[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:27

Ik heb ook het probleem dat Vera thuis minder fijn loopt dan op vreemd terrein en in de binnenbak minder dan in de buitenbak. Maar onze buitenbak is erg mul en nu dus erg nat en zwaar dus duurt een tijd voordat je daar weer in kan.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:31

Ik ga ook liever ergens ander starten. :j Dan wordt ze wat heter en dat is qua beeld mooier haha. Hoewel ze het vorige keren thuis ook was, zal wel met die bijna 2 jaar pauze te maken hebben gehad

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:42

MyWishMax schreef:
Weet je hoeveel mensen in het M2 komen en eerst geen winst rijden?

Dat heb ik inderdaad ook best vaak gehoord ja. En dit is voor mij ook wel goed. Hang altijd veel te veel aan het resultaat, terwijl het veel gezonder is om naar het proces te kijken.

Grappig dat jullie ook allemaal liever op pad gaan! Karel toont ook meer, en is minder bezig zelf ongewenste dingen aan te bieden :') hij let dan beter op mijn daadwerkelijke hulpen.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:48

urosa schreef:
MyWishMax schreef:
Weet je hoeveel mensen in het M2 komen en eerst geen winst rijden?

Dat heb ik inderdaad ook best vaak gehoord ja. En dit is voor mij ook wel goed. Hang altijd veel te veel aan het resultaat, terwijl het veel gezonder is om naar het proces te kijken.

Grappig dat jullie ook allemaal liever op pad gaan! Karel toont ook meer, en is minder bezig zelf ongewenste dingen aan te bieden :') hij let dan beter op mijn daadwerkelijke hulpen.


Ja, dan zijn ze net wat wakkerder. En de bodem is gewoon altijd beter dus dan wil ze wel lopen :D

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:46

Ik heb net met lichte weerstand toch het filmpje opgestuurd, vind het jammer dat ie vergelijkbaar is met die van woensdag. Wel wat betere keertwendingen. Maargoed. Op naar poging 3 zondag :D

Mijn les van dinsdag gaat helaas niet door. Vind ik wel heel jammer. Nu zelf dan maar gewoon doortrainen.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:01

Jammer Urosa, zowel van de les als van proefje. Maar nu iets meer tijd toch? ;)

Ik heb net, heel slecht, even naar uitslagen van mijn 2 wedstrijden gekeken. Ik ben altijd zo nerveus tijdens prijsuitreikingen dat ik niks mee krijg van de rest qua uitslagen en de laatste was geen uitreiking. (Ja ik ben zenuwachtiger voor de uitslag/prijsuitreiking als voor het rijden, slaat nergens op maar is mijn hele leven al zo. Zelfs als ik al weet dat ik een prijs heb zit ik te shaken)

Mag ik heel even opscheppen? Dat 2 daagse weekend heb ik de 1e dag 10,5 punten meer (en 4 punten minder de 2e proef), de 2e dag 23,5 en 11,5 punten meer. Ook grappig dat de proef van dat weekend die ik het hoogste gescoord heb de rest allemaal een stuk lager scoort, ook in andere klasses.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:52

Ja nu kan ik weer 2x trainen voor het proefje. Wellicht scheelt dat wat! Denk vooral wat meer vetrouwen hebben en chilll.. we beheersen de onderdelen wel maar blijkbaar levert het M2 proefje toch wat spanning op waardoor we van die stomme rommeltjes krijgen (zoals iedereen in het filmpje zag :+ )

Ow haha, dat heb ik dan weer nooit meer een prijsuitreiking :')

Maar wel een hele knappe prestatie! Leuk dat je er zo met kop en schouders bovenuit stak :D

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:34

Het zou al schelen als je zijn hersenen even uitschakelt zodat die niet zelf gaan nadenken en invullen, haha!

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 18:14

MyWishMax schreef:
Het zou al schelen als je zijn hersenen even uitschakelt zodat die niet zelf gaan nadenken en invullen, haha!

Nou echt, daar gaat het bij ons even compleet mis nu :') vind ie het blijkbaar toch wat moeilijk

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:16

Daarom misschien wel fijn om nu de proef online te kunnen rijden en alvast te weten waar je tegen aanloopt voor je weer op wedstrijd gaat.

