[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:57

@miamore waar gaat ze heen?

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 18:55

www.thalyawillems.be

Zij kent mijn paard al jaar en dag, is sportmasseuse, revalidatietrainer en werkt samen met Zyta's osteopate.

Haar vertrouw ik als enige blindelings met mijn paard (en bij haar ben ik zeker dat mijn paard haar ok vind :') )

Fangio

Berichten: 2561
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:31

Hahaha, ik heb ook een beetje vals gespeeld, die foto is al van dit voorjaar, na een zomer gras is zn slanke lijntje ook in geen velden of wegen meer te bekennen helaas :')
Ik heb trouwens altijd een verloopstekker in mn auto liggen voor dat soort dingen.
Op mijn trailer heb ik er ook altijd 1 zitten. Mijn trailer past namelijk wel op de ene trekauto, maar niet op de andere :+

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:40

Mi_Amore, wat is het reveledatie plan voor jullie? Wat gaan ze nu precies doen zodat je paardje er het er het beste mee kan doen? Fijn dat je iemand hebt die je hierin kan vertrouwen, ook voor je paard!

Fangio, haha ja zo kunnen wij het ook! Maar ook bij jullie een heerlijk zomer figuur..
Al moet ik zeggen dat het bij Roxy nu weer langzaam eraf aan het gaan is. De buik wordt weer normaal, dan gaat het afvallen nu weer beginnen verwacht ik!

Hier vandaag een echt heerlijke les gehad, ze deed het echt mega goed. Ze heeft echt zo haar best voor me gedaan, ik merk echt dat we zulke goede stappen aan het maken zijn. Ze laat zich nu echt netjes corrigeren in draf om haar zo recht mogelijk te krijgen, wijken doet ze netjes. We zijn begonnen met travers dat deed ze al mega knap. Galop deed ze netjes, na twee keer met een bokje aanspringen in de linkergalop ging dat ook super. ( Ze reageert te slecht op de galop hulp op haar moeilijke hand dus ze krijgt een tikje als ze me negeert. Tikje is bij Roxy bokje.)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:35

Mi_Amore schreef:
https://www.thalyawillems.be

Zij kent mijn paard al jaar en dag, is sportmasseuse, revalidatietrainer en werkt samen met Zyta's osteopate.

Haar vertrouw ik als enige blindelings met mijn paard (en bij haar ben ik zeker dat mijn paard haar ok vind :') )



Ah, die ken ik niet (zit redelijk in het revalidatiewereldje zelf, maar wel aan de NLse kant van de grens) Maar vertrouwen is inderdaad erg belangrijk :j


Fangio schreef:
Hahaha, ik heb ook een beetje vals gespeeld, die foto is al van dit voorjaar, na een zomer gras is zn slanke lijntje ook in geen velden of wegen meer te bekennen helaas :')
Ik heb trouwens altijd een verloopstekker in mn auto liggen voor dat soort dingen.
Op mijn trailer heb ik er ook altijd 1 zitten. Mijn trailer past namelijk wel op de ene trekauto, maar niet op de andere :+



Owwww, ja, in het voorjaar zag Doortje ook nog mooi slank! haha, nu staat ze al weer weken op dieet om het beetje binnen de perken te houden en ik hoop dat ze langzaamaan ook begint met afvallen... -O-

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:01

Ik kom nog een keer tips vragen, Roxy is sinds ze op het land staat ongeveer erg vlot. Ze zit goed in haar vel, ze is zeer goed voorwaarts maar helaas daardoor vooral in draf snel loperig.
Als ik haar naar normaal tempo terug krijg loopt ze eigent heel netjes, veel beter in balans, met vlagen netjes nageeflijk. Dat is natuurlijk moeilijk en zwaar waardoor ze nog liever lekker hard wil rennen.
Met les vorige week kreeg ik haar heel netjes terug maar met zelf rijden gister lukte het even niet meer. Ik los het helaas teveel op met mijn teugels, dat moet dus anders. Schijnovergangen, langzamer licht rijden heb ik gister geprobeerd maar daar had ik niet genoeg resultaat mee.
Pas gister op internet las ik de tip van kleine voltes, ik was even vergeten dat we dat in de les idd ook meepakte.

Het hoeft natuurlijk niet gelijk opgelost zijn, maar het zou fijn zijn als ik wat verschillende dingen kan proberen en niet net als gister het gewoon even niet zo goed meer weet.

