Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:49

Queelens schreef:
Hier zijn de punten al binnen. Had mezelf gepunt op 195 en de jury 197 dus zat weer mooi in de buurt :)


Gefeliciteerd met je punten!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:51

Gefeliciteerd met je punten! Was je zelf ook tevreden met je proef of zag je nog wel verbeterpunten?

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:10

Voor nu ben ik zeker tevreden maar er zit nog veel meer in :)

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:45

Moet zeggen dat ik die nieuwe protocollen niet perse duidelijker vind :=
Wordt op mijn telefoon (daarop bekijk ik altijd mijn protocol) ook een grote wirwar.

Tilmar

Berichten: 3316
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:26

Queelens schreef:
Moet zeggen dat ik die nieuwe protocollen niet perse duidelijker vind :=
Wordt op mijn telefoon (daarop bekijk ik altijd mijn protocol) ook een grote wirwar.


Nou... eerst zag ik de toegevoegde waarde niet zo, maar na wat mindere proeven vind ik het toch wel handig.
Stel ik geef een 4 in de B, vind ik niet leuk, want ik wil niemand afbranden.
En ik moet alle beoordelingscriteria erachter onderstrepen omdat die niet in orde zijn: bv activiteit, stelling, aanleuning enz. Dan is het wel duidelijk waarom het een 4 is en ben ik niet gelijk een strenge jury.

tessie98xx

Berichten: 79
Geregistreerd: 12-03-17
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:38

Queelens schreef:
Hier zijn de punten al binnen. Had mezelf gepunt op 195 en de jury 197 dus zat weer mooi in de buurt :)


Gefeliciteerd! Altijd fijn als je gevoel overeenkomt met wat de jury ervan vond :j

tessie98xx

Berichten: 79
Geregistreerd: 12-03-17
Woonplaats: Amsterdam

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:41

Ik zou het wel leuk vinden als de online proeven blijven bestaan. 1x per maand of zoiets zou een mooie toevoeging zijn, denk ik.

Zaterdagavond hadden we bij ons op stal weer een meetmoment. Was ook de eerste keer op zaterdagavond, voor herhaling vatbaar in ieder geval :)

Zelf ook heel fijn gereden! 194,5 en 190 in de L2. Nooit gedacht dat de punten in korte tijd zo omhoog zouden gaan. Ik kon de wedstrijd ook rijden met een stuk minder spanning dan voor corona. Dat is wel dankzij de online proeven. Normaal gesproken pakte ik zelf heel veel spanning zodra ik de AC-lijn op reed en stopte dan met rijden. Maar door het meedoen met de online proeven, kon ik daar veel mee oefenen en dat heeft zijn vruchten afgeworpen :D

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:44

Tilmar schreef:
Queelens schreef:
Moet zeggen dat ik die nieuwe protocollen niet perse duidelijker vind :=
Wordt op mijn telefoon (daarop bekijk ik altijd mijn protocol) ook een grote wirwar.


Nou... eerst zag ik de toegevoegde waarde niet zo, maar na wat mindere proeven vind ik het toch wel handig.
Stel ik geef een 4 in de B, vind ik niet leuk, want ik wil niemand afbranden.
En ik moet alle beoordelingscriteria erachter onderstrepen omdat die niet in orde zijn: bv activiteit, stelling, aanleuning enz. Dan is het wel duidelijk waarom het een 4 is en ben ik niet gelijk een strenge jury.

Dat vind ik alsnog heel verwarrend want ritme en takt waren onderstreept maar er stond bij ritme en takt goed behouden. Dan is het dus niet persé zo dat onderstreepte zaken juist niet goed zijn. Misschien is dat zo als er niets bij staat?

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:53

Dat commentaar kun je natuurlijk op 2 manieren uitleggen: als 'goed gedaan' of als 'doe dat beter'.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:54

Tilmar schreef:
Queelens schreef:
Moet zeggen dat ik die nieuwe protocollen niet perse duidelijker vind :=
Wordt op mijn telefoon (daarop bekijk ik altijd mijn protocol) ook een grote wirwar.


Nou... eerst zag ik de toegevoegde waarde niet zo, maar na wat mindere proeven vind ik het toch wel handig.
Stel ik geef een 4 in de B, vind ik niet leuk, want ik wil niemand afbranden.
En ik moet alle beoordelingscriteria erachter onderstrepen omdat die niet in orde zijn: bv activiteit, stelling, aanleuning enz. Dan is het wel duidelijk waarom het een 4 is en ben ik niet gelijk een strenge jury.


