[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:49

idinn schreef:
Bagheera_206 schreef:
Zojuist mijn Amigo pony 175 deken binnen gekregen. Blauw met roze biesjes. _O- Een kijken of deze qua hoogte beter past dan de gewone grote paarden 175 Amigo. Even afwachten tot het van de week wat droger is.

Iemand ervaring met de Amigo pony vs grote paard?

[ [url=m/YgP40X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben benieuwd.. ik wil een 'gewone' 175 bestellen. Kan van die deken geen pony uitvoering vinden. Dus hoop op een niet zo erg soepjurk effect :+


Ik laat het je weten. Van de Rambo is er geen pony in 175 en van de Rhino alleen de wug. Dus voor pony 175 zit je alleen bij de Amigo Hero & Amigo Bravo. Ik kan even passen als het weer beetje ok weer is, want anders kan de deken niet meer retour. :=

Wat voor paard heb jij en welke dekens heb je al gepast?

Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:50

Vraagje
Ik heb 0 gr horseware dekens met liner systeem
Nu wil ik er straks als hij geschoren is er een onderdeken onderdoen
Zijn er ook andere merk dekens die er goed onderpassen en die je ook kan bevestigen

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:53

Hmm.. volgens mij heeft DR ook onderdekens, maar heel eerlijk, de liners van Horseware zijn nieuw betaalbaar en tweedehands ook goed verkrijgbaar, dus ik zou daar zelf niet snel in veranderen.

Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:55

RianneH schreef:
Hmm.. volgens mij heeft DR ook onderdekens, maar heel eerlijk, de liners van Horseware zijn nieuw betaalbaar en tweedehands ook goed verkrijgbaar, dus ik zou daar zelf niet snel in veranderen.

Liners zijn indd fijn maar 2e hands kan ik er eff geen vinden
Zoek 190

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:57

Heb je al op de FB pagina van Horseware en Bucas to buy gekeken? Of een oproepje geplaatst?

Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 11:25

RianneH schreef:
Heb je al op de FB pagina van Horseware en Bucas to buy gekeken? Of een oproepje geplaatst?

Heb er op gekeken maar geen oproepje
Dat kan ik indd nog wel doen

MarjanB

Berichten: 16447
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 11:26

Ik heb net via agradi een onderdeken van Horseware besteld met korting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 12:12

Bagheera_206 schreef:
Wat voor paard heb jij en welke dekens heb je al gepast?

IJslander, hij heeft een ej regendeken 175, die past opzich wel prima. En heb een Amigo 165 van een stalgenoot gepast, die was net tekort. Als ik 'm opmeet zou die juist ruim moeten passen, maar dat zegt dus weinig. Dus ik heb deken en liners in 175 besteld nu. Ben heel benieuwd. Niet de pony uitvoering, want die voorsluiting bevalt mij dan weer niet :o

Is sowieso de eerste keer dat hij dekens krijgt. Maar we zijn al ondertussen 2 kwakkel winters verder, dat hij op een gemiddelde winterdag met niks doen al klam aanvoelt. Hij maakt een wintervacht aan alsof het -20 gaat worden. Dus hij gaat dit jaar maar eens kaal. Kijken hoe dat bevalt en hopelijk motiveert dat dan ook op fanatieker in de winter door te trainen.

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 13:13

Eigenlijk past de pony versie denk beter dan de grote paarden versie. Heb de dekens even op elkaar gelegd en zoals je ziet is hals/borst/schoft/rug bijna exact dezelfde maten, maar alleen korter in hoogte en ik moet de singels op het allerlangst doen.

Afbeelding

Afbeelding

De pony versie is overigens ook met frontdisc te krijgen voor zo ver ik weet. Zit er nu over na te deken om die grote paarden Amigo's dan toch maar in te gaan ruilen / verkopen voor de pony versie.

Josien_

Berichten: 9008
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 13:49

Junior2019 schreef:
Vraagje
Ik heb 0 gr horseware dekens met liner systeem
Nu wil ik er straks als hij geschoren is er een onderdeken onderdoen
Zijn er ook andere merk dekens die er goed onderpassen en die je ook kan bevestigen


Die van Drunens Ruiterhuis en een aantal van Kramer zouden moeten passen. Heb zelf alleen de originele eronder.

Aethelwulf
Berichten: 34
Geregistreerd: 16-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 14:08

Deze vraagt komt vast vaak voorbij maar ik ben op zoek naar dekens voor kleinere paarden (1.38 en 1.45) die wel heel breed zijn van voren? Heeft iemand daar misschien een goeie tip voor? Ik heb nu Bucas maar die is toch te krap aan het worden.

nnicolex

Berichten: 1233
Geregistreerd: 12-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 14:35

Aethelwulf schreef:
Deze vraagt komt vast vaak voorbij maar ik ben op zoek naar dekens voor kleinere paarden (1.38 en 1.45) die wel heel breed zijn van voren? Heeft iemand daar misschien een goeie tip voor? Ik heb nu Bucas maar die is toch te krap aan het worden.


Ik heb toevallig uit “nood” een deken gekocht van epplejeck huismerk omdat mijn regendeken was doorgelekt, en mijn paard is erg breed en deken zit echt als gegoten... had ik zeker niet verwacht.

