[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:18

Eens hoor Odetje, je kunt er natuurlijk niet alles van zeggen met zo'n jong ding.
Ik vond het bit ook veel te hoog hangen, maar daarnaast hebben ze echt kleine mondjes :x

En ik ben wel voorstander van bitloos rijden, ik denk dat de meeste dit wel te leren valt. Ze heeft niet gekoerst voor zover ik kan vinden, wat waarschijnlijk ook betekent dat ze geen gewenning heeft aan een bit, dat is dan weer een voordeel.

Ze is van mei 2017, dus wordt alweer bijna 4. Maar we nemen alle tijd die ze nodig heeft, geen haast.

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:33

Welkom! Leuk paard heb je gekocht! Spannend als ze aan komt!! :)) wij gaan ook western rijden. Nu nog bezig met de basis en veel grondwerk!

fjordjes

Berichten: 12034
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:41

Met kleine mond geen ervaring, Yonker heeft maat 12,5 van het bit. Rijd hem op een ongebroken trens wat heel goed gaat.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 00:13

Nog 1 nachtje slapen, zoveel zin in morgen, ik had om 20.00u al op bed willen liggen, haha.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 09:53

Veel plezier vandaag!

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 21:26

Daar is ze dan. Onze knappe dame Heazore.
Wat een ontzettend lieverd is het. Ze kwam zeiknat van de trailer af (stond onder een dikke deken), keek even om zich heen en liep rustig mee naar stal, alwaar ze gelijk ging eten en nodig moest plassen :+

Ze kreeg gelijk al hoog bezoek (mijn ouders ;) ) met wortels, dus dat was vrienden maken.

Toen ze droog was lekker gepoetst en ze was nog steeds zo relaxed, dat we wel een wandelingetje in het bos aan durfden...

Terug op stal lekker haar dekentje opgedaan en nog wat geknuffeld.

Stal Westfriesedijk heeft in ieder geval geen woord gelogen toen ze zei dat ze niet veel braver komen <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 21:33

Wat leuk!! Gefeliciteerd! +:)+

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 22:14

Wat fijn dat ze er is,nu lekker genieten!!

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 22:40

Wat fijn! Lekker genieten <3

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 00:13

Super leuk! Gefeliciteerd!

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 12:43

Wat een leuk dier. Heel veel plezier ermee :)
Van een draver ga je geen spijt krijgen. Wat een lieve intelligente en fijne paarden.

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 22:47

Wat een ontzettend lieve uitstraling heeft ze! Gefeliciteerd, lekker genieten!

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:40

Zo leuk, ik heb foto's van Heja ontvangen uit de tijd dat ze in training stond.
Afbeelding
Afbeelding

Het is zo'n lekker dier <3
Na het poetsen met dochterlief (die haar hoeven gewoon kan krabben) even 10 minuten grondwerk met haar gedaan en in het bos uitgestapt.
Toen nog even wat rondjes laten lopen met haar grootste vriendin op haar rug :)
Afbeelding
Afbeelding

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:41

Ze ziet er echt uit als een lieverd! Zo leuk om te zien dat je het met je dochter kan delen! <3


Wie heeft hier zijn paarden onder de dekens? Hoeveel gram heb je nu op? Volgend weekend word het een stuk kouder, ga je dan wisselen?

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:03

Ik deel de hobby met het hele gezin. Man en zoon zijn ook al gek van haar / paarden. Heerlijk.

Heja had een deken toen ze kwam, dus dat hebben we voortgezet. Ze staat nu onder 100 gram.

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:18

Die van mij heeft nu een 0gr met fleece voering op, heeft gelukkig al een flinke wintervacht dus hou haar nu nog hier op. Als ze het koud krijgt heb ik nog een 300gr liggen.

