Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
friezenfan2

Berichten: 2597
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:51

Je moet ook met je beslissing kunnen leven. Ik zou na zo'n uitje me zelf schuldig voelen tegen over mijn cliënten. Als er daar iemand corona van krijgt kan het zo maar afgelopen zijn voor hun.

Wat _Cathalijne zegt Het mag maar of het verstandig is, is iets anders. En dat is je eigen keuze denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:52

Mijn ouders waren in juli 40 jaar getrouwd, niet gevierd terwijl dat toen prima kon. Ze wonen op een grote boerderij en ze hadden het prima kunnen realiseren op afstand.
Mijn vader wordt volgende maand 65, ik denk dat we het nu alleen als gezin vieren, geen verdere visite.
Eind volgende maand wou ik een weekendje weg boeken met singles, mag allemaal, want maximale groepsgrootte is 30 man op een grote locatie, dus je kunt wel afstand houden. Maar ik ga het niet doen (verwacht eigenlijk ook dat het afgelast gaat worden..)

Heel veel 'mag' binnen de regels, maar waarom zou je het nu zo opzoeken?

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:57

3011 besmettingen 46 ziekenhuisopnames en 14 overleden. En dit zal nog zeker twee weken blijven stijgen.

Avalanche

Berichten: 16015
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 15:04

mvdende schreef:
SinneJ schreef:
Kappen met doen alsof het virus de regels volgt. Ze vragen overal om alsjeblieft ook je verstand te gebruiken naast de regels. Heb jij dat verstand gewoon niet? Of ben je zo egoïstisch dat je eigen vrijheid om op resto te gaan (want het is maar een fractie van je vrijheid) voor de gezondheid van anderen gaat??

Ik denk eerder dat laatste eigenlijk. En dat is nog erger.


Ik heb gisteren avond niemand gehoord over een verbod op uiteten....

Dus dat jij nu aankomt zeilen met: uit eten is verboden!



Stroman argument. Je legt een ander woorden in de mond, die veel gemakkelijker onderuit te halen zijn dan haar eigenlijke argument, wat je niet onderuit kunt halen.
mvdende schreef:
Dat klopt dus helemaal niet! Die regel verzin je er zelf bij.

Nee die verzin JIJ. Dat is namelijk helemaal niet wat er gezegd wordt. Het is niet omdat jij een vermogen tot begrijpend lezen mist, dat een ander dat ook doet. Strawman fallacy.

mvdende schreef:
De vraag was: met mondkapje in de bus en met 1,5m aan verschillende tafels: mag dat?

Dat was niet de vraag. De vraag was: wat zouden jullie doen, en wat is verstandig.
mvdende schreef:
Het antwoord daarop, vanuit het kabinet is: ja, dat mag...

En dat is dus niet het antwoord op de vraag. Dat jij ongelooflijk onverantwoordelijk en egoïstisch bent, en je eigen plezier veel belangrijker vindt dan het leven van een ander, betekent niet dat dat dat voor iedereen geldt.

Mjelleke
Berichten: 696
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 15:10

Met 20 personen naar een restaurant mag niet. 5 losse gezelschappen van 4 personen zou wel mogen, maar dat is wel heel creatief boekhouden.

Citaat:
In andere gebouwen dan de eigen woning geldt dat er met maximaal 4 personen een gezelschap mag worden gevormd. Kinderen tot en met 12 tellen hierbij niet mee. Dat betekent dat voor 1 huishouden of maximaal 4 personen, exclusief kinderen, een reservering bij een bioscoop of restaurant kan worden gemaakt.
Het aantal personen per ruimte wordt beperkt tot 30. Dit is inclusief kinderen tot en met 12 jaar en exclusief personeel.

Denise_Storm

Berichten: 2371
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 15:13

Nou laat ik 1 ding voorop stellen: het advies van mvdende neem ik sowieso niet serieus :=

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik ga zo een berichtje maken dat ik vind dat ieder zijn verantwoordelijkheid moet nemen en dat ik daarom besluit om niet mee te gaan. Het mag, maar er wordt ook om gezond verstand gevraagd en een verjaardag in deze setting geeft voor mij geen noodzakelijk doel/nut.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 15:14

Denise_Storm schreef:
Nou laat ik 1 ding voorop stellen: het advies van mvdende neem ik sowieso niet serieus :=

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik ga zo een berichtje maken dat ik vind dat ieder zijn verantwoordelijkheid moet nemen en dat ik daarom besluit om niet mee te gaan. Het mag, maar er wordt ook om gezond verstand gevraagd en een verjaardag in deze setting geeft voor mij geen noodzakelijk doel/nut.


Superfijn van je!

