Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 12:01

Ik vergoeilijk niks maarkennelijk is dit een van de grondslagen van het gezeik onder in ieder geval de marokaanse jongeren. Al rellen er ook anderen mee. Maar als daar een deel van de oorzaak ligt, waarom gaan juist zij wel rellen en andere niet marokaanse afkomst met mogelijk een zelfde strenge opvoeding niet? Dat begrijp ik nog steeds niet.

En waarom zou je gaan rellen omdat het "kan"?

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:14

chanicha schreef:
We hebben het hier over derde generatie hè, dus hier geboren en getogen.
Mijn vriendin en haar ouders, broers en zussen zijn van Surinaamse afkomst en hierheen gekomen, die konden wel hun kinderen opvoeden tot verantwoordelijke volwassenen.
Mijn schoonvader kwam uit Indonesië en heeft hier met zijn vrouw ook een gezin opgevoed dus het kan wel.


Ja? Maar je moet wel een voorbeeld van thuis krijgen. De ouders moeten het goede voorbeeld geven en die hadden weer een goed voorbeeld nodig van hun ouders en daarvoor en daarvoor.

Feit is dat ze vaak nog erg lang vast hielden aan hun eigen cultuur en hun eigen samenleving. Ik zat in een kleinere plaats op school en er waren weinig mensen die met 1 Marokkaan problemen wilde, omdat je dan de hele familie voor je had en die was altijd heeeeeeel groot.
Daar is de 2e generatie mee opgegroeit en daar de volgende generatie ook nog een beetje.

Waar ook neven waren die dus gingen studeren. Maar in de weekens en hun vrije tijd, waren ze niet anders dan de rest van de jongeren.

Alles kan. Maar in een kleinere gemeenschap waar mensen meer op zichzelf zijn aangewezen of meer mengen in hun nieuwe omgeving, gaat het toch echt anders.

Wij hadden bij de zaak een Turks gezin boven ons wonen zonder familie in Nederland. Zij spraken goed Nederlands. Maar zij liepen er tegenaan dat hun zoon op school beter Marokkaans leerde dan Nederlands en deden hem naar een "witte" school later.
Omdat zij de taal goed leerden en aan het werk konden, echt contact wilden met buurtgenoten etc, zijn ze later verhuisd en hebben een huis gekocht.

Leer je de taal niet, verdien je weinig geld, blijf je in je eigen wereld zitten, kom je niet echt verder. Dat merkten de eerste generaties misschien minder. Die zochten elkaar op en redde zich wel. Maar de jongeren moesten hier naar school en maar wennen........
En het is echt per gezin enorm verschillend. Maar er zijn gezinnen waar alles netjes en schoon is, maar de kinderen geen merk kleding kregen, geen spelcomputer etc etc. Waar veel Nederlandse kinderen toch aardig verwend zijn op dat gebied. Ook uit lagere inkomens, hebben kinderen toch vaak iets met merk, een ps etc.

Kinderen hier gaan vaak naar een vereniging of sportclub. Daar was niet in elk buitenlands gezin geld voor en de ouders kende dat eerst niet echt. Ik heb in Almere voor een voetbalclub gewerkt en bij ons moest wel vrijwilligers werk gedaan worden. Dat snapte mensen niet als hun kinderen al bij ons mochten voetballen. Dat is niet eens altijd niet willen.
Omdat ouders de taal niet spraken, kwamen de oudere broers alles regelen.

Ik snap heel goed dat Nederlanders weerstand hebben gekregen in bepaalde buurten en gebieden. Maar dan wordt het nog moeilijker om culturen te mengen en blijft de samenleving in groepen naast elkaar leven. Op enkele uitzonderingen na.

Maar het gekke is dat de Marokkaan die een goede studie heeft gedaan en bijv arts is, niet opvalt.

Ik ben Nederlander en bevalt me verder prima doorgaans, maar ik denk niet dat we het makkelijkste zijn altijd. We zijn aan onze eigen dingen gewend en we doen veel dingen goed. Maar we zijn echt niet zo makkelijk. Zeker niet voor andere culturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:18

karuna schreef:
Ik vergoeilijk niks maarkennelijk is dit een van de grondslagen van het gezeik onder in ieder geval de marokaanse jongeren. Al rellen er ook anderen mee. Maar als daar een deel van de oorzaak ligt, waarom gaan juist zij wel rellen en andere niet marokaanse afkomst met mogelijk een zelfde strenge opvoeding niet? Dat begrijp ik nog steeds niet.

En waarom zou je gaan rellen omdat het "kan"?

