Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 14:07

Vergis je niet, hij verdient gewoon twintigduizend dollar per dag om voor Trump gekke henkie uit te hangen, rechtszaken te voeren en zo nu en dan een persconferentie te geven. Voor hem is het gewoon een verdienmodel, betaald door mensen die denken dat er echt gefraudeerd is en daarvoor de portemonnee trekken. Eigenlijk is het best wel een goed oplichtingsmodel...

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 15:41

Giuliani bedoel je neem.ik aan, niet Carlson ;) Kun je trouwens aangeven waar je hebt gelezen dat Carlson Trump heeft bekritiseerd? Ik kan dat niet terugvinden.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 16:04

OK, gevonden. Carlsons kritiek is overigens nogal ingekleed met mitsen en maren en uithalen naar 'de' media, en ook niet direct aan Trump zelf gericht, maar aan diens advocatenteam, maar hij bekritiseert hier inderdaad het gebrek aan bewijs voor 'gestolen' verkiezingen:

https://www.foxnews.com/opinion/tucker- ... tion-fraud 

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 16:10

Ja Giuliani verdient twintigduizend dollar per dag om de verkiezingsresultaten aan te vechten.

Hier eens artikel over Carlson: https://thehill.com/homenews/media/5268 ... oter-fraud

Wat Carlson zegt is dat hij graag wil geloven dat de democraten volop gefraudeerd hebben en zo de verkiezingen hebben gestolen. Hij is bereid om ze volop de ruimte in zijn programma op primetime te geven, zodat ze die bewijzen aan de bevolking kunnen laten zien. Maar zegt hij, jullie willen die bewijzen niet laten zien, niet aan mij of iemand anders en dus moet ik concluderen dat die bewijzen er niet zijn. En als je die bewijzen niet hebt, moet je kappen met die verdachtmakingen.

En dit is dus echt belangrijk, één van de belangrijkste opiniemakers aan de conservatieve kant, met één van de meest bekeken tv-programma's, die zegt dat er blijkbaar geen bewijs voor fraude is. Van hem wordt dat aangenomen bij Trump zijn achterban, niet van CNN.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 19:29


Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 20:47

Toen ik dit 2 weken terug zei werd ik bijna voor gek verklaard, maar ik denk dat iedereen nu wel door geeft dat Trump een serieuze poging doet tot een legale coup. Ik hoop echt dat het hem niet gaat lukken, zoals Karl en anderen hier denken, maar Trump is niet gekomen waar hij nu zit door het spel eerlijk te spelen en ik verwacht dat hij alles op alles gaat zetten om te blijven waar nu hij zit. Ik ben niet bang voor de zetten die al bekend zijn, ik ben banger voor de zetten die achter gesloten deuren en in het geheim plaats vinden.

Ik geef Trump toch een grote kans dat het hem nog gaat lukken ook, met alle gevolgen van dien.

_xManadisx_

Berichten: 3139
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 20:56

Maar denk je dan niet dat de hele wereld in protest komt? En meer dan half amerika? Ik denk dat de rapen gaar zijn als het hem lukt. Dan heb je een echte opstand.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 20:57

Wanneer de Republikeinen hier aan meewerken gooien ze zo hun eigen glazen in. Niemand zal Amerika nog serieus nemen.

mysa

Berichten: 10481
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 21:00

Ik denk ook niet een groot deel van de VS met de armen over elkaar blijft zitten. En velen in de rest van de wereld ook niet. Ik denk ook dat het Trump misschien lukt om een deel van de kiesmannen onder druk te zetten. Hij heeft immers al aangekondigd over vier jaar weer een gooi te doen. Die zien de bui al hangen, vermoed ik.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 21:13

_xManadisx_ schreef:
Maar denk je dan niet dat de hele wereld in protest komt?


Waarom zou je dat verwachten? We treden helemaal niet zo sterk op. (Deels terecht trouwens, we hebben niet altijd wat te zoeken in buitenlandse affaires.) Maar we laten een heleboel dictators of nogal wrede staatshoofden al tijden hun gang gaan (ik kan me nog een gezellige foto van de koning en Poetin herinneren? En naar China doen we ook niet zoveel. En in Nigeria werken we mee aan de corruptie omdat het Shell zo lekker uit de wind houdt. En over wat er in Polen gebeurt hoor je eigenlijk weinig. En Hongarije loopt ook al niet zo best. Van Bolsenaro weet ik eigenlijk niets meer, noch van Duterte, want zoveel moeite doen we niet om al dat soort zaken in de gaten te houden.)

Citaat:
En meer dan half amerika? Ik denk dat de rapen gaar zijn als het hem lukt. Dan heb je een echte opstand.