Anoniem

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 09:28

Gefeliciteerd Corine, wat een mooie meid en zo braaf voor haar jonge leeftijd <3

Gerliev, [naam] is geschoren en staat onder een 200 grams. Zonder halsstuk, tenzij het regent. Met de koude die voorspeld is wordt het nog even aankijken... Hij kan zich goed warm houden merk ik. Mocht het nodig zijn, dan heb ik nog een 300, 370 en ik geloof 400 grams liggen. ‘s Nachts staat hij onder een 200 gr staldeken. Het tocht niet bij ons dus dat is warm zat.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:31

corine1981 schreef:
Ik deel de hobby met het hele gezin. Man en zoon zijn ook al gek van haar / paarden. Heerlijk.

Heja had een deken toen ze kwam, dus dat hebben we voortgezet. Ze staat nu onder 100 gram.


Dat is zo leuk hè, als de paarden echt in de familie zitten! Ik ‘run’ de stal samen met mijn vader, hij rijdt ook nog steeds. Mijn zus en moeder hebben allebei gereden maar zijn gestopt, mijn man is net begonnen met bosritjes :D mijn beide oma’s hebben gereden dus ik heb het niet van vreemden *D


Hier staan ze nog onder de 0 grams regendekens, maar wilde ze deze week onder de 100 grams zetten. Ik heb nog niet geschoren maar ze staan 24/7 buiten en zijn op leeftijd :)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 14:50

Gefeclitieerd met je knappe draver. Fijn dat ze direct zo braaf is!

Hier staat Dex ook nog onder een 0 grams. Wanneer het wat meer afkoelt, ga ik ook naar een 100 grams. Hier ook 24/7 buiten (met schuilstal) en niet geschoren

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 17:21

Welke dekens hebben jullie?
Ik had er één van ej maar die was in 1 dag stuk :(

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 17:34

Ik heb Horseware en ben daar echt zo gelukkig mee. Ze hebben een geweldige pasvorm en zijn super stevig.

De mijne staat overigens onder 200gr. Maar dat is omdat hij belegen was onder ladingen dekens bij zijn vorige eigenaar en ik heb hem net 2,5 week.

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 18:50

Ik heb een harrys horse en een shires! :) bevallen beide goed en blijven goed liggen.

Fonz heeft voor het eerst een galopje onder het zadel gedaan! *\o/*
Afbeelding

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 19:23

Gerliev, wat goed!

Bedankt voor de reacties...

We waren terug geweest naar de ej want ze had een haak in haar deken... op dag 2 dus.
Zal wel geen garantie zijn.
Helaas hadden ze alleen Amigo en Bucas, die laatste vind ik echt mooi maar zo duur en las dat ze nog schuiven...

En ik heb al 200 euro uitgegeven vanmorgen aan de tandarts... -O- ze begon gisteren ineens met proppen maken, knoeien met eten, slecht eten, slijmen en flemen...
Aangezien ze met de proefrit al onrustig was met het bit hadden we vlot het vermoeden dat het haar gebit was.
Voor ze er nog meer last van zou krijgen de dieren/-tandarts laten komen.
Het arme ding had veel haken en haar tong stuk. In eerste instantie geen duidelijke proppen, maar tijdens het vijlen sprong er toch 1 af en later met wat gepiel kwam nummer 2...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na de behandeling kreeg ik het advies om het lichte roesje eruit te wandelen dus zijn we lekker het bos in geweest.
Ze mocht onderweg af en toe wat grasjes snoepen (omdat ze zo licht gesedeerd was had de dierenarts daar geen problemen mee) en we zijn bij een restaurant in de buurt een cappucccino op gaan halen; die obers keken hun ogen uit, goud waard ;)
Ondanks vlaggetjes, fietsers, auto's en sissende melkopschuimers vond ze het prima -de roes was al duidelijk weg trouwens :+ ), heerlijk dier toch.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 19:41

corine1981 schreef:
Welke dekens hebben jullie?
Ik had er één van ej maar die was in 1 dag stuk :(


Hier staan vrijwel alle Dravers (>20) onder Bucas-dekens. Die passen verreweg het best. Amigo/Horseware als goede tweede.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:27

De mijne staat nu onder een Bucas Power Turnout, maar vind Nika Horseproducts ook fijn qua pasvorm. Als ik weer nieuwe dekens moet hebben wil ik Amigo gaan proberen, daar hoor ik ook goede verhalen over voor dravers