Verder doet ze haar uiterste best, ze loopt der pootjes uit der lijf voor me dus dat wil ik graag zo houden.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:20

Lenexa schreef:
Ik kom nog een keer tips vragen, Roxy is sinds ze op het land staat ongeveer erg vlot. Ze zit goed in haar vel, ze is zeer goed voorwaarts maar helaas daardoor vooral in draf snel loperig.
Als ik haar naar normaal tempo terug krijg loopt ze eigent heel netjes, veel beter in balans, met vlagen netjes nageeflijk. Dat is natuurlijk moeilijk en zwaar waardoor ze nog liever lekker hard wil rennen.
Met les vorige week kreeg ik haar heel netjes terug maar met zelf rijden gister lukte het even niet meer. Ik los het helaas teveel op met mijn teugels, dat moet dus anders. Schijnovergangen, langzamer licht rijden heb ik gister geprobeerd maar daar had ik niet genoeg resultaat mee.
Pas gister op internet las ik de tip van kleine voltes, ik was even vergeten dat we dat in de les idd ook meepakte.

Het hoeft natuurlijk niet gelijk opgelost zijn, maar het zou fijn zijn als ik wat verschillende dingen kan proberen en niet net als gister het gewoon even niet zo goed meer weet.

Verder doet ze haar uiterste best, ze loopt der pootjes uit der lijf voor me dus dat wil ik graag zo houden.


Halve ophoudingen, dus hulp uit je bovenbenen, bekken wat kantelen en klein beetje hulp met je hand om haar wat meer van de grond te krijgen? Loperig is altijd van het achterbeen af en dat wil je precies niet. Je mag hartstikke voorwaarts zijn, maar wel met je achterbenen erbij. Ik gebruik daar halve ophoudingen voor, slingerlijnen (letterlijk: slingerend over de binnenhoefslag, schakelen tussen schoudervoor en schouderbuiten), schouderbinnenwaarts op de voltes. Eigenlijk oefeningen en communicatie die jou in staat stellen het achterbeen er meer onder te rijden dus. Heb je daar iets aan?


Egopost: ik ben met Doortje bezig geweest met wissels boven de sprong, dus linksom aan komen, rechtsom landen en andersom. Ze vond het geweldig en deed het gewoon. Paar keer herhaald, ze bleef het goed doen. Kortste training ooit gedaan: goed is goed hè *\o/*

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:14

@Lenexa, fijn dat het met de trailer zo goed ging! Lekker zo in het water met Roxy. Gaat ze makkelijk het water in? Dat is nog eens een voorrecht: als model dienen bij een massageclinic. :+
@JurdyWonan, wat balen dat ie niet rad liep! Hoe is het nu?
@Fangio, welkom! Gave foto zo in het water. Nog een jonkie ook!
@Lenexa, ziet er gezellig uit met Roxy :') Balen van je trailer. Een verloopstekker gehaald nu?

Wat betreft je vraag Lenexa, ik heb een Speedy Gonzalez. Draaft buiten ook gerust constant 14 km/u met een topsnelheid van 18 km/u (een gemiddeld paard galoppeert op die snelheid). Super, maar hij denkt dat hij dat in de bak ook kan/moet. Trekken werkt niet. Wint ie. Wat mijn instructrice nu heel erg aanmoedigt is: kleine voltes. Die kunnen ze niet in de 6e versnelling doen, dus dan haal je de snelheid eruit. Maar ook absoluut verder bezig houden. Wij doen ook die slingerlijnen van Skippy, maar dan wel gewoon op de hoefslag. Ik rijd pas rechtuit en grote voltes als hij weer op een arbeidstempo loopt.
Dit helpt mij en Monroe heel erg, maar het kan best zijn dat er iets is wat beter werkt voor jou en Roxy. Zou in ieder geval kleine voltes eens proberen. Ik doe soms gerust op een grote volte in elke "hoek" 1 kleine volte. Of een kleine 8 op X. Zulke dingen. Ik ken ook een soort S figuur waarbij je op elke letter een kleine volte doet. Is ook heeeeeel fijn!

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 11:23

Bedankt voor jullie tips! Daar kan ik wel wat mee. Schouderbinnen op volte hebben we nog niet zoveel gedaan, maar daar kan ik wel wat mee gaan oefenen. Vooral niet rechtdoor was ik even vergeten, slingerlijnen is ook een goede. Nu bedenk ik me ook opeens dat we ook veel slangenvoltes deden met daarin een kleine volte als het tempo toch om hoog kwam.

