Nieuwe baan - Wat met de honden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Nieuwe baan - Wat met de honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 19:04

Dat is ook voor een stuk wat je je hond gewoon maakt. Als je er altijd om de 2u me buiren gaat,moet je hem niet ineens 10u alleen laten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 19:05

FleurVP schreef:
De honden van mijn ouders waren ook 3 dagen per week 9-10 uur lang alleen voor Corona. Ook met camera en liggen de hele dag te tukken. Ze zijn beide op leeftijd maar het gaat nog steeds goed qua uitlaten. Zeker met 2 honden vind ik dat ook een stuk minder sneu dan alleen en het ligt ook aan de hond. Ik lees hier ook veel buiten en dat zou die van ons dus niks vinden. Als wij buiten bezig zijn gaat hij vaak voor de deur liggen omdat hij als hij toch geen aandacht krijgt of bij ons kan liggen hij liever binnen op de bank ligt.

Als het bijvoorbeeld enorm rotweer is, dan laten wij onze hond soms pas een keer om 12 uur uit als het dan pas droog is. En dan is hij de avond ervoor om 10 uur/ half 11 nog even een plas gaan doen. Als hij nodig moet geeft hij het echt wel aan, maakt hij ons zelfs wakker voor in de nacht. Maar hij ligt dan gewoon te slapen of zit gezellig naast ons aan tafel terwijl we ontbijten en de krant lezen (we hebben een eetbank). Het is ook niet dat hij dan buiten meteen de eerste beste gelegenheid plast. Veel honden kunnen blijkbaar prima 12 uur of nog langer niet plassen.

Onze honden zijn inderdaad altijd samen. Niet vergroeid, maar ze hechten wel aan elkaar.

Ik vind het gevoelsmatig heel lastig om een dier zo lang de mogelijkheid tot ontlasten te ontzeggen... Ongeacht of ze het kunnen ophouden. De 8 uur 's nachts vind ik al een max :=.


dromertje2 schreef:
Dat is ook voor een stuk wat je je hond gewoon maakt. Als je er altijd om de 2u me buiren gaat,moet je hem niet ineens 10u alleen laten.

Die van ons kunnen prima een keer 8 uur achtereen binnen blijven, dat gebeurt 's nachts ook. Maar dat is toch wat anders dan dagelijks 10 uur achter elkaar niet kunnen ontlasten, vind ik.

Gini
Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 19:30

maxie schreef:
Gini schreef:
Ik ga niet over je heen vallen. Als het zo moet, dan moet het maar even zo en ook al is het niet ideaal of het allerfijnste, als de honden er rustig onder blijven dan horen die 27 uur op een week er maar even bij.

Wat ik wel altijd frappant vind (en dat is niet zozeer persoonlijk tegen jou gericht, maxie, ik hoor het namelijk wel vaker) is dat mensen zich "sussen" met de reden: ze liggen toch de hele dag te slapen. Het eerste dat ik dan altijd denk is: Het is niet dat ze heel veel andere keuzes hebben om te doen. :D Maar zoals ik in mijn eerste alinea al zei, het is niet omdat een situatie niet ideaal is, dat ze meteen rotslecht is.


Ik persoonlijk sus me wel met die reden. Als ik een compleet gestresste overprikkelde hond terug heb na een dag oppas buitens huis vind ik dat veel zieliger.
En nee tuurlijk vind ik het niet fijn dat ze zo lang alleen zijn maar soms zijn er geen andere keuze’s


Dat klopt, als de hond duidelijk aangeeft er helemaal niet mee oké te zijn. Het feit dat de hond rustig blijft en slaapt is dus zeker goed. Het zijn misschien niet meteen de leukste 9 uur ever, maar de hond heeft het dan wel zo een soort van aanvaardt en blijft kalm tot het baasje terug is.

KimD

Berichten: 20424
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 19:33

Ik kan eroverheen gelezen hebben maar gaan jullie beide ook ma t/m vr werken? Zo ja, is er geen mogelijkheid tot weekenddiensten? Dat scheelt in de midweek toch weer twee dagen opvang / oppas regelen.

Heb je eventueel eens gekeken bij Paw shake? Misschien is daar nog een tussenoplossing voor jullie te vinden die iets goedkoper is.

Vaak, als je honden meerdere dagen per week komen krijg je ook korting. Zeker als er twee honden van hetzelfde adres komen. Heb je de prijzen alleen opgezocht of daadwerkelijk ook nagevraagd? Want dat zou nog eens een behoorlijk bedrag kunnen schelen. Hier in de buurt zijn twee opvangadressen die de tweede hond aan de helft van de prijs opvangen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 19:37

KimD schreef:
Ik kan eroverheen gelezen hebben maar gaan jullie beide ook ma t/m vr werken? Zo ja, is er geen mogelijkheid tot weekenddiensten? Dat scheelt in de midweek toch weer twee dagen opvang / oppas regelen.

