[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:12

HorseTimeXL schreef:
Hier toch maar besloten, nu ik maandag ook mn 13e maand uitbetaald krijg, een duurdere deken te scoren. Nu de tweede pagony deken waarvan de binnenvoering stuk gaat en het wol eruit hangt. Divzoza kan niet zeker zeggen of het door een verkeerde productie gaat en kunnen dus niet doen... ook al zei ik, ja mijn paard staat in de paddock maar ik neem aan dat de binnenvoering ook tegen een sprintje en een bokje moet kunnen.. maar ja wie ben ik.

Nu toch de Bucas Big Neck Power Turnout besteld. Ben heel erg benieuwd of die past. Ben ik ook meteen af van het dekenwisselen :D


Daar hangt idd ook wel een leuk 13e maand prijskaartje aan. :D In ieder geval een andere prijsklasse dan de Pagony. Helpt dat nou en beetje dat effect van dat folie wat erin verwerkt zit? Ongeveer beetje zelfde maat/model als jouw huidige Pagony? Wel ideaal dat je minder vaak dekens hoeft te wisselen.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:17

Heeft iemand ervaring met de Waldhausen outdoordeken comfort line 200 gram?

Bambino
Berichten: 2168
Geregistreerd: 25-09-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 08:57

Vraagje.

Ik had eerst onder mijn rhino wug lite liners van Horseware. Echt de pasvorm hier van is echt niet fijn op mijn paard.

Nu wilde ik de highliner van Harry horse aanschaffen. Ik las overal dat deze heel groot vallen.
Mijn paard heeft 130/183 van maat.
Nu had ik er 2 besteld bij Agradi in maat 130/175 maar ze liggen echt ruk. Voorkant sluit mooi aan maar van achter mist hij een paar centimeter en als hij ze hoofd naar beneden doet schuift de deken naar voor en staat bol op zijn rug.
De andere precies zelfde maat past van lengte wel perfect alleen die is weer veels te kort van achter ze hele bovenbenen zijn bloot.

Wie heeft hier nog meer ervaring mee bij de highliners dat ze zo verschillen van elkaar? En zou 135/185 ten opzichte van de horseware dekens heel groot verschil zijn?
Hij heeft nog een reserve harry horse highneck van 185cm en deze past wel. Maar omdat ik overal las dat de Highliners zo groot uitvallen en zijn bovenmaat nu ook 130 was..

Spenk
Berichten: 21772
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:08

Ik zou een amigo staldeken er onder doen. Dan heb je dezelfde maat als je rhino.

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:35

Heeft de wug dan ook alle haakjes voor het liner systeem? := Dacht dat alleen de niet wug dekens dat hadden?

Bambino
Berichten: 2168
Geregistreerd: 25-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:04

Bagheera_206 schreef:
Heeft de wug dan ook alle haakjes voor het liner systeem? := Dacht dat alleen de niet wug dekens dat hadden?


Nee klopt maar bij mijn andere paard lag het ook prima met de liner enkel van achter vastklikken.
Maar bij deze niet, ook niet met een amigo bravo.

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:05

Ah ok. Ik dacht dat het dan aan ontbreken van de haakjes lag, maar als hij volledig vast geklikt bij de Amigo Bravo ook niet lekker ligt kan het daar niet aan liggen.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:24

Nou ik heb mijn Rambo deken getest en hij blijkt niet alleen op de naden door te lekken, maar op verschillende plaatsen. Ik mag 'm terugsturen en dan krijg ik een nieuwe. Nu nog even wachten tot ie weer helemaal droog is en dan maar hopen dat niet alle pakket inleverpunten gesloten zijn.

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:29

Sosha schreef:
Nou ik heb mijn Rambo deken getest en hij blijkt niet alleen op de naden door te lekken, maar op verschillende plaatsen. Ik mag 'm terugsturen en dan krijg ik een nieuwe. Nu nog even wachten tot ie weer helemaal droog is en dan maar hopen dat niet alle pakket inleverpunten gesloten zijn.


Dat is super zeg! Zijn ze dan toch voor niet voor niets zo duur en zit er 3 jaar garantie op.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:32

Wel waardeloos dat zo'n dure nieuwe deken zo slecht waterdicht is. Mag toch niet kunnen :=

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:34

Ja gelukkig wel !! 300 euro in de prullebak (en dan had ik 'm nog met korting) vind ik best veel :D

Eens dat het niet zou mogen, je zou verwachten dat ze wel getest werden voor dat geld.
Maar misschien is dat duurder dan af en toe een nieuwe geven ?

Bambino
Berichten: 2168
Geregistreerd: 25-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:45

Bagheera_206 schreef:
Ah ok. Ik dacht dat het dan aan ontbreken van de haakjes lag, maar als hij volledig vast geklikt bij de Amigo Bravo ook niet lekker ligt kan het daar niet aan liggen.


Dat dacht ik ook, daarom er een bravo opgelegd maar dat maakt dus geen verschil. Het ligt hem gewoon niet lekker. Terwijl de rhino super ligt.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:51

Sosha schreef:
Ja gelukkig wel !! 300 euro in de prullebak (en dan had ik 'm nog met korting) vind ik best veel :D

Eens dat het niet zou mogen, je zou verwachten dat ze wel getest werden voor dat geld.
Maar misschien is dat duurder dan af en toe een nieuwe geven ?


