Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:01

De meetmomenten hier in de buurt betaalde ik ook gewoon €12,50, daar zat geen verschil in. En doorgaans heb ik bij de gewone wedstrijden sneller mijn protocol dan bij de meeste meetmomenten waar ik geweest ben :') lees 45min na de proef en langer.

Maar zoals veel organisaties het nu oplossen met prijzengeld overmaken of prijs later ophalen vind ik echt netjes. Vraagt voor de organisatie ook net weer meer werk. Of je dan de moeite wil nemen de prijs op te halen is aan jezelf vind ik, maar binnen wat er kan wordt het fijn opgelost.

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:07

Wij hadden bij de meetmomenten ook geen ander inschrijfgeld dan bij een reguliere wedstrijd.

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:21

Bij ons lag het inschrijfgeld van de meetmomenten ook zeker niet lager.. Zelfs €15 bij een vereniging in de buurt.

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:23

Noukie schreef:
Maar zoals veel organisaties het nu oplossen met prijzengeld overmaken of prijs later ophalen vind ik echt netjes. Vraagt voor de organisatie ook net weer meer werk. Of je dan de moeite wil nemen de prijs op te halen is aan jezelf vind ik, maar binnen wat er kan wordt het fijn opgelost.


Helemaal mee eens, vind dat ook de beste oplossing

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:36

Wij hadden het inschrijfgeld 2,50 per proef lager gezet én de deelnemers kregen per persoon een bon van 2,50 in te leveren als korting op het reguliere startgeld bij de normale wedstrijden. Het kost de vereniging ook minder, maar vooral minder werk.

Maar goed, er wordt door sommigen erg makkelijk gesteld, dat kun je bij het secretariaat toch ophalen. Dat is dus wel een vrijwilliger of meerderer die zich daarvoor moet willen lenen. Ik zit niet te wachten op contact met 100 man.....en ga dat dus ook echt niet doen. Ik ben de enige die mijn zusje kan ondersteunen en die is als de dood dat ze ziek wordt.

Mijn collega haar moeder zit in een verpleegmhuis met 40 besmettingen en stuk of 8 overledenen. Die gaat dus echt niet lekker vrijwillig zich ook nog blootstellen aan zoveel contacten.

Het gaat me niet zozeer om de deelnemers en het regelen an sich maar om de inzet van de vrijwilligers. Een simpel voorbeeld 100 deelnemers is 200 man op je terrein, die gaan ook allemaal naar de wc. Wordt dat dan allemaal elk half uur schoongemaakt? Ik geloof er geen reet van namelijk en vind dat mensen er wel erg makkelijk mee omgaan omdat ze zo nodig willen starten.....het is maar een hobby he, geen noodzaak. Dat houdt mij dus tegen.

Geen idee wat het bestuur wil met de aankomende wedstrijd, ik hoor vooralsnog niets en zie ook nog geen aanpassingen op het terrein. Op die manier gaat de volgende ook niet door. Ik kan alles klaarleggen, in orde maken, zoveel mogelijk online regelen maar zonder mensen die daadwerkelijk aanwezig willen en kunnen zijn, houdt het toch echt op!

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:48

Dan is het toch veel beter om het niet door te laten gaan? Wat niet gaat, dat gaat niet.

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:41

De kans is ook reëel sportwedstrijden op korte termijn weer verboden gaan worden... Gezien de oplopende besmettingen.

roosje78Jarig

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 11:02

Yvank_ schreef:
De kans is ook reëel sportwedstrijden op korte termijn weer verboden gaan worden... Gezien de oplopende besmettingen.

Dat zou mij niets verbazen. Eigenlijk snap ik ook niet dat meetmomenten niet zijn toegestaan.

Bij ons was ook inderdaad het startgeld lager bij het meetmoment dan bij de wedstrijd.

Totale begrip voor jou situatie, Daffodil. Je wilt gewoon niet ziek worden. Zelfs een normale griep kan fataal zijn voor je zus.

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 11:37

Wij hadden de vorige wedstrijd dus de punten op scherm staan, protocollen kon je halen. Maar zelfs degene die geen prijs hadden bleven tot de prijsuitreiking wachten (grote groep) en heel aantal die met meerdere kwamen waardoor de uitreiking echt druk werd. Dat was voor de strengere maatregelen, maar gewoon mensen die dus niet wilden luisteren naar de regels can de organisatie.

