Instructie omgeving Haarlem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karpouzi
Berichten: 26
Geregistreerd: 17-09-20

Instructie omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-20 19:55

Hoi,

Ik ben langzamerhand op zoek naar een eigen paard en alles wat er bij hoort. Naast bijvoorbeeld de stalling (waarvoor ik al een thread heb geopend en al een paar tips heb gekregen) ben ik dus ook op zoek naar een goede instructeur/instructrice. Ik heb helemaal geen netwerk in de paardenwereld hier en vraag me dus af hoe ik dit het beste kan aanpakken. In mijn ervaring kom je meestal via via mensen tegen en met een beetje geluk zit er iemand bij met wie het gewoon klikt. Maar zonder netwerk is dat lastig. Zeker gezien ik ook nog geen paard heb om bijvoorbeeld een proefles mee te doen. Maar ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat het leuk zou kunnen zijn een keertje mee te gaan als een instructeur/instructrice ergens les geeft. Maar ik weet niet of dat gebruikelijk is.

Misschien helpt het als ik een paar dingen over mij en mijn wensen even op een rij zet:
- ik zou me omschrijven als een gevorderde ruiter maar kan zeker nog heeeeeeeel veel leren
- ik wil op de expertise van mijn instructeur/instructrice kunnen vertrouwen en dat de training altijd in het belang van het paard is
- ik wil het paard op een eerlijke en correcte manier kunnen trainen
- ik heb geen grote wedstrijd ambities maar een wedstrijdje hier en daar lijkt me wel leuk
- ik wil mezelf en het paard dus wel verder ontwikkelen maar heb hier geen haast bij - een goede basis vind ik het belangrijkste
- ik vindt zowel dressuur en springen erg leuk
- ik heb heel weinig kennis van grondwerk maar zou dat heel graag willen opbouwen (dat hoeft echter niet per se bij dezelfde instructeur/instructrice)

Hebben jullie ideeën hoe ik het beste op zoek kan gaan naar een instructeur/instructrice? Kennen jullie misschien iemand die hiervoor open zou staan?

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Re: Instructie omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:02

Aan huis of niet? (dat ze naar jou toe komen of dat je met de trailer oid die kant op gaat)

karpouzi
Berichten: 26
Geregistreerd: 17-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-20 22:48

Dat ze naar mij toekomen.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Instructie omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:58

Je zou Kim Steutel van Equi Unity kunnen benaderen, zij doet zowel grondwerk (dressuurmatig en NH) en rijlessen.
Ze woont alleen zelf niet in Haarlem, maar ze werkt vaak wel met routes dus je kan het altijd vragen :D
Ze heeft mij en mijn paard in ieder geval heel veel verder geholpen :j

karpouzi
Berichten: 26
Geregistreerd: 17-09-20

Re: Instructie omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 13:47

Interessant. Ik heb nog geen ervaring met straightness training op deze manier. Sta er wel voor open om een keer naar te kijken.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:02

karpouzi schreef:
Interessant. Ik heb nog geen ervaring met straightness training op deze manier. Sta er wel voor open om een keer naar te kijken.


Ze heeft ook veel klanten die traditioneel dressuur rijden, heeft zij zelf ook jaren gedaan :o
Het hoeft elkaar absoluut niet te bijten :D

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Instructie omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:23

Absoluut Mirjam (knollentuin hier op bokt)

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 07:40

Remark schreef:
Absoluut Mirjam (knollentuin hier op bokt)


+1 :j

boyca
Berichten: 1080
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Instructie omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 08:27

Idd Mirjam dus. Hele fijn instructrice

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:57

Mocht je naar 's Gravenweg gaan dan is Celine van der Strook een aanrader.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Instructie omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:30

Ik heb al een tijdje geen paard meer, maar had destijds les van Mirjam Ootes. Vond haar heel sterk met de basis en op een vriendelijke en duidelijke manier les geven. Geen idee of ze ook spring/grondwerk les geeft, ik had alleen dressuurles.

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Re: Instructie omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:15

Ik weet ook dat Eric t Hart door veel mensen geliefd is, maar weet niet of hij nu nog les geeft

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Instructie omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:21

Longeer en rijles - - > www.bewustlongeren.nl

Ik ben Orun gediplomeerd en kan je zowel met het longeren als het rijden helpen.

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 09:36

Leuk dat ik hier genoemd wordt :j als er geen corona was had ik meteen gezegd leuk! Kom eens kijken als ik iemand aan het helpen ben, helaas is het er nu de tijd niet voor.
Mocht het veranderen en de regels versoepelen kan je gerust contact met me opnemen waar je kan aanhaken.

karpouzi
Berichten: 26
Geregistreerd: 17-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-20 12:56

knollentuin schreef:
Leuk dat ik hier genoemd wordt :j als er geen corona was had ik meteen gezegd leuk! Kom eens kijken als ik iemand aan het helpen ben, helaas is het er nu de tijd niet voor.
Mocht het veranderen en de regels versoepelen kan je gerust contact met me opnemen waar je kan aanhaken.


Ja, je bent wel een soort celebrity hier! Heb je naam al veel langs zien komen ;) Lijkt me heel leuk om een keer aan te haken als je ergens iemand les geeft. Maar we kunnen idd beter even wachten tot Corona weer ietsjes meer onder controle is.