Dee_Es schreef:Wat een leuke pony! Ik vind jullie een mooie combinatie om te zien.
Wat me opvalt is dat je erg veel spanning in je lijf hebt. Als je klaar bent met springen ontspan jij en ontspant Ranger ook meteen. Probeer je rug te ontspannen en je buikspieren iets aan te spannen zodat je je rug minder hol trekt. Ik denk dat je dan al lekkerder zal zitten. Nu ga je staan bij het aangalopperen (logisch gevolg van rug hol trekken), als je mooi meeveert in je lijf met je pony kan je mooi rechtop blijven zitten in de overgangen. Probeer voor je gevoel echt op je broekzakken te gaan zitten, je kantelt dan je bekken en dan kan je fijner de beweging volgen.
Verder mag je iets meer met een plan rondsturen. Het helpt om bv van weidepaal naar weidepaal te rijden. Druk je pony met je binnenbeen naar je buitenteugel zodat een bocht echt een bocht wordt en rechtuit rechtuit. Balkjes en sprongetjes zijn super voor het lichaamsgebruik van je pony dus daar lekker mee doorgaan maar vergeet niet het stukje dressuur tussen de sprongetjes.
Thnx voor de tips. Heb echter niet gesprongen. In het filmpje ga ik maar eenmaal in galop over het lage sprongetje.
Ik ben me bewust van mijn eigen spanning, die holle rug heb ik als kind al. Wel klopt het dat ik meer op mijn kont moet zitten
als ik met barebackpad rij let ik daar ook meer op omdat ik anders helemaal uit balans geraak.
Met plan rondsturen, ja daar heb je ook een punt. Vind het alleen zo moeilijk zonder iemand die me verteld wat ik moet doen. Instructice/les nemen in coronatijden is ook niet makkelijk en lesgever die ik had kan helaas niet wekelijks in het weekend. (Ook weer een nadeel van het niet hebben van binnenbak of verlichte buitenbak).
Pony is helaas doof voor beenhulpen tijdens het rijden in de wei. Daar moet ik echt meer aan werken. Op wandeling buiten reageert hij echter wel heel goed als ik hem met mijn been meer richting de berm wil sturen.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 15-11-20 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt