(klassieke) zangers/zangeressen verzamelen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

(klassieke) zangers/zangeressen verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 23:17

hoi hooi!

ik heb een paar maanden geleden de switch gemaakt van musical naar klassiek/opera en ik vroeg me af of er wat lotgenoten op bokt zitten. :Y)

dus vertel er lekker op los, deel je tips en tricks, favoriete stukken en het allerbelangrijkste waarom je voor deze prachtige stijl (of waarom juist niet) hebt gekozen!

een stukje over mij:
ik ben bijna 16 jaar oud en heb ruim 3 jaar zangles bij een geweldige juf. op les zijn we vooral musical gaan doen omdat ik als doel had om in musicals mee te spelen. maar dan ga je een keer wat van le miserable en phantom of the opera doen... en dan kom je erachter dat klassiek toch ook wel heeeeeeel leuk is :D !
sinds een maand of 3 heb ik nu ook definitief de overstap naar het klassieke gemaakt, en ik wil nooit meer terug.
wat is dit toch fantastisch zeg!

heel veel zing plezier!

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: (klassieke) zangers/zangeressen verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 23:19

Welkom in ons prachtige vak! Volgens mij zijn het er niet veel op bokt haha. Ik ben klassiek zangeres, 22 jaar en studeer aan het conservatorium. Werk ook al veel en het is het mooiste vak van de hele wereld <3

Anoniem

Re: (klassieke) zangers/zangeressen verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 23:29

@castamickay

haha had al een vermoede dat het er niet veel zouden zijn haha
hopelijk steken we nog een paar mensen aan :))

en als ik heel brutaal mag zijn, waar werk je nu zoal aan?

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: (klassieke) zangers/zangeressen verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 23:42

Nog niet bezig met zangles, maar wil dit wel heel graag gaan doen :D Ik ben nu enkele jaren lid van een musicalvereniging en waar mijn 'zangkunsten' 2 jaar geleden echt niet om aan te horen was, begint het nu een inimini beetje beter te worden :P Het lijkt mij vooral heel mooi om te leren dat je je stem als instrument gaat gebruiken :)

Klassiek lijkt mij ook echt gaaf om te leren en ben zo ie zo fan van Phantom of the opera :P

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: (klassieke) zangers/zangeressen verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 00:06

Phantom is heel erg musical, niet klassiek :o

@koetje; ik werk aan van alles :) Momenteel kunnen concerten niet echt plaatsvinden natuurlijk ( :'( ) maar gelukkig mogen we wel weer op het conservatorium studeren en les hebben. Ik heb een hele map met muziek waar ik nu aan werk, iets van 10 stukken denk ik op het moment. Voornamelijk Mozart maar ik doe ook andere dingen haha. Ben bezig met oa. de koningin vd nacht aria's, de laatste uit Frauenliebe (Schumann), nog wat Franse liederen en aria's en nog wat andere gekke dingen. Van alles wat dus! :)
Waar ben jij nu mee bezig? Ik weet nog dat zodra ik klassiek ging zingen er echt een wereld voor me open ging, maar het is zo fantastisch inderdaad! Ik kon niet wachten tot ik met de echt grote aria's mocht beginnen want dat leek me toch wel het allerleukst (en dat is het stiekem ook) maar in de vooropleiding heb ik eeeeindeloos Duits (romantisch) lied gezongen. Je hebt zo eindeloos veel repertoirekeuze, altijd genoeg om te zingen!

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: (klassieke) zangers/zangeressen verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 00:13

Ik kan voor geen meter zingen maar hou erg van klassiek en zong/zing (corona...) ook in een klassiek koor :)

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: (klassieke) zangers/zangeressen verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 00:23

Ook heerlijk!! Wat voor repertoire deden/doen jullie Sheran?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 00:52

CastaMickey schreef:
Phantom is heel erg musical, niet klassiek :o

@koetje; ik werk aan van alles :) Momenteel kunnen concerten niet echt plaatsvinden natuurlijk ( :'( ) maar gelukkig mogen we wel weer op het conservatorium studeren en les hebben. Ik heb een hele map met muziek waar ik nu aan werk, iets van 10 stukken denk ik op het moment. Voornamelijk Mozart maar ik doe ook andere dingen haha. Ben bezig met oa. de koningin vd nacht aria's, de laatste uit Frauenliebe (Schumann), nog wat Franse liederen en aria's en nog wat andere gekke dingen. Van alles wat dus! :)
Waar ben jij nu mee bezig? Ik weet nog dat zodra ik klassiek ging zingen er echt een wereld voor me open ging, maar het is zo fantastisch inderdaad! Ik kon niet wachten tot ik met de echt grote aria's mocht beginnen want dat leek me toch wel het allerleukst (en dat is het stiekem ook) maar in de vooropleiding heb ik eeeeindeloos Duits (romantisch) lied gezongen. Je hebt zo eindeloos veel repertoirekeuze, altijd genoeg om te zingen!



ik heb om kennis te maken heel veel van phantom gezongen, ben nu eindelijk bezig met men eerste "echte" stuk! (tis vlgm uit een operette en duurt maar een minuut of 3 :+ )
ik dacht dat het poor wandering one heet, het komt uit pirates of penzance.
met het staccato dat er in zit heb ik nog wel wat moeite (gebrek aan buikspieren :Y) ) maar voor een eerste keer vind ik het zeker niet slecht gaan! maar ik heb heel veel geluk gehad dat mijn juf ook op het conservatorium klassieke les heeft gegeven. dus heb ik stiekem al best een redelijke techniek :o (voor zover dat kan op je 15e met een paar maanden les haha)

sjonge zeg! daar staan echt hele pittige stukken tussen :wow:
houd je me op de hoogte van toekomstige concerten? <3

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 01:18

CastaMickey schreef:
Ook heerlijk!! Wat voor repertoire deden/doen jullie Sheran?


