Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:34

Ik haal 'm ook zodra ik mag en hoop dat voldoende mensen dat ook doen zodat ik zeker beschermd ben.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:36

Ik vraag mij wel af of immuun worden haalbaar is maar ik hoop het.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:38

lenaa_tje schreef:
Ik vraag mij wel af of immuun worden haalbaar is maar ik hoop het.

Daar komen we pas later achter, helaas.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:39

bigone schreef:
lenaa_tje schreef:
Ik vraag mij wel af of immuun worden haalbaar is maar ik hoop het.

Daar komen we pas later achter, helaas.

Maar als mensen denken dat, dat het geval is vind ik dat best wel gevaarlijk

Floemii
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 00:19

Hoi geen idee of ik het hier mag vragen...
Helaas had ik afgelopen zondag een positief test resultaat dus hup in quarantaine en duimen dat het bij milde klachten zou blijven.
En zo geschiedde het voelt als een gemiddelde griep. Niet lekker, moe, heel moe en hoofdpijn.
Helaas is na 2 dagen ook mijn smaak en reuk verdwenen. Dat is echt een rare gewaarwording en iets waar ik me wel druk om maak.
Zijn er hier meer mensen die het hebben /gehad hebben? En wat zijn jullie ervaringen met geur en reuk verlies?
Groetjes!

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 00:21

Er is een topic speciaal voor mensen die ook Corona hebben ( gehad. Maar dat van reuk en smaak weg blijkt heel normaal te zijn. Kijk even bij de eerste post , daar staan alle topics mbt Corona vermeld . Sterkte en beterschap.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 00:35

bigone schreef:
lenaa_tje schreef:
Ik vraag mij wel af of immuun worden haalbaar is maar ik hoop het.

Daar komen we pas later achter, helaas.



Wel of niet immuun maakt volgens mij niet zoveel uit..

Als een vaccin ervoor zorgt dat de ziekte veel milder verloopt (stevige verkoudheid, milde griep) en er belanden véél minder mensen in het ziekenhuis en IC opname wordt zeldzaam, dan is óók het doel bereikt!

Het vervelende van dit virus is namelijk dat het voor zoveel ziekenhuis opnames zorgt. Als je dat weet weg te vangen doordat een vaccin voorkomt dat je heftige symptomen krijgt, houdt je niet veel anders over dan het zoveelste vervelende verkoudheid virus.


Natuurlijk zou immuniteit erg fijn zijn. Maar het hoeft geen ramp te betekenen als dat niet lukt uiteindelijk.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 00:41

Ben ik helemaal met je eens , maar ga er wel van uit dat een gedeelte van de bevolking gevolgd zal worden mbt verschillende vaccins en immuniteit . Lijkt me als gezondheidszorg nogal belangrijk om te weten .

Floemii
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 09:00

bigone schreef:
Er is een topic speciaal voor mensen die ook Corona hebben ( gehad. Maar dat van reuk en smaak weg blijkt heel normaal te zijn. Kijk even bij de eerste post , daar staan alle topics mbt Corona vermeld . Sterkte en beterschap.


Excuus na langer de zoek functie gebruiken heb ik hem gevonden. Was gister avond ook niet het beste tijdstip voor me denk ik. Echter lees ik er misschien overheen maar staat hij er volgens mij niet bij de openingspost van dit topic.
Wel een hele boel interessante andere subtopics overigens!
In ieder geval bedankt voor het vriendelijke antwoord. En ik lees graag mee met jullie vaccinatie verhaal!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78512
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 09:11

Dit is een algemeen topic dus de vraag mag best hier gesteld worden, alleen het beste antwoord krijg je denk ik in het andere topic. :) Hier zitten maar een paar mensen die daadwerkelijk corona gehad hebben.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 10:25

Floemii schreef:
bigone schreef:
Er is een topic speciaal voor mensen die ook Corona hebben ( gehad. Maar dat van reuk en smaak weg blijkt heel normaal te zijn. Kijk even bij de eerste post , daar staan alle topics mbt Corona vermeld . Sterkte en beterschap.


Excuus na langer de zoek functie gebruiken heb ik hem gevonden. Was gister avond ook niet het beste tijdstip voor me denk ik. Echter lees ik er misschien overheen maar staat hij er volgens mij niet bij de openingspost van dit topic.
Wel een hele boel interessante andere subtopics overigens!
In ieder geval bedankt voor het vriendelijke antwoord. En ik lees graag mee met jullie vaccinatie verhaal!

Je hebt gelijk, stond er niet bij . Ging er automatisch van uit dat het wel vermeld werd, excuus.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 10:45

Yes! Janssen Pharma's vaccin gaat waarschijnlijk ook begin 2021 klaar zijn en je hebt er waarschijnlijk maar één shot van nodig!
Citaat:
Covid-vaccin Janssen Pharmaceutica : 'Begin 2021 beschikbaar, één dosis volstaat'

Een veelbelovend kandidaat-vaccin tegen covid-19 is JNJ-78436735 van Janssen Pharmaceutica.

Opvallend aan dit vaccin is dat één dosis volstaat, bij de andere vaccins die momenteel getest worden in fase 3-studies, zijn telkens twee injecties nodig.

Uit fase 1 en 2-studies is gebleken dat het vaccin 'een sterke neutraliserende antilichaamrespons' teweegbracht bij bijna alle deelnemers aan de studie, dat de proefpersonen dus veel antilichamen aanmaakten.

