[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:58

Persoonlijk denk ik dat het enige wat helpt is het land 3 weken helemaal op slot. Dan voor iedereen, is het ook duidelijk. Iedereen thuis werken. Niet naar school, ook de kinderen onder 18 niet. Beperkt boodschappen doen (1 persoon per huishouden, 1x per dag) dat soort dingen. Totale stop overal op.
Ik merk ook dat mijn leerlingen langzamerhand banger worden hoor, in het OV naar school etc. Vanochtend had ik soort spreekuur, komen anders altijd leerlingen naar toe, nu niemand. Alles via Teams.

Zo lekker even naar stal, heerlijk zonnetje hier {:} :)

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:09

Ben het wel met VHU eens het is nu dweilen met de kraan open.

Hier ook lekker zonnig.
Zit alleen met Pep die aan de slappe mest is maar begon als diaree. Of dit nu komt dat hij aan zijn gebit geholpen is en hij nu sneller kan eten = meer gras er in kan proppen.
Haal hem nu voor de lunch naar de schuur en geef hem hooi en doe dit ook om een uur of 5 terwijl de anderen dan gras krijgen, en voor het slapen gaan krijgen ze alleen hooi. Dus het wordt beter maar het gaat niet snel. Ik geef hem nu ook 2x per dag pysilium om het te binden.
Iemand nog tips?

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 18:23

Net zoals in maart met de intellectuele lockdown.
Volgens mij werkte dat goed.
Maar we gaan het horen zo.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:48

Nou ... zo intelligent is dit land niet. Niet voor een intelligente lockdown.
Voorbeeldje: mijn zoon gisterenochtend naar de sportschool. Hij is er zo eentje die alle regeltjes wil naleven en zich daar veel te druk om kan maken (de andere zoon zoekt juist de mazen in de corona-wet op, dus dat is vaak bonje thuis. Maar dat terzijde). Er was een bejaarden-gymles aan de gang, keurig op anderhalve meter. Dus hij gaat daar ver vanaf aan de gewichten hangen. Gymclub is klaar ... en gaan met zijn allen aan een sta-tafeltje koffieleuten! Zoon werd zoooo pissig, maar durfde niet te zeggen: "Ik ben me hier voor JULLIE gezondheid aan de corona-richtlijnen aan het houden hoor!"

Ik ga zelf niet zoveel van de aangescherpte maatregelen merken, denk ik. Ben vorige week woensdag helaas zwaar door mijn rug gegaan en strompel als een oud wijf rond. Koetsen (een ware kunst om erop te klimmen en af te komen) gaat alleen op het asfalt en in de zandring. In ons mooie dressuurveld liggen wat richels in en die doen helse pijn. Kan verder nauwelijks bukken, opstaan of gaan zitten / liggen. Een kilometer of twee, drie wandelen en dan trekt de pijn van mijn rug naar rechterbovenbeen en gaat de stekker eruit. Dan wordt het lijf echt gammel.
Gelukkig wil mijn trainer donderdag Inova wel komen doen. Vandaag heeft ze met heerlijk weer vrij gehad in de wei. Morgen zien we wel weer. Rondje stappen met de koets op het fietspad, denk ik :\ .

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:38

Gem sterkte,enne stappen op het asvalt is ook training

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:39

Wat weer een ongelofelijk domme actie van zo'n clubje oude van dagen >;)
Gem wat een ellende met je rug... kan me niet heugen dat ik je daar eerder over heb gehoord, geloof 1x toen je je koets op de trailer wilde zetten of zoiets? Enig idee hoe het komt en van de vooruitzichten?

HT hoe is het? Zijn de nieuwe chemo's nu inderdaad iets lichter dan die je hebt gehad?

Poldermenner
Berichten: 101
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:20

marga1 schreef:
Poldermenner welkom.
Dat is een uitdaging enkelspan als hij altijd in 2span heeft gelopen. Wat voor paardje heb je.

