen, maar neem aub geen speeltjes met spiegeltje!
Is een kooi van 80x50x80 groot genoeg? Voor 2 Catharina parkieten? Zo mogen overdag dus gewoon lekker rondvliegen in de kamer, het is alleen voor s’ nachts en als ze erin willen. deurtje blijft dan altijd open. Mijn oma heeft ook een grote tuin! (Niet mega maar er past makkelijk een volière in) kunnen we ook nog naar kijken.