Ervaringen teugels verven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Ervaringen teugels verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-20 19:06

Ja dat dus, maar voordat ik me hier aan waag, zou ik graag willen weten of jullie ervaringen en tips hebben.

De teugels die ik nu heb zijn van een dusdanige sentimentele waarde dat ik ze niet wil vervangen, maar al mijn tuig is bruin... behalve mijn teugels :+

Ik zou de teugels dus graag bruin verven. Ik heb wel oude topics gevonden over het verven van zadels, maar ik vraag me af of er inmiddels nieuwe middelen zijn die misschien beter werken? En of het überhaupt verstandig is dit met teugels te doen.

Tips?

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen teugels verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:09

Als ze zoveel waarde hebben zou ik ze een mooi plekje aan de muur geven en een nieuw paar kopen die bij je hoofdstel past. Ik heb ookeen hoofdstel met sentimentele waarde maar no way dat ik zie zal gaan verven.

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:13

Van bruin naar zwart = geen probleem. Van zwart naar bruin = niet doen. Voor iets wat veel beweegt als teugels werkt alleen indringverf. Verf die er als een laagje op zit werkt bij een oppervlak waar weinig beweging in zit. In het geval van teugels slijten ze binnen een paar uur en dat is lelijk. Indringverf werkt alleen als je iets donkerder wilt maken en bruin is lichter dan zwart. Dus dat word of accepteren dat je met bruin tuig met zwarte teugels rijd of andere teugels kopen.

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Ervaringen teugels verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-20 19:20

verdorie -O-

Nou toch blij dat ik even navraag. Dan inderdaad maar nieuwe teugels.