[VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

[VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 11:17

Wij kunnen los! :D

Ongeveer anderhalf jaar geleden kwam het bij mij en mijn vriend wel eens ter sprake dat wij voorzichtig in de toekomst wel eens naar een huis wilden kijken. Dat waren nog wilde ideeën, omdat wij in die tijd nog niet zo lang bij elkaar waren en zeker niks wilden overhaasten. Wel fantaseerden wij wel eens over alle huisjes die voorbij kwamen in het dorp op Funda, maar daar bleef het dan ook bij.

Tot de dag dat ik mijn vader tussen neus en lippen door hoorde zeggen dat een klant waar hij altijd het huis voor heeft geschilderd vertrok naar een verzorgingstehuis en dat er dus een huisje vrij kwam in ons dorp. Ik werd meteen nieuwsgierig dus vroeg naar het adres en ben er langsgereden. Het was een klein schattig huisje die duidelijk van een oude man was geweest, maar waar toch echt wel wat van te maken viel.

Foto streetview
Afbeelding

Zonder na te denken belde ik aan bij het huisje, want ach, waarom niet.. Er deed helaas niemand open. Stiekem gluurde ik al even de achtertuin in, die helaas heel klein leek. Ik besloot om niet op te geven en bij de overbuurvrouw aan te bellen of ze toevallig meer wist over dit huis. Zij wist mij te vertellen dat de dag hier voor deze oude man al verhuisd was naar het verzorgingstehuis. Het kamernummer wist ze niet, alleen welk verzorgingstehuis.

En een kwartier later zat ik met mijn vader in de auto naar het verzorgingstehuis.. :+ Wij zijn naar de balie gelopen en hebben gevraagd of er toevallig gisteren ook een meneer ‘...’ was komen wonen, en ze wist ons het kamernummer te vertellen! Dus toen stonden wij ineens voor de deur van de bewoner van het leuke schattige huisje.

We werden binnen gelaten en hebben samen een bakje koffie gedronken. Omdat mijn vader hem kende van toen hij nog bij deze man werkte konden wij wel aardig soepel een gesprek met hem voeren. Echter, voor de verkoop van het huis moesten wij niet bij hem zijn, maar bij een kennis van hem die alles voor hem regelde.

Maar, per toeval, zou deze kennis een half uurtje later langskomen om de verkoop van het huis te bespreken! Hoeveel geluk kan je hebben :D Dus wij hebben gewacht tot hij gearriveerd was en hebben onze interesse uitgesproken. Nou, wij mochten als wij dat wilden meteen wel even achter hem aanrijden en de woning bezichtigen!

In de auto heb ik snel mijn vriend gebeld, die helemaal niks van mijn avontuur wist.. :+ Hij heeft zich naar huis gehaast, zijn vader opgetrommeld en wij arriveerden allemaal tegelijk bij de woning.

Tsja, er moest nog wel veel gebeuren.. Het huis was heel hokkerig en het was duidelijk te zien dat er een oude man had gewoond. Maar allemaal waren we op slag verliefd op de mogelijkheden die dit huis had te bieden. We liepen de ‘kleine’ tuin in en tot onze verbazing..

Afbeelding

Afbeelding

Was de tuin helemaal niet klein :D

Wij besloten enkele dagen later een bod uit te brengen, toch wel een stukje onder de vraagprijs. Wij kregen het verlossende antwoord dat de gunfactor heel hoog was en dat wij de woning van deze man over mochten nemen! *\o/*

Omdat wij toen nog niet zo lang bij elkaar waren, hebben wij besloten om er nog niet te gaan wonen en het eerst zo te laten als het was. Door bepaalde omstandigheden was het niet mogelijk om al te klussen. Wel hebben wij hier voorbereidingen voor getroffen en grote plannen gemaakt. Tijdens het maken van de plannen kwamen we er eigenlijk achter dat we niet stapje voor stapje deze woning konden gaan verbouwen, maar dat het het meest verstandig was om alles meteen aan te gaan pakken.

