Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FiveSports

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 17:26

Stel je eens voor dat we het een keer omgekeerd gaan doen.
De volgende keer dat er rellen zijn bij een voetbalwedstrijd tussen Feyenoord en Ado gaan we op de huidskleur en migratie achtegrond letten.

Als het dan blijkt dat het grootste gedeelte van de rellers blank is en dat ze een westerse achtergrond hebben, dat we dan de krantenkoppen er vol mee zetten. Dat we dan mensen met een "niet westerse" achtegrond gaan vragen waarom juist die blanke westerse jongemannen aan het rellen zijn en bushokjes slopen. Dat we dit overal zo gaan benoemen en benadrukken dat het blanke westerse mannen zijn, zodat mensen (on)bewust een verband gaan leggen tussen de huidskleur/achtergrond en het beestachtige relgedrag van ze.
Dat oerhollandse Pietje Puk gaat solliciteren en het bedrijf (on)bewust afkeer heeft, omdat zijn huidskleur en afkomst zo vaak benoemd is in de media...

Zou grappig zijn.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 17:38

FiveSports schreef:
Dat mag, wat niet mag (of naja niet wenselijk is) is dat je het erger vindt als het iemand is met een andere achtergrond dan die van jou :)

Ik denk persoonlijk dat als je 100 "westerse" patiënten hebt uit een minder ontwikkelde omgeving, dat je net zo veel "problemen" krijgt als dat je 100 "niet westerse" patiënten hebt die uit dezelfde sociale omgeving komen. Heb jij die cijfers?

Nee ik vind het van iedereen even kwalijk als ze stampij maken over regels die er zijn gemaakt voor de rust van de patiënt of het werk van het zorgpersoneel goed te kunnen doen.
Ze zijn niet gemaakt om patiënt of bezoeker te pesten en ze gelden voor iedereen.

Cijfers heb ik niet, ik denk dat ze ook niet snel gemaakt worden omdat men niet als discriminerend ziekenhuis te boek wil staan.
Maar sorry, enkele groepen komen echt vaker negatief naar boven. Terwijl daar het aantal patiënten minder van was in het ziekenhuis waar ik werkte. Helaas kan ik er niets anders van maken. En ik heb geen enkel belang dit zo te benoemen in mijn voordeel of wat ook.
En ja wij konden natuurlijk adressen zien, maar daar hebben we dan niet zitten uitpluizen mindere wijk ja/nee. En van familie die op bezoek komt weet natuurlijk helemaal niets. Dus opleiding zul je in geen enkel onderzoek zien.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:19

Popstra schreef:
Astorga schreef:
Niet alleen jongeren zorgen voor problemen: https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10 ... oor-corona

Hier heb ik gister veel overgehoord. Toch weer stuitend dat die hele families die een afdeling op komen toch weer van ( netjes gezegd) buitenlandse afkomst zijn!
Die hebben klaarblijkelijk enorm moeite met ,regels, die voor iedereen gelden

Het zijn niet alleen mensen met een migratie-achtergrond die de regels met voeten treden hoor, gewoon iedereen. Het lijkt er nu zo'n beetje op dat de helft vd bezoekers regels niet kunnen lezen en/of niet kunnen onthouden. Of het bewust negeren, dat kan natuurlijk ook.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:36

Ik ben verhuisd van Rotterdam naar een groot dorp op een wit eiland.
Hier wordt ontzettend veel gesloopt en in brand gestoken.
Dat zijn allemaal witte jongeren, die zich stierlijk vervelen en veel drinken en wat drugs gebruiken.
Zeker de bewoners in het centrum hebben daar erg veel last van.
Je wil ze ook echt niet in het verkeer (op de dijken) tegenkomen.
(Eenzijdige) verkeersongelukken met zeer ernstige gevolgen komen hier veel voor.


En als ik hier zo naar de regels kijk, worden die zeker niet allemaal keurig opgevolgd, met name ouderen zijn toch vaak zeer ongeduldig, zeker bij de dokter of in het ziekenhuis.

En als je naar de demonstraties van de laatste weken kijkt van Viruswaanzin enz. dan zijn dat toch veel witte Nederlanders van middelbare leeftijd die niet luisteren naar de politie. Politici (Omtzigt) lastig vallen en zelfs bedreigen.

Er is veel onvrede de laatste maanden in de maatschappij en veel mensen zijn de beperkingen en de gevolgen zat en uiten dat allemaal niet altijd even netjes.

