[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carineken

Berichten: 691
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 06:30

Ik ben opzoek naar een meek/type deken dat niet schuurt.
Heb al een aantal merken geprobeerd maar ze schuren na enkele dagen aan de schouder/borst.
Ben nu aan het overwegen om dekens te zoeken die vooraan gesloten zijn.
Betreft een paardje wat vooraan iets breder is.

MarjanB

Berichten: 16451
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 07:25

carineken schreef:
Ik ben opzoek naar een meek/type deken dat niet schuurt.
Heb al een aantal merken geprobeerd maar ze schuren na enkele dagen aan de schouder/borst.
Ben nu aan het overwegen om dekens te zoeken die vooraan gesloten zijn.
Betreft een paardje wat vooraan iets breder is.


Shires al geprobeerd? Hier ook breed paard dat van alles schuurplekken krijgt behalve met de Shires

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:44

Mijn oma wordt helaas een dagje ouder en vorig winter lag ze best veel. Zag dat ik vorig jaar dit tijdstip ook ongeveer gepost had en afgelopen winter zonder deken gehad, omdat ze toch wel veel lag wil voor dit jaar wel voor een deken gaan kijken. De Bucas zit al gauw te strak bij borst/hals. Ben er inmiddels wel achter dat er verschil zit in maatvoering van Bucas en Amigo zit. Beide hebben dan een bovenmaat/rugmaat van 125, maar Bucas is onderaan 165 en Amigo 175. Hebben jullie nog wat tips voor mij voor een goed passende deken voor mijn IJslander? Haar stokmaat is 134. Er zijn natuurlijk ook nog big neck, v-hals en borstverbreders. :? Ik heb haar overigens niet geschoren en de deken is puur voor als ze weer veel mocht gaan liggen dat ze dan soort van droger ligt en mss vd winter nog wel als het intens nat wordt. Verder mag ze gewoon lekker zonder deken.

Even paar voorbeelden:
Bucas Anniversary Turnout Light 130/175: Veel te groot
Afbeelding
Afbeelding

Bucas Freedom Turnout Light 125/165: Te krap bij borst
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Denk goedkoper merk van EJ van weidegenootje: Ligt op zich best OK
Afbeelding
Afbeelding

QHP 165: Lag ook wel OK
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Amigo Bravo 12 - 125/175: Die ligt denk ook wel goed
Afbeelding
Afbeelding

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:54

Ik vind de Amigo wel het beste zitten zo op de foto's. De bucas irish uitvoeringen vallen ook breder/beter dan de freedom. Die vallen erg smal vind ik.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:05

Ik vind de amigo ook het beste liggen

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:09

Ik vind ook de amigo het beste, hij is niet te krap als ze haar hoofd omlaag doet? Ik heb trouwens dezelfde!

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:11

Capriootje schreef:
Ik vind de Amigo wel het beste zitten zo op de foto's. De bucas irish uitvoeringen vallen ook breder/beter dan de freedom. Die vallen erg smal vind ik.


Noem je mijn oma dik? :wow: _O- Ze begint wel een klein buikje te krijgen van het gras, maar dat is denk niet zo erg voor een 28-jarige met de winter voor de deur. :=

Tnx voor de Bucas tip. +:)+

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:12

Haha nee hoor ik zou niet durven :Y) Maar de Freedom lijkt wel erg krap voor te zitten dus daarom dacht ik aan de Irish. :D

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:12

Sintara schreef:
Ik vind ook de amigo het beste, hij is niet te krap als ze haar hoofd omlaag doet? Ik heb trouwens dezelfde!


Was natuurlijk op de poetsplaats zonder gras. :') Kon er nog hand tussen leggen in nek en borst en denk dat ze dan wel moet kunnen grazen.

Zou ook nog naar de v-sluiting of front disc sluiting kunnen kijken.

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:24

Heeft er hier iemand toevallig interesse in een partij dekens? Mogen echt voor een kleine prijs weg zo veel verzameld in de loop der jaren maar omdat paardlief nu 24/7 buiten staat heb ik niks aan 5 staldekens en zweetdekens. Maten zijn 185, 195 en 205. Sommige zijn nog zo goed als nieuw, andere zijn wat ouder. Ik moet zelfs nog tellen hoe veel het er precies zijn maar is bijvoorbeeld ideaal voor een handelstal of iets. Mocht je op zoek zijn naar iets of wel interesse hebben dan laat maar weten....

