Ervaringen: Wintec modellen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:36

Oh dat wist ik niet. Ik dacht dat Bates hetzelfde was gebleven.
Dan zou ik zeker even de zadelmaker benaderen.

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:38

Bates heeft het ook.

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:44

Jawel Bates heeft het ook ja!

Ik zou het inderdaad even checken dan Olina!

Anoniem

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:50

Ik heb een mail naar Bates gedaan met het verhaal! Ik ben heel benieuwd wat zij zeggen. Als het wel waar is wat mijn zadelpasser zegt is het dus vooral een mooi marketing verhaal nu met de nieuwe naam "HART", maar bestaat dat al langer.

Maar dat zou ik best wel bizar vinden gezien hoe groot ze het overal verkondigen. Maar juist omdat ik het zo bijzonder vond had ik dus nog extra navraag gedaan bij m'n zadelpasser.

Ach, ik weet wel 100% zeker dat ze het wel netjes oplost als het inderdaad niet zou kloppen wat ze heeft gezegd.

Ik zal hier laten weten wat Bates mij terugstuurt!

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:58

Het allemaal! Ff snel wat doorgelezen maar vroeg me af of er ook bokkers zijn met de nieuwe 500 hart modellen? En hoe die bevallen, de dressuur :-)

Over 2 weken komt de zadelpasser want mijn tekna zadel is gaan schuiven naar achteren, bijgevuld en aangepast maar het probleem blijft dus het past gewoon niet meer. Nu dus voor wintec, pony is 4.5 :-)

Ben dus zeer benieuwd of iemand wat over de 500 serie kan vertellen en mss foto’s ?

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:02

Ik heb de 500 dressuur cair. Maar geen hart dacht ik. Bevalt prima.
Hopelijk nog aan te passen want mijn merrie heeft nu druk plekken. Einde van de maand check.
Anders wordt t een bates denk ik.. dan wil ik toch voor leer gaan. Maar t ruim aanpasbare ben ik wel voor!

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:08

wendy1987 schreef:
Ik heb de 500 dressuur cair. Maar geen hart dacht ik. Bevalt prima.
Hopelijk nog aan te passen want mijn merrie heeft nu druk plekken. Einde van de maand check.
Anders wordt t een bates denk ik.. dan wil ik toch voor leer gaan. Maar t ruim aanpasbare ben ik wel voor!


Thnxs!

Ja zoals ik begreep is het hart model anders en vernieuwd?

Ik wil juist kunstof en geen leer, ivm onderhoud en lichter.

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:48

Ja die schijnt idd nieuwer te zijn.
Maar mijne is verder echt prima idd!
Heerlijk licht zadeltje!

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 16:48

Hoelang zijn de kussen van de isabell werth(nieuw model) van de 17 inch en de 17.5 inch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 09:31

Ik heb ondertussen uitsluitsel dat wat ik hierboven heb gezegd, dat in ieder geval mijn Bates zadel uit 2018 met cair én easy-change logo, in niks verschilt met de zadels van 2020 met HART badge. Dat ze alleen de HART badge hebben toegevoegd om te benadrukken welke features er allemaal op zitten (letterlijke bewoording).

Ik ga er eigenlijk vanuit dat dat ook voor Wintec geldt gezien de manier waarop het dus op de site van HART beschreven staat. Maar ik heb er met Bates contact over gehad.

Ze gaven het overigens niet zomaar letterlijk prijs, de eerste reactie was letterlijk copy paste van de HART site en vervolgens heeft het 3 dagen geduurd voor ik op een tweede mail, waarin ik zei dat ze mn vraag niet beantwoord hadden en er specifiek naar vroeg, reactie had.

Mocht iemand de mail die ik heb gehad willen zien stuur me even een PB.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 09:34

@Olina ik weet dat de Wintec 500 toch echt een ander 'topmateriaal' gekregen heeft zeg maar. De zitting en wrongen zijn wel degelijk veranderd in het hart model, het materiaal dus, niet de opbouw. Vriendin heeft vorig jaar een wintec 500 gekocht en voor haar andere paard deze zomer een 500 hart model. Oprecht wel ander materiaal, lijkt meer op leer en minder op plastic, grof gezegd. Het is beide kunstleer natuurlijk, maar het is zachter en toont meer als leer.
Dus voor Wintec geldt dat niet helemáál hetzelfde. Maakt voor het gebruik verder niets uit natuurlijk.

