Unhappy single

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_xManadisx_

Berichten: 3139
Geregistreerd: 22-11-06

Unhappy single

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 23:02

Ik heb lang getwijfelt of ik dit topic zou gaan openen op bokt of niet, aangezien er best wat mensen hier mij kennen op bokt. Maar heb besloten het nu toch maar eens te doen. Ik ben echt unhappy single.

Ik heb de laatste paar jaar het idee dat ik echt iets mis in mijn leven. Ben nu 27 jaar oud en altijd nogal op mezelf geweest. Mijn leven heeft eigenlijk altijd bestaan uit paarden en studeren.
Op de middelbare school had ik een vriendinnen groepje dat erg serieus was. We gingen nooit uit, spijbelden nooit (de meeste van ons dan, ik heb zelf redelijk wat uurtjes geskipt zo nu en dan) en deden goed ons best. We lunchten altijd naast de lerarenkamer en konden goed overweg met de leraren. Veel anderen van ons jaar gingen de hele zaterdagnacht uit, maar dat is nooit iets voor mij geweest en ook niet voor mijn vriendinnen. We zijn overigens nogsteeds een hele hechte groep. Mijn vrije tijd ging ik met mijn paard het bos in of was ik op de manege te vinden. Wel regelmatig een crush gehad op jongens, maar er nooit echt heel erg mee bezig geweest.

Mijn studententijd heb ik doorgebracht op kamers, maar was nogsteeds erg braaf. Ging nooit uit, buiten wat bioscoopavondjes en spelletjesavonden om. Nu was mijn studie ook erg druk (40 contacturen in de week) en heb ik me daar ook enorm op gefocust omdat het altijd mijn droom is geweest om deze studie te volgen. Tijdens mijn studie heb ik wel veel tinder gebruikt en echt goede gesprekken gehad, maar altijd als mannen wilden daten durfde ik niet meer en reageerde ik niet meer. Heb altijd mijn dates afgezegd omdat ik niet durfde. Op de studie liepen helaas ook niet veel leuke mannen rond, en de leuke mannen waren altijd snel bezet.

Nu ben ik 2,5 jaar afgestudeerd, verdien ik goed, heb ik er een hond en een paard bij, maar nogsteeds geen man in mijn leven. Merk dat ik het toch wel mis, zeker nu iedereen in mijn omgeving zich steeds meer gaat settelen. Maar nu rijst de vraag, hoe kan ik dit het beste aanpakken. Ik merk dat de drempel steeds hoger word naarmate ik ouder word. De meeste leuke mannen zijn bezet of komt net uit een lange relatie, en dan kom ik aan met mijn 0 relatie ervaring. Daarnaast woon ik ook op het moment noodgedwongen bij mijn ouders ivm werk op 5 minuten van mijn huis. Eigen huis heb ik gekocht, maar moet nog gebouwd worden en is pas op zijn vroegste over een jaar klaar.

Nu is mijn vraag: is er iemand hierop bokt die in dezelfde of vegelijkbare situatie heeft gezeten en kan me helpen of tips geven? Ik ben bijna geneigd om een cursus: hoe ga ik op date? te volgen als die ergens gegeven word :')
Ik zie door de bomen het bos niet meer.

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 23:16

Ik ga iets engs zeggen: gewoon doen. *\o/*


Instaleer tinder en ga gewoon lekker praten.
Als er 1 uitspringt spreek je ergens af.
Geen heel diner, maar bijvoorbeeld een kop koffie voor werk/paard/ afspraak.
" Ik moet om 3 uur daar en daar zijn, zullen we om half 2 een kop koffie daar doen? "

Je hebt dan meerdere opties:
- je treft iemand die helemaal niks is. Je optie is direct zeggen dat je het echt niet leuk vind en weglopen of je kop koffie opdrinken en hem het beste wensen.
- je treft iemand die leuk is, het is een leuke date en je besluit of je degene wel of niet een tweede keer wil zien.

Anyway,je hoeft de persoon niet nogmaals te zien, je hebt niets te verliezen.
Wel te winnen trouwens, mijn tinderdate en ik wonen ondertussen samen in ons koophuis met onze lieve pup :+: . Het kan echt!

