Muizen in flat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vitas
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-11-17

Muizen in flat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 13:19

Ik ben een paar maanden geleden gescheiden en woon momenteel met mijn 2 dochters in een flat.
Nu blijken er ook muizen te wonen
Ik werd er vorige week wakker van. Toen zat er 1 achter mijn nachtkastje
De woningcorporatie doet er niks tegen. (Ik heb ze er net weer een mail over gestuurd) Nu heb ik zelf de ongediertebestrijding maar gebeld en die zijn vanochtend langs geweest.
Nu blijken de muizen waarschijnlijk uit de spouwmuren te komen. We hebben de gaten wel gedicht maar je kan er op wachten totdat ze een nieuwe hebben gemaakt.
Nu zat ik te denken om een poes/kitten te nemen maarja het is natuurlijk ook niet gezegd dat die de muizen gaat vangen. Heeft iemand daar ook ervaring mee?
Brr ik leef en slaap nu niet meer fijn in mijn huis.
Ik ben wel op zoek naar een koopwoning maar dat is nog niet zo makkelijk in deze tijd dus ik ben bang dat ik hier nog wel een tijdje zit..

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Muizen in flat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:22

Ik moet stiekum wel een beetje gniffelen, ga dan maar nooit in een oude boerderij wonen. Ik weet niet beter dan dat muizen erbij horen. Vroeger in het huis bij mijn ouders waren al muizen en dat was een rijtjeshuis. De meeste katten vangen idd muizen, hier wel in elk geval. Verder kun je valletjes neerzetten al dan niet voor levend vangen of gifkorrels maar dan moet je zorgen dat er verder niemand bij kan komen. Een kat is wat mij betreft de leukste en gezelligste oplossing.

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Re: Muizen in flat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:23

Wij hadden ook last van een muis nu met onze kat niet meer. Hij vangt geen muizen, maar ze zijn wel bang voor hem en dat doet al genoeg,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:24

Ook in flats horen muizen er helaas een beetje bij. Je hebt geen controle over de manier waarop je medebewoners de boel afsluiten en daar komen vaak muizen op af. Het duurt niet lang voordat ze door het hele gebouw zitten.

Een kat kan afschrikkend werken voor muizen, maar hou er rekening mee dat als je een echte muizenjager wil, dat meestal buitenkatten zijn en het imo erg zielig is om die op een flat te gaan houden. Een kitten gaat geen zoden aan de dijk zetten. Mijn binnenkatten hebben muizen altijd alleen maar gezien als speelgoed. Die gaan er een kwartiertje achteraan en tikken ze wat rond maar daarna zijn ze het ook weer zat.

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:28

Emmaa_ schreef:
Ook in flats horen muizen er helaas een beetje bij. Je hebt geen controle over de manier waarop je medebewoners de boel afsluiten en daar komen vaak muizen op af. Het duurt niet lang voordat ze door het hele gebouw zitten.

Een kat kan afschrikkend werken voor muizen, maar hou er rekening mee dat als je een echte muizenjager wil, dat meestal buitenkatten zijn en het imo erg zielig is om die op een flat te gaan houden. Een kitten gaat geen zoden aan de dijk zetten. Mijn binnenkatten hebben muizen altijd alleen maar gezien als speelgoed. Die gaan er een kwartiertje achteraan en tikken ze wat rond maar daarna zijn ze het ook weer zat.


Nou mijn binnenkatten grijpen ze wel degelijk hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:28

Caira schreef:
Emmaa_ schreef:
Ook in flats horen muizen er helaas een beetje bij. Je hebt geen controle over de manier waarop je medebewoners de boel afsluiten en daar komen vaak muizen op af. Het duurt niet lang voordat ze door het hele gebouw zitten.

Een kat kan afschrikkend werken voor muizen, maar hou er rekening mee dat als je een echte muizenjager wil, dat meestal buitenkatten zijn en het imo erg zielig is om die op een flat te gaan houden. Een kitten gaat geen zoden aan de dijk zetten. Mijn binnenkatten hebben muizen altijd alleen maar gezien als speelgoed. Die gaan er een kwartiertje achteraan en tikken ze wat rond maar daarna zijn ze het ook weer zat.


Nou mijn binnenkatten grijpen ze wel degelijk hoor.

Ja? Maken ze ze ook echt dood? Kan best dat ik gewoon banketstaaf's te pakken heb gehad hoor.

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:31

Ik denk het wel, want geen muis die het hier overleeft hoor. :o

Liefsyv

Berichten: 208
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:31

Alleen van de lucht van katten blijven de muizen (vaak) al liever weg.

Vitas
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 13:32

Haha ik ben echt wel een beetje een mietje wat dat betreft. Ik zal er vast mee moeten leven maar ik had nooit bedacht dat die beesten daar rond konden lopen. Een kat blijft sowieso een optie. Ik wou 1 kopen als ik een ander huis heb maar mss koop ik nu wel eerder 1. Dan eerst in deze woning maar binnen blijven en bij een volgende woning kan ie lekker naar buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:32

Caira schreef:
Ik denk het wel, want geen muis die het hier overleeft hoor. :o

Respect dan :)) Ik heb alleen sukkels gehad die ze gewoon lieten rondlopen. Was een kwartiertje leuk om achteraan te gaan en daarna was het afgelopen :')

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Muizen in flat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:36

Ik heb 1 muis binnen gezien. Nadat mijn 2 katers er achteraan hebben gezeten en ik het hele huis heb ontsmet en mijn meubelen anders heb gezet, nooit meer gezien. :')

Loeky01
Berichten: 7316
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Muizen in flat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:42

Woon je via de sociale huur? Want dan is bij mijn weten de woningbouw verplicht om iets aan ongediertebestrijding te doen.

