Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MirandaMalik schreef:Je kan zelf vaak ook voelen of hij last van zijn rug heeft als je met je handen wrijft en drukt.
Ik weet niet hoe je financieel zit maar je zou misschien zelf kunnen betalen voor een osteo of misschien afspreken de helft van de kosten of zoiets.
Die kan dan ook zeggen of het aan het zadel ligt en dan heb je ook een duidelijk verhaal, dat het niet aan jou ligt.
MirandaMalik schreef:Je kan zelf vaak ook voelen of hij last van zijn rug heeft als je met je handen wrijft en drukt.
Ik weet niet hoe je financieel zit maar je zou misschien zelf kunnen betalen voor een osteo of misschien afspreken de helft van de kosten of zoiets.
Die kan dan ook zeggen of het aan het zadel ligt en dan heb je ook een duidelijk verhaal, dat het niet aan jou ligt.
SusanH schreef:MirandaMalik schreef:Je kan zelf vaak ook voelen of hij last van zijn rug heeft als je met je handen wrijft en drukt.
Ik zou daar als eigenaar niet blij mee zijn hoor, dat zou bij mij exit betekenen. Meedenken en advies geven is prima, maar op eigen houtje anderen erbij halen niet. Aan de andere kant zou ik als eigenaar wel mee willen werken aan een oplossing voor het probleem.
Ik moet zeggen dat wat de eigenaar aangeeft wel zou kunnen. Ik ben zelf ook geen held met rijden, en alle problemen die ik op dit moment ervaar komen bij mij vandaan, omdat ik onbewust toch bijvoorbeeld mijn armen vast zet. Heb je les? Is er naast het staken wat hij nu doet bij jou iets anders gebeurt waardoor je misschien wat angstiger geworden bent (kan ook met een ander paard zijn, en hoeft ook niet heel recent gebeurd te zijn), en hoe loopt hij bij een ander, bijv de eigenaar?
MCE schreef:in gesprek gaan met de eigenaar, dat het voor zijn dochter ook beter is om b.v. eerste de rug te laten nakijken (gezamelijke kosten?) en dan het zadel,
als er iets in de rug zit wat de therapeut kan oplossen hoeft het zadel (voorlopig) misschien niet eens
zal het paard misschien nog even iets "fantoom gedrag" vertonen met het rijden maar dat lost op als het ontdekt dat het geen pijnlijke rug meer heeft
Poekkie schreef:MCE schreef:in gesprek gaan met de eigenaar, dat het voor zijn dochter ook beter is om b.v. eerste de rug te laten nakijken (gezamelijke kosten?) en dan het zadel,
als er iets in de rug zit wat de therapeut kan oplossen hoeft het zadel (voorlopig) misschien niet eens
zal het paard misschien nog even iets "fantoom gedrag" vertonen met het rijden maar dat lost op als het ontdekt dat het geen pijnlijke rug meer heeft
Hier ben ik het niet mee eens. De meeste rugproblemen worden juist veroorzaakt door een niet-passend zadel. Dus als je de rug behandelt en met een slecht zadel doorrijdt, heb je gewoon geld weggegooid. Als je dan toch moet kiezen, zou ik het eerder omgekeerd doen.
SusanH schreef:Gesprek met de eigenaar kan altijd. Maar als de eigenaar niet mee wil werken houdt het op.
Poekkie schreef:MCE schreef:in gesprek gaan met de eigenaar, dat het voor zijn dochter ook beter is om b.v. eerste de rug te laten nakijken (gezamelijke kosten?) en dan het zadel,
Hier ben ik het niet mee eens. De meeste rugproblemen worden juist veroorzaakt door een niet-passend zadel. Dus als je de rug behandelt en met een slecht zadel doorrijdt, heb je gewoon geld weggegooid. Als je dan toch moet kiezen, zou ik het eerder omgekeerd doen.
Dilan93 schreef:Zou idd in gesprek gaan met de eigenaar als het paard bij zijn dochter ook dit gedrag vertoont.
Wil de eigenaar het niet? Dan zou ik persoonlijk zoeken naar een ander verzorgpaard. A. Ik wil niet met een paard rijden dat mogelijk pijn heeft. B. Ik ben ook geen held te paard en verlies mn plezier als een paard blijft bokken/staken
Barbet schreef:Je kan ook besluiten niet meer op het paard te rijden, zolang je niet weet wat er mee aan de hand is.
Tandarts en zadelmaker is altijd goed om deze elk jaar te laten komen, maar er kan wel iets heel anders aan de hand zijn.
Janneke2 schreef:dat is een goede inderdaad Dankje wel moet weer vertrouwen krijgen en het weer leuk maken inderdaadIk zou doodleuk blijven stappen met dit dier.
Mogelijk is er sprake van een vicieuze cirkel en is het zaak om dit te doorbreken.
Wellicht kan dit door datgene wat wel goed gaat uit te breiden en wat niet goed gaat weg te laten.
Uiteraard heb ik het niet over alleen rondjes op de hoefslag aan de lange teugel - ik hoop dat je les hebt en beschikt over dingen als balkjes, kegelsen uiteraard
wat fantasie.