Wat gaan wij allemaal doen? Hebben jullie even? :D

Allereerst gaan wij een deel van de achterkant van de woning slopen, omdat hier een deel wordt vernieuwd en een deel bijgebouwd wordt. De nieuwe aanbouw komt er zo uit te zien:

Afbeelding

Afbeelding

De indeling wordt helemaal anders dan wat het momenteel is.

Huidig:

Afbeelding

En de nieuwe indeling:
Afbeelding

Zoals jullie zien moet letterlijk bijna alles aangepakt worden. Wij laten nog een betonvloer storten en leggen vloerverwarming aan (hebben momenteel hetelucht), er komt een nieuwe keuken en badkamer in, bijna alle muren worden doorgebroken waardoor er staalconstructies worden toegevoegd, de meterkast wordt gedraaid en bijna alle elektra wordt omgelegd. Ik ben vast nog erg veel dingen vergeten omdat er zó veel moet gebeuren!

Vanaf morgen gaan wij dan echt los. Morgen ga ik samen met mijn vriend bezig, maar het grootste gedeelte gaat mijn schoonvader verbouwen. Hij heeft een eigen bouwbedrijf en heeft bijna een half jaar vrijgenomen om onze woning volledig op de kop te gooien. Hier zijn wij uiteraard onwijs dankbaar voor!

Ik ga proberen om jullie op de hoogte te houden van al onze ontwikkelingen en uiteraard zijn alle vragen welkom!

Nog enkele foto’s van de huidige staat van de woning:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgen jullie onze verbouwing met ons mee? :D

x_Nadia

Berichten: 1361
Geregistreerd: 17-11-12

Re: [VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 11:32

Super leuk! En natuurlijk nog gefeliciteerd *\o/*
Ik kom zeker mee volgen, ben benieuwd wat jullie er van maken :j

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 11:33

wauw, wat een avontuur en een verhaal zeg! Gefeliciteerd met jullie nieuwe plek, en ik ben benieuwd naar de vorderingen..

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 11:35

Leuk dat jullie volgen! :D

Misschien goed om nog te benoemen: op 2 augustus heeft mijn vriend mij gevraagd of ik met hem wil trouwen! <3

Wij gaan als alles goed verloopt met Corona op 22 april trouwen en hopelijk dan ook meteen onze eerste nacht in het huis door te brengen!

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 11:38

Wat een onwijs leuk verhaal! Natuurlijk volg ik, hou er van <3 gefeliciteerd en succes!

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 11:38

Ketly schreef:
Leuk dat jullie volgen! :D

Misschien goed om nog te benoemen: op 2 augustus heeft mijn vriend mij gevraagd of ik met hem wil trouwen! <3

Wij gaan als alles goed verloopt met Corona op 22 april trouwen en hopelijk dan ook meteen onze eerste nacht in het huis door te brengen!

<3

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 11:59

Door de tijd heen hebben wij al wel wat kleine dingetjes aangepast en gesloopt in de tuin!

Er zijn al flink wat struiken gesnoeid en kortgewiekt.

Afbeelding

Afbeelding

De grote heg die jullie daarachter zien is ongeveer 2,5 meter diep en deze gaat er tzt ook nog uit. Dan hebben we dus nog weer wat extra tuin erbij! Het perceel is in totaal ongeveer 650 m2 groot dus ruim genoeg.

We hebben laatst ook gratis perenbomen gehaald en geplant, leek ons wel leuk.. :+

Afbeelding

Afbeelding

Nathalie__

Berichten: 372
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Re: [VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:28

Jaaa ik volg *\%/*

En kom gauw eens langs om de vorderingen in het echt te bekijken! Ben ook fan van de aanbouw :D

Selina

Berichten: 14292
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:32

Wat leuk! En gefeliciteerd met je verloving!
En zo’n schoonvader moet je houden :))

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 13:15

Ja leuk Nathalie, je bent altijd welkom :D

Haha, ik ben heeeel blij met zo'n schoonvader! Mijn vader zelf is schilder dus wij treffen het echt heel erg.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:28