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:23

Ik ben opzoek naar een wat langer vallende deken. Mijn paard draagt al jaren Horseware maar de Rhino en Amigo 6'6 worden 'm nu echt te kort, zodra hij gaat grazen staat ie met z'n billen bloot.... Iemand ervaring mee? Zelf denk ik dat een 6'9 waarschijnlijk weer te groot wordt.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:35

Heeft iemand een idee hoe ik weet hoeveel grams een oudere horseware deken is?
Etiketje is eruit..
Mij verkocht als bepaalde grams maar kan ik dat checken?

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:56

Yes eindelijk een setje *\o/* laat de winter maar komen. Ze passen beiden prima ondanks dat de meeste merken voor de grote snel wat te krap zijn op de schouders of te kort naar beneden. Ik zou nog graag een hals erbij willen kopen maar die kan ik nergens vinden in deze kleur.... Een in America gevonden maar die stuurt niet naar Europa helaas. Mocht iemand ze tegen komen let me know!


Afbeelding

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:02

Ahh wat schattig!

MarjanB

Berichten: 16451
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:08

Tancreda4 schreef:
Yes eindelijk een setje *\o/* laat de winter maar komen. Ze passen beiden prima ondanks dat de meeste merken voor de grote snel wat te krap zijn op de schouders of te kort naar beneden. Ik zou nog graag een hals erbij willen kopen maar die kan ik nergens vinden in deze kleur.... Een in America gevonden maar die stuurt niet naar Europa helaas. Mocht iemand ze tegen komen let me know!


[ [url=m/UkYWky.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dr is een nl winkel die de speciale Shires kleurtjes heeft. Ik ga zoeken :)

Past deze er trouwens niet bij? https://www.agradi.nl/tempest-plus-by-s ... 0-teal.htm

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:53

Bagheera_206 schreef:
Mijn oma wordt helaas een dagje ouder en vorig winter lag ze best veel. Zag dat ik vorig jaar dit tijdstip ook ongeveer gepost had en afgelopen winter zonder deken gehad, omdat ze toch wel veel lag wil voor dit jaar wel voor een deken gaan kijken. De Bucas zit al gauw te strak bij borst/hals. Ben er inmiddels wel achter dat er verschil zit in maatvoering van Bucas en Amigo zit. Beide hebben dan een bovenmaat/rugmaat van 125, maar Bucas is onderaan 165 en Amigo 175. Hebben jullie nog wat tips voor mij voor een goed passende deken voor mijn IJslander? Haar stokmaat is 134. Er zijn natuurlijk ook nog big neck, v-hals en borstverbreders. :? Ik heb haar overigens niet geschoren en de deken is puur voor als ze weer veel mocht gaan liggen dat ze dan soort van droger ligt en mss vd winter nog wel als het intens nat wordt. Verder mag ze gewoon lekker zonder deken.

Even paar voorbeelden:
Bucas Anniversary Turnout Light 130/175: Veel te groot
[ [url=m/LmcGAf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/05Fzjn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bucas Freedom Turnout Light 125/165: Te krap bij borst
[ [url=m/kEFcqT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/251NiQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vI2Lze.jpg]Afbeelding[/url] ]

Denk goedkoper merk van EJ van weidegenootje: Ligt op zich best OK
[ [url=m/YBGwW4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bLYFHU.jpg]Afbeelding[/url] ]

QHP 165: Lag ook wel OK
[ [url=m/tiEsZ9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U2aGaA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6NIKs7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Amigo Bravo 12 - 125/175: Die ligt denk ook wel goed
[ [url=m/axU52t.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UrjZzA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Net nog even de Rhino geprobeerd op de wei voor de sluiting, maar denk dat ik idd dan maar voor de Amigo Bravo 12 125/175 ga met Front Disc sluiting.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Yaffie
Berichten: 223
Geregistreerd: 10-01-18

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:53

@Bagheera_206
Ik denk idd dat de amigo heel mooi bij je ponypaard past. Vooral omdat de hals aanzet wat lager is. Dat krijgt wat meer ruimte in deze deken.

