Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37146
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:35

Storm schreef:
Ik snap ergens de vergelijking met sexueel misbruik wel.
Bij beide wordt je lichaam gebruikt tegen je zin in. Bij sexting kan de psychologische schade minstens zo groot zijn omdat het bereik veel groter is. Zeker als je op een website zoals xhamster terecht komt.


Ik geloof best dat er pychologische schade kan ontstaan na sexting en ik keur het ook echt niet goed. Maar sexueel misbruik, waarbij het lichaam wordt misbruikt, de integriteit wordt geschonden en er letterlijk binnen gedrongen wordt in iemands lichaam. (vaak herhaaldelijk bij sexueel misbruik) Laat echt zulke enorme littekens achter op allerlei gebieden dat ik het nog steeds niet te vergelijken vind.

Er zijn mensen, tieners, die zelfmoord hebben gepleegd omdat er zonder toestemming naaktfoto's verspreid zijn. Wist je dat?


Tieners die naief zijn en een brein hebben die nog niet volledig ontwikkeld is waardoor ze consequenties van hun keuzes niet kunnen overzien.

Vind ik nog steeds heel erg, en nog steeds geen vergelijk met volwassen mannen.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:41

Dus als gehandicapten worden opgelicht is dat fouter dan dat er volwassenen mannen opgelicht worden, want die hadden het maar moeten weten? En hoe zie je zo'n aanpak werken in de rechtbank?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:43

Het zijn dan ook niet alleen tieners, ook volwassenen die eraan onderdoor gaan.

Maar goed, ik wilde maar zeggen dat de gevolgen van uitlekkende naaktfoto's psychisch net zo groot kunnen zijn als wanneer je op een andere manier misbruikt wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:43

Citaat:
Hoewel het trouwens best van pas kan komen dat zo te zien toch veel mensen de mannen als slachtoffers zien in dit verhaal.

Dat zien veel mensen niet alleen zo, dat is gewoon een feit. Wat de dader heeft gedaan is strafbaar, en de mannen zijn voor de wet slachtoffer van een strafbaar feit. In Nederland in ieder geval. Wat die mannen hebben gedaan is niet strafbaar, zij zijn geen dader.

Dat jij en anderen dat vervolgens ontkennen is dus gewoon victimblaming ja.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:51

In België is dat ook zo. De mannen zijn het slachtoffer en diegene due ze in de val heeft gelokt en de beelden verspreid heeft is de dader.
Punt andere lijn.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:14

LWDaisy schreef:
"maar" ze hebben deze beelden zélf gemaakt


Dat mag.

LWDaisy schreef:
"maar" ze hebben deze beelden zélf verspreid


Dat mag.

LWDaisy schreef:
"maar" ze hebben deze beelden zélf opgestuurd naar iemand die niét hun partner is terwijl ze wél een gezin hebben (en hoewel vreemdgaan niks nieuws is, vind de meerderheid het toch echt not done)


Dat mag.

LWDaisy schreef:
"maar" ze zijn volwassenen, ze zijn toerekeningsvatbaar, en hebben er alsnog voor gekozen zo'n stomme actie te begaan


Jij vindt het een stomme actie. Ik vind dat naaktbeelden in de privésfeer verspreiden perfect moet kunnen. Het is niet omdat je zelf iets niet meteen zou doen, dat het een stomme actie is. Het is de misdadiger die de misdaad begaat.

LWDaisy schreef:
"maar" net door hun bekendheid zou je denken dat ze wel beter weten, er zijn er genoeg die hen voorgegaan zijn op the wall of shame, en je zou denken dat zij hier eens zo voorzichtig mee zouden zijn


Hoe voorzichtig je ook bent, als de tegenpartij een klootzak is, sta je nergens. Het is niet omdat het bekendheden zijn, dat ze vreemd zijn aan de menselijke geneugten.

LWDaisy schreef:
MAAR, we leven in de 21ste eeuw, en dit hadden ze ergens wel kunnen verwachten, al helemaal gezien hun bekendheid.