Heb je eventueel eens gekeken bij Paw shake? Misschien is daar nog een tussenoplossing voor jullie te vinden die iets goedkoper is.

Vaak, als je honden meerdere dagen per week komen krijg je ook korting. Zeker als er twee honden van hetzelfde adres komen. Heb je de prijzen alleen opgezocht of daadwerkelijk ook nagevraagd? Want dat zou nog eens een behoorlijk bedrag kunnen schelen. Hier in de buurt zijn twee opvangadressen die de tweede hond aan de helft van de prijs opvangen.

We werken idd beide van ma t/m vrij, weekenddiensten zijn niet mogelijk, de bedrijven zijn in het weekend gesloten, anders was dat inderdaad een optie geweest.

Pawshake heb ik gekeken ja, daar heb ik al wat namen opgeslagen.

Ook heb ik contact met een dagopvang en eens nagevraagd wat de mogelijkheden zijn, de prijzen werden dan idd lager omdat twee honden en vijf dagen, dus dat scheelt ook al weer. Ik heb nog even om wat te regelen, dus ik schrijf alles op en dan leggen we alle opties langs elkaar.

pillow
Berichten: 7811
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Nieuwe baan - Wat met de honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:00

Ik begrijp heel goed dat je de honden niet weg wilt doen, maar eigenlijk kun je gewoon geen honden hebben als je allebei zo veel en zo lang niet thuis bent. En als het voor tijdelijk is zeg je alla ik ga het even oplossen, maar ik begrijp dat dit ws gaat duren zolang de honden leven. En dat is voor de honden toch wel heel sneu. Die van mij zouden daar absoluut niet tegen kunnen. Als ik eens 2 volle dagen weg ben gaat het nog. Maar als het de derde dag weer aan de orde is krijst de stabij alles bij elkaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 20:07

pillow schreef:
Ik begrijp heel goed dat je de honden niet weg wilt doen, maar eigenlijk kun je gewoon geen honden hebben als je allebei zo veel en zo lang niet thuis bent. En als het voor tijdelijk is zeg je alla ik ga het even oplossen, maar ik begrijp dat dit ws gaat duren zolang de honden leven. En dat is voor de honden toch wel heel sneu. Die van mij zouden daar absoluut niet tegen kunnen. Als ik eens 2 volle dagen weg ben gaat het nog. Maar als het de derde dag weer aan de orde is krijst de stabij alles bij elkaar.

Ik weet niet of dit gaat duren zo lang de honden leven. Wie weet heb ik volgend jaar een parttime baan. Of werk ik er volgend jaar nog. Ik kan niet in de toekomst kijken en ben eerlijk gezegd ontzettend blij dat ik eindelijk werk heb gevonden.

Ik heb voorheen altijd fulltime gewerkt, dat is voor de honden nooit een probleem geweest. Daarnaast zijn ze ook niet alleen als ze naar de dagopvang gaan.

Maar jij zegt dus, honden herplaatsen als ik het goed begrijp.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:10

_San87_ schreef:
Ik vind het gevoelsmatig heel lastig om een dier zo lang de mogelijkheid tot ontlasten te ontzeggen... Ongeacht of ze het kunnen ophouden. De 8 uur 's nachts vind ik al een max :=.

Snap ik ook hoor, vooral omdat je er ook niet bent en er niets aan kunt doen. Als die van ons zo'n ochtend wel nodig zou moeten, dan laat hij weten dat hij naar buiten wil en dan gaan we uiteraard gewoon in de regen naar buiten. Ik vind het daarom ook fijn dat hij op de slaapkamer ligt. Stel hij heeft net een keer laat nog veel gedronken, of zoals ooit een pakje boter van de aanracht gejat :o , dan kan hij wel vroeg naar buiten willen of zelfs snachts en dan maakt hij ons wakker. Het is meer om aan te geven dat een (volwassen) hond het in normale omstandigheden meer dan prima kan vinden om lang niet uitgelaten te worden.

@Pillow, ik ken genoeg mensen die zoveel weg zijn met kleine kinderen. Als je maar een fijne opvang oid regelt kan het prima. En wie weet kan TS of haar vriend volgend jaar wel vanuit huis kan werken.

dierenfan
Berichten: 9620
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:19

Hou er wel rekening mee, juist als ze eens ziek zijn mogen ze vaak niet naar dagopvang. Hoe wil je dat oplossen? Het gaat absoluut gebeuren ooit.

