Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:47

besita schreef:
Moet nu wel effe := want jij schreef ( en niet ik zoals je laat uitschijnen ) "we hebben nu veel meer middelen dan in het voorjaar " en nu ga je zeggen van niet


Dat schreef ik.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:48

Daarom denk ik ook dat Corona het nieuwe griepvirus word, met een goed werkend vaccin, desnoods jaarlijks te herhalen kun je de maatschappij weer openen. Mits er verder onderzoek naar de langdurige gevolgen word gedaan. Er zijn nogal wat jongeren flink te pas gekomen .

besita
Berichten: 6782
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:50

Shadow0 schreef:
besita schreef:
Moet nu wel effe := want jij schreef ( en niet ik zoals je laat uitschijnen ) "we hebben nu veel meer middelen dan in het voorjaar " en nu ga je zeggen van niet


Dat schreef ik.


Juist ja excuses !

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:51

Ik denk dat corona uitroeien op geen enkele manier opweegt tegen de maatregelen die daarvoor nodig zijn. Een vrij nieuw vaccin bij meer dan 95% van de wereldbevolking zien te krijgen, terwijl de vaccinatiebereidheid in veel landen al nauwelijks tot 70% te krijgen is, dus je zal moeten gaan verplichten en dus het recht op zelfbeschikking inleveren. En zelfs dan is vaccinatie waarschijnlijk twijfelachtig als oplossing, met een effectiviteit van rond de 70% gemiddeld en dat is uitgevoerd op mensen met een gezond afweersysteem. Ouderen en mensen met een slecht afweersysteem zullen waarschijnlijk nog lager dan die 70% komen. Tel als laatste ook nog de risico’s die er gewoon zijn met een nieuw vaccin als dat voor corona. Dat weegt op tegen de problemen die corona nú oplevert, maar als er nauwelijks meer druk op de gezondheidszorg staat en corona tot een seizoensgriep is gedegradeert weegt dat zeker niet meer op.

Of als alternatief nog tijdenlang de wereld in zware lockdowns houden totdat het virus op die manier uitgeroeid wordt. Ik denk niet dat ik hoef te beargumenteren waarom we dat niet meer willen voor iets dat gedegradeert is tot een seizoensgriep.

En dat doen we voor een virus met een relatief laag sterftepercentage en bij vrij weinig mensen tot problemen lijdt relatief gezien. Het is geen ziekte waar 30% van de mensen aansterft, zoals pokken ofzo. En bij 70% van de mensen gevaccineerd daalt dat aantal nog veel verder, tot niets meer dan een seizoensgriep. Extreme maatregelen om corona uit te roeien is net zo zinnig als proberen influenza uit te roeien.

Begrijp me niet verkeerd, als er een vaccin is dat al jaren veilig gebruikt wordt en vrijwillig 99% van de bevolking dat vaccin wil nemen, dan zou ik alleen maar voor uitroeien zijn. Ieder virus minder is winst wat mij betreft.
Maar de risico’s van vaccineren, danwel de gevolgen van nog tijdenlang in lockdown blijven (als je de mensen überhaupt al mee krijgt!) staat totaal niet in relatie tot de gevolgen van corona bij een vaccinatiegraad van 70%. En daarom is het wat mij betreft onwenselijk om corona uit te roeien.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:54

Sizzle schreef:
Ik vraag me meer af waarom we dan specifiek Covid willen uitroeien als prioriteit als er wellicht dadelijk een vaccin is?


Ten eerste, omdat er nu, niet straks, allemaal mensen ziek worden, en er bijvoorbeeld tientallen mensen per dag aan overlijden. Dat staat in geen verhouding tot wat dan ook in onze maatschappij.

Bijvoorbeeld omdat zelfs als het vaccin er straks is, dat nog niet meteen alles oplost, bijvoorbeeld omdat er nog niet genoeg vaccins zijn voor iedereen.

Citaat:
Kunnen we die energie dan niet beter stoppen in het beheersen van ziekten waar nog niet veel voor is? Dengue, Malaria, RS en welvaartsziekten? Of kan dit in parralel?