Dan snap ik het wel indd. Maar ik heb nu dan bij bijv een onderdeel een 7 met als opmerking ‘netjes’ maar dan staat er iets onderstreept. Is dat dan iets wat netjes gaat of iets wat nog beter kan? Makes me confused haha :+

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:56

tessie98xx schreef:
Queelens schreef:
Hier zijn de punten al binnen. Had mezelf gepunt op 195 en de jury 197 dus zat weer mooi in de buurt :)


Gefeliciteerd! Altijd fijn als je gevoel overeenkomt met wat de jury ervan vond :j

Zeker! Heb dat met het hele online rijden tot nu toe altijd gehad dat de punten goed overeen komen. En vaak de feedback ook met wat ik zie. Dat is zo fijn aan dat er nu gefilmd wordt en je jezelf daarna ook kan jureren als alles even gezonken is (meestal jureer ik mezelf pas de dag nadat ik gereden heb). Anders rijd je je proef zit je nog semi in de emoties van hoe het voor jou voelde, krijg je je punten en klaar ermee. Dit biedt voor mij meer een stukje (zelf)reflectie

PSvanLot

Berichten: 10145
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:59

Het is voor juryleden een heel werk, de nieuwe protocollen. Bij alles wat je onderstreept zul je uitleg moeten geven omdat anders de ruiter niet weet of het positief of negatief is.

Ik geef liever gewoon uitleg na het onderdeel, daar haal je veel meer uit.

Nickeltje

Berichten: 28248
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:17

Ik heb vandaag mijn punten terug gekregen. Netjes 184, fijn commentaar en dan aan het einde " wat een ontzettend fijn paard!"
Wat een tof commentaar is dat!!

Padoertje
Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:23

Dispar_Vulgo schreef:
KNHS heeft recent nog niks laten weten toch over de online wedstrijden na 1 september?

Het was toen verlengd tot 1 september. Maar had eigelijk wel een (pers)berichtje verwacht dat het online rijden nu gestopt is of iets dergelijks.


Ik weet ook niet wanneer de uitkomst van de enquête die uitgezet is door een aantal regio's wordt aangeboden aan het dressuurforum. Die zullen hieruit ook met een voorstel moeten komen richting de KNHS. Ben bang dat er de komende week echt nog geen bericht uitgaat over het wel of niet doorgaan. Persoonlijk denk ik dat de animo groot genoeg is om het online starten te houden, maar wel met andere/nieuwe richtlijnen. Ook ik ben reuze benieuwd...

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 15:00

Ik heb ook mijn punten binnen 186,5.
Ik vind het terecht. Het ging minder als de vorige keer. Ook veel commentaar waar ik verder mee kan. Wij zijn nu L1 + 8. Alleen stond er een verkeerde achternaam op mijn protocol. Wel juiste combinatie nr.

Fetje

Berichten: 28
Geregistreerd: 16-11-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 16:30

tessie98xx schreef:
Ik zou het wel leuk vinden als de online proeven blijven bestaan. 1x per maand of zoiets zou een mooie toevoeging zijn, denk ik.

Zaterdagavond hadden we bij ons op stal weer een meetmoment. Was ook de eerste keer op zaterdagavond, voor herhaling vatbaar in ieder geval :)

Zelf ook heel fijn gereden! 194,5 en 190 in de L2. Nooit gedacht dat de punten in korte tijd zo omhoog zouden gaan. Ik kon de wedstrijd ook rijden met een stuk minder spanning dan voor corona. Dat is wel dankzij de online proeven. Normaal gesproken pakte ik zelf heel veel spanning zodra ik de AC-lijn op reed en stopte dan met rijden. Maar door het meedoen met de online proeven, kon ik daar veel mee oefenen en dat heeft zijn vruchten afgeworpen :D


Wat fijn dat de spanning dan ook minder wordt op locatie! Dat de online proeven daarbij geholpen hebben!

Voor mij hebben de online proeven wel echt een droom doen uitkomen dat we konden gaan starten. Vanaf Juni hebben we onze startkaart en we hebben vandaag ons laatste proefje teruggekregen. Onze eerste keer L2 en ook nog eens een winstpunt :):) . We hebben nog genoeg te verbeteren in de L2 en we hebben De mogelijkheid gekregen om eind september op locatie een wedstrijd te gaan rijden dus we oefenen straks weer verder nadat mijn merrie van haar welverdiende weekje vakantie weer aan het werk kan(slim gepland tijdens mijn eerste studiewerk :D ).
Bij het commentaar ook nog een compliment gekregen voor mijn filmster die in de bosjes op de keukentrap stond. Dus het filmen vanaf de trap tussen de struiken werd gelukkig gewardeerd -:)

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 17:00

Fetje, wat vond jouw paard van de filmer tussen de struiken? _O-
Dat is echt zoiets wat die van mij bijzonder raar zou vinden haha. Vrachtwagens die een lading langs de bak lossen is allemaal prima maar ik had een tijdje terug een filmer op een bankje staan (en dan niet in de bosjes of in een verborgen hoekje) iedere keer daar met een schuin oog naar kijken haha :+

Fetje

Berichten: 28
Geregistreerd: 16-11-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 17:15

Queelens schreef:
Fetje, wat vond jouw paard van de filmer tussen de struiken? _O-
Dat is echt zoiets wat die van mij bijzonder raar zou vinden haha. Vrachtwagens die een lading langs de bak lossen is allemaal prima maar ik had een tijdje terug een filmer op een bankje staan (en dan niet in de bosjes of in een verborgen hoekje) iedere keer daar met een schuin oog naar kijken haha :+


We hebben één keer eerder vanuit de bosjes moeten filmen(hoeft alleen ‘s avonds omdat we anders tegenlicht hebben), toen durfde ze er de dag erna nog moeilijk langs 8)7 . Dat ging nu gelukkig al een stuk beter. Met het binnenkomen na X zo snel mogelijk in draf om geslinger te voorkomen en later nog wel een keer moeten lachen omdat ze wel richting giraffe wou om te loeren, maar gelukkig was ik de enige die het doorhad, je ziet het vooral aan mijn grijns terug omdat ik er zelf dan eigenlijk wel om kan lachen :D .
We filmen wel elke keer vanaf de trap dus dat scheelt ook wel. Alleen dan staat die niet tussen de bosjes en iets verder van de bakrand af :Y)

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 17:38

Gefeliciteerd voor genbe due winst hebben! *\o/*

Ik had 186.5 (val mij eerlijk gezegd erg tegen had zelf tussen 190 en 200 geschat en commentaarkon niet altijd in vinden) maar ja het is een jurry sport. Hou je dus altijd... maar ja wel 1 puntje er bij.

Ja even afwachten maar.... we houden elkaar op de hoogte hier neem ik aan :j

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 19:16

Ik vind het (om persoonlijke redenen) wel jammer dat er nog niet meer bekend is over de doorstartt ja of nee.
Mijn startkaart liep namelijk gisteren af ;) en met duidelijkheid over de doorgang, had ik gewoon nog een jaarkaart genomen.
Nu heb ik komend weekend wedstrijd en heb ik nog een week pas gekocht. Zou best zuur zijn als dan bekend wordt dat het doorgaat, scheelt toch weer een heel aantal euro's ;)
Maar eerst lekker weer echt op wedstrijd, na een aantal keer supporteren heb ik er zelf ook weer echt zin in gekregen en Vera zijn we nu even flink aan het trainen dus hopelijk komt dat er in de proefjes ook uit.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 20:58

Fetje schreef:
Queelens schreef:
Fetje, wat vond jouw paard van de filmer tussen de struiken? _O-
Dat is echt zoiets wat die van mij bijzonder raar zou vinden haha. Vrachtwagens die een lading langs de bak lossen is allemaal prima maar ik had een tijdje terug een filmer op een bankje staan (en dan niet in de bosjes of in een verborgen hoekje) iedere keer daar met een schuin oog naar kijken haha :+


We hebben één keer eerder vanuit de bosjes moeten filmen(hoeft alleen ‘s avonds omdat we anders tegenlicht hebben), toen durfde ze er de dag erna nog moeilijk langs 8)7 . Dat ging nu gelukkig al een stuk beter. Met het binnenkomen na X zo snel mogelijk in draf om geslinger te voorkomen en later nog wel een keer moeten lachen omdat ze wel richting giraffe wou om te loeren, maar gelukkig was ik de enige die het doorhad, je ziet het vooral aan mijn grijns terug omdat ik er zelf dan eigenlijk wel om kan lachen :D .
We filmen wel elke keer vanaf de trap dus dat scheelt ook wel. Alleen dan staat die niet tussen de bosjes en iets verder van de bakrand af :Y)


Haha dat is ook de beste manier om ermee om te gaan. Ik citeer de pinguings uit finding nemo: “just smile and wave..” :')

xRoossie95

Berichten: 1376
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 23:10

Online wedsrijden goed afgesloten! Mn zus en ik beide weer dezelfde jury maar nu ook beide een winstpunt! :D

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 07:28

Gefeliciteerd Roossie! Dat is nou echt een mooie afsluiter voor jullie. En de aanhouder wint. Knap hoor :)

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:50

xRoossie95 schreef:
Online wedsrijden goed afgesloten! Mn zus en ik beide weer dezelfde jury maar nu ook beide een winstpunt! :D


Superleuk! Wel echt grappig dat jullie elke keer dezelfde jury hebben!

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:07

NaomiHaffie: gefeliciteerd met je winstpunt!

Queelens, mooie punten hoor :D

Tessie98xx: super zeg, dat zijn mooie punten! Fijn dat het online starten je zoveel gebracht heeft!

Ik heb er ook wel echt meer proefjes routine van gekregen. Ben echt zo benieuwd hoe zaterdag onze eerste M1 wedstrijd gaat. Vorige keer was meetmoment in de L2, toch anders.

Nickeltje: gefeliciteerd met je winstpunt, leuk van dat commentaar :)

Nicje87: ook gefeliciteerd met je winstpunt!

Helmab, jammer dat het iets tegenvalt, maar alsnog echt geen verkeerde punten!

XRoossie95: super dat jullie de online periode af konden sluiten met een winstpunt :D