Ja, rellen omdat het kan en omdat ze er ook gewoon mee weg komen. De hooligans is nog zo'n fijn voorbeeld. Als je maar lang genoeg door analyseert vind je vanzelf een oorzaak. En inmiddels analyseren we ons suf, het haalt geen bal uit en intussen moet alles maar met fluwelen handschoenen worden opgelost.
Dat zachte gedoe zijn we al jaren mee bezig en het haalt niets uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:22

superpony schreef:
Maar het gekke is dat de Marokkaan die een goede studie heeft gedaan en bijv arts is, niet opvalt.


Omdat de huidige generatie gewoon in Nederland is geboren en opgegroeid en onderwijs kan genieten, dan vinden we het niet meer dan een normale gang van zaken misschien.
We vinden het niet meer dan normaal dat je een opleiding doet en zodoende je kans op een baan vergroot. Dat hoeft niet op een voetstuk.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:26

Dat is altijd zo dat de goede niet opvallen.
De ruiter die zijn paard lomp rijd op wedstrijd valt ook op, terwijl de geruisloos rijdende ruiter niet eens gezien word.
Dat is met alles zo.
Maar dan moet je niet gaan zeggen oh lompe ruiter je zult wel een reden hebben, nee uitsluiten klaar.
Net zo met misdragende personen, niet helemaal uit gaan pluizen waarom hij dat doet, dan vind je altijd wat. Aanpakken. Decennia lang is alles al met alle voorzichtigheid aangepakt want we zouden ze eens kwetsen en zie nu de rellen weer. Maar ook de lijst in opsporingsverzocht, minderheden die de meerderheid zijn in criminele activiteiten.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:30

Mindim schreef:
superpony schreef:
Maar het gekke is dat de Marokkaan die een goede studie heeft gedaan en bijv arts is, niet opvalt.


Omdat de huidige generatie gewoon in Nederland is geboren en opgegroeid en onderwijs kan genieten, dan vinden we het niet meer dan een normale gang van zaken misschien.
We vinden het niet meer dan normaal dat je een opleiding doet en zodoende je kans op een baan vergroot. Dat hoeft niet op een voetstuk.


Ja, dat is absoluut zo!

Maar wij zaten in de pijp en daar hoorde je wel wat lieve opmerkingen naar de Marokkaanse jongeren......Gek genoeg, als iemand dan in het OLVG kwam en een Marokkaanse arts haar hielp, was dat oke en was er geen discriminatie.

Dat is het verschil. Ze oordelen over een hele groep, maar staat er 1 voor ze die Nederlands spreekt, een goede baan heeft etc, zien ze het niet meer of maakt het niet uit.

Waar ik overigens wel vind dat die zelf ook wel wat meer voorbeeld functie zouden mogen krijgen/hebben. Je ziet of hoort als je ze spreekt, dat ze zelf ook hun cultuur of samenleving hier ontgroeien en aansluiting gaan missen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:36

superpony schreef:
Ja, dat is absoluut zo!

Maar wij zaten in de pijp en daar hoorde je wel wat lieve opmerkingen naar de Marokkaanse jongeren......Gek genoeg, als iemand dan in het OLVG kwam en een Marokkaanse arts haar hielp, was dat oke en was er geen discriminatie.

Dat is het verschil. Ze oordelen over een hele groep, maar staat er 1 voor ze die Nederlands spreekt, een goede baan heeft etc, zien ze het niet meer of maakt het niet uit.

Waar ik overigens wel vind dat die zelf ook wel wat meer voorbeeld functie zouden mogen krijgen/hebben. Je ziet of hoort als je ze spreekt, dat ze zelf ook hun cultuur of samenleving hier ontgroeien en aansluiting gaan missen.


Ik zit in het noorden van het land en ik ken meer buitenlanders met een goede baan, dan raddraaiers. Ik ben verhuisd, maar mijn vorige tandarts heette Ahmed, de mondhygienisten waren allebei Marokkaanse jongens, mijn huisarts heette Patandin, veel mensen in het ziekenhuis hebben ook niet de nederlandse nationaliteit, Duitsers, Polen, Iraniers, Marokkanen en Indiers, de therapeuten van mijn zoon zijn Marokkaans en gaat zo maar verder. Misschien dat ik het daarom om vrij normaal vind :D

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:08

Mindim schreef:
superpony schreef:
Ja, dat is absoluut zo!

Maar wij zaten in de pijp en daar hoorde je wel wat lieve opmerkingen naar de Marokkaanse jongeren......Gek genoeg, als iemand dan in het OLVG kwam en een Marokkaanse arts haar hielp, was dat oke en was er geen discriminatie.