Misschien. Ik hoop het. En ik denk dat er nog steeds wel meer kans is dat het toch goed gaat, maar ik zou niet teveel denken aan die 'echte opstand.' Want een deel van de achterban van Trump heeft militia's en AK-47's en heeft gehoord om 'stand back and standby' te blijven: als zij het idee hebben dat ze opgeroepen worden tot geweld en daar ook mee wegkomen omdat de macht bij Trump blijft, dan zullen ze dat geweld plegen.

Ik denk dat het goed is om te bedenken hoeveel normen er al gebroken zijn vanaf het aantreden van Trump, zonder dat het hele land of de hele wereld in opstand kwam. Iedere keer houdt men vol: "als het volgende gebeurt... dan is het echt klaar. Dat accepteert niemand." Maar uiteindelijk accepteren veel mensen het wel degelijk.
(En ondertussen is er een kwart miljoen mensen overleden. Meer dan wanneer dan ook, en grotendeels door mismanagement en bewust liegen van Trump. Hij probeert nu openlijk de democratie omver te werpen. Of het hem lukt of niet maakt helemaal niet uit: hij probeert het. Hij kan op ieder moment, ook nu, uit z'n ambt gezet worden. Impeachment kan nog steeds voor zover ik weet. Maar het wordt getolereerd. Er wordt wel een beetje terughoudend op gereageerd door de Republikeinen, maar een openlijke 'holy f*ck, dit accepteren we niet, rot op met je dictatorschap, we zijn hier een democratie' is duidelijk niet de reactie die ze geven. En als ze dat nu niet doen, wanneer dan wel?)

Ik hoop met heel mijn hart dat het goed komt en ik heb ook nog wel wat hoop. Maar de overtuiging dat het vanzelfsprekend is dat het goedkomt omdat we zulke openlijke ondermijning van de democratie niet accepteren... dat zou ik maar niet doen. ALS het goedkomt is dat te danken aan heel veel mensen die met veel moed en vastberadenheid er echt aan werken om de uitkomst goed te laten worden. Dat is allerminst vanzelfsprekend.

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 21:39

_xManadisx_ schreef:
Maar denk je dan niet dat de hele wereld in protest komt? En meer dan half amerika? Ik denk dat de rapen gaar zijn als het hem lukt. Dan heb je een echte opstand.

Nee maar wat er dan gebeurd, is dat er een burgeroorlog komt. En dat wil je denk ik helemaal niet. Kans is natuurlijk vrij klein, maar met al die wapens die ze daar hebben niet onmogelijk.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 21:41

Vooralsnog kleurt hij met al zijn pogingen nog binnen de wettige lijntjes.

mysa

Berichten: 10481
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 21:50

Kiesmannen onder druk zetten is ook binnen de lijntjes kleuren, want geen overtreding of misdrijf. (Tenzij hij ze letterlijk het mes op de keel zet) . Het is wel het onderuithalen van de democratie.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 21:57

Arabesk schreef:
Vooralsnog kleurt hij met al zijn pogingen nog binnen de wettige lijntjes.

In de verste verte niet, maar het is oa de Senaat die hem daarop aan moet spreken, en dat doen ze niet.

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 01:27


tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 02:15

Tussen zijn houding en de staatsgeheimen, zou hij meteen gearresteerd moeten worden zodra hij president af is, zo niet al veel eerder gezien zijn gedrag nu. Dit kan nog wel eens een heel gevaarlijk staartje krijgen, niet alleen qua onrust binnen de VS, maar ook de impact wereldwijd van kennis in de verkeerde handen.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 10:51

Ook in Pennsylvania haalt Trump bakzeil:

https://www.bbc.com/news/election-us-20 ... type=share

De rechter noemt de claim van Trumps team dat er massaal gefraudeerd zou zijn met poststemmen 'haphazardly stitched together like Frankenstein's monster' :D
Volgens Giuliani komt het team-Trump wel goed uit:"Today's decision turns out to help us in our strategy to get expeditiously to the US Supreme Court."
Uiteraard moet je als Giuliani elke drol als een gebakje verkopen. Maar waarschijnlijk zijn ze echt zo arrogant dat ze denken het Supreme Court in hun zak te hebben.
Ik denk dat dat ondanks de meerderheid van conservatieve rechters toch weleens tegen zou kunnen vallen.

Interessante thread van Edward Norton. Maar ik denk persoonlijk dat Trump wel meer voor ogen heeft dan alleen een 'safe exit' voor zichzelf creëren. Hij is eropuit om Bidens presidentschap te ondermijnen. Hij kan het gewoonweg niet verteren dat hij van Biden heeft verloren, en dat wil hij koste wat kost aanvechten en omdraaien.