Het zou in principe in parallel kunnen, maar ja, we hebben wel te maken met een kapitalistische wereld waarin de levens van rijke mensen en rijke landen meer gewaardeerd worden. Ben ik het niet helemaal mee eens, maar ik zou toch graag corona hier stoppen ongeacht of malaria en dengue worden gestopt.
Het zijn hoe dan ook geen dingen die afgewogen worden tegen elkaar.

Citaat:
Is het zinvol om ergens covid te bestrijden waar cholera of fijnstof een groter probleem is?


Ja, corona is duidelijk ernstig genoeg om het hoe dan ook te bestrijden. Cholera bestrijden lijkt me echter ook heel zinnig. Situaties waarin fijnstof een groter probleem dan corona is, zijn er in principe niet.

Citaat:
Of.....honger? Miljoenen kinderen die al maanden geen maaltijd meer eten ivm gesloten scholen?


Quote je nu van een of andere Amerikaanse site? Want volgens mij leven er in Zwitserland geen miljoenen kinderen die afhankelijk zijn van schoolmaaltijden, en in Nederland zeker ook niet. Er zijn helaas genoeg kinderen in armoede, maar onze voorzieningen lopen niet via scholen (en oh ja, de scholen zijn niet gesloten!)
Dus ik weet echt niet waar je dit vandaan haalt maar het slaat in de context van deze discussie helemaal nergens op.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:55

bigone schreef:
Daarom denk ik ook dat Corona het nieuwe griepvirus word, met een goed werkend vaccin, desnoods jaarlijks te herhalen kun je de maatschappij weer openen. Mits er verder onderzoek naar de langdurige gevolgen word gedaan. Er zijn nogal wat jongeren flink te pas gekomen .


Welke gevolgen? De langdurige gevolgen van corona? Die zijn namelijk best heftig lijkt het. En je hoort er maar weinig over.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:59

Maar als 70% is gevaccineerd zijn de cijfers niet meer als nu shadow.... de vraag is of dán die maatregelen nog in contrast staan met de maatregelen die nodig zijn om die paar mensen die overlijden en die paar mensen die langdurig ziek blijven van covid te voorkomen.

Dat vaccineren en lockdowns nú noodzakelijk zijn voor de situatie zoals die is zal ik niet ontkennen.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 23:01

secricible schreef:
Ik denk dat corona uitroeien op geen enkele manier opweegt tegen de maatregelen die daarvoor nodig zijn. Een vrij nieuw vaccin bij meer dan 95% van de wereldbevolking zien te krijgen,


Waar komt die 95% vandaan, bron?

Citaat:
En dat doen we voor een virus met een relatief laag sterftepercentage

Het sterftepercentage is juist behoorlijk hoog en aanzienlijk hoger dan bij griep, dat op zichzelf al een redelijk hoog sterftepercentage heeft.

Citaat:
en bij vrij weinig mensen tot problemen lijdt relatief gezien.

Het leidt juist bij behoorlijk wat mensen wel degelijk tot problemen, vooral ook langdurig.

Citaat:
Extreme maatregelen om corona uit te roeien is net zo zinnig als proberen influenza uit te roeien.


Waarom denk je dat er maar 2 manieren zijn, of extreme maatregelen of niet? Waarom die starheid?

Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, als er een vaccin is dat al jaren veilig gebruikt wordt en vrijwillig 99% van de bevolking dat vaccin wil nemen, dan zou ik alleen maar voor uitroeien zijn. Ieder virus minder is winst wat mij betreft.


Waarom zou je alleen maar focussen op de mogelijkheid van vaccins als middel om uitbraken te beperken?

Citaat:
Maar de risico’s van vaccineren, danwel de gevolgen van nog tijdenlang in lockdown blijven (als je de mensen überhaupt al mee krijgt!) staat totaal niet in relatie tot de gevolgen van corona bij een vaccinatiegraad van 70%. En daarom is het wat mij betreft onwenselijk om corona uit te roeien.