Antje12

Berichten: 104
Geregistreerd: 26-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:50

Heeft er iemand al ervaring met deze dekens van Rhino:
Rhino Turnout Rug Original Medium Charcoal
250 gram op de rug en 100 gram op de zijkant zoals ik het lees in de omschrijving.

IS deze deken wel net zo warm als het oude model?

Afbeelding

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:54

Dat is een varilayer, niet perse een ‘nieuw’ model, want als het goed is is de medium (200grams) ook nog steeds te koop.

Ik heb een varilayer onderdeken en ben er wel tevreden over, maar of er echt een verschil in werking is, dat weet ik niet.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:45

Yaffie schreef:
@Bagheera_206
Ik denk idd dat de amigo heel mooi bij je ponypaard past. Vooral omdat de hals aanzet wat lager is. Dat krijgt wat meer ruimte in deze deken.


Tnx! Die dan zo maar bestellen. Scheelt ook maar 10 euro. Gewone sluiting vs front disc. :) En bijkomstigheid is dat de versie met front disc drie buikriemen heeft en bilkoord is voorzien van pvc. :)

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:37

Weet iemand of de Amigo bravo in 100 grams met deze V sluiting nog ergens verkrijgbaar is?
https://www.dochorse.nl/amigo-bravo-plus-medium.html

Een disc sluiting hoef ik niet te wagen bij mijn merrie, die heeft ze zo open. En die andere sluiting lijkt me niet heel handig.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:38

Ik heb die van mij net al een 300 gram moeten opdoen voor de nacht. Is geschoren en staat nog buiten nu. Dacht dat hij het met zijn 200 zonder hals wel ging redden maar voelde net toch fris. De hals is nog onderweg.. dus dan maar de 300 al op met in gedachte dat het vannacht nog verder afkoelt. Ben er eigenlijk tegen om al zo vroeg dikke dekens op te leggen, maar aan de andere kant... Het wordt hier vannacht rond de 5 graden. Vorig jaar stond hij dan ook al onder zijn 300 gram alleen was het dan overdag

Carmenserra
Berichten: 23
Geregistreerd: 23-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:35

Vraagje,

Mijn paard staat nu met een 100 grams deken+hals en voor de winter heb ik de bucas irish turnout 300 grams alleen ik twijfel een beetje voor de hals die er bij moet. Qua hals kan alleen een 300 grams en een 50 grams vinden, de 300 grams lijkt mij een beetje te warm maar de 50 grams lijkt mij weer veel te koud aangezien hij nu al met een 100 grams loopt.
Hoeveel grams lijkt jullie het beste?

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:42

Lindor92 schreef:
Weet iemand of de Amigo bravo in 100 grams met deze V sluiting nog ergens verkrijgbaar is?
https://www.dochorse.nl/amigo-bravo-plus-medium.html

Een disc sluiting hoef ik niet te wagen bij mijn merrie, die heeft ze zo open. En die andere sluiting lijkt me niet heel handig.


Ik kom de 100grams van amigo/rhino weinig tegen op de Nederlandse websites, wel een paar keer in Duitsland gezien. Maar de standaard sites hebben ze nooit helaas..

@Carmenserra, is je paard geschoren op de hals of niet?

Carmenserra
Berichten: 23
Geregistreerd: 23-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:45

RianneH schreef:
Lindor92 schreef:
Weet iemand of de Amigo bravo in 100 grams met deze V sluiting nog ergens verkrijgbaar is?
https://www.dochorse.nl/amigo-bravo-plus-medium.html

Een disc sluiting hoef ik niet te wagen bij mijn merrie, die heeft ze zo open. En die andere sluiting lijkt me niet heel handig.


Ik kom de 100grams van amigo/rhino weinig tegen op de Nederlandse websites, wel een paar keer in Duitsland gezien. Maar de standaard sites hebben ze nooit helaas..

@Carmenserra, is je paard geschoren op de hals of niet?


Hij is niet geschoren