Er bleek ook uit dat het vaccin goed verdragen werd over het algemeen en dat ook oudere volwassenen een sterke immuunrespons hadden.

Momenteel loopt een grote klinische fase 3-studie van het vaccin met 60.000 deelnemers. Als daarmee bewezen wordt dat het vaccin veilig en effectief is, zullen de eerste dosissen van het vaccin begin 2021 beschikbaar zijn, zegt J&J.

Het bedrijf zit momenteel op schema om elk jaar een miljard vaccins te kunnen leveren.

De Europese Unie heeft een contract met Janssen/J&J voor de levering van vaccins, België zou er daar 5,16 miljoen van krijgen. (VRTNWS) Foto : Covid-testlabo Janssen in Beerse - dr. Paul Stoffels CEO // Nnieuws / Guy Verellen.

https://nnieuws.be/artikel/covid-vaccin ... s-volstaat

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 10:54

Floemii schreef:
Hoi geen idee of ik het hier mag vragen...
Helaas had ik afgelopen zondag een positief test resultaat dus hup in quarantaine en duimen dat het bij milde klachten zou blijven.
En zo geschiedde het voelt als een gemiddelde griep. Niet lekker, moe, heel moe en hoofdpijn.
Helaas is na 2 dagen ook mijn smaak en reuk verdwenen. Dat is echt een rare gewaarwording en iets waar ik me wel druk om maak.
Zijn er hier meer mensen die het hebben /gehad hebben? En wat zijn jullie ervaringen met geur en reuk verlies?
Groetjes!

Wat balen , heel veel sterkte. En uiteraard ben je hier meer dan welkom, ook om over je corona te praten :(:)
Ik lees in het andere topic dat somminge mensen echt lang hun smaak kwijt zijn, hoop dat die snel weer terug komt.

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 10:59

De eerste keer rook ik niets, dat heeft een aantal weken geduurd. Daarna rook ik bloemkool.

De 2e keer rook ik maar heel kort niets.
Nu ruik ik brand. Inmiddels niet meer continu, gelukkig. Want als er echt ergens brand is ruik ik dat toch liever.
Veel beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:09

raket schreef:
De eerste keer rook ik niets, dat heeft een aantal weken geduurd. Daarna rook ik bloemkool.

De 2e keer rook ik maar heel kort niets.
Nu ruik ik brand. Inmiddels niet meer continu, gelukkig. Want als er echt ergens brand is ruik ik dat toch liever.
Veel beterschap!


Ik hoorde van een moeder dat ze het heel lastig vond omdat ze de poepbroeken van haar kind niet meer rook... En de hele dag brand ruiken...ik zou er toch een beetje stress van krijgen. Je ruikt ook niet meer of de melk zuur is enzo. Lijkt me nog best een gedoe hoor.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34642
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:45

Lijkt me vooral heel naar als je je eten niet kan proeven. Maar bij alle andere ziekteverschijnselen valt niet kunnen ruiken of proeven nog mee. Al is het heel vervelend en lastig natuurlijk.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 14:09

Blijvend geurverlies is echt heel naar en ok wel gevaarlijk. Je ruikt idd geen bederf, geen gaslucht, eten smaakt niet.
Lijkt me echt heel vervelend.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 14:29

Mijn schoonmoeder is na een verkoudheid haar reuk en smaak enkele jaren kwijt geweest.
Alleen extreme dingen rook en proefde ze nog.
Gelukkig voor haar is het na kleine 3 jaar weer teruggekomen.
Maar eten en drinken was niks meer aan.
Koken deed ze op de automatische piloot.

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 14:43

Het is zeker vervelend, maar ik weet/ wist dat het tijdelijk is.
Maar kan inderdaad erg gevaarlijk zijn.
Gelukkig ruiken mijn vriend en collega's goed. Dus zolang die niet in paniek gaan....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34642
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 15:01

Gelukkig dat het tijdelijk is. Lijkt me echt vreselijk om je hele leven last van te hebben. Ik ben dol op eten en niks meer proeven lijkt me echt heel erg. En niks kunnen ruiken kan idd erg gevaarlijk zijn.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 15:31

mijn man ruikt al tientallen jaren niks meer, geen idee hoe het gekomen is en er is nog nooit iets mis gegaan hierdoor. Hij kookt altijd en ook dat gaat goed.

besita
Berichten: 6782
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:17

hij heeft dan waarschijnlijk wel nog smaak en kan proeven .. heb laatst een kookprogramma gezien waar een bekende schaatser ( jong nog ) kwam meekoken en die rook ook niet maar proeven/smaak wel :j

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:22

Ik ruik ook al een jaar of 10 bijna niks meer. Proeven ook heel weinig.
Ik ben er aan gewend geraakt ondertussen denk ik :+

Jessix

Berichten: 16440
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:31

Bejaarde mensen hebben het vaker, verlies van smaak en ruik. En ik ken ook enkele kankerpatiënten met deze klachten, meestal door chemo. Vriendin van mij zei dat je haar gerust een drol kon voeren, ze zou het niet ruiken, noch proeven.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 18:05

Ik ben nog niet bejaard ^) :')

Mijn man had van de chemo altijd een metaalsmaak. Ruiken ging wel nog goed, maar alles smaakte naar ijzer. En hij was iemand die echt dol was op lekker eten. :\