Nee, dat verwacht je niet. Net zomin als ik verwacht dat wanneer ik een expliciet geheim deel met mijn beste vriendin de volgende dag de hele stad het weet. Achteraf gezien is het gemakkelijk praten. Slachtoffers van aanranding kunnen daar van meepraten: "Ja, wat had je verwacht als jij en je baas helemaal alleen op kantoor zijn en hij roept je binnen op zijn bureau."

Gwahir

Berichten: 755
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: ʕ·ᴥ·ʔ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:18

Zeedraakje schreef:
Ik bedoel: stel dat je je regelmatig ziek meldt want nee, je bent echt niet in staat te werken maar je gaat vervolgens andere klussen doen waarbij je fijn je vakantiedagen kunt sparen (zie het van dichtbij) en je wordt bij controle gepakt dan ben jij dus het slachtoffer want die gemene baas neemt maatregelen tegen jou. Door te controleren is hij er immers bij voorbaat op uit geweest je te betrappen! Goed geregeld zou ik zeggen.
En ik twijfel er niet aan dat er ook nu bokkers zijn die dit totaal niet te vergelijken vinden maar dan lopen onze meningen dus simpelweg mijlenver uiteen. Noem mij dan een victim blamer of whatever, ben ik in voorbeelden als deze niet gevoelig voor.


Je voorbeeld ìs totaal niet vergelijkbaar, wat strafbaar is en wat niet is namelijk omgekeerd in jouw voorbeeld tov de casus -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:44

Gwahir schreef:
Zeedraakje schreef:
Ik bedoel: stel dat je je regelmatig ziek meldt want nee, je bent echt niet in staat te werken maar je gaat vervolgens andere klussen doen waarbij je fijn je vakantiedagen kunt sparen (zie het van dichtbij) en je wordt bij controle gepakt dan ben jij dus het slachtoffer want die gemene baas neemt maatregelen tegen jou. Door te controleren is hij er immers bij voorbaat op uit geweest je te betrappen! Goed geregeld zou ik zeggen.
En ik twijfel er niet aan dat er ook nu bokkers zijn die dit totaal niet te vergelijken vinden maar dan lopen onze meningen dus simpelweg mijlenver uiteen. Noem mij dan een victim blamer of whatever, ben ik in voorbeelden als deze niet gevoelig voor.


Je voorbeeld ìs totaal niet vergelijkbaar, wat strafbaar is en wat niet is namelijk omgekeerd in jouw voorbeeld tov de casus -O-

Het voorbeeld slaat echt als een tang op een varken inderdaad.
Het is op geen enkele manier te vergelijken, er is geen sprake van dat de werkgever in het voorbeeld strafbaar zou zijn. De werknemer in het voorbeeld kan worden ontslagen, wat hij doet is onrechtmatig, wat deze mannen hebben gedaan niet.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:18

LWDaisy schreef:
MarcoBorsato schreef:
Akkoord het was naïef. En dan?


En dan heb je er, in de wereld van vandaag, een aandeel in.

Hoe vaak ik de sleutel van mijn scooter vergeet te halen, ik wordt er zelf echt boos om. Als mijn scooter morgen gejat wordt, doordat ik de sleutel er heb laten opsteken, zou ik mezelf echt f*cking stom vinden, ik maak het ze wel érg makkelijk dan. Wilt het zeggen dat je hem maar mag stelen, omdat ik zo idioot was mijn sleutel te laten steken? Nee, natuurlijk niet. Maar niet iedereen heeft dezelfde normen en waarden, en daarom zet je je scooter op stuurslot, hang je er nog een extra slot aan, en haal je je sleutel er af.

MarcoBorsato als ik aan mijn vriend vraag of hij het avondeten lekker vond, en hij zegt "ja, maar het was wel aan de zoute kant" betekent dat niet "nee". Het betekent "ja, maar volgende keer graag minder zout aub."

Als jij vind dat ik aan victim shaming doe, door hierover te praten en de mannen hun (in mijn ogen) eigen aandeel te benoemen, is dat voor mij oké hoor. Ik denk daar zelf toch anders over. Ik heb er zeker mijn mening over, maar heb die al bij al netjes verwoord, waardoor ik het "praten over iets actueels vind", en niet victim shaming. Als mijn scooter morgen gejat wordt omdat ik de sleutel er op heb laten steken, ga ik ook niet huilen als mijn moeder zegt "had je je sleutel er maar moeten afhalen". Want dat is gewoon mijn aandeel daarin.