Anoniem

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 09:36

Zou natuurlijk kunnen hoor, dat het anders is bij Bates en Wintec!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 09:38

Olina schreef:
Zou natuurlijk kunnen hoor, dat het anders is bij Bates en Wintec!


Ja absoluut! :j
Bates heeft natuurlijk toch sowieso al een meer luxe uitstraling en materiaalkeuze.

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 09:41

Apart Olina, dat ze het zo doen..

Ik heb een Bates zadel, maar van "voor" HART. Wel dus Cair & Easy Change.

En een Wintec springzadel, en die heeft zoals Skippy zegt echt wel ander materiaal.

Ik wilde deze zadels omdat ze goed lagen, en heb met m'n Wintec gekozen voor een nieuw zadel, (en dus een HART) omdat een 16,5 inch springzadel niet tweedehands te vinden was _O-

Niet bewust voor gekozen dus, maar het zit wel lekker:D

Nou is Bates natuurlijk al leer en Wintec kunststof. Dus kan me voorstellen dat ze daar niet dezelfde materialen kunnen gebruiken :+

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:06

Kent iemand hier een goede zadelpasser die in regio Utrecht komt en meerdere wintec (spring)modellen heeft om te passen?
En dan wel iemand via wie ik dan een nieuwe kan bestellen :)

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:57

Ik heb Dana Scheepbouwer, waar ik erg tevreden over ben! https://www.dsleatherwork.nl/

Volgens mij heeft ze altijd wel diverse Wintec modellen op voorraad om te passen & je kunt bij haar ook nieuw bestellen (dat heb ik zelf ook gedaan)

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 21:13

Kan je niet terecht bij de zadelmaakster? Die zit dacht ik in die omgeving. Hele fijne service!

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 21:50

Ik ga ze beide even bekijken, dankjulliewel!

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 00:02

Ik kan je zeker Dana aanraden. Geen echte ervaring als in zadel gekocht. Aangezien ik ook een Sella heb maar wel contact met haar gehad over Bates en ze doet een aantal paarden op mijn oude stal. Hele eerlijke dame.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 00:54

bliksemflits schreef:
Kent iemand hier een goede zadelpasser die in regio Utrecht komt en meerdere wintec (spring)modellen heeft om te passen?
En dan wel iemand via wie ik dan een nieuwe kan bestellen :)


Zelf goede ervaring met dezadelmakSter. Die heeft Stanley bates zadel aangemeten en heb ik ook gekocht.

Dana hoor ik ook goede verhalen

EllivG

Berichten: 74
Geregistreerd: 06-05-15
Woonplaats: Heeze

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 11:47

Heeft er iemand ervaring met Arena zadels? Dat schijnt een nieuwe lijn te zijn van Wintec, maar dan van leer. Wel met precies dezelfde boom als de Wintec zadels. En qua prijs tussen de Wintec en Bates zadels in :j

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 13:38

Afbeelding
Vanochtend de zadelmaker gehad een nieuwe 500 hart aangepast op mijn pony en jeetje wat een fijn zadel! Zit heerlijk zacht en bleef ontzetten goed liggen op mijn wiebelkont. Hele nette prijs.

De kwaliteit van het kunstof is ook gigantisch mooi, lijkt net leer zo soepel en het kraakt of piept nergens

:-)

Ga absoluut sparen voor een tweede voor mijn andere pony ;-)

De arena zadels had hij ook mee, ik zag er geen pluspunten van in tegenover de 500 kunstof.

Zinzi_jewel

Berichten: 8808
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 23:04

De hart modellen zijn zeker een dikke verbetering toz oude modellen

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 08:09

Ik vraag me af of de nieuwe hart 500 wel net zo duurzaam is als de oude 500. Die wintec500 die tot een half jaar geleden op de markt was kreeg je niet kapot. Norton heeft ook kunststof zadels en de Pro lijn is gemaakt van zachter kunststof. Dit wordt echter ook vrij snel lelijk. bij wintec bleef het gewoon er als nieuw uitzien.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 08:26

We gaan het zien. Hij wordt nu best intensief gebruikt :j