route langs defensie tankbaan, kootwijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

route langs defensie tankbaan, kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 06:55

misschien weet iemand dit.

Gister een mooie route gemaakt in Kootwijk, we hadden de trailer geparkeerd bij de parkeerplaats bij de uitkijktoren.

Op een gegeven moment kwamen we een heel stuk langs een tankbaan van defensie, het was zondag dus er kwam geen tank langs.
Waren wij wel blij om, want uit ervaring weet ik dat tank machtig veel kabaal maken als je ze tegen komt.

Weet iemand toevallig ook of ze daar een beetje op gezette tijden aan het oefenen zijn? Of kan dat op elk willekeurig moment zijn. Als ze wel op vaste tijden oefenen, kun je er rekening mee houden.

Benieuwd of iemand dit weet.

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Re: route langs defensie tankbaan, kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 07:51

Defensie laat altijd weten dat er oefeningen zijn, maar niet door een bord bij het terrein. Je kunt googlen op militaire oefening en dan gemeente van jouw keuze. Kootwijk valt bijvoorbeeld onder barneveld

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: route langs defensie tankbaan, kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 07:56

Nee snap wel dat ze het niet op terrein zelf aangeven,maar als dat via hun site is dan is dat al super

Ibbel

Berichten: 49211
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:07

Het Nederlandse leger heeft geen tanks meer. :+
We leasen er nog een handjevol van Duitsland (wat gezien de historie wel grappig is)
Als er al geoefend wordt op 'De Harskamp' is dat hooguit een hoop geknal.

Kaitlyn

Berichten: 9731
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:10

Ibbel schreef:
Het Nederlandse leger heeft geen tanks meer. :+


Ik denk dat mijn paard liever een tank was tegen gekomen dan militairen die op wandelende struiken leken. :')


Ibbel

Berichten: 49211
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:12

Je komt groepjes 'verdwaalde' militairen idd overal en nergens tegen. Ik heb ze nog wel eens geholpen een stel die letterlijk verdwaald waren terug te vinden :))

Fitzroy

Berichten: 25143
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:14

Hahaha, Kaitlyn. Ik ben daar nog nooit een tank tegengekomen. Idd, wat Ibbel zegt: geknal. Dit is meestal op woensdag en donderdag (is mij opgevallen toen ik er in de buurt woonde).

lizard
Berichten: 5301
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:19

Kaitlyn.
:D :D

scooby09

Berichten: 2212
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:27

Idd alleen een hoop geknal heb daar nog nooit een tank gezien .

Haha Kailin je ziet hem groot worden. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:30

Kaitlyn schreef:
Ibbel schreef:
Het Nederlandse leger heeft geen tanks meer. :+


Ik denk dat mijn paard liever een tank was tegen gekomen dan militairen die op wandelende struiken leken. :')

[ Video ]

_O- _O- _O-
Ik heb hier echt te hard om gelachen. Heerlijk voor de maandagmorgen!

ikke

Berichten: 37611
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:39

Kaitlyn schreef:
Ibbel schreef:
Het Nederlandse leger heeft geen tanks meer. :+


Ik denk dat mijn paard liever een tank was tegen gekomen dan militairen die op wandelende struiken leken. :')

Dat ze erop lijken is nog een ding; je zal aan komen rijden met je LaRo; je collega-chauffeur maakt nog de opmerking "pas op voor overstekende struiken" terwijl er twee struiken langs de weg staan.....
En dan lopen die struiken opeens naar de andere kant van de weg!!! :wow: :wow:

Elisa2

Berichten: 37402
Geregistreerd: 31-08-04

Re: route langs defensie tankbaan, kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:47

Ze oefenen altijd doordeweeks! meestal niet in de weekenden.

Elisa2

Berichten: 37402
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:48

Ibbel schreef:
Het Nederlandse leger heeft geen tanks meer. :+
We leasen er nog een handjevol van Duitsland (wat gezien de historie wel grappig is)
Als er al geoefend wordt op 'De Harskamp' is dat hooguit een hoop geknal.


Nou...op de Ginkelse heide ben ik altijd genoeg tanks tegen gekomen. Ook te paard :+ Gaan ze extra hard van. :D

Ibbel

Berichten: 49211
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: route langs defensie tankbaan, kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:55

Sinds 2013 zal je ze daar niet meer gezien hebben. Misschien wel pantservoertuigen en ander rupsbandgespuis. Niet alles op rupsbanden is een tank hè...

meggiemeg

Berichten: 12239
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:57

Wij wonen er heel vlakbij. Tanks (als in rupsvoertuigen wat er veel op lijkt) zie ik hier alleen over de weg voorbij komen, dat is dan overdag, vaak als er een oefening is. Op de tankbaan zelf ben ik ze nog nooit tegen gekomen. Het gebeurt wel dat er vanuit andere landen militairen over komen om te oefenen. Vaak zijn de oefeningen door de weeks, overdag maar ook wel 's avonds en dan hoor je meer geknal van de schietbaan dan wat anders.
Wel zie ik regelmatig groepen militairen lopend of op de fiets op het fietspad tegen over ons huis. Een enkele keer komt er wel eens vliegend materieel over, dat is wel indrukwekkend om dat een tank/vrachtwagen/auto/container onder een helikopter over te zien komen.
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 14-09-20 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 37402
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:58

Ibbel schreef:
Sinds 2013 zal je ze daar niet meer gezien hebben. Misschien wel pantservoertuigen en ander rupsbandgespuis. Niet alles op rupsbanden is een tank hè...