Over welke risico's heb je het hier en aan wat voor cijfers denk je hier? Want als ik die rekensom maak kom ik tot de tegenovergestelde conclusie: er worden zoveel mensen ziek, zoveel mensen ernstig en zoveel mensen langdurig, en er gaan zoveel mensen dood dat het heel wenselijk is om wel behoorlijk je best te doen om dit te stoppen, ipv allerlei mensen met langdurige schade van een infectie te kampen. Dus, welke feiten en cijfers neem jij als beginpunt?

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 23:03

Shadow, Ik heb het over globaal, lokaal hebben we immers ook geen cholera. We leven immers niet in een geisoleerd Europa.

Maar als je het lokaal wilt:
Naar schatting worden er jaarlijks zo'n 2.000 kinderen met RS virus behandeld in Nederlandse ziekenhuizen.
In Nederland wordt ongeveer 1 op de 100 pasgeborenen in het eerste levensjaar opgenomen in het ziekenhuis met een RS-virusinfectie; van hen heeft 1 op de 10 beademingsondersteuning op de intensive care nodig.
Behalve voor kinderen kan het RS-virus ook ernstige gevolgen hebben voor ouderen. Volgens het RIVM is het RS-virus voor ouderen in verzorgings- en verpleeghuizen wereldwijd de tweede oorzaak van uitbraken van infectieziekten. In Nederland wordt geschat dat in sommige seizoenen zelfs meer ouderen aan een RS-virusinfectie overlijden dan aan de griep.

Weer terug naar de welerd: Wereldwijd sterven er elke dag 700 kinderen door het RS virus en jaarlijks meer dan 100.000 kinderen.

Vaccin?

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 23:07

Shadow0 schreef:
bigone schreef:
Daarom denk ik ook dat Corona het nieuwe griepvirus word, met een goed werkend vaccin, desnoods jaarlijks te herhalen kun je de maatschappij weer openen. Mits er verder onderzoek naar de langdurige gevolgen word gedaan. Er zijn nogal wat jongeren flink te pas gekomen .


Welke gevolgen? De langdurige gevolgen van corona? Die zijn namelijk best heftig lijkt het. En je hoort er maar weinig over.

Ja dat bedoel ik , jongeren zijn in sommige gevallen een compleet wrak , gezonde fitte jongeren compleet gevloerd.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 23:09

Sizzle schreef:
Of.....honger? Miljoenen kinderen die al maanden geen maaltijd meer eten ivm gesloten scholen?


30 miljoen mensen, vooral kinderen sterven per jaar aan honger.

We hoeven het verder niet te vergelijken. Het ís een probleem.

Wat wel enige verbazing bij mij opwekt is hoe het alle andere wat er op de wereld aan de hand is wegdrukt in de berichtgeving.
De VS presidentsverkiezingen en Brexit zijn bv twee grote welke de EU economie sterk zullen beinvloeden en voor lange tijd. Meer dan de kosten van Covid19 maar hoe verhoudt zich dat in de media?

Hoe skeptisch ik ook ben over feestelijke kerst en jaarwisseling zo hoopvol ben ik over de zomer.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 23:12

Sizzle schreef:
Shadow, Ik heb het over globaal


Maar eh, er is helemaal niemand die afwegingen moet maken tussen corona in Europa en cholera ergens anders.

Citaat:
, lokaal hebben we immers ook geen cholera. We leven immers niet in een geisoleerd Europa.


Maar dit is niet een lastig ethisch dilemma maar gewoon een vrij simpel praktisch probleem dat goed op te lossen is: controle aan de buitenpunten. Daar kunnen we die tests voor gebruiken. Niet iedereen heeft namelijk voortdurend close contact met mensen van buiten Europa.
Dat is 1 van de dingen die we kunnen leren: je hoeft dus helemaal niet alles de hele tijd te controleren, je moet vooral heel alert zijn, snel opmerken als er toch iets door de mazen glipt en dan snel handelen.

Citaat:
Weer terug naar de welerd: Wereldwijd sterven er elke dag 700 kinderen door het RS virus en jaarlijks meer dan 100.000 kinderen.

Vaccin?