Het is door corona nu moeilijk, anders zou ik zeggen ga eens een weekendje naar een festival met wat mensen mee. Leer je altijd mensen kennen en makkelijk praten. Helaas is unhappy single zijn in deze periode extra moeilijk.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Unhappy single

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 23:23

Ik herken mezelf zo hard in het eerste deel van je verhaal! Ik ben nu net beginnen studeren en tot nu toe komt mijn "verhaal" echt overeen met het jouwe.

Denk dat je inderdaad gewoon eens de stap moet zetten echt af te spreken. Wat kan er misgaan? :) Hoogstens dat het niks wordt, maar dat is natuurlijk geen wereldramp ;) . Maar ik heb makkelijk praten, ik zou het ook moeilijk vinden hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 23:24

Gewoon doen inderdaad. Wat maakt dat je niet durft te daten? Ik zou die oorzaak eens gaan onderzoeken. Als het is dat je niet durft om puur geen ervaring, zou ik me daar niet zo druk om maken. Een man merkt dat echt niet..

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 23:27

Joh je bent pas 27! Er kan nog zo veel gebeuren in een korte tijd.

En misschien een vervelende opmerking, maar zo te horen liggen de kansen er wel. Als je dit zelf niet aangrijpt en afspraken af zegt komt het ook nooit zo ver..

Misschien een keer een afspraak maken met een man met de intentie om elkaar te leren kennen, in plaats van als date. Geen ellenlange gesprekken voeren via Tinder/WhatsApp maar meteen de volgende dag elkaar zien. Heb je geen verwachtingen en bouw je ook geen spanning op.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 23:29

Ja, daten is iets wat je gewoon moet doen. Soms is het leuk, soms niet. Maar als je nooit date dan is een relatie krijgen best lastig. Ze komen zeg maar niet bij je thuis aanbellen.

Nu met corona is het inderdaad wel net wat lastiger, omdat je op minder plekken komt. Tinder heb ik geen ervaring mee, mijn relatie is pre-smartphone en dating apps, maar ik ken wel mensen die er een serieuze relatie aan hebben overgehouden. Maar meestal was dat niet de eerste met wie ze linkten op de app en hebben ze wel even rond-gedate.

Maar date kan ook heel leuk en spannend zijn hoor, lekker flirten!

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 00:01

Ik denk dat je vooral erg streng bent voor jezelf.

Pik er al zo wat dingen uit je verhaal:
- ál 27 (al? Pas 27!)
- nog thuiswonend (met jouw velen!)
- mannen vaak al lange relatie gehad (oja?)
- 0 ervaring met daten
- altijd braaf
- weinig uitgegaan
- enzovoort.

Ik lees zelf eerder een ontzettend enthousiast mens met discipline, doorzettingsvermogen, goed stel hersens, zorgzaamheid en juist snel de zaken goed in orde. Wat heb jij al veel bereikt zeg!

Als ik door de regels heen mag prikken dan denk ik dat er wat anders stroomt onder de oppervlakte. Het voelt alsof je nu pas wat rust krijgt na alle grote prestaties. Je hebt je schaapjes aardig op het droge, en met rust komt bezinning (denk alleen al aan de piramide van maslov). An zich zou een coach erg interessant kunnen zijn. Denk aan een sessie of 6. Wie ben je, wat wil je, wat doe je, wat is er onbelicht gelaten en wat zijn je (onbewuste) verlangens.

Mogelijk gooi je er dan een mooie portie mildheid naar jezelf in en wordt het idee van daten/mannen eigenlijk wel heel luchtig en leuk. Zie het als praktijkonderzoek. Lekker veel mensen leren kennen, uit je eigen omgeving komen (zijn er serieus al zoveel gesetteld?) en proeven van andere sferen. (Man dit kan allemaal dubbelzinnig gelezen worden maar niet zo bedoeld).