Dat zou kunnen..ik rij ook niet meer vanaf die tijd.

Ik weet het verschil :D , heb inderdaad met wandelen nog wel andere pantservoertuigen gezien daar.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:00

Ibbel schreef:
Sinds 2013 zal je ze daar niet meer gezien hebben. Misschien wel pantservoertuigen en ander rupsbandgespuis. Niet alles op rupsbanden is een tank hè...

Niet alles wat hier oefent is in eigendom van het Nederlandse leger (al worden grootschalige internationale oefeningen dan vaak weer wel breeduit aangekondigd).

meggiemeg

Berichten: 12239
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:01

Kaitlyn schreef:
Ibbel schreef:
Het Nederlandse leger heeft geen tanks meer. :+


Ik denk dat mijn paard liever een tank was tegen gekomen dan militairen die op wandelende struiken leken. :')

[ Video ]


Onze honden snappen er ook nooit veel van, ze oefenen regelmatig op de Parkeerplaats bij de ingang van het bos, ze liggen dan zogenaamd zwaar gewond op de grond, ooit eens te laat opgemerkt dat ze aan het oefenen waren dus ik had de honden al los, die vonden het reuze interessant en sprongen er vrolijk tussen want ja mensen die liggen op de grond zijn erg leuk om mee te spelen.

Ibbel

Berichten: 49211
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:07

oomens schreef:
Ibbel schreef:
Sinds 2013 zal je ze daar niet meer gezien hebben. Misschien wel pantservoertuigen en ander rupsbandgespuis. Niet alles op rupsbanden is een tank hè...

Niet alles wat hier oefent is in eigendom van het Nederlandse leger (al worden grootschalige internationale oefeningen dan vaak weer wel breeduit aangekondigd).


Door het gebrek aan ruimte (domweg te weinig oppervlak) in onze militaire oefenterreinen worden er zelden of nooit grondoefeningen en zeker geen internationale tankoefeningen in NL gehouden. Luchtmacht wel, in de lucht is wel genoeg ruimte (te maken - want daar mag civiel dan tijdelijk weer niet vliegen).

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:28

Ibbel schreef:
Door het gebrek aan ruimte (domweg te weinig oppervlak) in onze militaire oefenterreinen worden er zelden of nooit grondoefeningen en zeker geen internationale tankoefeningen in NL gehouden. Luchtmacht wel, in de lucht is wel genoeg ruimte (te maken - want daar mag civiel dan tijdelijk weer niet vliegen).

Nu je het zegt. Bij Oirschot op de hei is het eigenlijk altijd overwegend luchtmacht als daar iets groots wordt gehouden.

ElCamino

Berichten: 8944
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:34

Die tanks rijden daar niet. Je bedoelt het enorm lange rechte pad aan de overzijde van de zandverstuiving neem ik aan. Je hoort ze alleen schieten daar in dat gedeelte, tanks heb ik in de 25 jaar dat ik er rij werkelijk nog noot gezien.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 17:56

ElCamino schreef:
Die tanks rijden daar niet. Je bedoelt het enorm lange rechte pad aan de overzijde van de zandverstuiving neem ik aan. Je hoort ze alleen schieten daar in dat gedeelte, tanks heb ik in de 25 jaar dat ik er rij werkelijk nog noot gezien.



Ok , bedoel dat inderdaad dat enorm lange rechte pad, er wordt denk ik wel met iets over die baan gereden want er waren duidelijk rupsbanden (oid, heb geen verstand van militaire voertuigen :+ )afdrukken te zien, maar goed als niemand ooit iets voorbij heeft zien komen is dat alleen maar beter!

ElCamino

Berichten: 8944
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: route langs defensie tankbaan, kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:29

nou ja, misschien tegenwoordig wel..... er rijden wel gewone legervoertuigen overheen soms.
En je rijdt op het verharde stuk náást dat rotgedeelte direct langs het hek neem ik aan ?
Vroeger was het ruiterpad direct langs het hek, de zandweg ernaast mocht je niet komen. De laatste jaren is dat ruiterpad echter zo slecht dat we op de onverharde zandweg rijden.

Ibbel

Berichten: 49211
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:38

Ik vermoed dat je tractorsporen hebt gezien. Er wordt - ook op het militaire terrein - momenteel nogal wat gekapt, en die bomen moeten wel worden afgevoerd.

Oftewel: ik rij daar al meer dan 25 jaar wekelijks (en op wisselende weekdagen), ook toen het ruiterpad nog vlak langs het hek liep en ik heb er werkelijk nog nooit zware militaire voertuigen gezien, en zelfs zelden gewone Jeeps.
Wel redelijk vaak veel geschiet, dat je denkt: goh, is het al nieuwjaar of zit ik opeens in de film War horse

ElCamino

Berichten: 8944
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: route langs defensie tankbaan, kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:52

ik ook niet Ibbel, moet zeggen dat ik de zandweg van de laatste jaren een verademing vindt na dat ruiterpad..... heerlijk galopperen daar...