Zijn pogingen de verkiezingen naar zijn hand te zetten via rechtszaken of schuiven met kiesmannen zullen stranden. Daarvoor heb ik persoonlijk wel genoeg vertrouwen in de kracht van het Amerikaanse systeem van checks and balances.
Het probleem is vooral dat Trump de Amerikaanse democratie grote schade toebrengt door al ver vóór de verkiezingen, en waarschijnlijk nog tot ver erna, het stemproces zonder bewijs oneerlijk en frauduleus te noemen, en dat bij zijn achterban als een mantra erin te rammen.

Tucker Carlson vatte in het zijn eerder geciteerde commentaar m.i. goed samen (zij het dat hij daarbij nog ruimte liet voor de mogelijkheid dat er daadwerkelijk is geknoeid met stemmen): "A lot of Americans believe this election was rigged. They're not saying that because they're crazy and they're not just saying it because they're mad. They mean it, and that's a potentially fatal problem for this country. Elections aren't merely "central to democracy", elections are democracy. Voting is the way the public expresses its will. It's all people have. If elections don't work, our entire system doesn't work".

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 11:03

Trump heeft ook deelgenomen aan de online conferentie van afgelopen week met alle wereldleiders . Een kwartier en toen nokte hij al weer af om te tweeten en te gaan golfen.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 11:03

Ik las vannacht een artikel dat er bij de 'founding fathers' geen rekening is gehouden met het feit dat er een president zou zijn die zijn macht niet af zou willen staan. Daardoor zou het ook niet expliciet zijn opgenomen in de grondwet. Natuurlijk loopt zijn termijn op 20 januari 2021 af, maar wat als hij dan de macht niet overdraagt?

Eens zien of ik het nog kan vinden...

Daar tegenover staat dat wel steeds meer mensen klaar zijn met het gelieg en gekonkel van Trump:|
https://edition.cnn.com/2020/11/22/poli ... index.html

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 11:34

Berdien schreef:
Ik las vannacht een artikel dat er bij de 'founding fathers' geen rekening is gehouden met het feit dat er een president zou zijn die zijn macht niet af zou willen staan. Daardoor zou het ook niet expliciet zijn opgenomen in de grondwet. Natuurlijk loopt zijn termijn op 20 januari 2021 af, maar wat als hij dan de macht niet overdraagt?

Als eenmaal duidelijk is dat voor zijn claims inzake gestolen verkiezingen geen enkel juridisch bewijs te leveren is (voorzover dat niet al het geval is), dan heeft Trump geen poot om op te staan. Dan wordt Biden gewoon de nieuwe president.
Dat er geen grondwettelijke procedure is vastgelegd om een president te dwingen de macht over te dragen na een verkiezingsnederlaag zal hem daarbij niet helpen. Dat is simpelweg niet vastgelegd omdat dit totaal niet past bij de democratische waarden waarop de Amerikaanse grondwet is gebaseerd, en het dus waarschijnlijk bijna als een belediging van die waarden werd gezien om die mogelijkheid expliciet te noemen en te ondervangen. Trump zal plaats maken, desnoods wordt hij actief uit het Witte Huis verwijderd (ik zie hem nog wel voor aan dat hij het daadwerkelijk zover wil laten komen, met als doel er een enorm mediaspektakel van te maken).
Ik denk eigenlijk dat het falen van Trumps acties en rechtszaken de legitimiteit van Bidens presidentschap uiteindelijk alleen maar zal versterken, en dat de meerderheid van de Republikeinen alsmede van de Amerikaanse kiezers die legitimiteit uiteindelijk zullen erkennen - omdat ze niet anders kunnen, omdat ze uiteindelijk daarmee ook kiezen voor behoud van de de democratie.
Een minderheid zal Biden nooit accepteren als legitieme opvolger van Trump, maar dat was op voorhand al duidelijk. Die minderheid kan flink wat rotzooi veroorzaken maar zal niet in staat zijn het hele systeem omver te werpen.
Probleem is dat Trump c.s. tot het allerlaatste moment zullen proberen de nieuwe regering te saboteren en te ondermijnen, als een soort scorched earth-tactiek. En dat is erg genoeg. Zie bijvoorbeeld de ronduit schandelijke wijze waarop Trump c.s. omgaan met de coronacrisis. Geen enkele verantwoordelijkheid nemen, voortdurend met het vingertje wijzen naar anderen, en geen woord vuil maken aan de vele coronaslachtoffers die er mede door hun wanbeleid zijn gevallen, en nog zullen vallen.