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 00:11

Hannanas wat een heerlijke post +:)+ :D Die kan ik alleen maar beamen.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Unhappy single

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 00:14

Wauw zo voel ik mij precies ook.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Unhappy single

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 00:26

Ik herken mezelf in jouw verleden, ook zo'n braaf meisje die nooit uitging etc. Allee daten heb ik nooit eng gevonden in mijn geval dan met vrouwen. Ook ik raad je aan om gewoon weer Tinder te installeren en er niet teveel verwachtingen van hebben en wel echt de ballen hebben dat je wel echt op date gaat mits je een klik hebt met die persoon of je aangetrokken voelt. En dan zal het vanzelf makkelijker en minder eng worden.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Unhappy single

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 00:41

Goed dat je een eigen huis hebt gekocht! Zorg dat dat nooit in het gedrang komt door eventuele datingperikelen. Een eigen huis (alleen op je eigen naam) is goud waard!
En een relatie is niet zaligmakend.
Ik was ook zo'n meisje dat alleen maar bij de paarden zat en uitgaan was nooit mijn ding. Een relatie is dat uiteindelijk ook nooit geworden. Ik doe mijzelf tekort als ik in 'n relatie ben. Een latrelatie vond ik het hoogst haalbare, maar als 50-er moet ik daar ook niet meer aan denken. De nadelen vind ik groter dan de voordelen.

Eef_Bam

Berichten: 4097
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 01:11

Wat stoer dat je alleen een huis hebt gekocht, klinkt alsof je je leven heel goed op de rit hebt!

Ik ben ook 27 en heb geen relatie, wel één serieuze relatie gehad en besef me daardoor ook dat de vrijheid van geen relatie hebben ook heerlijk is :Y). Herken wel je gevoel wat ik had voor die relatie, voelt toch alsof je wat mist. Beste tip die ik je kan geven: Ga eens op date met iemand die je niet per se heel leuk vind maar wel gezellig mee kan kletsen. Zie dit als een oefening in het daten, voor als je echt een hele leuke man tegenkomt. Zo doe je ervaring op zonder dat er te veel zenuwen bij komen omdat "dit de ware is". Wordt de date niks dan neem je die ervaring weer mee, en zo wordt je steeds beter. En wie weet blijkt die "aardige jongen" toch ineens leuker te zijn dan je denkt, zo ben ik ooit aan mijn relatie gekomen :D .

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 01:42

smurffie schreef:
Ik ga iets engs zeggen: gewoon doen. *\o/*


Instaleer tinder en ga gewoon lekker praten.
Als er 1 uitspringt spreek je ergens af.
Geen heel diner, maar bijvoorbeeld een kop koffie voor werk/paard/ afspraak.
" Ik moet om 3 uur daar en daar zijn, zullen we om half 2 een kop koffie daar doen? "

Je hebt dan meerdere opties:
- je treft iemand die helemaal niks is. Je optie is direct zeggen dat je het echt niet leuk vind en weglopen of je kop koffie opdrinken en hem het beste wensen.
- je treft iemand die leuk is, het is een leuke date en je besluit of je degene wel of niet een tweede keer wil zien.

Anyway,je hoeft de persoon niet nogmaals te zien, je hebt niets te verliezen.
Wel te winnen trouwens, mijn tinderdate en ik wonen ondertussen samen in ons koophuis met onze lieve pup :+: . Het kan echt!

Het is door corona nu moeilijk, anders zou ik zeggen ga eens een weekendje naar een festival met wat mensen mee. Leer je altijd mensen kennen en makkelijk praten. Helaas is unhappy single zijn in deze periode extra moeilijk.


Ik ga mee met deze post :D

Mijn vriend en ik hebben elkaar ook past ontmoet toen ik 28 was, hij was bijna 30. Ook via Tinder elkaar leren kennen :D

Ik ken je gevoel ook absoluut, ik zag iedereen om mij heen huisje boompje beestje hebben met hun partners. En ik woonde nog thuis. Inmiddels ruim 5 jaar single na het uitgaan van mijn vorige relatie (heeft ook even geduurd voordat ik me weer echt kon openstellen).

Dacht echt ik blijf voor eeuwig single. Had het wel een beetje opgegeven. Had het verder niet slecht bij mijn ouders en met mijn paarden.