De voorbeelden die je aandraagt vallen in het niet bij wat er nu aan de hand is en dat is oké. Misschien realiseer je nog niet wat voor gevolgen dit kan hebben. Maar sta er voor open om er meer over te leren.

Overigens kun je iets netjes verwoorden maar kan er nog steeds rotte vis uit je mond komen. Daar is dit wel een voorbeeld van.

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:46

Ik ben een Vlaming, filmpjes of foto's niet gezien. De discussie is wel levendig, hier en elders. Wat mij betreft zijn er twee aspecten die los staan van elkaar.

Ten eerste is er 1 iemand (of meerdere, we weten dat niet precies) die iets strafbaars doet, de verspreider van die beelden. Slachtoffers zijn de BV en hun naasten. Dit is zwart-wit want wettelijk geregeld.

Ten tweede is er het maken en doorsturen van beelden naar iemand die niet hun partner is, al dan niet iemand die ze in het echte leven kennen, al dan niet met medeweten van hun partner (waarschijnlijk niet). Is dat strafbaar? Nee. Je kan daar een mening over hebben en die zal van persoon tot persoon verschillen. Ik vind het niet ok, tenzij er een zekere vorm van openheid is in de relatie, wat gezien hun verklaringen niet het geval lijkt te zijn. Staat ook haaks op het door henzelf opgehangen en naar buiten gebrachte beeld van de brave huisvader. Maar dat is allemaal opinie en mening, niet strafbaar, niet zwart-wit en ieder zal dat bekijken met een gekleurde bril, afhankelijk van hoe je zelf in het leven staat. Voor mij gaan deze personen hier in de fout, ik vind het not done om achter de rug van je partner zo'n dingen te doen.

Dus nee, het is niet hun fout dat die beelden circuleren, het maken van die beelden op zich mag en kan. Wat betreft hoe ze zich profileren, hoe ik zelf over een relatie denk, het hebben van een voorbeeldfunctie als bekend persoon, als ouder, ... vind ik het maken en doorsturen van die beelden naar iemand die niet hun partner is niet bepaald verstandig of iets waar ik kan achter staan. Dus ja, het verandert wel mijn beeld over hen als persoon en maakt dat ik er minder sympathie voor heb.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-20 13:16

Gini schreef:
LWDaisy schreef:
"maar" ze hebben deze beelden zélf gemaakt


Dat mag.

LWDaisy schreef:
"maar" ze hebben deze beelden zélf verspreid


Dat mag.

LWDaisy schreef:
"maar" ze hebben deze beelden zélf opgestuurd naar iemand die niét hun partner is terwijl ze wél een gezin hebben (en hoewel vreemdgaan niks nieuws is, vind de meerderheid het toch echt not done)


Dat mag.

LWDaisy schreef:
"maar" ze zijn volwassenen, ze zijn toerekeningsvatbaar, en hebben er alsnog voor gekozen zo'n stomme actie te begaan


Jij vindt het een stomme actie. Ik vind dat naaktbeelden in de privésfeer verspreiden perfect moet kunnen. Het is niet omdat je zelf iets niet meteen zou doen, dat het een stomme actie is. Het is de misdadiger die de misdaad begaat.

LWDaisy schreef:
"maar" net door hun bekendheid zou je denken dat ze wel beter weten, er zijn er genoeg die hen voorgegaan zijn op the wall of shame, en je zou denken dat zij hier eens zo voorzichtig mee zouden zijn


Hoe voorzichtig je ook bent, als de tegenpartij een klootzak is, sta je nergens. Het is niet omdat het bekendheden zijn, dat ze vreemd zijn aan de menselijke geneugten.

LWDaisy schreef:
MAAR, we leven in de 21ste eeuw, en dit hadden ze ergens wel kunnen verwachten, al helemaal gezien hun bekendheid.