Rellen zijn in het verleden ook geweest: de krakersrellen eind jaren 70, begin jaren 80, zeker bij de kroning van Bea en bijv. de rassenrellen in Rotterdam Zuid, Afrikaanderbuurt.

Alleen wordt het nieuws nu veel sneller en gedetailleerder verspreid.

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:57

FiveSports schreef:
Stel je eens voor dat we het een keer omgekeerd gaan doen.
De volgende keer dat er rellen zijn bij een voetbalwedstrijd tussen Feyenoord en Ado gaan we op de huidskleur en migratie achtegrond letten.

Als het dan blijkt dat het grootste gedeelte van de rellers blank is en dat ze een westerse achtergrond hebben, dat we dan de krantenkoppen er vol mee zetten. Dat we dan mensen met een "niet westerse" achtegrond gaan vragen waarom juist die blanke westerse jongemannen aan het rellen zijn en bushokjes slopen. Dat we dit overal zo gaan benoemen en benadrukken dat het blanke westerse mannen zijn, zodat mensen (on)bewust een verband gaan leggen tussen de huidskleur/achtergrond en het beestachtige relgedrag van ze.
Dat oerhollandse Pietje Puk gaat solliciteren en het bedrijf (on)bewust afkeer heeft, omdat zijn huidskleur en afkomst zo vaak benoemd is in de media...

Zou grappig zijn.
wellicht kun je je nog herinneren dat westerse supporters in Rome flink huis hadden gehouden. Daar werd ook schande over gesproken in het nieuws en de kranten. Ook in Italie. Of die heren ( vrienden) die ergens in een oostblokland een ober hadden gemolesteerd met 5 man. Ook grote schande over gesproken.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:29

Ja precies, daar word net zo goed schande van gesproken.
Ook hooligans die menen te vernielen, zo aardig word daar ook niet over gesproken. En terecht.
Maar dan komt er geen Akwasi voor schreeuwen (dood wensen uiten) dat het onterecht is dat die hooligans negatief besproken worden.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:54

Popstra schreef:
FiveSports schreef:
Stel je eens voor dat we het een keer omgekeerd gaan doen.
De volgende keer dat er rellen zijn bij een voetbalwedstrijd tussen Feyenoord en Ado gaan we op de huidskleur en migratie achtegrond letten.

Als het dan blijkt dat het grootste gedeelte van de rellers blank is en dat ze een westerse achtergrond hebben, dat we dan de krantenkoppen er vol mee zetten. Dat we dan mensen met een "niet westerse" achtegrond gaan vragen waarom juist die blanke westerse jongemannen aan het rellen zijn en bushokjes slopen. Dat we dit overal zo gaan benoemen en benadrukken dat het blanke westerse mannen zijn, zodat mensen (on)bewust een verband gaan leggen tussen de huidskleur/achtergrond en het beestachtige relgedrag van ze.
Dat oerhollandse Pietje Puk gaat solliciteren en het bedrijf (on)bewust afkeer heeft, omdat zijn huidskleur en afkomst zo vaak benoemd is in de media...

Zou grappig zijn.
wellicht kun je je nog herinneren dat westerse supporters in Rome flink huis hadden gehouden. Daar werd ook schande over gesproken in het nieuws en de kranten. Ook in Italie. Of die heren ( vrienden) die ergens in een oostblokland een ober hadden gemolesteerd met 5 man. Ook grote schande over gesproken.


Dat was toch ook een schande?
Ik herinner me vooral de vernielingen in Rome, en dan in het bijzonder aan de Trevi-fontein.
Als er zulke dingen gebeuren is het logisch dat de schuldigen gestraft worden.
Maar het is niet ok dat mensen die daar niets mee te maken hebben daar nadelen van ondervinden omdat ze op één of ander manier kunnen gelinkt worden aan de schuldigen. Stel dat een Nederlandse familie met hun caravan op een halflege camping in Italie aankomt. En te horen krijgt dat alles vol is. Terwijl ze aan het omkeren zijn komt een familie van een andere nationaliteit aan en die worden vriendelijk ontvangen 'kies maar een mooi plekje, er is nog plaats genoeg'. En dan wat stiller : 'Nederlanders hebben we hier liever niet, maar dat mogen we niet te luid zeggen hé'.
Dan gaat het mis. Want het is niet omdat een groep Nederlanders vernielingen aan gericht heeft dat alle Nederlanders vandalen zijn. Of dat een campingbaas bang moet zijn voor rellen als er een Nederlandse familie aankomt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-20 08:57

Sclimpre dat laatste gebeurd ook best wel hoor. :))

vroeger aantal keren meegemaakt zelfs. Alleen goddank door mijn frans konden we toch komen staan. Het was vanwege misdragingen en asociaal gedrag van mijn landgenoten. En ja ik heb ook echt dingen gezien waarvan ik dacht waarom waarom zou je je hele plek volbouwen met nederlandse vlaggen bierkrat muren omdat nederland moet voetballen en de hele dag keiharde nederlandse muziek draaien. 8)7

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:59

Ik heb gewoond in Helmond.
Helmonders stonden bij een campingbaas in het buitenland niet als geliefd beschreven door teveel drank enz.
Helmonders werden dus niet meer toegelaten.
Spreek al over ruim 25 jaar terug, maar dat gebeurt ook.
Nu zou het misschien in de media komen, toen niet, dat maakt het verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:41

karuna schreef:
Sclimpre dat laatste gebeurd ook best wel hoor. :))

vroeger aantal keren meegemaakt zelfs. Alleen goddank door mijn frans konden we toch komen staan. Het was vanwege misdragingen en asociaal gedrag van mijn landgenoten. En ja ik heb ook echt dingen gezien waarvan ik dacht waarom waarom zou je je hele plek volbouwen met nederlandse vlaggen bierkrat muren omdat nederland moet voetballen en de hele dag keiharde nederlandse muziek draaien. 8)7


Mijn ouders zijn in Duitsland ooit op een plek geweest waar een bordje stond dat Nederlanders daar niet gewenst waren.

Ik krijg als Nederlandstalige Belg in het buitenland ook regelmatig te maken met vooroordelen. Alle Vlamingen zijn racist en wij weigeren Frans te praten. Grappige is dat men ons vraagt waarom we geen Frans spreken tijdens gesprekken in het Frans. Ik laat dat altijd gewoon over me heen gaan, heb echt geen zin om me met dat soort discussies bezig te houden op vakantie.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 10:10

karuna schreef:
Sclimpre dat laatste gebeurd ook best wel hoor. :))

vroeger aantal keren meegemaakt zelfs. Alleen goddank door mijn frans konden we toch komen staan. Het was vanwege misdragingen en asociaal gedrag van mijn landgenoten. En ja ik heb ook echt dingen gezien waarvan ik dacht waarom waarom zou je je hele plek volbouwen met nederlandse vlaggen bierkrat muren omdat nederland moet voetballen en de hele dag keiharde nederlandse muziek draaien. 8)7

Mooi voorbeeld. Als campingbaas is het toch vele logischer aan te geven welk gedrag er op de camping wel of niet getolereerd/aangemoedigd wordt. Netjes aangeven op de website en bij de ingang. Los van gelijk welke nationaliteit of groep zodat iedere potentiele klant kan inschatten of de vakantie daar een succes gaat worden of niet. Want het is toch te gek de rustige Nederlanders weg te sturen en vervolgens druktemakers van een andere nationaliteit over de vloer te krijgen.
Ik kan wel begrijpen dat in een eerste vlaag van ergernis iemand zijn hart moet luchten, maar als dat blijvend is geraak je in een tunnelvisie die absoluut contraproductief is.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-20 10:16

Dat was het eerste dat uiteraard ook gedaan is. De regelementen waren erg strikt maar ja eigenlijk alleen de nederlanders hielden zich er niet aan. En als dat keer op keer gebeurd ja dan kan ik me de frustratie wel voorstellen. Aan iemands neus kun je niet zien of hij rustig is of niet. En dit was maar een voorbeeld van wat ik ooit gezien heb. Zo heb ik op best veel plekken gestaan waar deze regel destijds gold.

FiveSports

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:50

Popstra schreef:
FiveSports schreef:
Stel je eens voor dat we het een keer omgekeerd gaan doen.
De volgende keer dat er rellen zijn bij een voetbalwedstrijd tussen Feyenoord en Ado gaan we op de huidskleur en migratie achtegrond letten.

Als het dan blijkt dat het grootste gedeelte van de rellers blank is en dat ze een westerse achtergrond hebben, dat we dan de krantenkoppen er vol mee zetten. Dat we dan mensen met een "niet westerse" achtegrond gaan vragen waarom juist die blanke westerse jongemannen aan het rellen zijn en bushokjes slopen. Dat we dit overal zo gaan benoemen en benadrukken dat het blanke westerse mannen zijn, zodat mensen (on)bewust een verband gaan leggen tussen de huidskleur/achtergrond en het beestachtige relgedrag van ze.
Dat oerhollandse Pietje Puk gaat solliciteren en het bedrijf (on)bewust afkeer heeft, omdat zijn huidskleur en afkomst zo vaak benoemd is in de media...