Hier erg aan het twijfelen of ik mee doe, volgende week start de wintercompetitie, maar met die corona toestanden zie ik het voledig in het water vallen. Eef liep vorige week niet zuiver en nu zie ik het niet.
Daags voor de wedstrijd nog menles ga daar wel heen kijken of instructeur het kan zien.

Hebben jullie ook moeite uit bed te komen nu het langer donker is. Onder het mom van de pony's moeten aan de wintertijd wennen sta ik nu al wat later op, alleen de andere voertijden verschuiven zijn ze het niet mee eens. Vooral Maf niet.


Ik rij met een 10 jarige Friese ruin v. Harmen. Het heeft aardig wat moeite gekost inderdaad. Net te horen gekregen dat de onderlinge wedstrijden niet doorgaan.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 15:27


marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:54

Janouk zo Moooooooi.

HT is het beter te doen nu?

Gem waardeloos zo met je rug. Warm houden (kruik, pittenkussen) en lopen of liggen (relaxstoel makkelijker uit komen?). Maar niet stilstaan of zitten, en geef Inova maar ziekteverlof van het baasje, een stel vrije dagen is helemaal niet erg. En pijnstillers om de spanning van de spieren te krijgen zodat wat klem zit de ruimte krijgt, en fysiotherapie of een orthomanueel manipulator (arts) raadplegen.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 12:53

Afbeelding

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:19

:+

Nou op mijn werk schieten nu de besmettingen echt omhoog dus het is echt bal -O-

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:02

Tine :D

VHU zat er wel in, het is toch overal raak. Pas goed op jezelf.

Er zitten hier nog genoeg toeristen zagen we zelfs nog duitsers en een belg, toen we een rondje waren met Eef. Verder komen we alleen het erf af voor het uitlaten van de hond, fysio en inkopen.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:21

Pas goed op jezelf allemaal !
Geen idee hoe dat hier in omgeving gaat,....qua besmettingen..ik ben een halve kluizenaar..

Vandaag wandtegels binnen gekregen, en m'n bad is onderweg...renovatie van badkamer... inkoop van spullen is begonnen... nu de uitvoering nog.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:18

Biancacoo, jullie ook al. We zijn hier ook begonnen. Het meeste sloopwerk is nu klaar. Maandag beginnen we met klaarmaken zodat we kunnen gaan opbouwen. Opbouwen is nieuwe wanden, zwaluwstaartplaten voor de vloer, vloerverwarming en alles meer wat ik vergeet.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:51

Nou dan weet ik bij wie ik vragen kan stellen als ik de keuken van mijn nieuwe woning ga renoveren. Badkamer en toilet laat ik doen, kost godsvermogen maar ik weet daar echt te weinig van en er moet van alles aan electriciteit worden omgelegd.

**tromgeroffel** vandaag in de bak gereden met Jenn (onder het zadel). Ze was weer zo braaf <3 paar rondjes gestapt, links / rechtsom, halthouden / voorwaarts. En op het erf rondgestapt. Als ze iets niet snapt staat ze tot nu toe gewoon stil. Dus helemaal top.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:38

Afbeelding
Eventjes de groeten uit Brabant

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:13

Ips <3 groetjes terug, knappe Joze
Vhu.. verbouwen in het vooruitzicht, succes..
Belker, succes met alles, ik moet nog beginnen..maar wil alles in huis hebben voordat ik begin..want heb maar klein autotje en dus geen vervoer om grote spullen op te halen als ik die nodig heb..
Heb nog weinig puf en zin....maar zal tzt als het af is eindelijk hopelijk mooi zijn !! En het aanpakwerk wel waard...

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:32

Ips mooie foto, en groetjes terug.

Belker,VHU en Biancacoo verbouwplannen succes.

Vandaag een fijne les gehad met Eef, en op de terugweg kwamen we Tinkertje tegen met Puck (Eef zijn geheime liefde)

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:01

Wat leuk Marga (en Tinkertje).

