F.R.A Bisco

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
L_iek
Berichten: 9710
Geregistreerd: 11-01-07

F.R.A Bisco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 12:18

Hoi allemaal,

Ik ben een beetje rond aan het kijken voor een barebackpad. Nou kwam ik de volgende tegen bij Epplejeck:

https://www.ej.nl/paard/zadels-toebehor ... 19435.html

Ik ben heel benieuwd naar ervaringen of eventuele andere aanraders. Doel: zo af en toe eens mee rijden.

L_iek
Berichten: 9710
Geregistreerd: 11-01-07

Re: F.R.A Bisco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 20:09

Niemand? Andere ervaringen met bbp’s mag ook!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 20:36

Geen ervaring met deze specifieke barebackpad, maar waar ik zelf altijd op let is dat de singelstoten niet recht omhoog gaan. Dat kan namelijk zorgen voor druk over de ruggengraat :o Zelf heb ik de Barefoot Ride-On-Pad, waarvan de singelstoten wat meer in een soort V-vorm aan de pad zitten.

Misschien vind je meer informatie in dit topic: [HAR] [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5
Hier worden ook regelmatig bareback pads in besproken!

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 20:48

Ik zou zelf eerder voor de fra dardo gaan, mbt de V singel en ook dat deze stabiel ligt. En je zelf ook goed blijft zitten.

Zelf naar een bareback pad gezocht en vond de Dardo geschikt. En veel positieve ervatingen in een topic hier op bokt. [HAR] Barebackpad; Trisul , Dardo of Jeany?

Echter de week voor ik hem wilde aanschaffen , kreeg ik een barebackpad v parelli van een stal genoot .

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: F.R.A Bisco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 22:32

Ik zou niet zo snel een BBP kopen die recht is aan de bovenkant. Dan drukt ie erg op de schoft. Tenzijn je een compleet schoftloos paard hebt natuurijk. Anders zou ik voor een BBP gaan die de ruglijn volgt.

L_iek
Berichten: 9710
Geregistreerd: 11-01-07

Re: F.R.A Bisco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-20 17:09

Thanks voor de tips. Lees veel goede ervaringen over de Dardo.