Zou grappig zijn.
wellicht kun je je nog herinneren dat westerse supporters in Rome flink huis hadden gehouden. Daar werd ook schande over gesproken in het nieuws en de kranten. Ook in Italie. Of die heren ( vrienden) die ergens in een oostblokland een ober hadden gemolesteerd met 5 man. Ook grote schande over gesproken.


Schande spreken over iets wat schandalig is, is heel normaal. Natuurlijk staat er dan wat in de kranten en zie je er wat over op het nieuws. Maar werd daarbij ook een verband gelegd tussen de afkomst van de (groot)ouders van die heren en de schade die ze aangericht hebben?

FiveSports

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:54

_Penotti schreef:
Ik heb gewoond in Helmond.
Helmonders stonden bij een campingbaas in het buitenland niet als geliefd beschreven door teveel drank enz.
Helmonders werden dus niet meer toegelaten.
Spreek al over ruim 25 jaar terug, maar dat gebeurt ook.
Nu zou het misschien in de media komen, toen niet, dat maakt het verschil.


Kijk, dit is een mooi voorbeeld!
Niemand vind dat kunnen en niemand is daar blij mee.

Stel je voor dat jij Helmonder bent met een mooi cv en je wordt elke keer afgewezen omdat je Helmonder bent. Dat er iemand uit Breda komt, die veroordeelt is voor het in elkaar rammen van zijn vriendin, een zelfde cv heeft en ervandoor gaat met jouw kans. En dat sollicitaties achter elkaar... Hoe zou je dat vinden?

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:06

FiveSports schreef:
_Penotti schreef:
Ik heb gewoond in Helmond.
Helmonders stonden bij een campingbaas in het buitenland niet als geliefd beschreven door teveel drank enz.
Helmonders werden dus niet meer toegelaten.
Spreek al over ruim 25 jaar terug, maar dat gebeurt ook.
Nu zou het misschien in de media komen, toen niet, dat maakt het verschil.


Kijk, dit is een mooi voorbeeld!
Niemand vind dat kunnen en niemand is daar blij mee.

Stel je voor dat jij Helmonder bent met een mooi cv en je wordt elke keer afgewezen omdat je Helmonder bent. Dat er iemand uit Breda komt, die veroordeelt is voor het in elkaar rammen van zijn vriendin, een zelfde cv heeft en ervandoor gaat met jouw kans. En dat sollicitaties achter elkaar... Hoe zou je dat vinden?

Het grappige is dat wij er om moesten lachen.

Dus dat niet vinden kunnen is dus jou interpretatie. Niet de onze toen.
Ook een mooi voorbeeld dus, hoe voel je je erbij en hoe neem je een bericht in je op.
Wij konden deze campingeigenaar zelfs begrijpen want Helmond stond toen erg slecht bekend, dat zelfs in het buitenland 1 stad zo bekend stond verraste ons dan weer wel.

Wij zijn elders gegaan. Zonder stennis te schoppen.

FiveSports

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:13

_Penotti schreef:
FiveSports schreef:
Kijk, dit is een mooi voorbeeld!
Niemand vind dat kunnen en niemand is daar blij mee.

Stel je voor dat jij Helmonder bent met een mooi cv en je wordt elke keer afgewezen omdat je Helmonder bent. Dat er iemand uit Breda komt, die veroordeelt is voor het in elkaar rammen van zijn vriendin, een zelfde cv heeft en ervandoor gaat met jouw kans. En dat sollicitaties achter elkaar... Hoe zou je dat vinden?

Het grappige is dat wij er om moesten lachen.

Dus dat niet vinden kunnen is dus jou interpretatie. Niet de onze toen.
Ook een mooi voorbeeld dus, hoe voel je je erbij en hoe neem je een bericht in je op.
Wij konden deze campingeigenaar zelfs begrijpen want Helmond stond toen erg slecht bekend, dat zelfs in het buitenland 1 stad zo bekend stond verraste ons dan weer wel.

Wij zijn elders gegaan. Zonder stennis te schoppen.


Oké, blijkbaar zijn er mensen die dat wel grappig vinden. Ik niet in elk geval.

Maar, waarom ga je niet in op het stukje daarna? Je kon nu elders terecht, maar wat als je net een vriend van mij 150 sollicitatiebrieven hebt moeten sturen voor een HBO stage? Vind je dat nog steeds grappig? Dat veroordeelden met een zelfde cv meer kans maken op een baan dan jij?

