Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Narya schreef:Ik heb eigenlijk wel een beetje medelijden met je buurman. Ik ben ook student geweest hoor, maar dit klinkt als een redelijke nachtmerrie om naast te wonen. Ik zou toch proberen om het bezoek een beetje te beperken, je bent duidelijk al door alle goodwill heen in de buurt en met de politie. 24 man eigen bewoners geeft nou eenmaal al snel overlast, ook zonder alle commissievergaderingen en vriendengroepen etc, etc.
Citaat:Het ging hierbij om 20 man incl. 2 bewoners van het huis zelf. Er werd te weinig afstand gehouden. Geluidsoverlast werd echter ook genoemd. Wij worden er nu eigenlijk een beetje moe van, het was namelijk pas 21 u en er werd een vergadering gehouden. Tuurlijk werd er een biertje gedronken, het geluidsniveau is echter vergelijkbaar met een normale vergadering
Withers schreef:De woonsituatie met verbonden tuinen en en zo frequent buiten vergaderen met zoveel mensen is wel ongewoon te noemen, ik begrijp dat de buurman het eerder ziet als café de zoete inval dan een studentenhuis. Je geeft zelf al verschillende keren aan in te zien waar het fout gaat, even durven onder ogen zien dat de enige oplossing voor deze situatie het naleven van de Corona richtlijnen is, het stil houden na 22u en bij feestjes in het weekend (even 20+ mensen met biertjes in de tuin bekeken als feestje) op voorhand de buren contacteren en stilleggen bij klachten. Bij enkele van die 40 mensen zullen er toch ook andere mogelijkheden qua locatie zijn?
elnienjo schreef:Wat een nachtmerrie voor die woonwijk, zo'n luidruchtig studentenhuis!
Ook buiten corona is het niet normaal om in 'n woonwijk structureel luidruchtige tuinfeesten te geven.
Als ik je buren was zou ik continu klachten over jullie indienen, zowel voor het geluidsoverlast als voor het overtreden van de coronamaatregelen.
FlameHorse schreef:Ten eerste, bedankt voor al jullie adviezen! We hebben ze net allemaal kort gelezen en we gaan er zeker wat mee doen. We gaan morgenavond met 18 binnen een huisvergadering houden. Ons perspectief is duidelijk verschillend van wat de gemiddelde werkende persoon zou accepteren als geluidsoverlast/ geluid van de buren. We wisten niet dat ook kleinere groepen door veel mensen al als overlast zou worden ervaren. We gaan er dan ook zeker wat mee doen! Vooralsnog morgen dus een huisvergadering binnen, we denken er ook aan om even met de huisbaas te overleggen en daarna dus sowieso met de buurman.