Hoop dat jullie snel weer samen kunnen zitten op een normale manier. Is toch ook veel leuker dan zo'n verkapte verjaardag.

Avalanche

Berichten: 16015
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 15:20

Denise_Storm schreef:
Nou laat ik 1 ding voorop stellen: het advies van mvdende neem ik sowieso niet serieus :=

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik ga zo een berichtje maken dat ik vind dat ieder zijn verantwoordelijkheid moet nemen en dat ik daarom besluit om niet mee te gaan. Het mag, maar er wordt ook om gezond verstand gevraagd en een verjaardag in deze setting geeft voor mij geen noodzakelijk doel/nut.

Wijs denk ik. Zeker na de persconferentie van gisteravond zou ik het idd ook niet doen :)

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 15:20

Avalanche81 schreef:
Dat was niet de vraag.

symanticis, maar er staat wel degelijk
Citaat:
Klopt dit?
op de regels die ze zelf schrijft / overgenomen heeft.

Oke, het is iets anders als 'mag dit' maar 'klopt dit' lijkt er wel heel erg op :Y)
Daarna de vraag 'wat zouden jullie doen?' inderdaad.. :j

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 15:23

Mjelleke schreef:
Met 20 personen naar een restaurant mag niet. 5 losse gezelschappen van 4 personen zou wel mogen, maar dat is wel heel creatief boekhouden.

Citaat:
In andere gebouwen dan de eigen woning geldt dat er met maximaal 4 personen een gezelschap mag worden gevormd. Kinderen tot en met 12 tellen hierbij niet mee. Dat betekent dat voor 1 huishouden of maximaal 4 personen, exclusief kinderen, een reservering bij een bioscoop of restaurant kan worden gemaakt.
Het aantal personen per ruimte wordt beperkt tot 30. Dit is inclusief kinderen tot en met 12 jaar en exclusief personeel.


Volgens mij is dit het enige juiste antwoord op de vraag van Denise Storm.
Want hier geldt hetzelfde voor als voor bruiloften: max 4 personen behalve in de kerk.

zonnebloem18

Berichten: 24839
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 15:24

Verstandig Denise. Ik heb mijn ouders een bezoek aan een bruiloft in Rotterdam vorige week uit hun hoofd geprobeerd te praten. Ze moesten daar met alle geweld toch naar toe. Prima maar ik zou daarna 2 keer naar ze toe gaan en dat heb ik geweigerd. Nu is mijn moeder boos geloof ik, maar dat zijn de gevolgen van hun eigen keuzes. Ik kan niet thuis werken dus ik probeer zo min mogelijk risico's te nemen.

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 16:10

Door voorzichtig met jezelf te zijn bescherm je je geliefden zeg ik maar

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 16:27

_Cathalijne schreef:
Is een verschil inderdaad tussen wat mag, en wat je verstandig acht. Het mag van het kabinet. Of het verstandig is moet je voor jezelf bepalen, dat kunnen wij niet voor jou doen.

Helemaal mee eens. Of nog: je gezond boerenverstand gebruiken ipv zoeken hoe je de regels zover mogelijk kan oprekken. Het is ook een kwestie van communicatie, in een groep moet iemand de eerste zijn om de vraag te stellen of dit nu wel zo verstandig is. Als niemand de eerste durft te zijn is er grote kans dat iedereen daar tegen wil en dank zit. En uitstel is geen afstel, al kan het misschien een poosje duren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34650
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 17:15

Heel veel dingen zijn officieel niet verboden nee. Maar idd, het is de vraag of het verstandig/nodig is. Wij hadden as donderdag de bijeenkomst ook niet af hoeven zeggen. Maar hebben dat wel gedaan. Omdat velen van ons met kwetsbare clienten werken. En het niet strikt noodzakelijk is om samen te komen. We kunnen ook online info delen met elkaar.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:47

Voor degene die nog twijfelt wel of niet naar een feestje te gaan:
Citaat:
Café Het Koffiehuis in Halsteren is al een week dicht vanwege coronabesmettingen. ,,We hadden vorige week een besloten feestje voor onze jarige dochter. Daar heeft iemand met corona tussen gezeten. Bijna alle gasten zijn besmet", zegt eigenaar Patrick Spieringhs, die zegt dat er hooguit 28 mensen binnen waren. De gasten zaten aan tafeltjes en hielden voldoende afstand. ,,Toch is iedereen besmet. Dat kan dus blijkbaar wel.''

