Haflingers Roos en Anton aan de wandel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Haflingers Roos en Anton aan de wandel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-20 12:37

Hoi,

Leuk dat je mijn topic bekijkt.
Het is al weer even geleden dat ik een topic heb aangemaakt.

Sinds ik op mijn nieuwe stal sta (inmiddels een jaar), heb ik het wandelen ontdekt. Eerder vond ik dat maar spannend om te doen. Maar waar ze nu staan zijn ze zo relaxed geworden dat het wandelen versus rijden bijna gelijk is geworden. Zeker als het wat natter is dan vind ik het fijner om te wandelen dan erop te zitten. Daarnaast is het ook voor mijn conditie zelf heel fijn.
Mijn bijrijdster Lisa is gelukkig ook van het wandelen en we gaan daarom vaak samen. We wandelen vaak net zo lang als dat we rijden. Dus meestal een uurtje of 3.
We lassen altijd even een graseetpauze in. Dat zijn leuke momenten om wat foto's te maken en Anton en Roos vinden dat ook geen straf.

Hier wat foto's van Anton en Roos tijdens de wandelingen. Mijn vriend heeft weinig tijd maar af en toe gaat hij mee en dan vindt hij het ook heel leuk om te wandelen.

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

Ik wandel ook weleens in mijn 1tje met allebei de hafjes. Het lukt me dan prima om ze van het gras af te laten blijven.
Maar ja als je dan ook nog bomen tegenkomt...
8.Afbeelding


Daarnaast zijn ze natuurlijk ontzettend schattig
9.Afbeelding

en speels

10.Afbeelding

11.Afbeelding

Wandelen jullie ook met je paard? Zo ja, hoe vaak en hoe lang wandel je dan en zo nee, waarom niet?
Laatst bijgewerkt door Sure_lee op 06-11-20 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Haflingers Roos en Anton aan de wandel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:45

Ziet er gezellig uit :)

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:52

Heerlijk! Ik wandelde ook veel met mijn merrie in het bos. De eerste keren snapte ze er niks van dat ik er niet op zat maar uiteindelijk vond ze het heerlijk om zo te wandelen. Vanwege smalle paadjes had ik er vaak een longeerlijn aangeklikt


Afbeelding

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Haflingers Roos en Anton aan de wandel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:09

Ik wandel wekelijks met vriendlief en mijn haflinger. Die vind dat heerlijk. Ook in het donker, lampjes aan voor/achter en gaan! Heerlijk voor jezelf en je paard.

Leuk dat jij met 2 gaat, dat lijkt mij wel een grotere uitdaging.

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Haflingers Roos en Anton aan de wandel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-20 14:17

Leuk Autumnn. Snap dat het handig is met een longeerlijk op een smal pad. Ik vind het er altijd zo stoer uit zien je paard zo voor je uit lopend. Ik laat Roos ook weleens een stukje los naast me lopen. Dat vind ik ik cool.

Gezellig Marlies. In het donker heb ik nog niet gedaan. Twijfel ik over. Nu lukt het nog wel om op stal aan te komen als het nog niet helemaal donker is. Dus wie weet bedenk ik mij nog en ga ik ook voor lampjes. Ik heb wel een goede hoofdlamp.

Voor het samen wandelen heb ik eerst wel in de bak geoefend. Dat deden ze heel braaf. Dus toen durfde ik het buiten ook wel.

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:53

Leuke foto's hoor Shirley! Fijn om te zien dat 't zo goed met ze gaat :)

En ja, wij wandelen ook, maar niet zo lang als jij, haha! :D Na een uur ben ik 't wel een beetje zat of krijg ik zere voeten. :+ Aron en ik zijn juist begonnen met aan de hand wandelen buiten en pas daarna met rijden. Ook kan ie prima alleen (aan de hand), terwijl hij het onder het zadel (alleen) nog wel een beetje spannend vindt. Zolang hij mij ziet, is er niks aan de hand en heeft ie steun aan mij. Maar als ik er op zit dan moet ie 't voor zijn gevoel opeens echt alleen doen (zonder iemand voor of naast hem). Maar dat gaan we volgend jaar gewoon wat meer oefenen en wie weet kunnen we dan ook alleen op pad! Want in 't zadel is toch wel 't leukst. :D

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-20 09:16

Jullie gaan ook zo goed Em.