Hm van alles, van Monteverdi tot Mozart tot Britten. Een paar van mijn hoogtepunten waren de Petite Messe Solenelle van Rossini, het requiem van Mozart, het koor in de theaterproductie van Amadeus, de Johannes Passion van Bach en de Dream of Gerontius van Elgar. Oh en de Erste Walpurgisnacht :D . Oh en Beethoven 9 met het NESKO :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 01:31

Sheran schreef:
CastaMickey schreef:
Ook heerlijk!! Wat voor repertoire deden/doen jullie Sheran?


Hm van alles, van Monteverdi tot Mozart tot Britten. Een paar van mijn hoogtepunten waren de Petite Messe Solenelle van Rossini, het requiem van Mozart, het koor in de theaterproductie van Amadeus, de Johannes Passion van Bach en de Dream of Gerontius van Elgar. Oh en de Erste Walpurgisnacht :D . Oh en Beethoven 9 met het NESKO :D.


sjonge wat een stukken weer! die zijn echt niet makkelijk!en dan zeg jij dat je niet kan zingen :(:)
heb je toevallig een opname van een van je concerten? lijkt me erg gaaf om te zien!

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 01:48

Niet zoveel, er is er maar eentje echt online (die van Amadeus hebben we wel maar mogen we officieel niet delen, haha). Maar deze bijvoorbeeld (requiem fauré). Er zijn wel CD's maar echt bar weinig filmpjes en dit was ook niet ons beste werk, haha:

Hier zat ik trouwens ook in, was heel gaaf (requiem van Verdi):

Maar wel echt apart dat het zo met corona als een nachtkaars is uitgegaan... ik mis het echt! Ik zing overigens alt.

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:44

Koetje_boe schreef:
CastaMickey schreef:
Phantom is heel erg musical, niet klassiek :o

@koetje; ik werk aan van alles :) Momenteel kunnen concerten niet echt plaatsvinden natuurlijk ( :'( ) maar gelukkig mogen we wel weer op het conservatorium studeren en les hebben. Ik heb een hele map met muziek waar ik nu aan werk, iets van 10 stukken denk ik op het moment. Voornamelijk Mozart maar ik doe ook andere dingen haha. Ben bezig met oa. de koningin vd nacht aria's, de laatste uit Frauenliebe (Schumann), nog wat Franse liederen en aria's en nog wat andere gekke dingen. Van alles wat dus! :)
Waar ben jij nu mee bezig? Ik weet nog dat zodra ik klassiek ging zingen er echt een wereld voor me open ging, maar het is zo fantastisch inderdaad! Ik kon niet wachten tot ik met de echt grote aria's mocht beginnen want dat leek me toch wel het allerleukst (en dat is het stiekem ook) maar in de vooropleiding heb ik eeeeindeloos Duits (romantisch) lied gezongen. Je hebt zo eindeloos veel repertoirekeuze, altijd genoeg om te zingen!



ik heb om kennis te maken heel veel van phantom gezongen, ben nu eindelijk bezig met men eerste "echte" stuk! (tis vlgm uit een operette en duurt maar een minuut of 3 :+ )
ik dacht dat het poor wandering one heet, het komt uit pirates of penzance.
met het staccato dat er in zit heb ik nog wel wat moeite (gebrek aan buikspieren :Y) ) maar voor een eerste keer vind ik het zeker niet slecht gaan! maar ik heb heel veel geluk gehad dat mijn juf ook op het conservatorium klassieke les heeft gegeven. dus heb ik stiekem al best een redelijke techniek :o (voor zover dat kan op je 15e met een paar maanden les haha)

sjonge zeg! daar staan echt hele pittige stukken tussen :wow:
houd je me op de hoogte van toekomstige concerten? <3


Ooh dat is een heerlijk stuk ja! <3 En ook best een hele pittige om mee te beginnen al!

@Sheran dat is ook allemaal heerlijk repertoire! De Johannes is ook zo veel leuker dan de Matthaüs := zeker voor het koor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:49

Sheran schreef:
Niet zoveel, er is er maar eentje echt online (die van Amadeus hebben we wel maar mogen we officieel niet delen, haha). Maar deze bijvoorbeeld (requiem fauré). Er zijn wel CD's maar echt bar weinig filmpjes en dit was ook niet ons beste werk, haha:
[ Video ]
Hier zat ik trouwens ook in, was heel gaaf (requiem van Verdi):
[ Video ]
Maar wel echt apart dat het zo met corona als een nachtkaars is uitgegaan... ik mis het echt! Ik zing overigens alt.



Dat ziet er echt heel cool uit!
Met hoeveel leden zijn/waren Jullie ongeveer?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:55

Mijn vaste koor bestond uit 40 tot 60 leden. Het koor dat voor Verdi was samengesteld bestond uit 260 (!!!)
En ja, de Johannes is heel leuk voor koor! Inderdaad leuker dan de Matthäus :)