Komende wedstrijd kan je na proef protocol halen en is er geen prijsuitreiking. Normaal hebben we spullen als prijs, nu omgezet naar prijzengeld en dat wordt overgemaakt. Startgeld met tikkie betalen, kantine dicht en met ophalen protocollen een mondkapje op.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:37

daffodil schreef:
Bij ons speelden nog een aantal dingen mee om te besluiten de wedstrijd niet door te laten gaan. Er was simpelweg te kort tijd om eea goed te kunnen regelen, vooral ook qua bezetting vrijwilligers. Ons juryhok is nog niet aangepast omdat we tot nu toe alles buiten gedaan hebben.

Prijsuitreiking had ik al van bedacht dat ik dan simpel weg de waardebonnen zou mailen, dat is idd niet het grootste ding. Betalen maar vooral ook 100 man verdeeld over de dag op de locatie wel. Onze volgende is de 22e. Ik heb geen idee wat we daarmee doen, ik ga er nog steeds niet zitten en ik weet van 1 van mijn andere vrijwilligers dat die er hetzelfde over denkt dus dan blijven er heel weinig over.


Wedstrijd waar ik komend weekend heen ga, wilde vooraf het inschrijfgeld via de bank ontvangen. Dus zou dus ook nog kunnen.


PSvanLot schreef:
Wij hadden bij de meetmomenten ook geen ander inschrijfgeld dan bij een reguliere wedstrijd.


Hier in de regio was het inschrijfgeld ook vaak hetzelfde voor meetmomenten helaas.


@daffodil, in jouw situatie snap ik goed dat je voorzichtig bent, en als je geen vrijwilligers kan vinden, dan word het helaas inderdaad lastig!

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:11

Vorige wedstrijden vooraf startgeld overmaken, kort na je proef je protocol ophalen en meteen naar huis. Prijzengeld werd de dag na de wedstrijd overgemaakt. Was bij een basiswedstrijd en een subtopwedstrijd. Werkte perfect.

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 23:03

Hier net moeten afzeggen voor aankomend weekend. Mijn groom is uitgeschakeld (voet in het gips) en ik kan geen vervanger vinden in mijn contactbubbel. Nog niet eerder alleen op pad geweest en paard laad soms lastig. Plus dat hulp vragen (kappen afdoen etc.) niet corona proof kan bij vreemde waag ik het er niet op.

Het is jammer en pech, maar het is niet anders.

Ik hoop dat de meetmomenten weer intrede gaan doen, maar ik verwacht dat de wedstrijdsport toch helaas weer op slot gaat met de huidige cijfers.

Maaike_Ma
Berichten: 1254
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 17:00

Zag dat er in Groesbeek de wedstrijd is omgezet in meetmoment...
mag het dan toch van de knhs?

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 18:02

miss_lizje schreef:
Hier net moeten afzeggen voor aankomend weekend. Mijn groom is uitgeschakeld (voet in het gips) en ik kan geen vervanger vinden in mijn contactbubbel. Nog niet eerder alleen op pad geweest en paard laad soms lastig. Plus dat hulp vragen (kappen afdoen etc.) niet corona proof kan bij vreemde waag ik het er niet op.

Het is jammer en pech, maar het is niet anders.

Ik hoop dat de meetmomenten weer intrede gaan doen, maar ik verwacht dat de wedstrijdsport toch helaas weer op slot gaat met de huidige cijfers.


Balen zeg!
Ik rij dit weekend voor het eerst 1 proef uit m’n hoofd. Kon ook geen lezer vinden, dus nu ga ik het voortaan maar zo oplossen.
En over 2 weken had ik afgemeld voor 2e proef (ook geen lezer), maar daar bood de organisatie aan om een voorlezer te regelen. Heel aardig!

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 08:40

Dispar_Vulgo schreef:
miss_lizje schreef:
Hier net moeten afzeggen voor aankomend weekend. Mijn groom is uitgeschakeld (voet in het gips) en ik kan geen vervanger vinden in mijn contactbubbel. Nog niet eerder alleen op pad geweest en paard laad soms lastig. Plus dat hulp vragen (kappen afdoen etc.) niet corona proof kan bij vreemde waag ik het er niet op.