Ja, graag! Dat wordt toch ontwikkeld nu?
Ik snap niet wat je precies duidelijk wilt maken.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 23:17

Mijn laatste bericht hierover, want wij komen hier toch niet uit ;)

Die 95% komt voort uit het feit dat we zelfs voor de mazelen met een vaccinatiegraad van 95% de ziekte nog niet uitgeroeid krijgen. Cijfers laten zien dat we een egale hoge vaccinatiegraad van >95% om kans te hebben een ziekte uit te roeien. Dat is gewoon terug te vinden in wetenschappelijke cijfers. En dan gaan die nog vaak uit van een vaccin dat vele male doeltreffender is (zoals mazelen met 97%)

Wat ik verder bedoel: mensen gaan zich nu vrijwillig laten vaccineren en daarmee redden we de 70% waarschijnlijk. De vaccinatiebereidheid nu is 65%, je kan er vanuit gaan dat puntje bij paaltje die nog wat zal verhogen en wellicht kleine indirecte motivatie en dan moet de 70% haalbaar zijn. Zonder dwang.

Corona zal dan (volgens verwachtingen WHO) beheersbaar worden tot een niveau van seizoensgriep en nauwelijks druk op de gezondheidszorg. Er sterven dan nog steeds mensen aan corona. Net zo goed als dat er mensen sterven aan influenza, noro of zoiets dergelijks. Met name ouderen en mensen met een zwakke gezondheid. Net als bij influenza zal er ook ongetwijfeld nog af en toe een jonger persoon ernstig ziek worden van corona en daar jarenlang last van houden. Dat is nu óók niet anders, maar het is wel zeldzaam.

Dan wil je dus de vaccinatiegraad laten doorstijgen van 70 naar 95%. Nog eens 25%. Naast de mensen die zich uit godsdienstig punt niet laten overwegen is er ook een groep die angstig zal blijven. We redden 95% al nauwelijks meer voor het RVP door critici, laat staan voor een nieuw en nog risicovoller vaccin. Je zal dus een vaccinatieverplichting moeten instellen. Mensen beroven van recht op zelfbeschikking.
Weegt je volledige bevolking het recht op zelfbeschikking afnemen en dwingen tot een redelijk nieuw vaccin op tegen dat aantal doden nog? Die enkeling met langdurige klachten?

En dan is zoiets in NL uitvoeren nog haalbaarder dan in derde wereld landen wijst de praktijk uit. Anders zou daar de vaccinatiegraad voor bijvoorbeeld de mazelen ook wel hoger liggen. Maar je gaf al aan dat naar jou idee alleen NL coronavrij maken voldoende zou zijn. Ik betwijfel dat, maar ik heb geen zin daar ook nog discussie over te voeren met je.

Jij blijft vergelijken met nú. Met het aantal doden dat er nu valt. En dat is onterecht, je moet de afweging maken tussen het aantal doden na een vaccinatiegraad van 70%. Wegen extra maatregelen om dan nog de vaccinatiegraad verder te verhogen alsnog op tegen de doden en langdurig zieken die er dan nog zijn?

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 23:19

HC, Mee eens.
Ik hoop ook op een mooie corona vrije zomer :j
Tegelijk vind ik het vaccin gewoon een intens verdrietig voorbeeld dat men in no-time fantastische dingen kunnen ontwikkelen zolang het maar het westen betreft.
Als we in west-europa weer op vakantie kunnen kan de rest van de wereld waarschijnlijk weer in de stront zakken.
Maar goed tegen de tijd dat men in west-europese landen ook standaard Denque en Malaria kan oplopen door de klimaatverschuiving dan heeft de rest van de wereld er hopelijk ook weer wat aan..

Shadow, ze werken al 20 jaar aan een RS vaccin.
Mijn punt is dat ik covid vreselijk vind maar dat ik niet zie hoe het wereldwijd perse verder nog uitroei prioriteit moet zijn als het dadelijk (met vaccin) beheersbaar is.
Lokaal heb je een punt maar waarom werken we nu pas hard aan het terugdringen van dit ene virus? Waarom accepteren we al jaren babies op de IC?
(Antwoord is natuurlijk simpel: economisch weinig belangrijk tov een economische crisis).
Geld...

