Wake-up light

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Wake-up light

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 15:41

Hoi allemaal,

Ik ben toe aan een nieuwe wekker... ik heb nu een simpele, eentje die een harde piep toon geeft en ik me elke keer de pleuris van schrik. Verder geen functies erop, tenminste, niet dat ik weet. Nu had mijn ex een wake-up light en vond ik dat altijd prettig wakker worden.

Echter... zijn er zoveel verschillende soorten...

Ik hoef echt niet perse alles erop. Ik hoef geen muziek te luisteren via mijn wekker, bijvoorbeeld. Wat ik wel fijn vond is dat je gewoon een vogel geluid kan instellen, en het soort licht als van een zons-opgang nagebootst wordt.

Wat zijn jullie ervaringen?
Of kan ik het beter bij een ''normale'' wekker houden?

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:47

Ik heb zelf een wake up light en wil niet meer zonder. Zeker nu het in de ochtenden weer donker is als de wekker gaat, vind ik het heerlijk.

Wel de tip om geen hele dure te nemen. Mijn vriend heeft het nieuwste duurste model van Philips, maar is hier niet meer tevreden over dan over z’n vorige goedkope van een B-merk. Het is dus (naar zijn mening) het extra geld niet waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:49

Ik heb er sinds deze week een en ben nu al helemaal om. Wat heerlijk wakker worden!
Ik heb overigens een hele simpele versie van Philips, met lichtstanden en 1 geluidsoptie. Deze was €39,95 bij de Etos deze week.

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 15:51

linoleum schreef:
Ik heb zelf een wake up light en wil niet meer zonder. Zeker nu het in de ochtenden weer donker is als de wekker gaat, vind ik het heerlijk.

Wel de tip om geen hele dure te nemen. Mijn vriend heeft het nieuwste duurste model van Philips, maar is hier niet meer tevreden over dan over z’n vorige goedkope van een B-merk. Het is dus (naar zijn mening) het extra geld niet waard.


Je bedoelt deze:

https://www.bol.com/nl/p/philips-hf3520 ... oductImage

Ik wacht sowieso tot Black friday haha

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Wake-up light

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:57


J0anieke

Berichten: 4877
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:02

Ik heb ook zo'n Philips wake up light, alleen word ik van het licht helaas niet wakker. Een vrienden van mij heeft precies dezelfde en zij wordt er wel meteen wakker van, dus het zegt niet zoveel. Ik had eerst ook vogeltjes als wekker, vond ik heel fijn, tot ik dacht dat mn wekker steeds af ging terwijl ik gewoon echte vogeltjes hoorde.. _O- Gebruik nu dus een ander deuntje.
Al met al ben ik er wel heel blij mee. Ik vind het bijvoorbeeld wel weer fijn dat er een lamp aan is als mijn wekker gaat, is toch fijner wakker worden dan een wekker die in het donker afgaat. Er zit ook een usb poort op de mijne, daar laad ik mijn telefoon mee op en ik vind het ook fijn dat het eigenlijk ook direct een nachtlamp is. Scheelt weer een paar stekkers. :D
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 23-10-20 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Cerosa

Berichten: 769
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wake-up light

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:04

Ben onwijs blij met mijne, met een gewone wekker sta ik vaak met hoofdpijn op, deze niet. Ik heb er eentje van Philips, een duurdere. Deze heeft ook een in slaap-functie, dan gaat het licht van feller steeds zachter.
Ik vind het in ieder geval het geld waard, en inderdaad, veel van de wake up lights werken ook als lamp op zich

J0anieke

Berichten: 4877
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Wake-up light

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:06

Die inslaap functie heeft die van mij inderdaad ook, maar die gebruik ik zelf nooit. Heb het denk ik een paar dagen gebruikt, maar ik had er geen meerwaarde van.

ikkedus
Berichten: 3275
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Wake-up light

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:11

Ik heb ook de duurdere met app en inslaapfunctie, sunset, relaxfunctie etc.
Ik ben er blij mee, alhoewel ik die functies nauwelijks gebruik.
Ik heb een gewone wekker op mijn telefoon en deze helpt met licht. Ik vind dat heel prettig in de winter en ik kan zelf instellen welke lichtkleur/-warmte ik wil.
De app is ok prettig, want ik kan alles regelen via mijn telefoon. Het enige irritante is dat de app en de wekker elkaar niet altijd weten te vinden.

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:12

Ik vind opstaan nooit prettig _O- maar wordt hier toch wel prettiger wakker mee!
Ik wordt heel moeilijk wakker van een wekker, vooral als ik ochtend/vroege dienst heb := En inderdaad in de herfst/winter ook moeilijker dan 's zomers.
Ik heb een Philips, goedkoper modelletje (HF3500/01 om precies te zijn), maar merk toch echt wel verschil als ik die gebruik of niet :j

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:22

Cerosa schreef:
Ben onwijs blij met mijne, met een gewone wekker sta ik vaak met hoofdpijn op, deze niet. Ik heb er eentje van Philips, een duurdere. Deze heeft ook een in slaap-functie, dan gaat het licht van feller steeds zachter.
Ik vind het in ieder geval het geld waard, en inderdaad, veel van de wake up lights werken ook als lamp op zich


Die heb ik ook. Hij was duur, maar was elke cent waard. De slaapfunctie zet ik geregeld aan en ik word ook wakker als het licht aan gaat.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:22