Lekker getut met m'n pony. En gewandeld. Was nog lekker herfstweer.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:58

VanHuisUit schreef:
Wat weer een ongelofelijk domme actie van zo'n clubje oude van dagen >;)
Gem wat een ellende met je rug... kan me niet heugen dat ik je daar eerder over heb gehoord, geloof 1x toen je je koets op de trailer wilde zetten of zoiets? Enig idee hoe het komt en van de vooruitzichten?

Jeetje, dat je dat nog weet zeg, is al zeker zes?? jaar geleden. En bijna goed: ik trok hem úit de trailer, maar hij kwam van de laadklep denderen en ik dacht hem in een vlaag van verstandsverbijstering wel tegen te houden. Daar dacht mijn rug toch anders over.

Vandaag toch maar naar de HA geweest. Gisteren kwam ik 'schimmig voor de ogen' en rillend van de pijn op stal (de laatste tien minuten rotondes rijden braken me op, dus omkeren had geen zin) en kreeg een strip knalroze pillen van mijn stalhouder, die zelf chronische rugklachten heeft, op voorwaarde dat ik vandaag echt langs de HA zou gaan.

Om 11.30 uur kon ik terecht en hoera ... er was een níeuwe HA én een LEGE wachtkamer. Dus ik kon, gemaskerd nog rondstrompelen ook, zonder ergens op 1,5 meter te hoeven letten.
Hij houdt het voorlopig op spit en kon naar de apotheek voor een 10 dagen pillen. De Naproxen 500 deed na uren nog niks, maar de Tramadol haalt de scherpe randjes er wel een beetje af. Nadeel tevens voordeel: ik had het gevoel op een lege maag een halve fles goede Bordeaux gedronken te hebben :D :# .
En verder een afspraak bij de fysio maken. Hopen dat het dan de goede kant op gaat.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 00:17

Pfoe... dat is afzien Gem.

Citaat:
Jeetje, dat je dat nog weet zeg, is al zeker zes?? jaar geleden.


:o ik heb een vreemd soort geheugen kan bepaalde details soms heel goed herinneren. Soms handig, soms erg irritant. Soms weten mensen bepaalde dingen zelf niet meer zeggen ze, nee, dat was echt niet zo... en dan een paar dagen later krijg ik een appje of telefoontje... eueuue, je had gelijk :+ daarentegen ben ik in staat om aan iemand voorgesteld te worden en dan vrijwel onmiddellijk te twijfelen aan hoe iemand heet of zoiets :roll: :))

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:16

Oh poe Gem ik voel het bijna. Geen pretje.
Sterkte.

We wilde eigenlijk onze date destijds naar Oktober zetten weten jullie nog.
Ik stel voor dat we volgend jaar maar eens gaan kijken of het dan gaat lukken. Want nu is het nog niks.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:55

Sterkte Gem, dat is pittig. Tramaldol werkt fijn, maar ik ging er elke 2 uur op trippen......

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:02

Sterkte Gem, waardeloos.
Hoop dat je snel verbetering merkt,... tramadol.. kon ik ook niets mee.. had niet het idee dat het iets deed..maar hoop dat je er goed baat bij hebt en het niet neer nodig hebt..

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:26

Gem sterkte, hopelijk snel minder pijn. Mijn rug blijft hier ook een dingetje. Moet echt voorzichtig zijn, anders schiet het er ook weer in.
Baudy, zou mooi zijn als het volgend jaar gaat lukken. Ben wel heel benieuwd om iedereen eens in het echie te zien.
VHU heeft een bijzonder geheugen. Ik verbaas me er ook over. Ik weet vaak niet eens meer de namen van jullie paarden (schaam me dan kapot). Ben echt hopeloos.
Marga lekker gelest en Tinkertje gezien . Whaha geheime liefde
En veel zijn aan het klussen.

Nou, ik ga maar eens wat doen hier, straks nog cursus, dus weer druk.
Vanmorgen weer gewerkt aan een challenge, lol met je knol. En hij laat alles braaf toe (ben wel binnen gebleven, want buiten in de wind was hij denk ik wel geschrokken van de spinnenwebben)
Afbeelding