AD live blog

Eén van de gasten ligt inmiddels op de IC. Dus leuk toch zo'n familiefeest? Vooral doen als je een hekel aan iemand hebt. -O-

imaudy
Berichten: 5055
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:51

elnienjo schreef:
Voor degene die nog twijfelt wel of niet naar een feestje te gaan:
Citaat:
Café Het Koffiehuis in Halsteren is al een week dicht vanwege coronabesmettingen. ,,We hadden vorige week een besloten feestje voor onze jarige dochter. Daar heeft iemand met corona tussen gezeten. Bijna alle gasten zijn besmet", zegt eigenaar Patrick Spieringhs, die zegt dat er hooguit 28 mensen binnen waren. De gasten zaten aan tafeltjes en hielden voldoende afstand. ,,Toch is iedereen besmet. Dat kan dus blijkbaar wel.''

AD live blog


Interessant is dit wel. Er is wel eens wat gezegd over bepaalde mensen die heel veel virusdeeltjes bij zich hebben, superverspreiders.

rien10
Berichten: 14689
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:53

Mijn man merkte gisteren op dat het in Amsterdam met toeristen nu lekker rustig is. Hij opperde om naar het Rijksmuseum te gaan met z'n tweeën. Ik heb hem in vriendelijke (?) woorden te verstaan gegeven dat dit niet zo'n goed idee is. Het mag wel. Maar of ik het wil is wat anders.

lenaa_tje

Berichten: 10343
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:05

rien10 schreef:
Mijn man merkte gisteren op dat het in Amsterdam met toeristen nu lekker rustig is. Hij opperde om naar het Rijksmuseum te gaan met z'n tweeën. Ik heb hem in vriendelijke (?) woorden te verstaan gegeven dat dit niet zo'n goed idee is. Het mag wel. Maar of ik het wil is wat anders.

Toch denk ik dat als jij met de auto naar Amsterdam gaat, online een kaartje koopt en naar het rijks gaat. Er heel weinig kans op een besmetting is ;)

imaudy
Berichten: 5055
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:05

rien10 schreef:
Mijn man merkte gisteren op dat het in Amsterdam met toeristen nu lekker rustig is. Hij opperde om naar het Rijksmuseum te gaan met z'n tweeën. Ik heb hem in vriendelijke (?) woorden te verstaan gegeven dat dit niet zo'n goed idee is. Het mag wel. Maar of ik het wil is wat anders.


Het zijn wel grote hallen he, misschien op maandagmiddag hihi.
Maar het is geen noodzakelijk reizen dus mag het in principe niet.

rien10
Berichten: 14689
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:07

Nope. Ik niet.

imaudy
Berichten: 5055
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:10

rien10 schreef:
Nope. Ik niet.


Verstandig! Snapte meneer het een beetje? :+

rien10
Berichten: 14689
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:14

Ja, na eeehhhhh mijn standpunt Duidelijk te hebben gebracht wel. Nou ja, ik heb gewoon gezegd: je doet maar, maar ik ga niet mee. En als je thuis komt, kan je de caravan op de oprit zetten en daar twee weken in gaan wonen.

Wel in het grappige hoor, niet dat we elkaar de tent uitvechten. Hij snapt het wel. Zeker gezien de toestanden met zijn broer.

imaudy
Berichten: 5055
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:18

rien10 schreef:
Ja, na eeehhhhh mijn standpunt Duidelijk te hebben gebracht wel. Nou ja, ik heb gewoon gezegd: je doet maar, maar ik ga niet mee. En als je thuis komt, kan je de caravan op de oprit zetten en daar twee weken in gaan wonen.


Leukste opmerking die ik vandaag gelezen heb haha

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 06:57

elnienjo schreef:
Eén van de gasten ligt inmiddels op de IC. Dus leuk toch zo'n familiefeest? Vooral doen als je een hekel aan iemand hebt. -O-


Hm, beetje kort door de bocht reactie? Heb je foto's gezien van dat koffiehuis? Dat is nogal krap, ook voor 28 mensen.. als die mensen binnengezeten hebben, met slechte ventilatie, is de kans redelijk groot op besmettingen. Heeft niets te maken met een 'familiefeest' denk ik maar meer hoe en waar het gevierd werd..

Overigens ben k benieuwd hoe de anti-Rutte-complotters denken over dit artikel:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b2eddc16/
Zou het OMT degene zijn met de microchip ..? :')

De regels van nu ivm reizen lijken wel iets minder streng.. ipv 'alleen noodzakelijke reizen' staat er nu "beperk je aantal reizen"..
Ik snap je heel goed Rien10, vooral in jullie geval :)

Tancreda4

Berichten: 24047
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:25

Niet alleen voor jullie, iedereen zou zo moeten denken. Rien vindt ik verstandig. Er wordt aangegeven beperk je reizen, alleen noodzakelijke reizen. Dan ga je niet voor de lol naar een museum. Niets noodzakelijks aan. Als we allemaal dat blijven doen, blijft het druk en komen we nooit van dat virus en die maatregelen af...