Vorige week viel mijn vriend het opeens op dat de anus van 1 van onze honden toch wel wat opgezet was. Toen ik het van dichtbij bekeek, rook het ook wel iets.
Dus de dierenarts gebelt voor een afspraak, om zijn anaalklieren te legen. Omdat ik mijn hond heel lief vind, maar hij kan behoorlijk heftig reageren als je hem pijn doet. En dan spreken we toch over een mechelaar van 42 kilo en 1 bonk spier.
Afgelopen maandag konden we terecht, vrijdag zat al helemaal vol. Maar omdat in mijn ogen meeviel, vond ik het geen probleem om een paar dagen te wachten.
Aangezien Djang absoluut geen pijn vertoont, er amper aan likt, niet aan sleetje rijden doet. Ontlasting komt er normaal uit. Aan zijn gedrag merk je dus echt niks

Dus ik maandag met Djang naar de dierenarts. Ook voor het eerst naar deze kliniek, ivm verhuizing. En ze kijkt en schrik zich rot. Het is een en al ontsteking en het spul wat er uit kwam, zat ook veel bloed in.
Dus de eerste stap was een injectie en een ab kuur. En komende maandag weer heen voor controle en eventueel spoelen onder narcose.
Ze kon nu ook niet goed zien, of het misschien fistels waren.
Ik voel mij nu zwaar schuldig tegenover Djang, dat het mij niet eerder is opgevallen. Maar je merkt gewoon echt niks aan hem. Dus geen idee hoelang hij er mee heeft rondgelopen.
Tot nu toe zie ik de zwelling ook niet minder worden. En hij zit nu al op dag 5 van de ab kuur.
Dus zijn er hier bokkers die hier ervaring mee hebben? En hoe is het verloop bij jullie honden gegaan?