Boomerang schreef:En dat we opnieuw in gesprek moeten gaan helemaal eens.
We hebben het 2 maanden geleden voor de verhuizing besproken face to face en nog een 2x via app.
Wat zei ze toen je het face to face over het poepscheppen had?
Mindim schreef:Wat niet chique is, is dat ze al tien jaar lang gebruikt maakt van andermans bezit, zonder daar ooit iets voor hebben hoeven doen of te betalen. Dat je na 10 jaar gebruik van andermans bezittingen, om goedkoop je hobby uit te voeren, te denken dat je inspraak hebt over dat bezit.
En dat je te beroerd bent om na 10 jaar lusten eens een last te dragen.
Shalimar schreef:Waarom moet dat opeens ook haar klus worden. TS besluit tot de verhuizing, niet de bijrijder.
Shalimar schreef:Ik zou hier als bijrijder ook echt zo not amused over zijn. Tien jaar trouwe dienst, jij gaat verhuizen en zij kan als dank gaan poepscheppen. Daarvan zou ik ook denken, jij wil dit, dan is het ook jouw verantwoordelijkheid. Ik zorg voor je paard, dat was de afspraak, niet allerlei extra (rot!) klussen. Ik zou zo'n bijrijder maar koesteren, zoveel zijn er daar niet van.
Nojoukus schreef:Shalimar schreef:Waarom moet dat opeens ook haar klus worden. TS besluit tot de verhuizing, niet de bijrijder.
Volgens mij gaf TS aan dat het van tevoren was besproken. De bijrijdster had ook kunnen besluiten om niet mee te verhuizen, maar deed dat toch.
Imre schreef:Shalimar schreef:Waarom moet dat opeens ook haar klus worden. TS besluit tot de verhuizing, niet de bijrijder.
De bijrijder is zelf akkoord gegaan met rijden op een dag dat er ook een staldienst gedraaid moet worden. Dan moet ze, in mijn ogen, of die staldienst gaan doen, of een andere dag gaan rijden.
DeMolenhoek schreef:Maar wie zegt dat zij daar tijd voor heeft? Ik heb ook nog een bijrijdpaard gehad maar moest ik opeens een klus van 40 minuten moeten bij doen dan was mij dat niet gelukt.
Tallie1979 schreef:Shalimar schreef:Ik zou hier als bijrijder ook echt zo not amused over zijn. Tien jaar trouwe dienst, jij gaat verhuizen en zij kan als dank gaan poepscheppen. Daarvan zou ik ook denken, jij wil dit, dan is het ook jouw verantwoordelijkheid. Ik zorg voor je paard, dat was de afspraak, niet allerlei extra (rot!) klussen. Ik zou zo'n bijrijder maar koesteren, zoveel zijn er daar niet van.
Moet eerlijk zeggen dat ik hier wel bij aan kan sluiten. Als je 10 jaar zo makkelijk over de boeg gooit om een kruiwagen met drollen?
Ibbel schreef:DeMolenhoek schreef:Maar wie zegt dat zij daar tijd voor heeft? Ik heb ook nog een bijrijdpaard gehad maar moest ik opeens een klus van 40 minuten moeten bij doen dan was mij dat niet gelukt.
Dan zeg je als bijrijder, sorry, dan kan ik niet langer je paard bijrijden. Dan zeg je niet, ik verhuis mee, ik blijf rijden op de dag die ík wil, en hou me Oostindisch doof voor verzoeken om uit te mesten.
Shalimar schreef:Ik zou hier als bijrijder ook echt zo not amused over zijn. Tien jaar trouwe dienst, jij gaat verhuizen en zij kan als dank gaan poepscheppen. Daarvan zou ik ook denken, jij wil dit, dan is het ook jouw verantwoordelijkheid. Ik zorg voor je paard, dat was de afspraak, niet allerlei extra (rot!) klussen. Ik zou zo'n bijrijder maar koesteren, zoveel zijn er daar niet van.
Ibbel schreef:DeMolenhoek schreef:Ja want bijrijder heeft ook 0,0 gevoel en liefde voor zo een dier na 10 jaar.
Kennelijk niet als een keer per week een paddock/weiland uitmesten te veel moeite is.
Ibbel schreef:DeMolenhoek schreef:Maar wie zegt dat zij daar tijd voor heeft? Ik heb ook nog een bijrijdpaard gehad maar moest ik opeens een klus van 40 minuten moeten bij doen dan was mij dat niet gelukt.
Dan zeg je als bijrijder, sorry, dan kan ik niet langer je paard bijrijden. Dan zeg je niet, ik verhuis mee, ik blijf rijden op de dag die ík wil, en hou me Oostindisch doof voor verzoeken om uit te mesten.
secricible schreef:@mindim:
Waarbij je doet alsof bijrijder zijn puur een gunst is van de eigenaar.
De meeste eigenaren zoeken geen bijrijder omdat ze bedenken "kom laat ik eens aan liefdadigheid doen."
Het is vaak een wederzijds plezier.
Tallie1979 schreef:Ja, ze heeft jou niet hoeven betalen, maar een auto rijdt ook niet op water, zullen we maar zeggen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers