Welke kindertablet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Welke kindertablet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-20 12:08

De vraag klinkt simpel: welke tablet kopen voor kinderen van 3 jaar?

Ik zie overal speciale kindertablets, maar in de comments lees ik dan dat ze traag zijn, batterij snel leeg is, etc.

Android 4 erop, waardoor je er weinig meer mee kunt is ook niet echt handig.

Wát ik zoek is een tablet die ze makkelijk vast kunnen houden, waar ik een timer op kan zetten en waarop ik bv vormenspellen en kleur/puzzelspellen kan zetten vanuit de store (alles hier in huis draait OP Android, dus IOS is geen optie!)

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Welke kindertablet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 12:12

Wij hadden een kurio tab, maar wat een onding was dat. Android ging een eigen leven leiden, parental control werkte steeds niet en ga zo maar door.
Heb nu een ipad en dat werkt tenminste

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Welke kindertablet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 12:28

Ik heb mijn oude tablet (samsung galaxy tab A) verpakt in een stevige hoes en die is al een jaar of 5 in gebruik.
Je kan best veel blokkeren en zelf spelletjes erop zetten.
Maar uiteindelijk worden ze er vanzelf handig in en gaan ze zelf dingen zoeken maar das een kwestie van op blijven letten.

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 14:23

Ik had ook een kurio tab. Afschuwelijk. Datgeen aan apps wat erop moest, wilde niet, en alles wat ik eraf wilde hebben, bleef staan.
Ding verkocht en een Samsung Galaxy tablet teruggekocht. Die was nieuw maar 50 euro duurder dan een nieuwe kurio tab, maar wel 100 keer beter, ook voor mijn jonge kinderen.

En inderdaad, bespaar niet op een goede hoes. Vooral die gemaakt zijn van crocs materiaal, zijn perfect. En ik heb ook gehard glas via AliExpress besteld, nooit kapot glas gehad tot nu toe.

Afbeelding
(let niet op de gekke foto, gaat om de hoes van de tablet, haha)

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 14:56

Hier hebben ze allemaal een ipad en dat vind ik zelf ook het fijnste werken.
Wij als ouders hebben beide apple dus toen we eerst een android in handen kregen was dat alles behalve makkelijk.

Toen de oudste 2 een nieuwe ipad gingen kopen hebben we gelijk een goede hoes erbij gekocht met screen protector en dat scheelt enorm.
Daar waar de andere met regelmaat sneuvelde gaan ze nu al een dik jaar onbeschadigd mee.
Ze hebben er wel een toegangscode op zodat ik weet wanneer ze erop gaan en dat ik ze in de gaten kan houden en moeten hun wekker zetten dat als de tijd om is ook zonder mokken dat ding uit gaat anders zitten de de ganse dag als ze de kans krijgen.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Welke kindertablet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-20 15:10

Het zou voor ons idd ook om spelletjes gaan af en toe en misschien een filmpjes tijdens een lange autoreis.

Als ik het zo hoor, kunnen we dus beter de kindertablets overslaan en een "gewone" nemen

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Welke kindertablet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 16:05

Wij hebben een hele oude iPad voor onze dochter. Niet alles kan er op, maar de meeste dingen die ze leuk vind wel.

Zelf heb ik een Samsung tab A en daar zit een speciale kinderstand op waar ze pas met een pincode weer uit kunnen. Dat is ook wel ideaal.

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Welke kindertablet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:18

Hier idd eerst ook een kindertablet. Maar wat een drama dingen. Inmiddels hebben ze alle 2 een samsung (weet ff niet meer welke) met een goede hoes er op en goede beachermlaag op het scherm. En samsung heeft een kindermodus die je idd tijdlimitien kan instellen en waar ze zelf alleen uit kunnen als ze de pincode zouden weten anders niet.

En dit werkt veel fijner dan die kinder tablet. Hebben nu ook kinderkoptelefoon van jbl er bij die kan maar tot een max volume dus kunnen ze ook niet te hard zetten en is draadloos.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Welke kindertablet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:39

Hier gebruiken ze onze samsung tablets. Zetten de apps vast zodat ze alleen daarin kunnen. Dan kunnen ze ook niet bij de instellingen

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Welke kindertablet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:58

Mijn samsung tablet ( ik dacht de galaxy a tab, hij is niet de jongste meer) heeft een kids stand die ik gebruik voor de kleine. Vind het fijner werken dan een echte kindertablet, hebben we ook gehad en beviel hier totaal niet, was ook amper goedkoper dan een gewone tablet.

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:25

Voor mezelf een nieuwe gekocht en de oude is naar de kinderen gegaan. Deze heeft het nog een aantal jaren uit gehouden.
Oudste heeft nu een nieuwe. Deze was rond de 90 euro. Een Lenovo. Supersnel ding.

Ik heb zelf ook al een paar jaar een Lenovo. Ding was 110 euro en ben er nog steeds tevreden over.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Welke kindertablet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:27

Ik heb altijd gewoon een normale tab met de laatste Android versie gekocht en een stevige hoes.