Je hebt ook een lekkere omgeving voor mooie wandelingen.
Qua zelfvertrouwen voor Aron is dubbele lijnen buiten misschien nog een idee? Dan loopt hij ook voorop en is jouw positie anders.

Ik vind onder het zadel ook wel wat leuker.
Maar rijden in de regen vind ik niet fijn. Wandelen vind ik dan veel minder erg.

Gelukkig zien de voorspellingen er goed uit voor de aankomende tijd en hebben we niet zo'n zeiknatte herfst als vorig jaar!

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Haflingers Roos en Anton aan de wandel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 21:07

Dat hondje ook super schattig!

Lisa_22
Berichten: 340
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Haflingers Roos en Anton aan de wandel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 09:49

Leuke foto’s! Ik geniet ook altijd van de wandelingen die we maken! Een goede workout voor zowel ons als de paardjes :D

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-20 11:10

_Mir schreef:
Dat hondje ook super schattig!


Dat is ze zeker. Ze gaat ook graag mee.


Afbeelding

Met haar wandelen we nog veel meer dan met de paarden.

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: Haflingers Roos en Anton aan de wandel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:23

Ik maak ook haast wekelijks een wandeling met mijn verzorgpaard. Wisselt tussen de 7,5 en 9 kilometer nu. Steeds wat verder, begonnen met 3 km en nu zoeken we steeds de grens op en proberen we steeds verder te lopen. Vooral hij heeft er moeite mee, maar het wordt steeds beter!
Afbeelding
Rijden doe ik helaas niet met hem, misschien in de toekomst, lijkt me wel leuker eerlijk gezegd, maar kan hier ook veel plezier uit halen :D

Maar 3 uur is best veel! Wel lekker hoor! Ik blijf nu steken op 2 uur. Hoe lang hou jij meestal een graaspauze?

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Haflingers Roos en Anton aan de wandel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:32

Knappies <3 Anton heeft een veel volwassenere uitstraling gekregen vind ik!

Blub001
Berichten: 44
Geregistreerd: 04-12-19

Re: Haflingers Roos en Anton aan de wandel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:45

Ziet er heel gezellig uit

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-20 12:31

Montgri schreef:
Ik maak ook haast wekelijks een wandeling met mijn verzorgpaard. Wisselt tussen de 7,5 en 9 kilometer nu. Steeds wat verder, begonnen met 3 km en nu zoeken we steeds de grens op en proberen we steeds verder te lopen. Vooral hij heeft er moeite mee, maar het wordt steeds beter!
[ [url=m/kbcTPf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Rijden doe ik helaas niet met hem, misschien in de toekomst, lijkt me wel leuker eerlijk gezegd, maar kan hier ook veel plezier uit halen :D

Maar 3 uur is best veel! Wel lekker hoor! Ik blijf nu steken op 2 uur. Hoe lang hou jij meestal een graaspauze?



Leuk dat je ook wandelt!
De km's die je loopt is echt wel een flinke afstand ook.
Is er een reden dat je nu niet rijdt?

De graspauzes zijn verschillend. Als ik even lekker ergen op een bankje ga zitten in het zonnetje dan duren ze vaak wat langer dan dat ik in de stromende regen sta haha.

@ melissa, dank je. Ja hij wordt nu ook niet meer zo vaak aangezien voor het kind van Roos haha

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 12:36

Sure_lee schreef:
Jullie gaan ook zo goed Em.

Je hebt ook een lekkere omgeving voor mooie wandelingen.
Qua zelfvertrouwen voor Aron is dubbele lijnen buiten misschien nog een idee? Dan loopt hij ook voorop en is jouw positie anders.

