Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly


iemand probeerde me bij breuken uit te leggen over taarten, maar dat lukt als het simpel is maar als de getallen groter worden of iets anders dan iets met 4 dan lukt het me niet niet. Ik had nodig gewoon te weten als er bijvoorbeeld staat
zo kan het voor iedereen verschillen. Ik begrijp het dan misschien niet zo goed maar ik weet de bekering uit mijn hoofd, en dat brengt ook de uitkomst. silverdapple schreef:Dat is dus het lastige aan lesgeven: iedereen leert op een andere manier. Er is geen vaste stijl die iedereen automatisch begrijpt.
Zij heeft mij laten zien dat ook in de wiskunde meerdere wegen naar Rome leiden. In grote klassen wordt vaak de ‘standaard’ manier aangeboden/aangeleerd maar dat werkte voor mij dus niet. Mijn logica was blijkbaar niet de standaard logica. Probeer dus diverse methoden uit om na te gaan wanneer het kwartje wel gaat vallen. Op een gegeven moment begon ik wiskunde zelfs leuk te vinden.
Het was heel belangrijk om door te geraken in die vakken, zegmaar.