Het is jammer en pech, maar het is niet anders.

Ik hoop dat de meetmomenten weer intrede gaan doen, maar ik verwacht dat de wedstrijdsport toch helaas weer op slot gaat met de huidige cijfers.


Balen zeg!
Ik rij dit weekend voor het eerst 1 proef uit m’n hoofd. Kon ook geen lezer vinden, dus nu ga ik het voortaan maar zo oplossen.
En over 2 weken had ik afgemeld voor 2e proef (ook geen lezer), maar daar bood de organisatie aan om een voorlezer te regelen. Heel aardig!


Dat boden ze mij hier ook aan, echt super lief! Maar het lezen was in dit geval mijn kleinste probleem.
Alle handelingen om het paard heen waar je een extra handje voor nodig heb zou ik normaal gesproken ook zo aan een vreemde vragen, maar met corona is dat begrijpelijk een ander verhaal.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:40

miss_lizje schreef:
Dat boden ze mij hier ook aan, echt super lief! Maar het lezen was in dit geval mijn kleinste probleem.
Alle handelingen om het paard heen waar je een extra handje voor nodig heb zou ik normaal gesproken ook zo aan een vreemde vragen, maar met corona is dat begrijpelijk een ander verhaal.


Ah ja begrijpelijk, en je kan nu niet voorzichtig genoeg zijn!

Ik ga vaker alleen met trailer naar les enz, dus ben het ook wel gewend om alleen in/uitladen, opzadelen etc.
Kreeg vanochtend wel van meerderen vraag om ze moesten helpen. Gelukkig niet nodig, maar erg vriendelijk!

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 12:22

https://nieuws.horse/2020/10/11/dressuu ... ne-rijden/

Dressuurforum positief over online rijden

Het dressuurforum van de KNHS heeft het bestuur positief geadviseerd over de online dressuurproeven t/m de klasse L2. Het bestuur beslist nu over het voorstel waarin ook een aantal aandachtspunten en voorwaarden is opgenomen met betrekking tot het waarborgen van paardenwelzijn, promotieregeling en financiële haalbaarheid.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 12:26

Ja dit zou top zijn!

Wel erg jammer dat t 'maar' tot L2 zou gaan. Vallen veel mensen buiten de boot.

Al denk ik dat t uiteraard weer te maken heeft met de predikaten.

wythlove

Berichten: 701
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:47

Ik zou het wel jammer vinden. Ik vond het een mooie toevoeging.

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 16:22

Wat is dat nu voor iets raars? Om het nu ineens t/m L2 te laten zijn?

tantesam
Berichten: 787
Geregistreerd: 07-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 16:58

Ik vind het super. Mijn nieuwe jonge paard durft absoluut nergens in, niet eens in een stal(ze heeft wel een hele mooie grote schuil wolkenkrabber waar ze in durft) ik vind het voor mezelf gewoon heel leuk om een doel te hebben, dus dit icm met de wedstrijd op wandelafstand, is perfectvoor mij. Ik ben blij. Jammer dat het maar tot L2 is

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:21

PSvanLot schreef:
Wat is dat nu voor iets raars? Om het nu ineens t/m L2 te laten zijn?


Mijn idee, leg de grens dan bij het Z want dat wordt in een andere rijbaan gereden.

Lijkt een beetje op toen ze het bitloos rijden introduceerden.... Was destijds ook tm het l2. Ze doen op deze manier net of het tm het l2 niet meetelt of niet belangrijk is of ja ik heb eigenlijk geen idee maar ik vind dit vreemd.

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:23

tot nu toe zou ik er erg mee geholpen zijn maar ja het is tot L2 dat is weer jammer maar goed voor nu zou het al top zijn voor mij *\o/*

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:24

T/M M2 en dan beperken dat je niet alleen met online starten kunt promoveren, maar dat het een combinatie van moet zijn.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:29

Tof dat het blijft bestaan, jammer dat het maar t/m de L2 is. Maar ik denk dat juist de groep ruiters in de B en L1 hier veel baat bij hebben. Ik hoop dat de gewone wedstrijden blijven doorgaan ondanks corona want wij gaan naar de M :\