Ik denk dat ik ook vooral wat te hoopvol ben dat ik op dit moment gewoon met een los teugeltje in een rustig tempo kan draven. Met bezig houden en zijgangen doet ze het echt heel netjes maar als ik dan als pauze een ontspannen stukje wil doen rent ze echt onder me weg. Ze vind het namelijk ook gewoon nog heel moeilijk, dus dat mag ook maar het is nu een beetje alles of niets :):)

Ik moet nog even wennen dat opstappen nu betekent dat ik ook vol aan de bak moet, in plaats van dat ik de helft gewoon een beetje rond sukkel 8-)

xJurdyWonanx

Berichten: 4051
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 16:21

Lenexa schreef:
Hier vandaag een echt heerlijke les gehad, ze deed het echt mega goed. Ze heeft echt zo haar best voor me gedaan, ik merk echt dat we zulke goede stappen aan het maken zijn. Ze laat zich nu echt netjes corrigeren in draf om haar zo recht mogelijk te krijgen, wijken doet ze netjes. We zijn begonnen met travers dat deed ze al mega knap. Galop deed ze netjes, na twee keer met een bokje aanspringen in de linkergalop ging dat ook super. ( Ze reageert te slecht op de galop hulp op haar moeilijke hand dus ze krijgt een tikje als ze me negeert. Tikje is bij Roxy bokje.)


Wel fijn als je merkt dat ze in ieder geval willen en meewerken, althans proberen. Ik merk soms dat Wonan het wel zwaar vindt i.p.v. niet willen. Dan is het ook goed geweest, maar meestal rijd ik sowieso niet al te lang.
Hij was in het begin nog heel erg rennerig en nu nog soms na de galop (vindt hij moeilijk) vervalt hij een beetje terug in dat rennerige. Dit is natuurlijk makkelijker dan rustig aan doen :(:)
Ik merk dat het ontzettend verbeterd is nu we meer trainen, dus het is echt een kwestie van sterker worden. Ik loste dit voorheen op door aan de voorkant te begrenzen, maar dat werkt natuurlijk averechts. Wij gaan inderdaad dan veel figuren of kleine voltes rijden om het tempo af te zwakken en proberen zoveel mogelijk op zit terug te rijden.

@Skippy: oh wat fijn dat het wisselen boven de sprong goed gaat. Ik heb dit eigenlijk nog nooit gedaan en over nagedacht dat dit echt iets is om te trainen inderdaad. Het klinkt wel leuk om te doen haha.
Geen filmpje(s) toevallig gemaakt?

@PeerAppel: Ja hier werkt bezig houden en kleine (onverwachte) figuren of wendingen nog het beste. En tussendoor af en toe wat pasjes achterwaarts om hem wat op de achterhand te zetten weer. Vooral zelf rustig blijven vind ik het lastigste. Daarnaast probeer ik ook veel zijgangen e.d. mee te nemen om zijn kracht en balans te trainen.

Wonan had een week of 2/3 zo goed als vrij gehad vanwege de warmte en daarop volgend had hij die hoefzweer. De hoefsmid is die eruit komen snijden en hij voelde zich al een heel stuk beter daarna. Ik heb hem toen 2 dagen rustig 'gelongeerd' in de roundpen en hij liep wat stijfjes, maar dat was meer door het compenseren van te voren. Woensdags 10 minuutjes gereden en de dag erna heeft hij een lesje gedaan met het meisje dat hem normaal wekelijks rijdt in de les. Daar liep hij ook super.
Dus besloten we toch mee te doen met de wedstrijd op stal zondag. Van te voren heb ik dus 1 keer een minuutje of 15 gereden en de proef 1 keer geoefend en we zijn 3e van de 16 geworden :D met 198,5 punten.
Meisje die met hem lest was zelfs 1e met 215! punten <3 *\o/*
Ik was zooo trots, want jeetje hij liep echt super netjes.


Afbeelding

Dus we gaan 18 oktober in de buurt nog een onderlinge wedstrijd doen, maar ik ben me nu wel echt aan het oriënteren op KNHS wedstrijden.

Daarnaast is er zondag weer een praktijkdag van de opleiding waar mijn instructrice aan mee doet en ze willen Wonan weer lenen, dus hij mag weer een beetje terug aan de bak.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 16:37

xJurdyWonanx schreef:
@Skippy: oh wat fijn dat het wisselen boven de sprong goed gaat. Ik heb dit eigenlijk nog nooit gedaan en over nagedacht dat dit echt iets is om te trainen inderdaad. Het klinkt wel leuk om te doen haha.
Geen filmpje(s) toevallig gemaakt?



Wonan had een week of 2/3 zo goed als vrij gehad vanwege de warmte en daarop volgend had hij die hoefzweer. De hoefsmid is die eruit komen snijden en hij voelde zich al een heel stuk beter daarna. Ik heb hem toen 2 dagen rustig 'gelongeerd' in de roundpen en hij liep wat stijfjes, maar dat was meer door het compenseren van te voren. Woensdags 10 minuutjes gereden en de dag erna heeft hij een lesje gedaan met het meisje dat hem normaal wekelijks rijdt in de les. Daar liep hij ook super.
Dus besloten we toch mee te doen met de wedstrijd op stal zondag. Van te voren heb ik dus 1 keer een minuutje of 15 gereden en de proef 1 keer geoefend en we zijn 3e van de 16 geworden :D met 198,5 punten.
Meisje die met hem lest was zelfs 1e met 215! punten <3 *\o/*
Ik was zooo trots, want jeetje hij liep echt super netjes.


[ [url=m/76Bhn2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus we gaan 18 oktober in de buurt nog een onderlinge wedstrijd doen, maar ik ben me nu wel echt aan het oriënteren op KNHS wedstrijden.

Daarnaast is er zondag weer een praktijkdag van de opleiding waar mijn instructrice aan mee doet en ze willen Wonan weer lenen, dus hij mag weer een beetje terug aan de bak.



Helaas, geen filmpje nee. Ben vaak alleen op stal en denk er pas over na halverwege de training vaak haha. Maar is super handig als ze dat kunnen, mocht je ooit een parcours willen springen - zelfs al is het gewoon thuis.
Nou moet ik wel zeggen dat wij in dressuurmatig werk ook met eenvoudige wissels bezig zijn, en ik ook gewoon hoop dat wissels boven de sprong haar helpen met de vliegende wissels straks.

Super goed gedaan met de wedstrijd zeg! Nette punten ook, smaakt vást naar meer inderdaad! :j

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 17:59

Geen dank, Lenexa! Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik doe ook weleens volte verkleinen en dan weer vergroten. Dat dan een paar keer. Fijn dat jullie zo vooruit gaan!
JurdyWonan, gelukkig dat het maar een hoefzweer was en hij weer hersteld was. Wat een punten van jullie beide op wedstrijd! Gefeliciteerd. Klinkt inderdaad alsof officieel ook wel te doen is voor je als je onderling al zulke mooie punten rijdt.

Ik heb nu vandaag voor de 3e keer echt "alleen" zonder mentale ondersteuning aan de bakrand in de bak gereden. Hij was vooral in stap zoooo fijn. Super stuurbaar en ongelooflijk ontspannen. In draf moest ik direct mijn eigen tips toepassen (bedankt Monroe), want dat ging natuurlijk weer op topsnelheid direct. Uiteindelijk fijn kunnen afsluiten. Ik ben echt wel een drempel over qua angst. Heel blij mee. Is wel nog alleen stap en draf. Galop doe ik lekker met instructrice erbij. Maandag na een maand (kwam even een coronatest, veel te hete dagen en een vakantie tussendoor) weer les! *\o/*

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:39

Ik vergeet dit topic altijd een beetje, sorry dat ik zo af en toe binnen kom vallen haha!
Afgelopen weken het springen weer opgepakt en we zijn nu op 40 cm aan het oefenen.
Ik vind het wel een comfortabele hoogte om even op te blijven hangen zodat we kunnen oefenen met de galop. Hij heeft een korte pas en maakt soms een galopsprong extra tussen de hindernissen haha.
Vandaag door de zadelpasser een vzh zadel aan laten passen dus springen wordt alleen maar leuker (voornamelijk voor mij haha, iets met dressuurzadel en vaste wrong haha)
Dressuur gaat super, hij ontspant steeds meer en beter. Mijn toppertje!
Afgelopen dinsdag nog eventjes een paar meter de weg op geweest om te oefenen. Hij deed het super dus binnenkort gaan we een buitenritje proberen, vind ik super spannend haha! We gaan met een rustig paard waar hij steun aan heeft.
En wat nog meer..
Ohja, gisteren een natuurlijke bekapper geweest, super interessant! Ben heel benieuwd op langere termijn, voelde heel goed! In alle rust, hij sliep bijna toen ze klaar was hihi.
En afgelopen dinsdag nog een "fotoshoot" gehad van mijn zus want het licht was heel mooi en ze wou oefenen. (@lisannevisserfotografie op insta)
Afbeelding
Deze maand heb ik Silver alweer een jaar!!
Tijd gaat zo snel, niet normaal!