Ik vind onder het zadel ook wel wat leuker.
Maar rijden in de regen vind ik niet fijn. Wandelen vind ik dan veel minder erg.

Gelukkig zien de voorspellingen er goed uit voor de aankomende tijd en hebben we niet zo'n zeiknatte herfst als vorig jaar!

Dat is een goeie tip! Wat ik wel lastig vind met dubbele lijnen om hem geen gras te laten eten :') hij kan zo sterk zijn en ik heb dan weinig te zeggen als ik er achter loop ipv naast :P

Hollyleaves
Berichten: 1944
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 12:55

Ik wandel ook wekelijks, meestal een uur, maar ook geregeld 3 uur. Outdoor wandelschoenen aan en gaan! Heel leuk om te doen. Die van mij staan ook niet in een kudde, maar met zn tweeën. Daarom alleen al wandel ik veel, omdat ik dan beide tegelijk aandacht kan geven.

Omdat ik t sneu vind om de shet alleen achter te laten neem ik de shet ook mee voor een stap/kleine stukjes draf wandeling als ik wel ga rijden. Ik rij maar af en toe een langere rit buiten voor mezelf alleen met mn rijpony.
Merk dat het de band ook enorm ten goede komt en ze genieten er echt enorm van :D


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:22

Sure_lee schreef:
Montgri schreef:
Ik maak ook haast wekelijks een wandeling met mijn verzorgpaard. Wisselt tussen de 7,5 en 9 kilometer nu. Steeds wat verder, begonnen met 3 km en nu zoeken we steeds de grens op en proberen we steeds verder te lopen. Vooral hij heeft er moeite mee, maar het wordt steeds beter!
[ [url=m/kbcTPf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Rijden doe ik helaas niet met hem, misschien in de toekomst, lijkt me wel leuker eerlijk gezegd, maar kan hier ook veel plezier uit halen :D

Maar 3 uur is best veel! Wel lekker hoor! Ik blijf nu steken op 2 uur. Hoe lang hou jij meestal een graaspauze?



Leuk dat je ook wandelt!
De km's die je loopt is echt wel een flinke afstand ook.
Is er een reden dat je nu niet rijdt?

De graspauzes zijn verschillend. Als ik even lekker ergen op een bankje ga zitten in het zonnetje dan duren ze vaak wat langer dan dat ik in de stromende regen sta haha.

@ melissa, dank je. Ja hij wordt nu ook niet meer zo vaak aangezien voor het kind van Roos haha


Hij is heel erg onrustig in zijn hoofd met rijden in de bak en bouwt veel spanning op als ik een klein stukje het erf af ga wanneer ik op hem zit. En hij heeft nooit echt alleen een buitenrit gemaakt vroeger, en heb nu ook niemand om dat samen mee op te pakken. Ga misschien wel binnenkort t zadel er op doen en mijn vriend hem geven en dat hij er naast loopt en ik er op zit. Maar met wandelen is hij gewoon chill.

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Haflingers Roos en Anton aan de wandel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-20 14:21

@ Em, die Aron toch.... het blijft een haflinger he... maar wel een goede oefening lijkt me. Eten hoort gewoon niet als dat niet mag. Als heeft Anton daar ook meer moeite mee dan Roos. Roos luistert heel goed naar mijn NEE. Anton iets minder.

@Sylva, wat heerlijk zeg. Bedoel je dan de bant tussen je paarden onderling of tussen jou en je paarden?
Ik merk dat de band met mijn paarden wel verbeterd is nu we zoveel wandelen. Er is echt veel meer vertrouwen in elkaar.

@ Montgri, ah ik snap het. Als wandelen heel chill gaat dan zou je met een persoon ernaast ook heel ontspannen moeten kunnen rijden buiten. Anders heeft het misschien iets te maken met je hoofdstel of zadel waardoor hij onrustig is en spanning opbouwt.