[INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:38

Ik vind je ook te groot! En het zadel ligt inderdaad ook niet lekker als het zo naar voren schuift

mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 17:12

Maar, ff offtopic, wat zou je doen als je paard te klein is (of jij te groot)om te rijden? je kan hem toch niet wegdoen? tenzij het lease ofzo is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 17:19

itsjustme593 schreef:
Maar, ff offtopic, wat zou je doen als je paard te klein is (of jij te groot)om te rijden? je kan hem toch niet wegdoen? tenzij het lease ofzo is


Als ik te groot zou worden voor m'n pony zou hij weg gaan ja. Gelukkig ben ik uitgegroeid en heb ik dat probleem niet. Maar als pony naar iemand kan die beter past is dat gewoon beter.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 17:29

itsjustme593 schreef:
Maar, ff offtopic, wat zou je doen als je paard te klein is (of jij te groot)om te rijden? je kan hem toch niet wegdoen? tenzij het lease ofzo is


Stoppen met rijden en andere dingen doen. Ik heb ze voor de wagen beleerd en er reden kinderen op. Weg doen is nooit een optie geweest want het zijn mijn maatjes en gewoon de dagelijkse omgang is ook heel leuk

mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 17:41

Ja snap ik, je hebt toch een band met je paard/pony? zelf heb ik geen paard ik rij op een manege. ik zou nooit van mijn manege af kunnen gaan omdat ik de ponys te veel zou missen en ze zijn geneens van mij!

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 20:57

itsjustme593 schreef:
Ja snap ik, je hebt toch een band met je paard/pony? zelf heb ik geen paard ik rij op een manege. ik zou nooit van mijn manege af kunnen gaan omdat ik de ponys te veel zou missen en ze zijn geneens van mij!

Zo dacht ik vroeger ook hoor! Maar als je een eigen paard (of ander dier) hebt, leer je toch keuzes maken die beter zijn voor het dier ondanks je eigen gevoelens. Dat blijft ook echt wel moeilijk, het is niet alsof je je dier verkoopt alsof het oude schoenen zijn die je niet meer draagt, maar als je ziet dat ze gelukkig zijn en het goed hebben dan leg je je er bij neer

DayDream21

Berichten: 1077
Geregistreerd: 30-06-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:35

Ik ben 1.60 en de pony die ik rijd is een Welsh Cob van 1.33 meter. Hij is nog best groen, dus hij zal nog wat meer bespiering opbouwen. Vinden jullie dat ik er nog op pas?


Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:45

Lijkt wat aan de lange kant, maar je zit ook erg lang. Als jij gewoon een goede houding en zit hebt (wat ik wel denk op basis van de foto) en let op echt wel passend tuig te hebben, dan zou ik stemmen voor ‘kan nog’.

prugelpiet

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:53

Poekkie schreef:
Ik vind het ook niet meer passen. En dan zeker nog de combinatie te groot + beginner + slecht zadel lijkt me echt niet goed voor de rug en benen.


Buiten dat ik Denise ook wat aan de lange kant vind, ben ik wel benieuwd hoe jij baseert dat ze een beginner is?

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:28

prugelpiet schreef:
Poekkie schreef:
Ik vind het ook niet meer passen. En dan zeker nog de combinatie te groot + beginner + slecht zadel lijkt me echt niet goed voor de rug en benen.


Buiten dat ik Denise ook wat aan de lange kant vind, ben ik wel benieuwd hoe jij baseert dat ze een beginner is?


Misschien ben ik wat te voorbarig, maar ik baseerde me op de houding op de foto’s en het statement van Denise zelf in een eerdere post van haar: ’We zijn beiden onbespierd en net begonnen’.

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:03

Ik vind de laatste makkelijk kunnen

Athena1814

Berichten: 24
Geregistreerd: 09-03-16

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 16:42

De laatste vind ik passen

Michelle5418

Berichten: 276
Geregistreerd: 26-05-14
Woonplaats: Beemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 21:33

Vinden jullie dit plaatje passen?
Ik ben 1m74 en merrie is 1,63 maar heel erg schraal nu en onbespierd, ze is drachtig en alles gaat dus naar het veulen :(
Weeg 63 kilo


Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 23:19

Voor mij past dat gewoon hoor! Mogen idd wel wat spiertjes op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 23:27

Michelle5418 schreef:
Vinden jullie dit plaatje passen?
Ik ben 1m74 en merrie is 1,63 maar heel erg schraal nu en onbespierd, ze is drachtig en alles gaat dus naar het veulen :(
Weeg 63 kilo


[ [url=m/qAHUKm.jpg]Afbeelding[/url] ]


Past prima hoor!

Om er meer op te krijgen misschien merrie brok gaan voeren. Als je dat al niet doet.

Michelle5418

Berichten: 276
Geregistreerd: 26-05-14
Woonplaats: Beemster

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 00:15

Jaa ze krijgt nu merriebrok 2 kilo op een dag. En seniores priores 1kg over de dag.
Vinden jullie mijm bovenlichaam niet te lang voor op haar? Denk wel als er meer spek en spier op zit het er heel anders uit ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 00:20

Michelle5418 schreef:
Jaa ze krijgt nu merriebrok 2 kilo op een dag. En seniores priores 1kg over de dag.
Vinden jullie mijm bovenlichaam niet te lang voor op haar? Denk wel als er meer spek en spier op zit het er heel anders uit ziet.


Nee hoor je boven lichaam valt reuze mee.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 07:10

Ik vind je voor het plaatje wel te lang maar ik denk dat je paardje het prima aan kan, zeker als ze wat meer gespierd is

Krijgt je paard naast de brok ook voldoende ruwvoer?


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 08:06

Laatste twee passen.

En als de zwarte merrie wat voller wordt, ziet het er ook weer heel anders uit :)

Amado7

Berichten: 10731
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 08:28

Robijtje past prima!

Athena1814

Berichten: 24
Geregistreerd: 09-03-16

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:40

De laatste 2 passen

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:21

Robijntjah, in het verleden hadden we eens een clash over of je wel of niet paste.
Destijds kwam je er echt een stuk onderuit met je voeten en vielen je (lange) benen echt op en dat op een toen best iel paard.

Ik schreef toen geloof ik dat ik teveel jou en te weinig paard zag. Niet erg tactvol, dat geef ik toe. Maar zo vond ik het er wel uitzien.

Het paard (als dit tenminste dezelfde is!) is nu voller/gespierder, met jouw lengte ziet het er nu veel beter uit. En jij lijkt gewicht te hebben verloren! Nu vind ik jullie een mooie, passende combinatie. Dat mag ook gezegd worden :)

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:26

Boras schreef:
Robijntjah, in het verleden hadden we eens een clash over of je wel of niet paste.
Destijds kwam je er echt een stuk onderuit met je voeten en vielen je (lange) benen echt op en dat op een toen best iel paard.

Ik schreef toen geloof ik dat ik teveel jou en te weinig paard zag. Niet erg tactvol, dat geef ik toe. Maar zo vond ik het er wel uitzien.

Het paard (als dit tenminste dezelfde is!) is nu voller/gespierder, met jouw lengte ziet het er nu veel beter uit. En jij lijkt gewicht te hebben verloren! Nu vind ik jullie een mooie, passende combinatie. Dat mag ook gezegd worden :)


Ben het hier helemaal mee eens. :j

Anoniem

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:37

Pony staat sinds anderhalf jaar aan huis en is eindelijk op gewicht te houden. Ik ben minimaal 25 kg afgevallen dus dat kan wel kloppen ;)