Een aantal dekens van een batch worden getest, maar niet alle dekens. Kan zijn dat die bij die van jou net jiet goed geproduceerd is of de dat er iets was met het impregneermiddel.
Wel fijn dat je een nieuwe krijgt!

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 15:21

Bambino schreef:
Vraagje.

Ik had eerst onder mijn rhino wug lite liners van Horseware. Echt de pasvorm hier van is echt niet fijn op mijn paard.

Nu wilde ik de highliner van Harry horse aanschaffen. Ik las overal dat deze heel groot vallen.
Mijn paard heeft 130/183 van maat.
Nu had ik er 2 besteld bij Agradi in maat 130/175 maar ze liggen echt ruk. Voorkant sluit mooi aan maar van achter mist hij een paar centimeter en als hij ze hoofd naar beneden doet schuift de deken naar voor en staat bol op zijn rug.
De andere precies zelfde maat past van lengte wel perfect alleen die is weer veels te kort van achter ze hele bovenbenen zijn bloot.

Wie heeft hier nog meer ervaring mee bij de highliners dat ze zo verschillen van elkaar? En zou 135/185 ten opzichte van de horseware dekens heel groot verschil zijn?
Hij heeft nog een reserve harry horse highneck van 185cm en deze past wel. Maar omdat ik overal las dat de Highliners zo groot uitvallen en zijn bovenmaat nu ook 130 was..


Ik heb deze ook een keer gepast. Eigen maat genomen maar was veel te krap om zijn nek. Ook was hijbij zijn lijf veel te kort. Zag een stuk buik zeg maar. Was een waardeloze pasvorm.

Bambino
Berichten: 2168
Geregistreerd: 25-09-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:59

Ik heb besloten dan toch maar voor een extra wug te gaan lijkt me de beste oplossing . Medium of Heavey. Rhino, Rambo of Amigo. Mocht iemand er nog 1 hebben liggen maat 5.9 of 6.0 doe gerust een PB.

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 16:32

Dekentje na afgelopen nacht maar op gelaten. Komt morgen echt een heel flinke bak met regen aan. :=

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 18:03

Jaa volgens het weerbericht de hele week zelfs :( hopelijk gaat het toch een beetje meevallen..

Love_Mirra
Berichten: 1250
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:25

Haai, ik kom even binnen vallen.

Ik heb een aantal pagina’s door gelezen maar kom mijn vraag niet helemaal tegen.

Ik ben op zoek naar een echte goede waterdichte deken. Eentje die in dagenlange regen ook gewoon nog droog is. Liefst ook meerdere jaren. 0 gram, linersysteem is een pluspunt. Maar vooral waterdicht zijn (en blijven). Geen sloper.

Ik zag voornamelijk zelf:
Rambo of rhino
Shires
=> iemand daar waterdichte ervarinh mee?

-Bucas valt af, dat heeft geen mooie pasvorm op het paardje

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:27

Ik zeg amigo bravo. Die jaren weet ik nog niet maar tot nu toe ben ik erg tevreden

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:51

Ik heb de rhino dekens. Sommige zijn echt al ruim 6 jaar oud (de groen geruite versie) en nog steeds perfect waterdicht door de extra waterdichte tussenlaag!

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 00:02

Ik heb Weatherbeeta daar ben ik erg te spreken over. Hiervoor ook een amigo bravo gehad die bleef ook altijd goed. Na 2 lekke Rambo’s was ik daar wel klaar mee.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 09:29

Ik heb al 7 jaar een Rambo, en is nog steeds perfect waterdicht.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 09:31

Mijn irish houdt t tot op heden ook erg goed ( bucas).
24/7 buiten

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 09:36

Hoe vaak wassen jullie de dekens als ze idd al 5 jaar of ouder zijn?

Ik heb nog geen ervaring met dekens op lange termijn. Ben pas dit najaar begonnen met regendekentjes. Heb nu een Amigo Hero Lite pony, Amigo Bravo Lite pony en een Rambo Icelandic Lite. De Bravo en Rambo liggen nog nieuw in verpakking en de Amigo Hero Lite houdt zich nog erg goed.

Ik krijg vanmiddag als het goed is de 100 gram liner binnen. Hopelijk past deze goed onder de Bravo en Rambo... #fingerscrossed

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 09:42

Bagheera_206 schreef:
Hoe vaak wassen jullie de dekens als ze idd al 5 jaar of ouder zijn?

Ik heb nog geen ervaring met dekens op lange termijn. Ben pas dit najaar begonnen met regendekentjes. Heb nu een Amigo Hero Lite pony, Amigo Bravo Lite pony en een Rambo Icelandic Lite. De Bravo en Rambo liggen nog nieuw in verpakking en de Amigo Hero Lite houdt zich nog erg goed.

Ik krijg vanmiddag als het goed is de 100 gram liner binnen. Hopelijk past deze goed onder de Bravo en Rambo... #fingerscrossed


Ik was de Rambo 1 keer per dekenseizoen, altijd in het voorjaar als de dekens afgaan.
De liners was ik gemiddeld 1 keer per maand of 1 keer per 2 maanden.