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 00:51

Sizzle schreef:
Ik vraag me meer af waarom we dan specifiek Covid willen uitroeien als prioriteit als er wellicht dadelijk een vaccin is?
Kunnen we die energie dan niet beter stoppen in het beheersen van ziekten waar nog niet veel voor is? Dengue, Malaria, RS en welvaartsziekten? Of kan dit in parralel?
Is het zinvol om ergens covid te bestrijden waar cholera of fijnstof een groter probleem is?
Of.....honger? Miljoenen kinderen die al maanden geen maaltijd meer eten ivm gesloten scholen?

Ik ben blij dat ik dat niet hoef te beslissen eerlijk gezegd.

Dengue lijkt me wel een goed projectje om na covid op te pakken. Dat rukt tenslotte op richting noorden, dus het wordt tijd voor een vaccin.

En als het covid vaccin een verplichte reizigersvaccinatie wordt dan zal het in de praktijk wel zo goed als uitdoven uiteindelijk.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 01:32

elnienjo schreef:
Dengue lijkt me wel een goed projectje om na covid op te pakken. Dat rukt tenslotte op richting noorden, dus het wordt tijd voor een vaccin.


Ik ben volstrekt :x :x

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 07:34

elnienjo schreef:
Sizzle schreef:
Ik vraag me meer af waarom we dan specifiek Covid willen uitroeien als prioriteit als er wellicht dadelijk een vaccin is?
Kunnen we die energie dan niet beter stoppen in het beheersen van ziekten waar nog niet veel voor is? Dengue, Malaria, RS en welvaartsziekten? Of kan dit in parralel?
Is het zinvol om ergens covid te bestrijden waar cholera of fijnstof een groter probleem is?
Of.....honger? Miljoenen kinderen die al maanden geen maaltijd meer eten ivm gesloten scholen?

Ik ben blij dat ik dat niet hoef te beslissen eerlijk gezegd.

Dengue lijkt me wel een goed projectje om na covid op te pakken. Dat rukt tenslotte op richting noorden, dus het wordt tijd voor een vaccin.

En als het covid vaccin een verplichte reizigersvaccinatie wordt dan zal het in de praktijk wel zo goed als uitdoven uiteindelijk.

Want noorderlingen vinden het als enige ter wereld geen pretje?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:33

Degenen die er nu al last van hebben die ontwikkelen blijkbaar zelf niets. Zodra wij er hier last van krijgen dan zullen pharmaceuten er hopelijk wel opspringen. Dat zijn tenslotte commerciele bedrijven, ze moeten er wel wat aan kunnen verdienen.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:37

elnienjo schreef:
Degenen die er nu al last van hebben die ontwikkelen blijkbaar zelf niets. Zodra wij er hier last van krijgen dan zullen pharmaceuten er hopelijk wel opspringen. Dat zijn tenslotte commerciele bedrijven, ze moeten er wel wat aan kunnen verdienen.


soms vraag ik me echt af of je aan het trollen bent of echt zo denkt? :o

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:41

secricible schreef:
elnienjo schreef:
Degenen die er nu al last van hebben die ontwikkelen blijkbaar zelf niets. Zodra wij er hier last van krijgen dan zullen pharmaceuten er hopelijk wel opspringen. Dat zijn tenslotte commerciele bedrijven, ze moeten er wel wat aan kunnen verdienen.


soms vraag ik me echt af of je aan het trollen bent of echt zo denkt? :o

Nee hoor , zo denkt elnienjo. En ze komt er openlijk voor uit dat ze racistisch is, niets op heeft met buitenlanders en vooral niet met die uitvreters uit Afrika dus interesseert het haar totaal niet dat daar mensen nog steeds aan verschrikkelijke ziektes sterven. Alleen maar ikke en de rest .....

Lolaliza

Berichten: 295
Geregistreerd: 04-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:02

En jij doet er wel wat aan Bigone ?
Puur uit nieuwsgierigheid ..want het is makkelijk om een ander te verwijten van ikke en de rest ...