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 11:54

Je mag maar hopen dat er beetje bij beetje wat republikeinen afbrokkelen nu van Trumps achterban, omdat langzaam de ogen toch opengaan dat deze man niet deugt.... wie weet zet het nog wel iets goeds in werking, dat iedereen hier zo van schrikt dat ze spontaan wat beter samen gaan werken voor de goede zaak....

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 16:16

Askja schreef:
Berdien schreef:
Ik las vannacht een artikel dat er bij de 'founding fathers' geen rekening is gehouden met het feit dat er een president zou zijn die zijn macht niet af zou willen staan. Daardoor zou het ook niet expliciet zijn opgenomen in de grondwet. Natuurlijk loopt zijn termijn op 20 januari 2021 af, maar wat als hij dan de macht niet overdraagt?

Als eenmaal duidelijk is dat voor zijn claims inzake gestolen verkiezingen geen enkel juridisch bewijs te leveren is (voorzover dat niet al het geval is), dan heeft Trump geen poot om op te staan. Dan wordt Biden gewoon de nieuwe president.
Dat er geen grondwettelijke procedure is vastgelegd om een president te dwingen de macht over te dragen na een verkiezingsnederlaag zal hem daarbij niet helpen. Dat is simpelweg niet vastgelegd omdat dit totaal niet past bij de democratische waarden waarop de Amerikaanse grondwet is gebaseerd, en het dus waarschijnlijk bijna als een belediging van die waarden werd gezien om die mogelijkheid expliciet te noemen en te ondervangen. Trump zal plaats maken, desnoods wordt hij actief uit het Witte Huis verwijderd (ik zie hem nog wel voor aan dat hij het daadwerkelijk zover wil laten komen, met als doel er een enorm mediaspektakel van te maken).
Ik denk eigenlijk dat het falen van Trumps acties en rechtszaken de legitimiteit van Bidens presidentschap uiteindelijk alleen maar zal versterken, en dat de meerderheid van de Republikeinen alsmede van de Amerikaanse kiezers die legitimiteit uiteindelijk zullen erkennen - omdat ze niet anders kunnen, omdat ze uiteindelijk daarmee ook kiezen voor behoud van de de democratie.
Een minderheid zal Biden nooit accepteren als legitieme opvolger van Trump, maar dat was op voorhand al duidelijk. Die minderheid kan flink wat rotzooi veroorzaken maar zal niet in staat zijn het hele systeem omver te werpen.
Probleem is dat Trump c.s. tot het allerlaatste moment zullen proberen de nieuwe regering te saboteren en te ondermijnen, als een soort scorched earth-tactiek. En dat is erg genoeg. Zie bijvoorbeeld de ronduit schandelijke wijze waarop Trump c.s. omgaan met de coronacrisis. Geen enkele verantwoordelijkheid nemen, voortdurend met het vingertje wijzen naar anderen, en geen woord vuil maken aan de vele coronaslachtoffers die er mede door hun wanbeleid zijn gevallen, en nog zullen vallen.

Ik lees juist overal dat het vrij simpel is, namelijk dat op 20 januari gewoon de nieuwe president geïnaugureerd wordt. Vanaf dat moment zijn Trump en zijn team tresspassers en kunnen ze gewoon verwijderd worden uit het Witte Huis zoals elke andere indringer. En zoals al gezegd, er is luid en duidelijk aangekondigd dat het leger en de veiligheidsdienst trouw heeft gezworen aan de constitutie en niet aan Trump zelf.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:05

Dat zeg ik ook, Trump zal plaats moeten maken. Maar of dat ook geruisloos en vrijwillig gaat van zijn kant, dat vraag ik me dus af.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:24

Trump en zijn staf zouden natuurlijk wel de.lopende zaken moeten overdragen aan Biden.
Gelukkig is Biden heel ervaren, maar je moet toch wegwijs gemaakt worden.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 05:41

Iemand de Netflix serie Trump: An American Dream gezien?

https://www.netflix.com/title/80206395? ... d=13747225


Afbeelding


Geeft wel een helde beeld van wie Trump is en hoe hij handelt, hoe hij beetje bij beetje veranderd is, maar ook altijd is geweest wie hij nu is. Die tegenstrijdigheid is best interssant en niet waar de serie over gaat, het is gewoon iets dat je er zelf uit pikt. Het is niet pro of anti Trump, vond het erg goed gemaakt. Zowel vriend als vijand komt aan het woord, meest bizarre in de serie vond ik dat Trump zich voordeed als een zogenaamde medewerker in een telefonisch interview over de relatie en break-up tussen hem en Marla Maples.