Qua uitlaten doe ik s ochtends een uur aanlijn wandeling. Wel lekker lopen, snuffelen, buiten zijn maar niet zodanig dat extra drinken daarna gebeurd. Nadien lekker ergens rauzen en klieren.

In de zomer kunnen ze buiten in de ren. De buren houden het dan in de gaten en als ze zich gaan misdragen dan zien we dan wel weer.

Overigens werk zelf momenteel fulltime in pension en dagopvang en mijn jongste hond vind het daar heel gezellig maar de oudste (4) merk je gewoon dat het enorm gaat vervelen. Hij is niet hond en mens sociaal en uiteraard besteed ik aan mijn eigen honden tijdens mijn werk ook niet veel aandacht. Toch zie ik het enorm veel dat honden van 6 maanden tot 2 a 3 jaar erg veel baat bij en plezier in de dagopvang hebben maar eenmaal echt volwassen dan is het poosje de weide op, hun ding doen en verder slapen in de mand. Als meer mensen gewoon een uur eerder op zouden staan om heerlijk te wandelen dan zouden die honden gewoon lekker liggen ontspannen tot baas thuis is.

Eventueel een kong oid waar ze nog uurtje intensief mee bezig zijn en dan is het helemaal goed

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Nieuwe baan - Wat met de honden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 20:22

Dat zien we wel als ze ziek worden :). Dat is nu niet aan de orde, en mocht het zo zijn dan zal er vast wel wat te regelen zijn in de vorm van vrije dagen opnemen of zo.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:23

Ik was vroeger ook het "buurmeisje". Jaren gedaan en juist daarom heb ik een tijd geleden een oproepje geplaatst voor zo'n zelfde meisje voor mijn honden. Ik had namelijk niets aan de uitlaatservice of de dagopvang omdat ik, als ik omhoog zit, dat voor savonds laat of smorgens vroeg zit.

De hondenuitlaat wil dat wel doen maar kost me dan 45 euro per keer. Das me echt te gek. Ik vind ze echt superlief maar ik ga er niet failliet op, de groeten!

Ik heb een meisje hier uit het dorp, superbetrouwbaar. Betaal ik gewoon en het halve dorp heeft het erover hoe super ze is met mijn honden. Hierdoor heeft ze ook voor iemand zijn kippen gezorgd met de vakantie, echt een top griet! Heel, heel blij mee!!!

En voor wat betreft aansprakelijk, maakt geen moer uit wie ermee loopt want het zijn mijn honden en als daar iets gebeurt, vallen ze onder mijn wa verzekering.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:51

Rhenen, ah daar zat destijds onze dagopvang, is helaas al jaren gesloten inmiddels. -O- Een andere dagopvang zat in Veenendaal aan de Rhenen kant. Werken jullie ook daar in de buurt? Ik weet dat richting wageningen destijds ook een pension zat die het aanbood.

Belangrijk. Breng de honden eventueel een dagje ter testen om te zien of het ze bevalt,

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 20:52

karuna schreef:
Rhenen, ah daar zat destijds onze dagopvang, is helaas al jaren gesloten inmiddels. -O- Een andere dagopvang zat in Veenendaal aan de Rhenen kant. Werken jullie ook daar in de buurt? Ik weet dat richting wageningen destijds ook een pension zat die het aanbood.

Belangrijk. Breng de honden eventueel een dagje ter testen om te zien of het ze bevalt,

Nee, we werken daar beide niet in de buurt. Maar dat is geen probleem, ik heb een mooie lijst aan dagopvangen in zowel Rhenen, Veenendaal en Wageningen e.o. waar ik ga informeren :j.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Re: Nieuwe baan - Wat met de honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:04

Jeetje wat kost je dagopvang dan per dag?
Onze hond gaat 1x per week naar de opvang en dat kost 12 euro voor een dag. Scheelt flink in de prijs.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:06

Annem84 schreef:
Jeetje wat kost je dagopvang dan per dag?
Onze hond gaat 1x per week naar de opvang en dat kost 12 euro voor een dag. Scheelt flink in de prijs.



4x5x12(x2) kom je toch ook op 480 euro?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 21:08

Annem84 schreef:
Jeetje wat kost je dagopvang dan per dag?
Onze hond gaat 1x per week naar de opvang en dat kost 12 euro voor een dag. Scheelt flink in de prijs.

Ik heb twee honden :). Opvang kost gemiddeld 10 euro per hond, dat is 20 euro per dag, maal 5 dagen in de week :). De gemiddelde maand heeft 4,3 weken.

BigOne
Berichten: 38282
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Nieuwe baan - Wat met de honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:12

Briefje in de supermarkt, advertentie in het plaatselijke krantje. Oppas voor twee uur per dag voor uitlaten twee honden . Vergoeding 5 euro per uur. En gewoon kijken wat er op af komt.