Wel gewoon door blijven tinderen, niks bijzonders. Was vrij onzeker dus sprak absoluut niet snel af. Maar toen was hij daar <3

Ik woonde na een paar weken al zowat bij hem in en inmiddels zijn we bijna 4 jaar samen en verloofd <3

Leg er niet teveel druk op voor jezelf. Als het komt dan komt het :)

Anoniem

Re: Unhappy single

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 02:05

Ik ben ook een unhappy single sinds m'n ex besloot via SMS te melden een ander te hebben. Wel wat afgesproken met jongens maar is niets geworden. Heb er momenteel ook niet echt behoefte aan.

Enige tip die ik heb is niet zoeken en gewoon je ding doen. Niet teveel met alles gaan zitten. De "ware" komt vanzelf.

Kaatje_S

Berichten: 1004
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 03:29

Van een vriendin kreeg ik 3 dating sites door, die wel gratis zijn, maar net ff anders dan tinder:
Hinge
Inner circle
Bumble

Ik heb er tot nu toe niks mee gedaan :') Misschien dat ze voor jou wel wat kunnen betekenen +:)+

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 03:34

Ik herken me vrijwel volledig in jouw verhaal! Ik ging ook nooit uit, heb 1 relatie gehad op m'n 20e maar die maakte er zo'n potje van dat ik een hele lange tijd klaar was met mannen/daten.

Ook ik heb veel op datingssites gezeten, maar voor mij was dat meer om mensen te leren kennen voor vriendschap (gaf ik ook altijd aan) dus ik sprak ook nooit af.

Tot ik er ineens klaar voor was. Tinder geïnstalleerd, binnen 2 dagen een leuke match (en je mag echt heel kritisch zijn) en daar had ik mijn eerste en laatste tinderdate mee. We zijn nu ruim anderhalf jaar samen.

Ook ik woonde nog thuis (26 toen) en we zijn na 8 maanden samen gaan wonen. (Was 27 toen ik het huis uit ging)

Mijn vriendinnengroep waren ook altijd van die 'hopeloze vrijgezellen' :')
Maar binnen een half jaar hadden ze allemaal een relatie! :oo Een via een blind date geregeld door haar zus en de anderen allemaal via een datingssite!
Twee ervan zijn inmiddels verloofd!

Mijn advies: schijt hebben aan de wereld en doen wat goed voelt voor jou! Installeer Tinder en ga gewoon eens rond kijken. Wees kritisch met swipen, kritisch in je gesprekken, ga lekker daten en geniet ervan! Je hoeft niet gelijk met iemand te trouwen! :)

Je kunt overigens ook kijken naar betaalde datingssites, hier zitten vaak wat serieuzere types om. Je kunt zo'n site dan meestal 1 of 2 weken gratis proberen. Wel goed de voorwaarden doorlezen, soms zit je er bij een abbonement gelijk een jaar aan vast.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 03:36

Hannanas schreef:
Ik denk dat je vooral erg streng bent voor jezelf.

Pik er al zo wat dingen uit je verhaal:
- ál 27 (al? Pas 27!)
- nog thuiswonend (met jouw velen!)
- mannen vaak al lange relatie gehad (oja?)
- 0 ervaring met daten
- altijd braaf
- weinig uitgegaan
- enzovoort.

Ik lees zelf eerder een ontzettend enthousiast mens met discipline, doorzettingsvermogen, goed stel hersens, zorgzaamheid en juist snel de zaken goed in orde. Wat heb jij al veel bereikt zeg!

Als ik door de regels heen mag prikken dan denk ik dat er wat anders stroomt onder de oppervlakte. Het voelt alsof je nu pas wat rust krijgt na alle grote prestaties. Je hebt je schaapjes aardig op het droge, en met rust komt bezinning (denk alleen al aan de piramide van maslov). An zich zou een coach erg interessant kunnen zijn. Denk aan een sessie of 6. Wie ben je, wat wil je, wat doe je, wat is er onbelicht gelaten en wat zijn je (onbewuste) verlangens.

Mogelijk gooi je er dan een mooie portie mildheid naar jezelf in en wordt het idee van daten/mannen eigenlijk wel heel luchtig en leuk. Zie het als praktijkonderzoek. Lekker veel mensen leren kennen, uit je eigen omgeving komen (zijn er serieus al zoveel gesetteld?) en proeven van andere sferen. (Man dit kan allemaal dubbelzinnig gelezen worden maar niet zo bedoeld).


En hier ben ik het ook mee eens! Mooi verwoord! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 05:37

Wow herkenbaar verhaal en ik denk dat het juist goed is dat je dit onderwerp bespreekbaar maakt.

Dat ik 30 was had ik nog steeds niet de juiste gevonden. Ik woonde al jaren alleen op mijzelf en begon het op den duur maar gewoon te accepteren. Dat heeft een paar jaar geduurd.

Dan maar geen man, niet trouwen later en nooit kinderen. Ik besloot mijn leven zo in te richtten dat ik daar mee kon leven. Ik nam ander werk, kocht een paar katten en besloot te verhuizen naar een woning die mij beter aan stond dan waar ik zat. Eerst alleen gelukkig worden. Net op dat moment kwam de ware voorbij maar omdat ik mij zo aan het focussen was op "eerst alleen gelukkig worden" heb ik hem wel 3 x afgewezen voordat ik mij een beetje open begon te stellen. Drie kwart jaar later waren we een stel.

Wat ik ervan geleerd heb: Je eigen geluk gaat altijd voor en is niet afhankelijk van het hebben van een relatie.

Zodra die persoon er is hoef je geen moeite meer te doen.

Blijf altijd bij jezelf en blijf je eigen dromen voorop stellen.

Dan komt het allemaal goed en voegt het vanzelf jouw leven in.

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Unhappy single

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 06:13

Hahaha gewoon doen!! Even kort mijn achtergrond verhaal lijkt op jouwe alleen ben ik 32 jaar alleen geweest zonder relatie en knettergek met mijm honden. Woonde alleen en deed alles samen met zeer goede vriendin die 2 straten verderop woonde met haar honden. Heerlijke jaren gehad maar alleen zijn ging steeds meer knagen en knagen.
5 dating sites verder. 100 mannen verder die of direct of binnen 10 minuten enkel over sex en standjes konden praten.... Dagdag doeiiii
Toen wederom geprobeerd, lexa eens. Daar was HIJ binnen 4 dagen lexa was het duidelijk. Binnen een week spraken we af binnen 1 maand was het serieus en na half jaar gingen we al samen wonen. Inmiddels weer half jaar verder en enorm happy met vriend, de honden, zijn prachtig paard, het aquarium, leven in dorp op platteland (ipv flat in stad tegen snelweg haha). We dromen beiden al jaren van een boerderij en daar werken we hard voor.

Dusssssss het kan echt en vlot ook. Hij was 5 jaar single inmiddels en tja ik dus al 32 jaar. Nooit als een "ding" ervaren.

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Unhappy single

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 06:55

Doe eens gek en ga gewoon eens lekker wat datingapps installeren.

Overigens is jouw verhaal wel herkenbaar. Ik had wel een paar vriendjes en een paar dates maar ik voelde me ook een brave Hendrik. Maar ik vond de meeste mannen gewoon niet leuk en als ik ze wel leuk vond sloeg ik dicht. Ik heb op een gegeven moment de stap gezet om zo'n app te installeren en ik heb daarna even alle schade ingehaald :') en toen ik op een gegeven moment helemaal klaar was met daten kwam ik mijn ex tegen. Ik was toen 29. We gingen al vrij snel samenwonen vanwege de afstand en ik was gek op hem. Helaas ging hij uiteindelijk vreemd dus het is nu over. Dus nu ben ik er wel even klaar mee en vind ik het wel lekker dat ik met niemand rekening hoef te houden.

Het daten heeft me minder naïef gemaakt en meer mensenkennis gegeven. Mooie momenten opgeleverd en wat minder mooie, maar ik had het niet willen missen.

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 07:04

_xManadisx_ schreef:
Ik heb lang getwijfelt of ik dit topic zou gaan openen op bokt of niet, aangezien er best wat mensen hier mij kennen op bokt. Maar heb besloten het nu toch maar eens te doen. Ik ben echt unhappy single.