Leuk huisje zeg! En gave plannen hebben jullie, ik ben heel benieuwd hoe het huis er uit zal gaan zien als alles klaar is! :)

Het huis komt me ook erg bekend voor, maar volgens mij wonen we ook in hetzelfde dorp :')

Gefeliciteerd ook met je verloving! Leuk vooruit zicht ook om jullie huwelijksnacht als eerste nacht in jullie huis door te brengen

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:35

Jaaa, gaaf Marianne! Natuurlijk ga ik volgen :D Ben heel benieuwd wat jullie ervan gaan maken :))

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:43

Wat een avontuur! Ik ben benieuwd wat jullie ervan gaan maken.

Heel grappig vind ik dat je het een huisje noemt. Het is maar net vanuit welk perspectief je kijkt, ik heb het grootste deel van mijn leven in de stad gewoond en vind deze vrijstaande woning alles behalve klein. :D Maar dat perspectief is natuurlijk heel regio afhankelijk dat snap ik.

Getup

Berichten: 8277
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:49

Wat een leuk huis ! Ben gek op verbouwingen ( kijken :') ), dus ook ik volg.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 22:47

Leuk, nieuwe volgers!

Classic, wat toevallig! Ik heb je een berichtje gestuurd :D

Leuk dat je volgt Denise!

Ir111, ja stom he.. Hier is het eigenlijk maar een huisje maar wij beseffen wel dat wij in Friesland heel goed zitten en echt geluk hebben dat de huizenprijzen beter zijn dan in de rest van het land. In principe is het ook wel een huis waar wij kunnen blijven wonen, zelfs als we straks kinderen krijgen.

Vorige week hebben wij de knoop doorgehakt over de keuken! Het wordt niet met een bar er bij maar toch gewoon een rechte keuken het geheel wat ruimtelijker te houden. Omdat we daarom iets ruimer budget hadden hebben we gekozen voor een marmerlook keramieken blad en grijze frontjes. Ben er onwijs blij mee <3

De indeling veranderd nog iets in verband met wat ramen, maar dit wordt het idee:
Afbeelding

En de kleuren:

Afbeelding

Afbeelding

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 22:54

Wauw gaaf zeg!! Ik volg natuurlijk ook. Gefeliciteerd met het huis en je verloving. En handig zulke ouders hoor. <3

Selina

Berichten: 14292
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 23:09

Oeh dat marmer <3

Getup

Berichten: 8277
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 08:12

Ik vind marmer zo "koud :, ook qua kleuren. Maar als de rest van je interieur grijstinten heeft, past t natuurlijk prima en is t n kwestie van smaak :j

Wij hebben zandkleurige natuursteen liggen. Hele "warme " kleur

Roomz

Berichten: 1565
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Bonaire

Re: [VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 08:48

ik ga ook volgen, ben heel erg benieuwd wat jullie hiervan gaan maken :D

Anoniem

Re: [VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 08:48

Leuk Marianne! Ik volg. Het is jullie gegund <3

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 10:23

Ik snap wat je bedoelt Getup! We hebben ook een zandkleur bekeken maar die was dan weer heel saai en wij vonden dit iets sprekender. Ook is dit qua kleuren vrij tijdloos.

Vandaag ons eerste ‘echte’ klusdag!

Afbeelding
Afbeelding

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:34

Oh wauw die tegeltjes, ik ben verliefd! <3

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: [VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:43

Gefeliciteerd met jullie verloving.
Heel veel succes met klussen.

Jullie plannen zien er gaaf uit.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: [VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:28

Heel gaaf ik volg ook :D
Gefeliciteerd met de verloving.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 20:58

Dankjewel iedereen!

Het was een pittig dagje, maar het begin is er. De plafonds slopen leek heel leuk, maar dat was nogal zwaar :+ Mijn vriend heeft dit afgemaakt en ik ben begonnen met de vloeren te verwijderen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding