[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:09

Lekker de xplorer nemen! Je krijgt er 2 accus bij dus je kunt altijd blijven scheren. Lekker handzaam, ik wil nooit meer op snoer haha. Dan heb je ook nog budget voor bijv een moser voor het hoofd /benen

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:20

Dank voor de tips! En een andere voor hoofd en benen, daar had ik nog niet aan gedacht, toch maar weer goed dat ik het hier even gevraagd heb :)

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:28

Ik zou eerlijk gezegd geen tondeuse willen hebben met snoer terwijl je een draadloze scheermachine hebt. Ik zou me daar echt aan ergeren den ik. Juist een tondeuse moet draadloos en handig te gebruiken zijn. Voor hoofd en oren vind ik een snoer eraan echt niet handig.

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:37

Een draadloze tondeuze dus, klinkt logisch! Gaan we rekening mee houden!

We hebben ook de Aesculap Bonum gt654 op het oog (zuiver en alleen omdat die ook in het roze verkrijgbaar is en we houden nu eenmaal van roze ;) ), is die Xplorer dan beter?

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:44

Aesculap is ook een prima merk zover ik weet.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 16:04

Ken de machine niet, ik scheer heel veel paarden en vind de xplorer gewoon erg fijn. Licht in de hand, stil en erg krachtig.

Ik heb zelf de sapphir als tondeuse, topding maar dan ook wat duurder. Goeie draadloze tondeuzes zijn net zo duur als een groot apparaat

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 18:16

Aesculaap is een prima merk! Net als Heiniger een A klasse

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 19:35

Ik heb recent de TopCut tondeuse van Kramer aangeschaft, ben er echt super blij mee. 30 watt en daarmee een van de sterkste draadloze tondeuses op de markt. Kost nu (in de aanbieding) rond de 110 euro.

IvankBacardi

Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 21:10

Ik zou ook voor een Explorer gaan, ben al heel wat jaren heel blij met die machine!

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 10:38

Mag ik jullie om tips vragen? Mijn paard scheer ik elke winter 2 a 3 keer. Ik heb een sectolin 600 en een se 210. Nu wil ik het zo makkelijk mogelijk kunnen doen. Ik loop vooral te rotzooien met de benen en oksels. Kan ik die met zo’n opzetstuk van de se 210 doen? Want zonder opzetstuk kom je er niet doorheen. Met het grote apparaat lukken die kleine hoekjes niet zo.

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 16:58

Weet iemand een goed bedrijf in omgeving Friesland, Drachten om messen van een moser max 45 te slijpen? Ik heb nu iedere keer na een halve pony te hebben geschoren botte messen, zelfs als de pony van te voren gewassen is. Ik scheer mijn shetlanders volledig met dit apparaat. Ik wil ooit nog een groot apparaat erbij, maar ik zit nu even platzak nadat ik ook al hun tuig volledig moest vernieuwen.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:15

Ik ging net onze pony met ppid scheren met mijn heiniger progress. Na een aantal stroken stopte hij ermee en als ik hem uit en weer aan zet draait het blokje een paar x rond en daarna valt hij gelijk weer uit. Ik krijg hem verder echt niet meer aan. Iemand enig idee wat ermee aan de hand is?

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:01

Mijn Heiniger Xperience ging gisteren ook kapot.
Wat een kwaliteit maken ze tegenwoordig toch.Ik scheer er max 25 per jaar mee en heb hem pas 4 jaar.Met mijn vorige Liscop heb ik 15 jaar gedaan, deed ik veel meer paarden mee en nooit iets aan behalve normaal onderhoud.Straks maar ff wegbrengen...

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:02

Vooral niet meer aanzetten en opsturen voor reparatie

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:03

ambre schreef:
Mijn Heiniger Xperience ging gisteren ook kapot.
Wat een kwaliteit maken ze tegenwoordig toch.Ik scheer er max 25 per jaar mee en heb hem pas 4 jaar.Met mijn vorige Liscop heb ik 15 jaar gedaan, deed ik veel meer paarden mee en nooit iets aan behalve normaal onderhoud.Straks maar ff wegbrengen...