Nee, dat verwacht je niet. Net zomin als ik verwacht dat wanneer ik een expliciet geheim deel met mijn beste vriendin de volgende dag de hele stad het weet. Achteraf gezien is het gemakkelijk praten. Slachtoffers van aanranding kunnen daar van meepraten: "Ja, wat had je verwacht als jij en je baas helemaal alleen op kantoor zijn en hij roept je binnen op zijn bureau."


Als ik een expliciet geheim deel met mijn beste vriendin, verwacht ik dat zij haar mond houdt OMDAT zij mijn beste vriendin is. Als ik een pikante foto doorstuur naar iemand die niét mijn partner is, vind ik dat nogal link. Die persoon is niet mijn partner, houdt niet van me, en zal zich dus niet schuldig voelen naar mij toe door deze beelden te delen. Mijn beste vriendin daarentegen is mijn beste vriendin - ik hou van haar, zij van mij. Daarom zou zij haar mond houden. Daarom zou ik dat geheim met haar delen, en niet met een kennis.

En als mijn baas mij op zijn bureau roept terwijl er verder niemand op kantoor is, verwacht ik nog steeds niet om aangerand te worden hoor. Als ik daarentegen een steegje passeer, en een onbekende wenkt mij, loop ik heel hard weg.

Natuurlijk zijn bekendheden ook maar mensen, die ook bepaalde driften en fantasieën hebben. Maar met de mediage!lheid die overal heerst, vooral in dit digitaal tijdperk, zou ik toch verwachten dat zij nog voorzichtiger zouden zijn dan de "gewone" mens. Beleef die fantasie met je partner - die zal je vuile was niet op straat gooien hoor, dat is je vrouw, die houdt van je, daar heb je kinderen mee. Dat is privésfeer. Eén of andere griet die je online uit je broek l*lt, noem ik geen privésfeer. Als je vrouw niet wilt meegaan in je fantasie (wat perfect mogelijk is, daar is niks mis mee), ga dan langs een seksentertainer - die wordt betaalt voor wat ze doet en zal daardoor haar mond houden.

Het is gewoon een stomme actie. Tuurlijk MOGEN ze het - maar er zijn bepaalde mogelijke gevolgen. Dit is er eentje van, en imo is het niet eens vergezocht, in de wereld van vandaag.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:24

Ik vind het gewoon een beetje verbazingwekkend dat de 3 mannen foto's/filmpjes gedeeld hebben met een vrouw die ze nog nooit gezien hebben, die ze zelfs niet kenden. Ik denk dat ze toch weten dat met hun 'status' (of hoe moet je dat noemen) je net openbaar staat voor zo'n val. Het is gewoon erg voor hun dat er iemand dus effectief 'zo kort' bij hun geraakt zijn die daar dus echt geld voor wou vragen.

Het verbaasd mij ook dat er eigenlijk nog steeds maar over deze gesproken worden, terwijl de rest nu een beetje verscholen kan blijven achter hun.

Maar voor de kinderen en partners is dit echt wel de hel, zij wisten er echt helemaal niets van maar gaan nu wel mee gebukt onder de opmerkingen.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-20 15:58

The_Cat schreef:
Ik vind het gewoon een beetje verbazingwekkend dat de 3 mannen foto's/filmpjes gedeeld hebben met een vrouw die ze nog nooit gezien hebben, die ze zelfs niet kenden. Ik denk dat ze toch weten dat met hun 'status' (of hoe moet je dat noemen) je net openbaar staat voor zo'n val. Het is gewoon erg voor hun dat er iemand dus effectief 'zo kort' bij hun geraakt zijn die daar dus echt geld voor wou vragen.

Het verbaasd mij ook dat er eigenlijk nog steeds maar over deze gesproken worden, terwijl de rest nu een beetje verscholen kan blijven achter hun.

Maar voor de kinderen en partners is dit echt wel de hel, zij wisten er echt helemaal niets van maar gaan nu wel mee gebukt onder de opmerkingen.


Dat dus!