Ik heb de laatste paar jaar het idee dat ik echt iets mis in mijn leven. Ben nu 27 jaar oud en altijd nogal op mezelf geweest. Mijn leven heeft eigenlijk altijd bestaan uit paarden en studeren.
Op de middelbare school had ik een vriendinnen groepje dat erg serieus was. We gingen nooit uit, spijbelden nooit (de meeste van ons dan, ik heb zelf redelijk wat uurtjes geskipt zo nu en dan) en deden goed ons best. We lunchten altijd naast de lerarenkamer en konden goed overweg met de leraren. Veel anderen van ons jaar gingen de hele zaterdagnacht uit, maar dat is nooit iets voor mij geweest en ook niet voor mijn vriendinnen. We zijn overigens nogsteeds een hele hechte groep. Mijn vrije tijd ging ik met mijn paard het bos in of was ik op de manege te vinden. Wel regelmatig een crush gehad op jongens, maar er nooit echt heel erg mee bezig geweest.

Mijn studententijd heb ik doorgebracht op kamers, maar was nogsteeds erg braaf. Ging nooit uit, buiten wat bioscoopavondjes en spelletjesavonden om. Nu was mijn studie ook erg druk (40 contacturen in de week) en heb ik me daar ook enorm op gefocust omdat het altijd mijn droom is geweest om deze studie te volgen. Tijdens mijn studie heb ik wel veel tinder gebruikt en echt goede gesprekken gehad, maar altijd als mannen wilden daten durfde ik niet meer en reageerde ik niet meer. Heb altijd mijn dates afgezegd omdat ik niet durfde. Op de studie liepen helaas ook niet veel leuke mannen rond, en de leuke mannen waren altijd snel bezet.

Nu ben ik 2,5 jaar afgestudeerd, verdien ik goed, heb ik er een hond en een paard bij, maar nogsteeds geen man in mijn leven. Merk dat ik het toch wel mis, zeker nu iedereen in mijn omgeving zich steeds meer gaat settelen. Maar nu rijst de vraag, hoe kan ik dit het beste aanpakken. Ik merk dat de drempel steeds hoger word naarmate ik ouder word. De meeste leuke mannen zijn bezet of komt net uit een lange relatie, en dan kom ik aan met mijn 0 relatie ervaring. Daarnaast woon ik ook op het moment noodgedwongen bij mijn ouders ivm werk op 5 minuten van mijn huis. Eigen huis heb ik gekocht, maar moet nog gebouwd worden en is pas op zijn vroegste over een jaar klaar.

Nu is mijn vraag: is er iemand hierop bokt die in dezelfde of vegelijkbare situatie heeft gezeten en kan me helpen of tips geven? Ik ben bijna geneigd om een cursus: hoe ga ik op date? te volgen als die ergens gegeven word :')
Ik zie door de bomen het bos niet meer.


Je omschrijft bijna precies mijn situatie op mijn 27ste :D

En geloof me, er is hoop! Er zijn, zeker op jouw leeftijd nog steeds erg leuke mannen te vinden. Dat ze uit een lange relatie komen (zolang het niet net 1 of 2 maanden uit is, maar ze tijd hebben genomen om dit te verwerken) zegt alleen maar dat ze niet van de ene naar de andere vliegen toch? :)

Ik ben ook ongeveer op mijn 26ste, 27ste begonnen met daten, en eerlijk gezegd heb ik het meestal best heel leuk gehad tijdens dates :D Niks mis mee om gewoon een profiel aan te maken op Tinder en eens te kijken wat er rondloopt in jouw buurt. Daar moet je niet te zwaar aan tillen, gewoon die stap zetten en gezellig met verschillende mannen waar je een klik mee hebt een wandelingetje maken of een drankje doen. Zo ontmoet je ook nog eens verschillende mensen met verschillende verhalen.

Ik ben nu 31 en heb een korte relatie achter de rug, en zit nu net in een nieuwe relatie met een hele lieve vent, ook via Tinder.

