Wat voor bed/slaapkamer hebben jullie ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Janinevv

Berichten: 13229
Geregistreerd: 12-01-16

Wat voor bed/slaapkamer hebben jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 21:51

Hoihoi !

Ik had een super leuk bed gekocht maar na 1,5 jaar is hij nu al op. Een goedkoop en slechter bed en een flinke kuil in m’n matras en dat vind mijn rug niet leuk.

Kunnen jullie mij iets aanraden ? Het liefst zonder een hoog hoofdbord of geen.

140 x 200 zou het beste zijn voor op mijn kamer.

En daarnaast, welk matras kozen jullie ? :)

En daarnaast vind ik slaapkamer foto’s ook leuk die ga ik ook aanpakken de slaapkamer zelf.

Als het verkeerd staat sorry alvast :)

[o]


Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:42

Janinevv schreef:
En daarnaast vind ik slaapkamer foto’s ook leuk


Juist, ja :')

Wij hebben een bed van IKEA, maar ook het matras.
Durf even niet meer te zeggen hoe duur deze was, maar iig niet heel duur, en ze komen regelmatig heel goed uit allerlei tests van de consumentenbond. Na 5 jaar nog steeds heel tevreden :j

Janinevv

Berichten: 13229
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 22:46

Peerke_ schreef:
Janinevv schreef:
En daarnaast vind ik slaapkamer foto’s ook leuk


Juist, ja :')

Wij hebben een bed van IKEA, maar ook het matras.
Durf even niet meer te zeggen hoe duur deze was, maar iig niet heel duur, en ze komen regelmatig heel goed uit allerlei tests van de consumentenbond. Na 5 jaar nog steeds heel tevreden :j


Klonk dat verkeerd ?
thanks! Ben zelf beetje huiverig op de Ikea “goedkopere” bedden. Die van mij kraakt echt als een malle al, is van dat nep hout met plastic eromheen. Zitten nare punten op de hoeken als je bed opmaakt en je stoot je scheen is die blauw of beschadigd...

[o]

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:48

Wij hebben bijna 14 jaar geleden een boxspring gekocht..Beviel echt enorm. Maar op de kleur (antraciet) zijn we uitgekeken, dus volgend jaar een andere.

Voor mijn dochter heb ik 2 jr terug een boxspring gekocht bij Beter bed voor 500. Iedereen wil maar wat graag blijven overnachten..Dus ook daar zeer tevreden over.

Janinevv

Berichten: 13229
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Wat voor bed/slaapkamer hebben jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 22:56

Ah top !

Ik lees vaak bij matrassen dat het maar tot 100 kg kan ? Maar als je er met twee op ligt waar moet je dan rekening mee houden?

[o]

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 23:24

Ik heb van huis af aan altijd al boxsprings gehad, zou ook nooit anders willen.
Bed zelf was niet zo duur, de matrassen echter wel. Ik heb een bed van 160 breed met 2 losse matrassen. Ik hou zelf van een zachter matras, expartner hield van wat hardere matrassen en sowieso is voor mannen een wat harder matras wel wat fijner heb ik het idee. Daarop heb ik een topper van 160 breed, molton en natuurlijk een hoes. Die spleet tussen de matrassen valt nauwelijks op. Of je moet echt even heel gek bewogen hebben natuurlijk. Qua slaapcomfort voor 1 of beide personen zou ik altijd voor 2 losse matrassen gaan, omdat je dan allebei je eigen behoeften kunt waarmaken. Ik zit te kijken naar een ander bed. Niet omdat deze niet goed meer is, maar omdat ik toch een maatje breder wil gaan.

Ik ben vooraf in een paar winkels gaan proefliggen, zal ook nooit een bed online kopen. Met proefliggen kun je advies horen en voel je ook meteen of het wel of niet lekker ligt.

♥ Rewrite the Stars ♥

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Wat voor bed/slaapkamer hebben jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 23:31

Ik zweer bij een boxspring! En een matras uit één geheel ipv 2 losse omdat je anders in het midden een kuil krijgt.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 23:33

Yv_ schreef:
Ik heb van huis af aan altijd al boxsprings gehad, zou ook nooit anders willen.
Bed zelf was niet zo duur, de matrassen echter wel. Ik heb een bed van 160 breed met 2 losse matrassen. Ik hou zelf van een zachter matras, expartner hield van wat hardere matrassen en sowieso is voor mannen een wat harder matras wel wat fijner heb ik het idee. Daarop heb ik een topper van 160 breed, molton en natuurlijk een hoes. Die spleet tussen de matrassen valt nauwelijks op. Of je moet echt even heel gek bewogen hebben natuurlijk. Qua slaapcomfort voor 1 of beide personen zou ik altijd voor 2 losse matrassen gaan, omdat je dan allebei je eigen behoeften kunt waarmaken. Ik zit te kijken naar een ander bed. Niet omdat deze niet goed meer is, maar omdat ik toch een maatje breder wil gaan.