Sky

Berichten: 5068
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:14

_San87_ schreef:
Annem84 schreef:
Jeetje wat kost je dagopvang dan per dag?
Onze hond gaat 1x per week naar de opvang en dat kost 12 euro voor een dag. Scheelt flink in de prijs.

Ik heb twee honden :). Opvang kost gemiddeld 10 euro per hond, dat is 20 euro per dag, maal 5 dagen in de week :). De gemiddelde maand heeft 4,3 weken.


Vind ik heel erg meevallen, onze dagopvang kost 20 euro per dag per hond. Dat scheelt echt veel!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 21:15

Sky schreef:
Vind ik heel erg meevallen, onze dagopvang kost 20 euro per dag per hond. Dat scheelt echt veel!

Pfuuuuh... Dat is wel heel erg veel!

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Nieuwe baan - Wat met de honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:17

Ik betaal mijn uitlaat 5 euro per keer. Ene keer is ze lekker lang ermee weg, andere keer niet. Ik betaal voor de luxe dat ik haar kan vragen voor savonds laat en smorgens vroeg. Enige alternatief is ze in een pension doen maar dat doe ik echt alleen als ik meerdere dagen weg ben

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:20

Onze opvang heeft trouwens ook een ziekenboeg, ze hebben meerdere weides voor verschillende type honden (senioren, puppy's en kleine honden, pubers, hele grote honden etc.). In het midden hebben ze een kantoor met de ziekenboeg en daar lopen ook honden met bv. epilepsie zodat ze die extra goed in de gaten kunnen houden. Vaak gaat een zieke hond gewoon mee het kantoor in. Blijven slapen kan ook, dan neemt een van mensen die er werken je hond mee naar huis en de dag erna weer mee naar de opvang. Gaat allemaal in overleg met wat ze gewend zijn thuis. Ik betaal geloof ik iets van 12,50/12.75 per dag.

Als ik bij de uitlaatservice dagopvang erbij wil betaal ik ook iets van 25 euro, maar dan wordt hij wel thuis opgehaald en gebracht. Doen we ook heel af en toe omdat het soms gewoon super handig is. Zij doet het ook in het weekend tegen een meerprijs.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:21

Ik had destijds voor mijn twee honden elke dag 2 uur hulp. Ze liep een uur met de honden en deed elke dag stofzuigen/dweilen en kleine huishoudelijke klusjes. Wat ook fijn is met twee honden. Ook niet goedkoop maar vond het wel fijn geregeld. En niet duurder dan uitlaatservice of dag opvang.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 21:36

Jennyj01 schreef:
Ik had destijds voor mijn twee honden elke dag 2 uur hulp. Ze liep een uur met de honden en deed elke dag stofzuigen/dweilen en kleine huishoudelijke klusjes. Wat ook fijn is met twee honden. Ook niet goedkoop maar vond het wel fijn geregeld. En niet duurder dan uitlaatservice of dag opvang.

Die tip kreeg ik via PM ook. Vriendje wil absoluut geen schoonmaker/ster :=.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:37

pillow schreef:
Ik begrijp heel goed dat je de honden niet weg wilt doen, maar eigenlijk kun je gewoon geen honden hebben als je allebei zo veel en zo lang niet thuis bent. En als het voor tijdelijk is zeg je alla ik ga het even oplossen, maar ik begrijp dat dit ws gaat duren zolang de honden leven. En dat is voor de honden toch wel heel sneu. Die van mij zouden daar absoluut niet tegen kunnen. Als ik eens 2 volle dagen weg ben gaat het nog. Maar als het de derde dag weer aan de orde is krijst de stabij alles bij elkaar.


Dit is echt zo'n dikke onzin. Luister daar alsjeblieft niet naar TS. Er zijn opties genoeg, dat komt echt wel goed.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 21:38

Amandavd schreef:
pillow schreef:
Ik begrijp heel goed dat je de honden niet weg wilt doen, maar eigenlijk kun je gewoon geen honden hebben als je allebei zo veel en zo lang niet thuis bent. En als het voor tijdelijk is zeg je alla ik ga het even oplossen, maar ik begrijp dat dit ws gaat duren zolang de honden leven. En dat is voor de honden toch wel heel sneu. Die van mij zouden daar absoluut niet tegen kunnen. Als ik eens 2 volle dagen weg ben gaat het nog. Maar als het de derde dag weer aan de orde is krijst de stabij alles bij elkaar.


Dit is echt zo'n dikke onzin. Luister daar alsjeblieft niet naar TS. Er zijn opties genoeg, dat komt echt wel goed.

Ben ik ook zeker niet van plan :D. Ik ben ervan overtuigd dat we een passende oplossing kunnen vinden.