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:37

Hopelijk een les voor de rest van de BVers en de BNers.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:41

Niet alleen voor BNers en BVers... Voor iedereen.
Jongeren hebben zelfmoord gepleegd omdat naaktfotos van hen doorgestuurd werden. Stuur gewoon geen naaktfotos rond. Het kan nu spannend zijn en romantisch, maar de kans dat het zich tegen je keert is gewoon te groot!

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:17

Wat is er dan mis met een beetje naakt? Bizar hoe preuts sommige mensen zijn.

Ik schaam mij in iedergeval niet voor mijn borsten en voor bips. Sterker nog ik ben er trots op.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:37

Blussem schreef:
Wat is er dan mis met een beetje naakt? Bizar hoe preuts sommige mensen zijn.

Ik schaam mij in iedergeval niet voor mijn borsten en voor bips. Sterker nog ik ben er trots op.

Wie zegt dat je je ervoor moet schamen? Maar ben je er zo trots op dat iedereen op de manege ze op zn telefoon mag doorsturen en school of je werk ook? Als je dat prima vindt, doe het vooral. Als je het niet leuk vindt dat de hele stad je in je nakie ziet moet je ff goed nadenken voor je foto's maakt en doorstuurt :)

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:49

Billy schreef:
Blussem schreef:
Wat is er dan mis met een beetje naakt? Bizar hoe preuts sommige mensen zijn.

Ik schaam mij in iedergeval niet voor mijn borsten en voor bips. Sterker nog ik ben er trots op.

Wie zegt dat je je ervoor moet schamen? Maar ben je er zo trots op dat iedereen op de manege ze op zn telefoon mag doorsturen en school of je werk ook? Als je dat prima vindt, doe het vooral. Als je het niet leuk vindt dat de hele stad je in je nakie ziet moet je ff goed nadenken voor je foto's maakt en doorstuurt :)



Dus fotos doorsturen naar 1 persoon waarmee je aan het flirten bent/een relatie hebt is hetzelfde als de aan heel de stad doorsturen? En dat ligt dan aan degene die de foto's maakt?

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:27

Blussem, stuur mij eens foto's van je borsten en billen! Ik ben nu weer heeeeel nieuwsgierig! En ik post ze daarna ook op dit forum hoor. Je bent toch trots? Dan maakt dat niks uit.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 22:31

Sorry, maar als ik dat doe dan wordt ik van het forum gestuurd.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 22:38

Blussem schreef:
Sorry, maar als ik dat doe dan wordt ik van het forum gestuurd.


Nee joh, we willen het toch beide?
Kom op, niet zo preuts.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 22:43

Blussem schreef:
Sorry, maar als ik dat doe dan wordt ik van het forum gestuurd.


Denk dat een heleboel mensen daar niet rouwig om zullen zijn :(:)
Ik ben benieuwd hoeveel TEM’s je al op je naam hebt staan.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 23:28

Geen, gezien ik niet de gene ben die om naakt foto's vraag op bokt :=

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 00:01

Ik zou het ook niet erg vinden als ik naakt te vinden ben op internet.

Maar dat is de afweging die ik maak: elke naaktfoto van mezelf op een smartdevice mag wat mij betreft ook prima online komen. Dat zijn er welgeteld 0.
Ik ben niet preuts maar ik kijk wel uit.

Niettemin blijft het zo dat ik het heel maf vindt dat mensen hier nu oordelen over deze mannen. Je hebt beelden gezien die je niets aangaan of erover gehoord. Je hebt eens een kijkje achter de schermen mogen nemen. Een tipje van de sluier. Maar niet jouw zaken. Je beoordeelt zonder twijfel deze mannen maar wie zegt dat jouw vent/beste vriend/zus/vriendin/broer etc niet net hetzelfde doet?
Ik kijk zelf niet anders naar deze bv’s behalve dat ik ze wat naïef vind. De rest gaat me geen zak aan.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 00:24

Fitzroy schreef:
Blussem schreef:
Sorry, maar als ik dat doe dan wordt ik van het forum gestuurd.


Denk dat een heleboel mensen daar niet rouwig om zullen zijn :(:)
Ik ben benieuwd hoeveel TEM’s je al op je naam hebt staan.

Nounounou. :roll: