Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Brainless schreef:100Euro aan medicatie?
Imaverol halen bij de welkoop/pets place (wordt gewoon nog verkocht voor hond/kat).
Verdunnen in een emmer met een beetje lauw water en met een spons je paard ermee nat maken.
Dan je gebruikte tuig nat maken en je borstels in de emmer doen.
Na 1 x volledig behandelen kun je daarna vaak volstaan met alleen de plekken te behandelen.
Met een flesje kun je meerdere keren doen en kost ca25 E.
cobiie schreef:Dit met beide staleigenaren via de app bespreken is in mijn ogen niet handig. Gemaakte afspraken extra bevestigen via de app kan wel handig zijn.
Heb je al gevraagd of je paard tijdelijk afgezonderd kan staan op de nieuwe stalling, zodat je toch kan verhuizen?
LilCromedGun schreef:Hoi allemaal. Ik zou graag tips zien
A.s woensdag zou mijn pony verhuizen naar een nieuwe stal.
Nu gaan wij weg wegens stalbeleid van de vorige stal. Die zich nu weer bewijst. Er is even terug een nieuw paard gekomen met schimmel. Ondoordacht hebben ze deze gewoon tussen de rest van de paarden gezet. Dan wel verschillende paddocks. Maar dusdanige lage draden dat alle paarden contact maken. Dus ja. Nu hebben we een zware schimmelonfectie op stal. Ook de mijne.
Nu is er de kans dat mijn pony niet mag verhuizen hierdoor.
Het appcontact ging vandaag zo:
Ik: hoi, heb je star met paarden met schimmel gehad? Hij heeft het nu ook en gezien de verhuizing ben ik hier echt niet blij mee!!
Staleigenaar: eeeeuuuh ja, oeps.
Ik: misschien mag hij dus nu daar niet heen tot hij beter is. Ik ben echt niet blij hiermee! Naast dat is het weer bijna 100 euro aan medicatie en tijd en energie om hem beter te maken!!!
Hierna geen reactie. Zou ik mijn voet stijf kunnen houden als ik mijn paard niet mag verhuizen, dat ik de stal niet doorbetaal. Gezien het hun nalatigheid is dat hij (alweer) ziek is?
Brainless schreef:100Euro aan medicatie?
Imaverol halen bij de welkoop/pets place (wordt gewoon nog verkocht voor hond/kat).
Verdunnen in een emmer met een beetje lauw water en met een spons je paard ermee nat maken.
Dan je gebruikte tuig nat maken en je borstels in de emmer doen.
Na 1 x volledig behandelen kun je daarna vaak volstaan met alleen de plekken te behandelen.
Met een flesje kun je meerdere keren doen en kost ca25 E.
LilCromedGun schreef:De fruatratie komt ergens vandaan. Naast het vergeten van medicatie geven wat eindeigde in meerdere gaskoliekaanvallen, kreupel paard, dikke bloedpoten en alles bij elkaar 2000 euro verder sinds hij op deze stal staat (stal van 350 euro in de maand) sinds 3 maanden mijn paard dagelijks zelf bijvoer omdat het voerbeleid mega naar achteren is gegaan. Alles wat je bespreekt haalt ze manlief en 3 boeren zoons erbij die wel even komen vertellen waarom jij nooit gelijk hebt. Er was een mogelijkheid deze pony toen apart te zetten en hij kwam vol van de schimmel aan. Dit is de zoveelste keer dat er iets is met mijn paard (niet alleen de mijne, maar meerdere geblesseerde en zieke paarden de laatste tijd)