Hier als extreem slechte slaper maar eens even meelezen. Mijn vriend is net zo'n slaaptalent als ik. Ik zou het wel fijn vinden als ik via dat ding mijn spotify zou kunnen afspelen. Iemand die dat doet? Werkt de stand dat hij na 1 aflevering of een bepaalde tijd stopt dan ook?
En zijn er ook mensen zonder nachtkastje die het ding hebben, waar zet je die neer? Hoe dicht moet hij bij je hoofd? _O-

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wake-up light

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:40

Ik heb er 1 en ben er erg blij mee. Weet uit mijn hoofd even niet welke het is. Ik geloof dat ik ook radio etc kan instellen, maar dat gebruik ik nooit.
De mijne bootst zonsopgang na en gaaft vervolgens fluitende vogels, heel chill.
Hij kan trouwens ook zonsondergang nabootsen en geeft dan chirpende krekels. Ook heel chill.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:47


senna21

Berichten: 11857
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:23

Ik heb al een aantal jaren eentje van Medisana.
Werkt voor mij perfect.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Wake-up light

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:46

Ik heb al vanaf dag 1 een wake up light van Philips, was zo rond 2008?
Ben nu aan mijn 3de, maar dat kwam omdat de tweede een miskoop was.

Ik kan echt meer zonder opstaan..

TS zou lekker op marktplaats neuzen, een WUL van 180 is echt onzin.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Re: Wake-up light

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:49

Ik heb ook een simpele Philips Wake up light. Nu 2 of 3 jaar. Ik merk dat het wakker worden geleidelijker gaat. Daardoor word ik prettiger wakker.

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 20:11


PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:13

Ik heb er een en vind het helemaal niks :o

Kan er niet aan wennen en wordt er niet fijner wakker van.

Hij mag dus ook naar een nieuwe eigenaar haha.

Loeky01
Berichten: 7316
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:35

Ik heb er al een jaar of 7 eentje, ik wil niet meer zonder! De volgende wordt denk ik wel de duurste versie, mede omdat ik die vormgeving ook mooier vind. Ik wil niet meer zonder, zeker nu het inderdaad weer donker wordt. Afgelopen week werd ik om 10 voor 7 wakker; half uur voor mijn wekker gaat maar dan start dus de zonsopgang. Zonder hoofdpijn of met een zwaar gevoel (voor zo ver me dat lukt :') ) wakker worden. Het scheelt mij echt heel veel. Mijn wake up light helpt mijn vriend ook heel goed om wakker te worden voor zijn ochtenddiensten.
https://www.bol.com/nl/p/philips-hf3520 ... oductTitle

Iedere cent waard in mijn ogen :j

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:02

Ik heb mijn wake Up light al een paar jaar en wil echt niet meer anders. Werkte toen bij Philips dus had destijds de duurste versie gekocht met personeelskorting. De slaapstand is heerlijk. Wakker worden ook. Gaat echt veel makkelijker maar moet eerlijk bekennen dat ik erg slecht m’n bed uit kom in de winter. Ik word echt wakker door licht dus voor het geluid daadwerkelijk afgaat ben ik wakker geworden door de lamp. Love it
Zet wel de wekker bewust wat later omdat ik bij het eerste beetje licht al wakker wordt.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:20

https://bit.ly/35roWbw

Ik heb nu sinds een jaar een daglichtwekker van Phillips. Deze heeft meer standen dan jij waarschijnlijk zou willen, maar ik wil écht niet anders meer.
Ik sliep sowieso altijd al heel licht en werd het beste wakker bij daglicht en na een oververmoeidheid en wat sessies bij een slaapcoach ben ik overgestapt naar deze.

Ik vind het echt een uitkomst, vaak ben ik al wakker voor het geluid, dankzij het licht dat steeds feller wordt in gradaties. Maar soms geeft dat fellere licht ook het laatste zetje om wakker te worden wanneer het geluid niet werkt.

Deze dagen met thuiswerken zet ik hem aan op licht en is het voor mij een extra lampje.

Hij gaat zelfs met mij mee op vakantie, ik wil écht niet meer zonder. :D

Tipje: mijne kostte uiteindelijk 40,- mediamarkt heeft ze best wel eens fijn in acties meedoen. :o

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Wake-up light

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:23


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Re: Wake-up light

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 16:28

Ik vind ze vreselijk, ik word bij de eerste verandering in geluid en licht wakker. Mn man vind 'm ideaal, maar aangezien ik er echt te snel van wakker werd hebben we het anders opgelost: In de zomer trek ik zodra ik wakker ben het gordijn open en in de winter zet ik de lamp aan. Dan kan hij ook wakker gaan worden (ik ben er altijd wat eerder uit).

Oeska

Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 16:35

Ik ben ook fan! Had eerst een hele simpele (één van de eerste modellen), die is na jaren tevreden gebruik helaas overleden. Vervolgens een HF3520 aangeschaft, maar die heeft kuren met de chip. Slaat op hol als de wekker afgaat. Word je wel wakker van, maar niet helemaal aansluitend bij mijn wensen :+
Contact met Philips over mogelijke vervanging (het ding zit nog in de garantie), maar is niet meer voorradig. Misschien hebben ze hem uit productie gehaald vanwege de kuren? Anyway, voorzichtig zijn met dat model kiezen ;)