Ik ben vooraf in een paar winkels gaan proefliggen, zal ook nooit een bed online kopen. Met proefliggen kun je advies horen en voel je ook meteen of het wel of niet lekker ligt.

Aan de randen van een matras kunnen geen pocketveren zitten dus het midden tussen de 2 matrassen is dan altijd zwakker. Wellicht gaat dat goed als je met 2 ligt en dus op je eigen matras blijft, maar als je in je eentje slaapt dan moet ook het midden van het matras functioneel zijn qua steun.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 23:34

Ik heb de boxspring van de Ikea die toen als beste uit de test kwam. Na een aantal jaar nog steeds erg blij mee!

nicole_floor

Berichten: 3231
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 00:13

Wij hebben ook een boxspring van beterbed. Ik wil nooit meer wat anders. Als ik vakantie ben, dan kom ik er elke keer weer achter hoe heerlijk ons bed ligt.

Wij zijn ook in de winkel gaan proefliggen. Hij was niet goedkoop, maarja je moet er wel elke nacht op slapen. Die van ons is wel 2.20 lang, omdat mijn vriend bijna 2 meter is.

Floor V. Silverlea Spiderman: Eindstand M spr, L1 dress & B SGW
Colet V. Hemmingway: B+0 dress, B+13 L startgerechtigd spr. B+0 SGW

'schoentje'


MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33777
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 00:27

Ik heb een tweedehands bed via marktplaats. Met een ikea matras. Maar dat ding kraakt en wiebelt erg fanatiek. Dus als dat mis gaat koop ik dezelfde als mijn vriend. Dat is een metalen bed van de ikea die echt super stabiel is. Maar wel lelijk. _O-

Deze heeft hij, kraakt niet en staat echt stabiel:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/nesttun-be ... s19158019/

Slaapkamer foto's kan ik je niet aan helpen, ik woon namelijk in een studio.

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 00:50

Afbeelding

Het bed heb ik geërfd van mijn oom. Hebben nu Emma matrassen er in liggen. En we hebben een ikea kast voor de kleding. Zo een die je zelf kan samenstellen en indelen.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 00:58

elnienjo schreef:
Yv_ schreef:
Ik heb van huis af aan altijd al boxsprings gehad, zou ook nooit anders willen.
Bed zelf was niet zo duur, de matrassen echter wel. Ik heb een bed van 160 breed met 2 losse matrassen. Ik hou zelf van een zachter matras, expartner hield van wat hardere matrassen en sowieso is voor mannen een wat harder matras wel wat fijner heb ik het idee. Daarop heb ik een topper van 160 breed, molton en natuurlijk een hoes. Die spleet tussen de matrassen valt nauwelijks op. Of je moet echt even heel gek bewogen hebben natuurlijk. Qua slaapcomfort voor 1 of beide personen zou ik altijd voor 2 losse matrassen gaan, omdat je dan allebei je eigen behoeften kunt waarmaken. Ik zit te kijken naar een ander bed. Niet omdat deze niet goed meer is, maar omdat ik toch een maatje breder wil gaan.

Ik ben vooraf in een paar winkels gaan proefliggen, zal ook nooit een bed online kopen. Met proefliggen kun je advies horen en voel je ook meteen of het wel of niet lekker ligt.

Aan de randen van een matras kunnen geen pocketveren zitten dus het midden tussen de 2 matrassen is dan altijd zwakker. Wellicht gaat dat goed als je met 2 ligt en dus op je eigen matras blijft, maar als je in je eentje slaapt dan moet ook het midden van het matras functioneel zijn qua steun.

Ik lig alleen ook altijd gewoon op “mijn” matras, maar ik snap je punt wel denk ik. Ik ben gewoon niet zo’n middenslaper ofzo, ook niet samen. Dsn liggen we ook meestal op 1 matras omdat ik schuif :’). Ik zie ook wel voordelen aan 1 matras, maar qua slaapcomfort (dus geen knuffel-, seks-, en/of gezelligheidscomfort) blijf ik van mening dat 2 matrassen beter zijn. Hoe kan een persoon die zo’n 30kg meer weegt (even een gemiddwlde man-vrouw) hetzelfde nodig hebben?

Maar ik ben ook zo’n kneus die zweer bij losse dekbedden hoor. Waarom moet ik kou lijden als hij het lekker heeft of hij doodzweten als ik het aangenaam vind? Ik heb ook gewoon een groot dekbed, maar door bovenstaand gebruik ik die nauwelijks. Alleen weer: het knuffelcomfort is iets minder dan bij 1 deken.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 24-10-20 01:01, in het totaal 1 keer bewerkt

♥ Rewrite the Stars ♥

Jessix

Berichten: 16416
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wat voor bed/slaapkamer hebben jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 01:00

Bed is van auping en m’n matras van Emma. Heerlijk slapen!!

nuscaniels

Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 01:38

Bedombouw kwam toen van Poortvliet en matrassen van Swiss Sense.
Mijne was 400 euro, die van echtgenoot 800 maar hij had wegens zijn gewicht, 130 kg, ook wel een stevigere nodig. Na 8 jaar nog steeds goed stevig.
Was het geld meer dan waard.

