Wordpress

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Wordpress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 16:31

Ik ben bezig om een creatieve site/blog te maken via Wordpress. Nu had ik begrepen dat deze gratis is en Wordpress adverteert hier zelf ook mee. Ik ben dus lekker aan de slag gegaan en heb nu naar mijn smaak voldoende klaar staan om hem te laten zien.

Op de site staat nu het volgende:
Je site is privé en alleen zichtbaar voor jou. Lanceer je site wanneer je er klaar voor bent om deze openbaar zichtbaar te maken.

Echter, wanneer ik klik op 'Site lanceren' is de eerste stap direct 'geef je site een adres' waarbij ik enkel betaalde opties krijg om een domein te kiezen. De gratis optie (...).wordpress.com staat er niet tussen en ik kan dus niet verder zonder een abonnement af te sluiten. Dit was alleen niet mijn insteek en ik wil dan ook niet erin tuinen om alsnog een betaalde site te beheren. Het is puur hobbymatig.

Kan iemand mij vertellen hoe ik nu toch verder kan met een gratis website zonder dat al mijn werk verloren gaat?

rien10
Berichten: 14672
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wordpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:38

Niet. Het sjabloon is gratis. Hosting is nooit gratis.

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re: Wordpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:40

Een gratis optie is wix, maar dan krijg je geen www.marije112.nl website, maar een marije112.wix.com (of zo iets).
Ik host mijn website via strato en dat vind ik heel goed te betalen, €1 per maand geloof ik?

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: Wordpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:42

Wordpress is gwn gratis te gebruiken, domein naam is altijd al getaald geweest, al voor zolang ik leef vlgs mij :') :')

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:50

Ik weet zeker dat ik een gratis blog had via Wordpress. Inderdaad ‘naam’.wordpress.com, met gratis hosting.
Heb je misschien via wordpress.org gekozen ipv .com? Dan moet je zelf hosting betalen.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Wordpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:04

Dat moet volgens mij wel kunnen inderdaad, als je het niet erg vind dat er wordpress.com achter je url staat. Heb nu even geen tijd om het uit te zoeken, maar misschien weet iemand anders het :) Wix is ook een optie inderdaad, maar dan moet je alles opnieuw maken, beetje zonde van het werk

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re: Wordpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:14

Ik heb net eventjes gekeken, maar ik krijg ook een error als ik een blog via wordpress wil starten...

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 19:10

Bedankt voor jullie reacties.
Uiteindelijk is het gelukt om de pagina te lanceren, ik weet niet zo goed wat ik nu uiteindelijk heb gedaan maar het werkt in ieder geval. :=
Nog wel even gecheckt of de pagina wel echt gratis is maar het gaat me niks kosten. :')
Mocht het toch een groot succes worden en ik het willen uitbreiden of mijn eigen domeinnaam willen, dan kan ik altijd nog kiezen voor een betaalde versie.