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:25

Hij denkt dat hij er 150 keer op afgewezen is.
Ik ken ook genoeg blanke mensen die zich suf solliciteren en steeds afgewezen worden.
Die kunnen dat alleen niet op discriminatie gooien.

En ja ik weet dat het gebeurt hoor op naam.
Ik weet ook dat het niet altijd gebeurt.

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:25

FiveSports schreef:
_Penotti schreef:

Het grappige is dat wij er om moesten lachen.

Dus dat niet vinden kunnen is dus jou interpretatie. Niet de onze toen.
Ook een mooi voorbeeld dus, hoe voel je je erbij en hoe neem je een bericht in je op.
Wij konden deze campingeigenaar zelfs begrijpen want Helmond stond toen erg slecht bekend, dat zelfs in het buitenland 1 stad zo bekend stond verraste ons dan weer wel.

Wij zijn elders gegaan. Zonder stennis te schoppen.


Oké, blijkbaar zijn er mensen die dat wel grappig vinden. Ik niet in elk geval.

Maar, waarom ga je niet in op het stukje daarna? Je kon nu elders terecht, maar wat als je net een vriend van mij 150 sollicitatiebrieven hebt moeten sturen voor een HBO stage? Vind je dat nog steeds grappig? Dat veroordeelden met een zelfde cv meer kans maken op een baan dan jij?


150 brieven :wow:
En afgewezen door zijn naam of was het een populaire opleiding met teveel studenten en te weinig plekken?

FiveSports

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:29

belle_boef schreef:
FiveSports schreef:
Oké, blijkbaar zijn er mensen die dat wel grappig vinden. Ik niet in elk geval.

Maar, waarom ga je niet in op het stukje daarna? Je kon nu elders terecht, maar wat als je net een vriend van mij 150 sollicitatiebrieven hebt moeten sturen voor een HBO stage? Vind je dat nog steeds grappig? Dat veroordeelden met een zelfde cv meer kans maken op een baan dan jij?


150 brieven :wow:
En afgewezen door zijn naam of was het een populaire opleiding met teveel studenten en te weinig plekken?


Bedrijfskundige informatica, dus zelfs een branche waarin er in de meeste richtingen het al helemaal niet uitmaakt hoe je eruit ziet. Wel een hele duidelijke buitenlandse naam ja.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:38

Dus eigenlijk zou je dan zeggen dat níemand met een duidelijk buitenlandse naam in de bedrijfskundige informatica werkt?
Werken daar alleen maar mensen die De Boer of Janssen heten?

Overigens wil je niet weten hoeveel soll brieven ik heb verstuurd voordat ik door mazzel via via weer aan het werk raakte.. en omdat ik een beetje bij wil blijven solliciteer ik nog steeds af en toe op uitdagendere functies.. maarre.. nooit een uitnodiging hoor :+ Bij wie kan ik aankloppen, als witte blonde kaaskop, om daarover te klagen?

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:40

Cer schreef:
Dus eigenlijk zou je dan zeggen dat níemand met een duidelijk buitenlandse naam in de bedrijfskundige informatica werkt?
Werken daar alleen maar mensen die De Boer of Janssen heten?


Dat maak jij er nu zelf van..

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:51

Ja zo kan je het ook zeggen :j

FiveSports

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:53

Cer schreef:
Overigens wil je niet weten hoeveel soll brieven ik heb verstuurd voordat ik door mazzel via via weer aan het werk raakte.. en omdat ik een beetje bij wil blijven solliciteer ik nog steeds af en toe op uitdagendere functies.. maarre.. nooit een uitnodiging hoor :+ Bij wie kan ik aankloppen, als witte blonde kaaskop, om daarover te klagen?


Werd je afgewezen omdat je een witte blonde kaaskop bent?

FiveSports

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:54

Cer schreef:
Ja zo kan je het ook zeggen :j


Nee, zo kan je het niet zeggen. Als jouw paard na 1000x niet door een plas water wil lopen, kun je dan zeggen dat er geen paarden zijn die door een plas water willen lopen?

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:04

FiveSports schreef:
Nee, zo kan je het niet zeggen. Als jouw paard na 1000x niet door een plas water wil lopen, kun je dan zeggen dat er geen paarden zijn die door een plas water willen lopen?


Even denken..
Dus als ik een paard heb, of een paar, die niet door water gaan.. dan kan ik niet zeggen dat paarden niet door water gaan...

Maar, als iemand met een buitenlands klinkende naam geen baan krijgt, zeg ik dan wel of niet dat mensen met een buitelandse naam geen werk kunnen krijgen? Zoiets?