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:03

Ik snap wat jullie bedoelen.. maar het is ergens wel zo dat bepaalde landen zelf niet de mogelijkheden hebben om medicijnen te ontwikkelen.. toch?
Of worden overal ter wereld dezelfde investeringen gedaan?
(Elnienjo schrijft het alleen alsof ze zelf kiezen om niets te ontwikkelen.. ik meen begrepen te hebben dat er geen middelen zijn, en dat de middelen die er zijn niet altijd eerlijk verdeeld worden.. maar buitenlandpolitiek is niet mijn sterkste kant...)

Dus als het 'rijke westen' ergens last van krijgt, dán wordt er (helaas!) pas ingegrepen...
Ik vind dat op zich niet heel raar bedacht...
het is toch zo dat een gedeelte van de werelbevoling gewoon aan hun lot wordt over gelaten om dat er niks te verdienen valt?

Of is dat tegenwoordig anders? (oprechte vraag hoor..)

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:09

er is in die landen gewoon veel minder middelen om iets te ontwikkelen. Minder geld, minder wetenschappers, minder alles.
Dat is ook wat sizzle bedoelde met haar post, er wordt vaak pas iets ontwikkeld als wij er in het westen last van krijgen, omdat het dan onze prioriteit krijgt. Het is dus niet zo zeer dat een vaccin vaak ontwikkeld wordt doordat het (internationaal) de gevaarlijkste ziekte is, maar meer omdat het westen er meer last van heeft. Zodra de ziekte in het westen dan niet echt meer voorkomt kunnen "wij" weer door, en dat de ziekte dan in minder bedeelde landen nog massa's slachtoffers maakt is geen prioriteit.

Overigens dacht ik dat voor dengue al jaren geprobeerd wordt een vaccin te maken, maar dat men geen oplossing heeft voor de problemen rondom ADEI (gaan we weer :D ) en dat het daarom niet succesvol is.

Overigens is dit (om weer terug ontopic te gaan) naar mijn idee niet de reden waarom corona nooit uitgeroeid zal kunnen worden. Ik denk dat de maatregelen die nodig zijn om van "epidemie" naar "seizoensgriep" te gaan wel in relatie staan tot de gevolgen van corona. En de maatregelen die nodig zijn om van "seizoensgriep" naar "non-existent" te gaan dat níét meer zijn.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:24

elnienjo schreef:
Degenen die er nu al last van hebben die ontwikkelen blijkbaar zelf niets. Zodra wij er hier last van krijgen dan zullen pharmaceuten er hopelijk wel opspringen. Dat zijn tenslotte commerciele bedrijven, ze moeten er wel wat aan kunnen verdienen.
Citaat:
Nee hoor , zo denkt elnienjo. En ze komt er openlijk voor uit dat ze racistisch is, niets op heeft met buitenlanders en vooral niet met die uitvreters uit Afrika dus interesseert het haar totaal niet dat daar mensen nog steeds aan verschrikkelijke ziektes sterven. Alleen maar ikke en de rest .....


Maar ze ontwikkelen daar toch ook niet veel zelf?

Want minder geld onder andere (en het geld wat er is wordt niet eerlijk verdeelt, gezondheid heeft daar niet voor alle leiders prioriteit etc..) En farmaceuten willen toch geld verdienen? het is aan mensen zoals Bill Gates bijvoorbeeld ( :+ ) om daar medicijnen heen te brengen (malaria meen ik?) maar ja, dat is ook niet goed want eigenlijk wil hij mensen uitroeien natuurlijk... sja, dan houdt t op... :+

Dengue heb ik eigenlijk niet eerder van gehoord.. hoe gaat men om met mensen die vanuit een gebied waar dat voorkomt (waar dan?) ergens anders heen willen reizen? Zijn daar dan ook tests voor ofzo?

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:27

Cer schreef:
Dengue heb ik eigenlijk niet eerder van gehoord.. hoe gaat men om met mensen die vanuit een gebied waar dat voorkomt (waar dan?) ergens anders heen willen reizen? Zijn daar dan ook tests voor ofzo?


Denque is niet besmettelijk van mens op mens volgns de RIVM site.