Sorry voor mijn niet-samenhangende verhaal haha, moest het weer even kwijt <3

Fangio

Berichten: 2561
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 11:07

@ Lenexa, ik zag dat het ondertussen al genoemd was, dus een beetje mosterd na de maaltijd, maar die van mij kan ook zo turbodraven, vooral in het begin. Ik doe heel graag slangelijn met 4 bogen en dan op ieder hoefslagpunt een kleine volte, mocht hij echt hyperzijn dan soms nog een kleine volte iedere keer dat we de middellijn kruisen. Ook een grote volte rijden met op alle 4 de zijdes een kleine volte erin helpt hier goed. Heerlijk dat voorwaartse, maar een beetje gecontroleerd mag ook wel
@ Skippy, wat gaaf dat ze het zo snel door heeft! Heerlijk zo'n paard dat een beetje meedenkt met je
@ Jurdywonan, prachtige punten en een prachtig paard <3

Wij zijn ondertussen heel blij dat het weer september is, want vanaf 1 september mag je weer overdag op het strand *\o/*
Dikkie gelijk meegenomen voor wat we het liefste doen: sokken wassen en sprintjes trekken :j

Afbeelding

xJurdyWonanx

Berichten: 4051
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 14:42

Ohhh dat wil ik ook zo graag nog eens, naar het strand.
Je maakt me jaloers met die foto, heerlijk! Je kunt er op loopafstand naartoe?

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:53

Oooooh wat heerlijk! Ik zou dat ook zó graag nog eens willen doen.. helaas voor ons best ver rijden -O-

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 16:17

Oh ja het strand wat gaaf!
Zo dichtbij ook of niet?
Helaas voor ons niet echt dichtbij.
Enigste wat dichtbij zit is een zandgat waar je in kunt zwemmen met de paarden

Fangio

Berichten: 2561
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 11:54

Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg verwend ben, er zit een heel klein strandje op zo'n 7 km afstand hier, maar daar ga ik eigenlijk nooit heen. Meestal gooi ik hem in de trailer om naar het 'grote' strand een stukje verderop te gaan, ongeveer 15 min met de auto. Daar kun je echt kilometers ver rijden op het strand en dat vinden we toch het leukst om te doen <3

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 17:23

Jurdywonan, wat fijn goede punten! Leuk dat jullie zo lekker gaan.

Skippy, knappe Doortje met haar vliegende wissels. Hier zijn we al blij als we in de goede galop niet met piepende hoeven de bak door scheuren..

PeerAppel, goed bezig in de bak! Vind je het nog steeds spannend of begin je het al leuk te vinden?

Fangio, wat heerlijk op het strand! Ik ga voor einde van de maand ook echt. Wij zitten ook niet ver van het strand en dan nog ben ik er met Roxy nooit geweest.

Vandaag ging het beter met tempo, ze kon zelfs semi rustig hals strekken in draf. Ben dus ook op tijd gestopt omdat ze het goed deed. Was een stuk fijner rijden, kleine voltes werkte super en ook wat meer oefenen in de zijgangen werkte ook heel goed.

