Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eva1975 schreef:Tja dilemma,
Zelf heb ik een vuilnisbak merrie lopen van 20 jaar met een super karakter ze heeft in het verleden wel al eens een veulen gehad. (voor dat ik haar had)
Een vriend van me heeft een hengst lopen van 27 jaar. Een paardje waar ik al zeker 20 jaar helemaal weg van ben en ook met een super karakter.
Aan de ene kant zou ik graag een veulen van mijn merrie willen maar twijfel heel erg.
Kan dat nog op die leeftijd en wat zijn de extra risico's.
Als ik het al zou doen dan wordt het een natuurlijke dekking.
eventueel een veulen zou bij mij blijven als vervanging voor mijn merrie op termijn. het zou dus echt eenmalig voor mezelf zijn.
Absolem schreef:Eva1975 schreef:Tja dilemma,
Zelf heb ik een vuilnisbak merrie lopen van 20 jaar met een super karakter ze heeft in het verleden wel al eens een veulen gehad. (voor dat ik haar had)
Een vriend van me heeft een hengst lopen van 27 jaar. Een paardje waar ik al zeker 20 jaar helemaal weg van ben en ook met een super karakter.
Aan de ene kant zou ik graag een veulen van mijn merrie willen maar twijfel heel erg.
Kan dat nog op die leeftijd en wat zijn de extra risico's.
Als ik het al zou doen dan wordt het een natuurlijke dekking.
eventueel een veulen zou bij mij blijven als vervanging voor mijn merrie op termijn. het zou dus echt eenmalig voor mezelf zijn.
Tsjah.....als kosten niet het probleem zijn zou ik haar laten dekken op een natuurlijke manier. En vervolgens laten spoelen en een draagmerrir gebruiken.
Als je niet teveel kosten wil hebben kun je het risico nemen. Maar dan moet je wel echt aanstaand dekseizoen haar drachtig hebben. Want het vergt best wat zo'n dracht. Het zou nog wel kunnen als ze goed fit is.
janderegelaa schreef:Ik zou gewoon dekken. Als het lukt dan lukt het en anders niet. Als ze gewoon hengstig wordt hoeft de dierenarts echt niet te kijken.
janderegelaa schreef:Ik zou gewoon dekken. Als het lukt dan lukt het en anders niet. Als ze gewoon hengstig wordt hoeft de dierenarts echt niet te kijken.
nine1987 schreef:Blussem schreef:Ik ben verbaast dat nog mag. Dat is eigenlijk gewoon verkrachting en mishandeling van het dier.
Sorry, wat?
superpony schreef:Billy schreef:Ik zou het gewoon proberen als ze beide in goede conditie zijn.. De kans op dracht is misschien kleiner dan normaal gesproken maar als je niks probeert weet je het ook niet
Ja joh, laten we gewoon maar een beetje gaan proberen.