Voor ik ga schieten met allerlei vragen zal ik het onderwerp eerst even toelichten.
Voor mijn opleiding Hippische Bedrijfskunde aan de Aeres Hogeschool in Dronten moet ik een marktonderzoek doen en deze wil ik graag richten op de Friezen markt en deze moet niet alleen gericht zijn op de Nederlandse markt maar ook op de buitenlandse markt.
Nu is mijn vraag: wat voor soort Friezen wordt nu naar gevraagd? (zowel dus in Nederland als in het buitenland)
bijvoorbeeld:
- Modern type of ouderwets
- Een grote maat of juist een kleinere
- Moet hij Z niveau kunnen lopen of zelf grandprix
- Zacht karakter of juist vurig
Om dit soort informatie te verzamelen kan ik wel wat hulp gebruiken! Heb je suggesties over hoe ik dit onderzoek aan kan pakken, kan je mij in contact brengen met een Friezen handelsstal die aan dit onderzoek mee wil werken, werk je zelf op een Friezen handelsstal en wil je mij helpen of ben je zelf op zoek naar een Fries en wil je jou eisenlijstje met mij delen? Laat het mij dan vooral weten!
Dit is dan uiteraard als uitbreiding op mijn huidige lijstje van fokkers, handelaren en trainingsstallen en het stamboek waarvan ik alle informatie op internet heb gevonden en doormiddel van contact via de telefoon. Op deze manier hoop ik nog meer informatie te vergaren en hierdoor mijn onderzoek nog uitgebreider en dieper te kunnen doen.
Bij voorbaat dank!