Toch wat vaker doen dus die prijsuitreiking, MWM.gaaf hoor als je zo losstaat van de rest. Dat geeft vertrouwen.

Ik wilde vandaag rijden, maar ik ben kapot na een weekendje weg. Je zou denken dat je even bij komt, maar wijn drinken en kletsen als de kids op bed liggen ben ik niet meer gewend.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:23

Haha Marjolein, even extra bijkomen dus ;)

Ik rijd al iets meer als 20 jaar wedstrijden, maar die prijsuitreikingen blijven zo... Heb de hoop maar opgegeven dat dat ooit weg gaat en als ik mag kiezen liever zenuwen voor uitreiking dan voor het rijden haha

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:43

Ik kan van te voren wat spanning hebben, vroeger kon ik op de wedstrijd dag nooit wat eten van te voren := Dat heb ik gelukkig niet meer. Het is wel altijd klaar geweest op het moment dat ik op het paard stapte dus dat scheelde een boel.

Marjolein, ja precies en hij heeft mentaal natuurlijk een rugzakje dus niet gek dat het zich uit nu het niveau hoger komt. Haha, we worden allemaal wat ouder :') wel gezellig gehad?

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:31

MWM, daar heb je gelijk in. Tijdens het rijden dichtklappen van de spanning is ook niks. Ik ben wat relaxter dan 10 jaar geleden kwa rijden, ook wedstrijden doen me minder. Maar ik had toch wat spanning van te voren toen ik weer echt voor het L2 op pad mocht. Dat heb ik nog nooit gereden en van m'n 3 onlineproeven waren er 2 niet goed (168/170) en een met winst. Op concours is ze niet heel anders maar ik rij liever niet rond de 170, dus ondanks dat ze er beter voorstaat vond ik dat wel spannend. Ging helaas niet door vanwege corona, maar hopelijk rij ik nu online wel punten voor dat beetje extra vertrouwen.

Ja het was zeker gezellig, ook wel fijn om echt met z'n vijfen te zijn. De paarden staan bij mijn ouders dus daar zijn we veel. En dan is het soms wel erg goed en fijn om even samen te zijn.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:09

Jullie lezen ook mee in het online wedstrijden topic dus hou het hier wat korter. Maar dus gewoon 2 winstpunten. Van de proef van zondag echt super snel punten terug. Maandag met een knoop in mijn maag opgestuurd. Fleury bedankt voor je advies om het gewoon te doen :o en MWM, jij kunt nog een keer opscheppen, want jij was echt de enige van bokkers met 'commentaar' die zei dat je echt wel benieuwd was wat het zou worden omdat het wel prettig was om naar te kijken. Hop naar die juryopleiding :') en had ook veel aan je opbouwende tips!

Toch wel tof gelijk zo te scoren met je M2 debuut waarvan je ook weet dat we het nu al veel beter kunnen ook. Hopelijk kan ik zondag wat chiller rondsturen en dan beter laten zien wat we kunnen. Hij ging vandaag in training erg fijn :D Ook goede stap gemaakt met de keertwendingen lijkt het, kijken of ik dat donderdag dan ook weer kan herhalen.

Marjolein, jammer dat jouw wedstrijd ook zo in het water viel. Hopelijk kunnen we snel weer op pad. Ben wel heel benieuwd wanneer we weer mogen. Heb jij nu ook al online weer opgegeven? Ahja kan me goed voorstellen dat wat quality tijd met het gezin dan wel heel fijn is!

Imaginaerum
Berichten: 3710
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:13

Nogmaals van harte! :)

Wat fijn dat de paarden bij je ouders thuis staan, Marjolein. Jaloers. :)) En lekker, een weekendje weg!
MyWishMax, wat heftig dat je zo'n enorme spanning ervaart met prijsuitreikingen.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:13

:):) Ik ben vooral heel blij dat de juryleden het dus ook prettig vonden om naar te kijken. Ja, natuurlijk zijn er verbeterpunten, anders rijden we allemaal 100%. Maar prettig beeld en dat dat gewaardeerd wordt is eigenlijk gewoon een groot compliment :D Moet je je voorstellen wat je met wat extra training en een minder meedenkend paard kan rijden!