Het leven is als een kerstmuts

Storm

Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Wat voor bed/slaapkamer hebben jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:05

Ik heb al 10 jaar een boxspring van Swiss Sense. Nog steeds prima, geen kuilen of iets. Heel fijn bed, maar was wel duur. Richting de 3000 euro, maar ook omdat mijn ex lang is, hebben we toen een 220 lang bed genomen en 180 breed. Ook een extra luxe hoofdbord enz. Maar nooit een dag spijt gehad.

Is het al lente?

DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:18

Ik heb ooit de boxspring van Ikea gekocht, die is nu al 30 jaar oud :) en daar is ondertussen al een paar keer een nieuwe dekmatras opgegaan. Nu eentje van Emma (de dikke) en dat slaapt uitstekend :)
Het bed zelf is dus niet meer dan alleen die boxspring zonder ombouw, hoofdboord of whatever :)
Maar de rest van de slaapkamer is nu in Beach-stijl en de kledingkasten heb ik zelf gemaakt, net als het nachtkastje.

Winterdekbed...
Afbeelding

Zomerdekbed (met nog oude nachtkastje)
Afbeelding

capopjekop

Berichten: 30642
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Wat voor bed/slaapkamer hebben jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:33

Ik heb mijn bed gemaakt van steigerhout. Alleen niet zo slim om geen rekening te houden met de ruimte tussen de planken dus probeer maar eens een lattenbodem van 156 bij 2 te vinden :')

Dus ik moet regelmatig latjes recht leggen omdat ik anders in een kuil lig :Y)

DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wat voor bed/slaapkamer hebben jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:39

Dan kun je de latjes 'opsluiten' met kleine houten blokjes zodat ze niet weg kunnen, of je maakt de latten vast op een stevige strook band (dat spul waar halsters van gemaakt zijn ) en dan maak je de voor en achterkant vast aan de bedombouw.

Kaygee

Berichten: 2275
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:44

capopjekop schreef:
Ik heb mijn bed gemaakt van steigerhout. Alleen niet zo slim om geen rekening te houden met de ruimte tussen de planken dus probeer maar eens een lattenbodem van 156 bij 2 te vinden :')

Dus ik moet regelmatig latjes recht leggen omdat ik anders in een kuil lig :Y)


Kan je ze niet vast spijkeren?

Hier een goedkope Ikea ombouw en een duur Emma matras. Ook nog steeds bij mee.

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:47

Ik heb een Velda fly galvanitas met een tempur one matras. Een rib uit je lijf maar het ligt heerlijk. En het bed is echt een aanvulling op je interieur zo mooi.

Plaatje van internet:
Afbeelding

Ik heb hem in de grijze velvet uitvoering.
En qua overtrekset heb ik altijd mijn sets van katoen satijn qua materiaal. Zo heerlijk zacht <3

chanicha

Berichten: 12135
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:52

Wij hebben al zo’n 4 jaar een boxspring van Ikea met matrassen van Ikea en we slapen er nog heerlijk op!

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

chanicha

Berichten: 12135
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:53

capopjekop schreef:
Ik heb mijn bed gemaakt van steigerhout. Alleen niet zo slim om geen rekening te houden met de ruimte tussen de planken dus probeer maar eens een lattenbodem van 156 bij 2 te vinden :')

Dus ik moet regelmatig latjes recht leggen omdat ik anders in een kuil lig :Y)


Dat hadden wij vroeger ook toen heeft mijn opa ze om de zoveel laatjes vastgeschroefd!

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:57

Buffelduke schreef:
Ik heb een Velda fly galvanitas met een tempur one matras. Een rib uit je lijf maar het ligt heerlijk. En het bed is echt een aanvulling op je interieur zo mooi.

Plaatje van internet:
[ [url=m/3FjauO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb hem in de grijze velvet uitvoering.
En qua overtrekset heb ik altijd mijn sets van katoen satijn qua materiaal. Zo heerlijk zacht <3

Het ziet er uit alsof het nauwelijks ondersteuning biedt. Waar ligt je matras dan op?

DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:03

chanicha schreef:
Dat hadden wij vroeger ook toen heeft mijn opa ze om de zoveel laatjes vastgeschroefd!

Door ze vast te schroeven haal je een deel van de vering er uit en kunnen ze eerder breken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Ipsiedipsie, senna21 en 110 bezoekers