Afbeelding
Ze begint weer een beetje in vorm te komen, het is een stil uit een filmpje. Zonder gespannen buikspieren is ze nog vadsig.
En ze gaan beginnen met de merriestal op onze stal, super fijn! Wel veel inschrijvingen dus hoop dat we wel bij het groepje zitten die erin mogen. Nog even geduld O:)

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 19:24

@Fangio, dat zijn ook goede tips voor het rennerige/turbodraven. Heb ik ook weer wat aan, dankjewel! Gaaf zo op het strand <3 Gaat hij makkelijk het water in?
@Lenexa, fijn dat het zo goed ging! Ze ziet er inderdaad netjes uit hoor! Ook heerlijk dat laagje paneer. Lekker van die buitenpaarden *\o/*

---

Ik had vandaag na een maand weer les. Had tussendoor wel wat gereden in de bak, maar niet trouw elke week. Als ik zelf rijd dan stap en draaf ik alleen. Galop laat ik nog even, omdat ik dat érg spannend vind. Maar in de les galopperen we wel vaak (1 volte he, maar ik ben gewoon niet dapper). Dus beetje zenuwachtig daarvoor. Maar geprobeerd te verdoezelen en dat ging super. Dus bij opstappen was het direct vanaf stap 1 super fijn. Toen gingen we draven en ik maakte me klaar voor 10 minuten turbodraf, maar het was direct een actieve, maar niet rennerige draf. <3 En daarna geeft ie me ook nog eens 3 voltes een prachtige linkergalop! Rechts laten we nog even, want daar springt hij telkens verkeerd aan. Ik blijf gewoon longeren daarvoor en instructrice wist nog wel wat trucjes om het toch voor elkaar te krijgen, maar dat komt een andere keer.
Nou het is maar goed dat het een bescheiden paard is, want anders liep hij nu naast z'n schoenen. Ik heb hem de hemel in geprezen! En zo lief, want hij gaat er gewoon van stralen dan. :+:

Plaatje is van vorige week toen ik z'n manen even goed uitgeplozen had.
Afbeelding

Fangio

Berichten: 2561
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 22:36

Ik ben dan weer jaloers als ik jullie hoor over lessen en dressuur rijden :+ Dat wil ik ook weer zo graag doen met mn dikkie, maar we zijn nog aan het opbouwen helaas, voorlopig dus nog maar aan de buitenrit. Ook heb ik zelf geen bak, dus vaker dan 1x per week dressuren lukt vaak toch al niet, omdat ik dan met de trailer naar mn instructrice moet.

@ Lenexa, sta jij toevallig bij bokker Ruitje op stal? Ik volg haar topic van de loopstal en je haf komt me bekend voor.
@ Peerappel, Ja, ondertussen loopt hij zo het water in, maar de eerste keer strand is ie niet dichter dan een metertje of 20 bij het water vandaag geweest hoor :') Rustig opgebouwd en onder begeleiding van een ervaren strandpaard en nu is het geen probleem en vind hij het zelfs leuk om lekker te gaan splashen *\o/*

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:42

Fangio, leuk dat hij er dan nu wel makkelijk in gaat! Ik ga veel liever op buitenrit hoor, maar mijn bakangst liep de spuigaten uit, dus nu er hard mee aan het werk. En met de klei hier in de winter is buiten rijden een stuk beperkter. Meestal is de winter dus een goed moment om meer in de bak te gaan trainen.

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 11:34

Fangio, klopt idd. Ik sta op de stal van Ruitje, ik kan dus ook niet wachten tot de groepsstal opgeleverd wordt.
Het nadeel van mijn omgeving is dat er gewoon weinig ruimte is en de paarden dus zeker in de winter gewoon weinig buiten komen. En dan is het hier al 4 uur in de groep, dat is nog veel. Dat zou met deze stal in 1x opgelost zijn, verder staan we er heerlijk. Voor randstad echt nog super buiten te rijden en de faciliteiten zijn goed. Maar mocht Roxy om een of andere reden niet in de groepsstal komen dan gaan we toch iets anders zoeken. Op kleinere stalletjes krijg je steeds meer dat ze langer buiten kunnen, maar ik hoop dat ik gewoon hier kan blijven. We staan hier met zoveel plezier.

PeerAppel, wat goed bezig! En zelf gewoon lekker een beetje aanklooien, dan komt die galop alleen vanzelf wel. Stom he dat het zo tussen je oren kan zitten waardoor je er geen of minder plezier in hebt. Voor ik Roxy had durfde ik nauwelijks meer paard te rijden, nu met Roxy ben ik daar gelukkig zo goed als overheen. Maar dat is vooral dankzij Roxy, ik vertrouw haar. Ik stap nog steeds niet op andere paarden, ik hou het lekker bij die van mezelf.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 16:04

mag ik mij hier ook aanmelden. Heb twee haflingers en kan ik is tegen iemand anders over ze praten dan steeds tegen me vriend :Y)

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 16:15

Leuk! Welkom, kom maar door! :D :D