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:34

Bedankt allemaal! En Imaginaerum ik hoop echt dat jij ook snel punten terug hebt!

MyWishMax schreef:
Ja, natuurlijk zijn er verbeterpunten, anders rijden we allemaal 100%.

Ja dat is ook zo :j

MyWishMax schreef:
Moet je je voorstellen wat je met wat extra training en een minder meedenkend paard kan rijden!

Haha nou! En had ook voor ik de punten wist nog een fijn gesprek met de eigenaresse van Karel, die zei ook al 'joh, je moet je zelf ook niet zoveel druk opleggen. Want je zegt dat je geen spanning hebt voor een online proefje, maar ik zie wel wat aan je. En wij vinden het al hartstikke leuk dat hij het weer zo goed doet, dus van ons ook echt geen druk' Dus dat was wel heel lief, en ze heeft ook gelijk. Waar ik op wedstrijd meer geniet, want dat vind ik echt leuk. Moet ik het van mezelf thuis dan allemaal maar goed doen omdat we het wel kunnen. Dus ook wel kans dat Karel daar wat meer van gaat nadenken. Probeer nu dus zondag meer te genieten, en even te vergeten dat er een filmer staat.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 18:22

Ik lees daar niet meer mee want ik vond de sfeer zo negatief maar ik begrijp 2 keer een winstpunt en ook voor diegene waarvan ik zei:ogen dicht en uploaden :D?
Hartelijk gefeliciteerd! Goed bezig :)

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 18:35

Heb je mijn post even PB gedaan, maar inderdaad 2 winstpunten, dus ook eentje voor diegene waar je dat bij zei :D en thanks!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:13

Super fijn Urosa. Dat geeft toch vertrouwen.

Ik ben ook niet blij met m'n proef. Gewoon te weinig gereden de afgelopen week en nu loopt ze achter de loodlijn, achterwaarts doet het niet. Wel ingestuurd maar fijn is anders.

Voor de liefhebber wil ik hem wel via pb sturen, YouTube is hem nu aan het uploaden.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:31

Marjolein, jammer dat het net niet naar je zin ging. Maar wel goede reden en volgende keer beter! Ik vind het wel leuk om hem PB te krijgen!

Vind het echt tof dat we hier in het topic gewoon leuk met elkaar alles kunnen delen :D

Ik was vandaag wat moe, gisteren wat slechte dag maar toch gaan rijden en dat werd beloond. Echt fijn gereden. De keertwendingen gingen goed en hij heeft beide handen een goede vliegende wissel gesprongen *\o/*

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:41

Ik ben ook benieuwd Marjolein, ik zal je woorden achter in mn hoofd houden. Ik zou het ook leuk vinden om de feedback te horen straks, als je wil, dat is ook weer leerzaam :)

Wauw dat zijn nog eens oefeningen urosa, leuk dat het dan lukt op zo'n moeilijke dag.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:56

De vliegende wissel is absoluut nog niet bevestigd of in een proef te gebruiken hoor. Maar erg blij dat het soms lukt aangezien hij zo ontzettend getraumatiseerd ermee was. Hij kon zo lopen stressen in galop werk dat hij extreem ging kauwen, piaffe staking en kleddernat van het zweet was. Nu nog geen drupje zweet, niet eens onder de singel :)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 14:55

Dat is al een hele grote vooruitgang Urosa, veel minder stress en dan van hieruit perfectioneren ;)

Hoelang zou het online rijden deze keer door gaan? Ik ben zo afhankelijk van het weer. Nu lijkt er een drogere periode aan te komen maar als t weer flink gaat regenen dan is het niet meer mogelijk. Dat is soms lastig plannen van te voren.

Zijn er nog filmpjes gemaakt dit weekend? Of de komende dagen?

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 14:58

Ik heb met instructie afgesproken dat ik M1 debuut ga maken in december of januari als het dan nog loopt.

En je je tenminste laten voorlezen,mijn hoofd is zo slecht dat ik uit mijn hoofd niet kan.