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:52

Emmaa_ schreef:
Ja? Maken ze ze ook echt dood? Kan best dat ik gewoon banketstaaf's te pakken heb gehad hoor.

Mijn huiskatten vangen ze ook hoor.
Dit jaar 2 muizen in huis gehad. (Hoe ze er kwamen geen idee)
En dan nog een stuk of 3 muizen in het stukje afgezette tuin waar ze in de zomer mogen spelen als we thuis zijn. (Domme muizen om net die ene 3x5m tuin in te komen waar mijn tijgers zitten)
Dus zeker wel een stuk of 5 gevangen muizen hier. En daarvan heb ik er maar 1 zelf moeten helpen. (Die was zwaar gewond overigens)

Overigens als je echt geen muis meer wil zien, moet je een Fret nemen.
Vroeger hadden wij een woning met houten vloeren waar echt veel muizen waren en twee katten en nog kwamen de muizen regelmatig te voorschijn.
Toen er een fret in huis kwam hebben we geen muis meer gezien. (nog wel over de plafonds horen rennen dat nog wel :') )
Laatst bijgewerkt door Sabbientje op 23-09-20 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Vitas
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 13:53

Loeky01 schreef:
Woon je via de sociale huur? Want dan is bij mijn weten de woningbouw verplicht om iets aan ongediertebestrijding te doen.


Ja is via sociale huur. Die man zei dood leuk dat ik er zelf maar voor moet zorgen. Ik heb ze vanochtend een mail gestuurd met de bevindingen van de ongediertebestrijding. Ben benieuwd wat ze terug sturen.

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Muizen in flat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:47

Het is geen feit ofzo dat als je een kat neemt, je muizenprobleem opgelost is.
Met een betje pech heb je zo'n kat als ik heb en die het leuker vindt om samen te leven met de muizen dan ze te pakken :D
Toevallig zag ik eergisteren ook een muis in huis. Ik woon in een huis uit de jaren '30 met gaten en kieren, dus ze kunnen hier overal binnenkomen. Ik ga vallen zetten en hoop dat dat wat oplost.

Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Muizen in flat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 15:02

Ik zou het er op gokken en een kat nemen. Een kat is een gok, of die ze gaat vangen of niet, maar er is een kans dat je zo van het probleem af bent. Een kennis heeft een kitten, die is zo gek op die speelgoedmuisjes, ik vermoed dat die een echte ook wel pakt als die er een zou zien. En anders heb je er een gezellig huisdier bij als de kat geen muizen vangt :)

rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Muizen in flat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 15:47

Een kat kan best werken. Die van ons had vorige week ook ineens een muis te pakken. Maar goed niet alle katten zijn goede jagers.

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Muizen in flat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 15:58

In een flat is het inderdaad lastig om de oorzaak aan te pakken, aangezien je geen invloed hebt op je medebewoners. Dus heb je als enige oplossing inderdaad muizenvallen of vangers. Ik had drie katten op mijn flat en heb in 10 jaar slechts één keer een muis binnen gehad, die het niet lang heeft gered. Ik weet niet of de aanwezigheid van mijn katten ze al weg hield of dat ze er meer hebben gevangen, maar voor mij was dat in ieder geval de oplossing.

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Muizen in flat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 11:26

Wij hebben 2 katten.
Buiten vangen ze muizen, binnen niet.

Bij een muis in huis zetten we vallen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 11:42

Koop van die speciale dingen voor in je stopcontact met ultrasoon geluid. Heb ik ook gedaan, daarnaast alle etenswaren in plastic afsluitbare bakken zodat er niks te halen valt. Dagelijks goed stofzuigen (alle kruimels van de vloer). Die 2 dingen hebben de muizen weg gehouden bij mij.

En volgens mij is de woningbouw wel verplicht hoor om het probleem voor je aan te pakken. Ik zou daar echt werk van maken.

Vitas
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-11-17

Re: Muizen in flat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-20 20:24

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb inmiddels contact gezocht met de rechtsbijstand en zij gaan het e.e.a. uitzoeken.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:39


loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Muizen in flat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:49

Idd nogmaals kijken of het via de woningbouw op te lossen is. Een kat nemen is geen garantie.

Krijg onderstaande toepasselijke reclame _O-

Afbeelding

Vitas
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-20 21:08

loez schreef:
Idd nogmaals kijken of het via de woningbouw op te lossen is. Een kat nemen is geen garantie.

Krijg onderstaande toepasselijke reclame _O-

[ [url=m/RgsAHI.png]Afbeelding[/url] ]


Hahaha!

Vitas
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-20 21:12

Shae schreef:
Rechtsbijstand? Komt het door een bouwkundig probleem dan? In veel gevallen is de huurder zelf degene die het moet oplossen.

https://www.woonbond.nl/vraagbaak/wij-h ... ast-wat-nu


Klopt hoor wat je zegt. Wel zijn hier veel gaten/kieren. O.a. in de meterkast,afvoer, muren slaapkamer.
Ze zijn aan het onderzoeken wie er juridische aansprakelijk voor is. Het feit blijft wel dat de woningcorporatie niet om mijn mail reageert. Ook telefonisch krijg ik geen fatsoenlijk antwoord.
Ik zal het wel zien en anders is het niet anders. Er zijn inmiddels 2 muizen in huis gevangen.