Pre-Corona vakantie: Paardrijden Australië

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wranglerbutt

Berichten: 10379
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Pre-Corona vakantie: Paardrijden Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 19:49

Op de laatste dag van van het rare jaar 2020 8)7 kijk ik met verwondering en plezier terug op de prachtige reis naar Australië die ik in Maart maakte.

Ik had dubbel mazzel:
a) dat mijn vakantie begon voordat een ziekte genaamd Covid19 de levens van velen over de hele wereld overhoopt gooide en
b) dat ik het grootste gedeelte van mijn reis had voltooid, voordat het begrip 'lockdown' ook Australië bereikte...
In de eerste week van mijn vakantie verbleef ik met mijn vriend Australische vriend Joel bij onze gezamelijke vriendin, Jill, die in de Blue Mountains (New South Wales) woont. Met Jill hebben we diverse prachtige ritten gemaakt *\o/*

De eerste rit ging naar Berghofers' Pass, één van de eerste door pioniers aangelegde wegen over de Blue Mountains.
1.
Afbeelding
Waanzinnig mooie uitzichten!

2.
Afbeelding
Painthorse merrie Melody was mijn parter

3.
Afbeelding

De tweede rit ging naar Hanging Rock (NSW), door een natuurgebied dat enkele maanden eerder was getroffen door de vreselijke bosbranden :\
4.
Afbeelding

5.
Afbeelding
Joel & Bailey bij de rand van de klif :=

6.
Afbeelding
Wijds uitzicht <3

De derde rit ging naar een bosachtig gebied, door regen de dag tevoren waren de paden moeilijk begaanbaar en op sommige plaatsen versperd.
7.
Afbeelding
The Blue Mountains as seen through the ears of Bailey, Melody & Mack

8.
Afbeelding
Waar het pad werd versperd, moesten we 'bush bashen'. Hier was Joel een eventuele route aan het verkennen.

Na een verblijf van 5 dagen in de Blue Mountains, hebben Joel en ik een epic roadtrip van 3 weken gemaakt, via Canberra naar Adelaide, langs de Princess Highway naar Melbourne, vandaar naar de Snowy Mountains, de kust van New South Wales en via Sydney naar Joel's boerderij 300 km boven Sydney, Rocky Ridge Farm. Sinds de droogte en de bosbranden van 2019, die ook deze streek zwaar hebben getroffen, is er geen rundvee meer op de boerderij. Maar er zijn wel 5 paarden!

9.
Afbeelding
De paarden van Joel, vlnr: Buddy, Grey Jack, Texie, Joe en Brown Jack

10.
Afbeelding
Eerste ritje op de boerderij, op Appaloosa Joe

11.
Afbeelding
Een andere rit, op Clydesdale kruising Texie.
Joel rijdt met korte broek en blote voeten :wow: Aussies zijn weird :roll: :')

12.
Afbeelding
Op het strand (7 km van de farm) met Texie

13.
Afbeelding
Terugkomst van buitenrit met Grey Jack

14.

Paarden uit de 'paddock' halen voor hun eten :+ Buddy kwam pas een paar minuten later aansjokken ;)

15.
Afbeelding
Bijna terug op stal na een laatste rit op Rocky Ridge Farm ;(

Terwijl ik bij Joel verbleef, kreeg ik te horen dat wereldwijd allerlei luchthavens sloten en mijn retourvlucht was geannuleerd -O-
Gelukkig kon ik zo lang ik wilde op de boerderij blijven, ook al moest Joel voor zijn werk (ivm Covid) naar Sydney. Uiteindelijk kon ik een week later met een andere maatschappij naar huis vliegen en heeft mijn verzekering alle extra kosten vergoed.
Terugkomen in de eerste lockdown in Nederland was wel een erg ontnuchterende ervaring! :?

Ik prijs me gelukkig dat ik deze prachtige reis heb kunnen maken voordat Australië door Covid op slot ging. Ik hoop er gauw terug te kunnen keren!

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:56

hahah; Grey Jack en Brown Jack. :') Gotta love the Aussies

Maar mooie reis: niemand kan je deze ervaring iig meer afnemen! :j

mala26

Berichten: 5002
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Pre-Corona vakantie: Paardrijden Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:12

Prachtige reis. Erg gaaf. Zal idd erg raar zijn geweest zo met terug keer qua corona

Wranglerbutt

Berichten: 10379
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 11:24

mairead schreef:
hahah; Grey Jack en Brown Jack. :') Gotta love the Aussies

Maar mooie reis: niemand kan je deze ervaring iig meer afnemen! :j

Ze heetten allebei al Jack :D Iets met ongeluk als je de naam van een paard veranderd .. :')

Wranglerbutt

Berichten: 10379
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 11:27

mala26 schreef:
Zal idd erg raar zijn geweest zo met terug keer qua corona

Terugkomen op een vrijwel leeg Schiphol was echt bizar.
Ik hoop dat het gauw weer mogelijk zal zijn (misschien dankzij vaccinaties?) om te reizen... Er is nog zo veel meer dat ik in Australie wil zien *D

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:18

Wranglerbutt schreef:
mairead schreef:
hahah; Grey Jack en Brown Jack. :') Gotta love the Aussies

Maar mooie reis: niemand kan je deze ervaring iig meer afnemen! :j

Ze heetten allebei al Jack :D Iets met ongeluk als je de naam van een paard veranderd .. :')


Ik vond het ook al grappig :D ik vind dat er nog een zwarte en voskleurige jack bij moet...

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Pre-Corona vakantie: Paardrijden Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:29

Ohhhh wat heerlijk dit :+: ik heb zelf in de Snowy Mountains gereden. Wat een geweldige natuur he!

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:31

Wranglerbutt schreef:
Terugkomen in de eerste lockdown in Nederland was wel een erg ontnuchterende ervaring! :?

Ik zat beduidend minder ver van huis (schotland) maar op vrijdag thuis komen in "lockdown NL" is inderdaad een bijzondere gewaarwording, te meer omdat we er in Schotland weinig of niks van mee gekregen hebben.
Je zwaait je collega's uit; tot over een week en vervolgens zie je een aantal niet meer in levende lijve omdat ik later ook nog eens van baan wisselde.

Ik herken je gevoel.

Maar het ziet er verder uit als top vakantie :j Genieten!

classic_life

Berichten: 2142
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: North Dandalup, Western Australia

Re: Pre-Corona vakantie: Paardrijden Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 02:35

Ziet eruit dat je een super mooie en gave tijd hebt gehad.
Kan me voorstellen dat het een beetje een shock to the system was op terug komst met alle lockdowns.

Deracine

Berichten: 73
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Santpoort

Re: Pre-Corona vakantie: Paardrijden Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 23:41

Wat een onwijs gave reis en leuke foto's!

ievie

Berichten: 2196
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Pre-Corona vakantie: Paardrijden Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 23:48

Gaaf hoor! Ik ben een paar jaar geleden ook in australie geweest en heb net als jij een fantastische roadtrip gemaakt. Ook heb ik daar een ritje te paard gemaakt. Volgens mij ook bij de Blue Mountains. Prachtig gebied!

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Pre-Corona vakantie: Paardrijden Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 00:56

Prachtige rit! Een mooie herinnering om aan terug te denken

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Pre-Corona vakantie: Paardrijden Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 06:18

Prachtige foto's!! Erg leuk om te zien!

Wranglerbutt

Berichten: 10379
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 09:58

Bedankt voor de leuke reacties +:)+

Negerzoen schreef:
Ohhhh wat heerlijk dit :+: ik heb zelf in de Snowy Mountains gereden. Wat een geweldige natuur he!
De natuur in Australië is overweldigend mooi <3 En nog veel grootser er veelzijdiger dan ik me had kunnen voorstellen!

ikke schreef:
Ik zat beduidend minder ver van huis (schotland) maar op vrijdag thuis komen in "lockdown NL" is inderdaad een bijzondere gewaarwording, te meer omdat we er in Schotland weinig of niks van mee gekregen hebben.
Je zwaait je collega's uit; tot over een week en vervolgens zie je een aantal niet meer in levende lijve omdat ik later ook nog eens van baan wisselde.

Ik herken je gevoel.
Het is zo bizar dat ik een aantal collega's al bijna meer dan 10 maanden niet heb gezien... :
Normaal doe ik er na een lange vakantie een weekje over om weer een beetje in mijn werkritme te zitten, maar nu voel ik me na 10 maanden nog steeds een beetje verweesd ;(

classic_life schreef:
Ziet eruit dat je een super mooie en gave tijd hebt gehad.
Kan me voorstellen dat het een beetje een shock to the system was op terug komst met alle lockdowns.
Shock to the system :oo geeft het gevoel inderdaad wel aardig weer :D

ievie schreef:
Gaaf hoor! Ik ben een paar jaar geleden ook in australie geweest en heb net als jij een fantastische roadtrip gemaakt. Ook heb ik daar een ritje te paard gemaakt. Volgens mij ook bij de Blue Mountains. Prachtig gebied!
'Paardenvrienden' hebben in verre landen is een privilege en een zegen! :+:

kidding

Berichten: 536
Geregistreerd: 23-12-05
Woonplaats: emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 10:57

Wat een prachtige vakantie Fotos . Nummer 12 is waanzinnig mooi !

JorienNH
Berichten: 25
Geregistreerd: 06-12-20

Re: Pre-Corona vakantie: Paardrijden Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:09

Wat ontzettend gaaf zeg, jaloers!