Je moet jezelf gewoon even (net als ik toen) over die drempel heen slepen, gaan daten, en dan kom je er achter dat het allemaal super mee valt. Mannen hebben er over het algemeen ook geen problemen mee dat je weinig ervaring hebt in de liefde. Dat hebben ze naar mijn idee liever dan een meid die er al 20 heeft versleten. En als hij daar wel problemen mee heeft is het toch niet de ware, dus..next :D

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Unhappy single

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 07:43

Ik heb al meerdere succeservaringen over lexa gehoord.
Gewoon proberen, maak gebruik van de mogelijkheden van 2020 :D

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 07:49

Verander eerst maar eens van een unhappy single in een happy single.
Niet koesteren wat je niet hebt, maar juist wat je wél hebt!

Prima dat je naar een relatie verlangt, maar je zit zelfs op een paardensite nu alleen maar negativiteit over jezelf op te noemen. Werk daar errst maar eens aan. :)

miereneter

Berichten: 2533
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Unhappy single

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 08:00

Ten eerste: wat Hananas zegt.
Ten tweede: het leven houdt NIET op na je 25e. Sterker nog, je bent dan nog steeds heel jong. De wereld ligt vol kansen. En als oma daar nog iets aan toe mag voegen: dat blijft zo. Ik ben nu een stuk boven de 40, mijn relatie is uit, en er is geen enkele reden waarom ik geen nieuwe liefde kan vinden. Ik heb ook net een carrièreswitch gemaakt. Is dat eng? Soms een beetje, maar af en toe moet je gewoon gaan voor de banaan.

Wat mannen leren kennen betreft: datingsites en -apps maken het natuurlijk extra spannend als je al nerveus of verlegen bent. Is het een optie om een activiteit in groepsverband te gaan doen? Wandelclub, sportclub, muziekclub, ik noem maar wat? Dan leer je op ongedwongen wijze mensen kennen; wie weet zit daar een ware Jacob bij, en in ieder breidt je je netwerk uit.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 08:07

smurffie schreef:
Ik ga iets engs zeggen: gewoon doen. *\o/*


Instaleer tinder en ga gewoon lekker praten.
Als er 1 uitspringt spreek je ergens af.
Geen heel diner, maar bijvoorbeeld een kop koffie voor werk/paard/ afspraak.
" Ik moet om 3 uur daar en daar zijn, zullen we om half 2 een kop koffie daar doen? "

Je hebt dan meerdere opties:
- je treft iemand die helemaal niks is. Je optie is direct zeggen dat je het echt niet leuk vind en weglopen of je kop koffie opdrinken en hem het beste wensen.
- je treft iemand die leuk is, het is een leuke date en je besluit of je degene wel of niet een tweede keer wil zien.

Anyway,je hoeft de persoon niet nogmaals te zien, je hebt niets te verliezen.
Wel te winnen trouwens, mijn tinderdate en ik wonen ondertussen samen in ons koophuis met onze lieve pup :+: . Het kan echt!

Het is door corona nu moeilijk, anders zou ik zeggen ga eens een weekendje naar een festival met wat mensen mee. Leer je altijd mensen kennen en makkelijk praten. Helaas is unhappy single zijn in deze periode extra moeilijk.


Dit. En je kunt nog altijd een goede vriendin voor je laten swipen als je zelf even geen zin hebt... O:)
(Dat doet smurffie dus wel eens voor mij)

Ik ben nu sinds een jaar single. Wel een paar relaties gehad.
Ben inmiddels 30 en voor mijn gevoel was ik even “gedowngrade”. Eerst een tijd bij smurffie gewoond ( :+: ) omdat ik nog geen eigen woning had. Werk toen nog wat onzeker. Toen maar een maand gaan reizen, een huisje gezocht en gevonden en veel tijd doorgebracht met lieve mensen. Nu ook langzaam aan wel weer op zoek naar een partner.
Bij mij kwam dat altijd vanzelf als ik maar lekker bezig bleef met mijzelf :j zoals Palmera wel een beetje zegt; ga werken aan een positiever (zelf)beeld, dat helpt vaak al wel!