Edit; ik heb de shadow gekocht geloof ik met loopsplit

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 16:36

Aethelwulf schreef:
Deze vraagt komt vast vaak voorbij maar ik ben op zoek naar dekens voor kleinere paarden (1.38 en 1.45) die wel heel breed zijn van voren? Heeft iemand daar misschien een goeie tip voor? Ik heb nu Bucas maar die is toch te krap aan het worden.


Heb het idee dat de Bucas beter bij de iets smallere paarden passen en Horseware net iets breder vallen. En 1.38 is niet klein. >;) Ik ben er vandaag dus achter dat mijn paard qua hoogte beter de pony versie kan hebben van Horseware. :=

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:50

Komende week gaat het toch koeler worden. Denk dat ik he vanaf morgen wel onder een 100 gram doe. Wordt wel redelijk droog gelukkig weer een keer!

Carmen_x
Berichten: 91
Geregistreerd: 31-01-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:37

Hallo allemaal, ik ben nog redelijk nieuw hier op bokt en heb een vraag over dekens.
Mijn paard zweet altijd erg na het rijden, zeker nu hij een aardige vacht heeft.
Ik stap totdat die op de halst droog is. Dan zet ik hem op stal met de Rambo Dry Rug Supreme met hals.
Dit werkte altijd goed. Maar nou vind ik het te koud worden voor deze deken. Het tocht best wel in de stal.
Wat is dan de beste zweetdeken? Een "gewone" zweetdeken vind ik ook te koud. Een wollen misschien?

MarjanB

Berichten: 16447
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:25

kimmeuwissen schreef:
Hallo allemaal, ik ben nog redelijk nieuw hier op bokt en heb een vraag over dekens.
Mijn paard zweet altijd erg na het rijden, zeker nu hij een aardige vacht heeft.
Ik stap totdat die op de halst droog is. Dan zet ik hem op stal met de Rambo Dry Rug Supreme met hals.
Dit werkte altijd goed. Maar nou vind ik het te koud worden voor deze deken. Het tocht best wel in de stal.
Wat is dan de beste zweetdeken? Een "gewone" zweetdeken vind ik ook te koud. Een wollen misschien?


Gewoon eerst koud laten worden zonder deken. Veel mensen gooien gelijk een zweetdeken op en dan gaat het paard nazweten en wordt het alleen maar erger. Uitstappen zonder deken, dan afzadelen en gewoon even zonder deken laten staan totdat de warmte er af is. Paard moet sowieso eerst warmte kwijt anders is het slecht voor de spieren.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 23:06

Waar kiezen jullie voor en waarom? Met of zonder halsdeken?

Vooral bij regenweer scheelt het met inregenen voor bij het deken.

Vorig jaar stond ze 24/7 buiten en heeft ze met hals gestaan nu twijfel ik omdat ze nu s'nachts op stal staat.

Een wug is geen optie, die zitten te krap bij mijn paard.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 23:11

Ik heb altijd zonder hals, tenzij de kou gecombineerd is met harde wind en/of regen/sneeuw.

MarjanB

Berichten: 16447
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 23:32

Ik heb een losse hals die bij echt guur en nat weer er op gaat. Nooit volledige winter ivm uitval manen

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 23:32

Hier ook alleen de halzen er aan bij heel slecht weer

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 23:33

MarjanB schreef:
Ik heb een losse hals die bij echt guur en nat weer er op gaat. Nooit volledige winter ivm uitval manen


Om die reden doe ik het ook niet. Het stikt de hele zooi af en beetje bij beetje kun je alles eruit trekken. :(

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 00:19

Hier geen last van manenschade, altijd met hals

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 00:24

Hier ook bijna altijd een hals, welke deken ik ook koop het regent in. En als ze dat niet doen dan schuren ze de schoft kapot. Als ik zeker weet dat het een poos droog blijft dan doe ik hem wel even af om lekker te luchten.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 08:30

Annem84 schreef:
Waar kiezen jullie voor en waarom? Met of zonder halsdeken?

Vooral bij regenweer scheelt het met inregenen voor bij het deken.

Vorig jaar stond ze 24/7 buiten en heeft ze met hals gestaan nu twijfel ik omdat ze nu s'nachts op stal staat.

Een wug is geen optie, die zitten te krap bij mijn paard.


Mijne staat 24/7 buiten, zo lang mogelijk zonder deken. Nu ook nog zonder. Als het echt kouder en guurder gaat worden een deken zonder hals.

Josien_

Berichten: 9008
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:12

Annem84 schreef:
Waar kiezen jullie voor en waarom? Met of zonder halsdeken?

Vooral bij regenweer scheelt het met inregenen voor bij het deken.

Vorig jaar stond ze 24/7 buiten en heeft ze met hals gestaan nu twijfel ik omdat ze nu s'nachts op stal staat.

Een wug is geen optie, die zitten te krap bij mijn paard.


Eigenlijk doe ik alleen een hals op bij erg guur of koud weer. Hier worden de halzen 's nachts op stal teruggeslagen.