Mijn ervaring ook hoor, al scheer ik er veel meer mee. Ik koop standaard elke 2/3 jaar een nieuwe omdat de andere dan al wat begint te rommelen

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:26

Ja baal er wel van. Wij hebben er eentje voor de manegepaarden, die is 3 jaar oud en al 3 x gerepareerd omdat hij steeds weer kapot gaat. Ook steeds problemen met dat de messen niet willen scheren. Eerst Snoeraansluiting kapot, toen printplaat, toen motor.. en nu dacht ik (omdat die andere weer kapot was) ik pak deze pony wel even met mijn priveapparaat, gaat deze ook kapot :(
Weet iemand een goed nieuw apparaat om aan te schaffen? Liefst waar dezelfde messensets op passen, want daar hebben we er 3 van liggen.
Moeten ongeveer 2 x per winter 20 paarden mee geschoren worden

Connaisseur
Berichten: 293
Geregistreerd: 31-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 22:21

ambre schreef:
Mijn Heiniger Xperience ging gisteren ook kapot.
Wat een kwaliteit maken ze tegenwoordig toch.Ik scheer er max 25 per jaar mee en heb hem pas 4 jaar.Met mijn vorige Liscop heb ik 15 jaar gedaan, deed ik veel meer paarden mee en nooit iets aan behalve normaal onderhoud.Straks maar ff wegbrengen...


Ik heb in 5 jaar tijd ook 2 heinigers versleten, beide op den duur een doorgebrand motor. En dan krijg je dood leuk te horen dat de machines van tegenwoordig gewoon geen 10 jaar meer mee kunnen. Vorig jaar halverwege het seizoen daarom overgegaan op aesculap, hopelijk hier meer geluk mee. Passen dezelfde messen op, gelijke prijscategorie en geluid. Erg jammer want verder zijn het fijne machines.

Tancreda4

Berichten: 24038
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:14

Ik heb de Moser max maar voor het gemak leen ik een groot apparaat als ik bij m'n shet van 95 cm meer wil scheren dan alleen de borst. Ik snap dat mensen hem aanraden voor kleine dingen, hij is stil. Maar voor grotere vlakken is een groter apparaat veel fijner vind ik persoonlijk. 3 halen en je bent klaar.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:40

Ik heb vorig jaar mijn vorige paard, een zenuwachtige KWPNer, er helemaal mee geschoren :o Het is wat meer werk maar ik vond het de ideale oplossing.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:58

Ik scheer mijn paard ook helemaal met de moser max. Ben hooguit een half uurtje langer bezig. Met scherpe messen ben je echt zo klaar

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:25

Ik scheer er ook mijn hele paard mee. Gaat prima. Scheert misschien iets langzamer maar in tegenstelling tot een groot apparaat staat m’n paard gewoon rustig stil dus dat scheelt uiteindelijk alsnog het nodige

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:06

Dat is zeker waar maar ik vind een klein apparaat ook een gedoe hoor. Al ben ik altijd nog in luf met me sapphir

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:51

Ik heb nog 2 Aesculaps te koop en moser max45 voor de liefhebber.
Allen zgan ivm overgang op accu machines.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:00

Ik stuur je ff een pb kaatje!

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 13:18

Ik kom even bij jullie langs. Kom er namelijk niet uit. Ik wil dit jaar 2 paarden scheren in de winter. Ze maken vrij lange zachte haren aan. Ik scheer de ene al jaren met een wahl pro tonduese. Maar die is eigenlijk niet krachtig genoeg denk ik. Het resultaat is wel mooi itt tot de oude lister scheermachine waar ze vroeger mee werd geschoren. Die miste altijd plukjes die we dan na schoren.

Dus ik zoek eigenlijk iets wat krachtiger is dan de wahl pro. Maar waar wel extra fijne messen op kunnen. En omdat ik maar 4 keer scheer ongeveer mag het ook weer niet de hoofdprijs zijn.
Ik zie heel veel getallen voorbij komen, maar heb echt geen idee waar ik voor moet kiezen.