Dat is het verschil. Ze oordelen over een hele groep, maar staat er 1 voor ze die Nederlands spreekt, een goede baan heeft etc, zien ze het niet meer of maakt het niet uit.

Waar ik overigens wel vind dat die zelf ook wel wat meer voorbeeld functie zouden mogen krijgen/hebben. Je ziet of hoort als je ze spreekt, dat ze zelf ook hun cultuur of samenleving hier ontgroeien en aansluiting gaan missen.


Ik zit in het noorden van het land en ik ken meer buitenlanders met een goede baan, dan raddraaiers. Ik ben verhuisd, maar mijn vorige tandarts heette Ahmed, de mondhygienisten waren allebei Marokkaanse jongens, mijn huisarts heette Patandin, veel mensen in het ziekenhuis hebben ook niet de nederlandse nationaliteit, Duitsers, Polen, Iraniers, Marokkanen en Indiers, de therapeuten van mijn zoon zijn Marokkaans en gaat zo maar verder. Misschien dat ik het daarom om vrij normaal vind :D


Ik vind buitenlanders heel normaal hoor. Ben naar het noorden gegaan, toen de veluwe en nu were Noorden. Valt ons juist op dat er veel minder buitenlanders zijn.

Onze zoon heeft in Noorden en veluwe op de middelbare gezeten en daar zaten echt veel minder buitenlanders dan wij gewend waren.

Mijn man is een half bloedje en is zelfs weleens wat over gezegd. Er is nog best wat verborgen discriminatie die niet zo opvalt, maar links en rechts met kleine opmerkingen naar boven komen dan.

Wij hebben nu een huisarts waarvan ik de naam echt nog steeds niet kan uitspreken, maar ik vroeg de aardigste huisarts toen we hier kwamen wonen vorig jaar en dat was hij. Prima.......Het zal mij worst wezen. Mn tandarts is de beste en heeft een kleurtje.

Eigenlijk ben ik het enige blanke kind van mijn generatie. Mijn 4 neven en nichten van moeders kant zijn half Italiaans en vrij donker qua haar. Vroeger ook echt uitgescholden voor Turk dit en dat.

Van mn vaders kant heb ik 4 neven en nichten met een mooi bruin kleurtje. 1 Nicht heeft een kind met kleurtje en een kind zonder. Als wij samen op het strand lagen en onze jongens speelden en er kwamen mensen langs, konden ze niet plaatsen dat wij volle nichten zijn en onze zoons beiden gemengd, maar toch zo blank.
Zij hebben echt een rasechte Amsterdamse opvoeding gehad, praten zonder enig accent en toch zijn ze vaak gediscrimineerd. Ik geloof ook niet dat mensen daar ooit mee gaan ophouden. Ooit zijn we misschien allemaal gemengd en dezelfde tint, maar dan zal het weer over kleur haar, een neus, een dikke buik gaan etc etc.

Maar discrimineren staat wel los van echte overlast door groepen.

En laten we eerlijk zijn. Ik heb in t Gooi op school gezeten en als je hoort wat die over de ZOGENAAMDE onderlaag van de blanke bevolking zeggen is het ook echt niet mis. Daar ben ik echt wel van geschrokken soms.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 23:19

Momenteel weer een steekpartij in Wezep... erg heftig.

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 23:36

MarlindeRooz schreef:
Momenteel weer een steekpartij in Wezep... erg heftig.

Ik woon er niet al te ver vandaan, misschien daarom die helikopter?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 07:27

tones schreef:
MarlindeRooz schreef:
Momenteel weer een steekpartij in Wezep... erg heftig.

Ik woon er niet al te ver vandaan, misschien daarom die helikopter?

Ja traumaheli voor de gewonde. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 08:18

Niet alle reacties gelezen, maar ik vind toch dat er niet alleen naar de jongeren gewezen moet worden. Gans de mensheid slaat door. Ik ben van België, hier krijgen 3 virologen bedreigingen en worden ze door de politie beschermd. Als je de lezersreacties ziet, dan val je omver van het aantal mensen die de bedreigingen goedkeuren. En dat zijn dan echt geen twintigers hoor. Ik vind het echt walgelijk om te zien hoe tolerant bepaalde mensen tegenover geweld staan. Bedreigingen, agressie of wat dan ook is echt nooit goed te praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:12

helaas wonen we - evenzo in België, denk ik - in een multiculturele samenleving met evenzoveel verschillende manier van opvoeden

opvoeden is en blijft een taak de ouders maar met zoveel verschillende culturen is het lastig om alle regels van het land waarin we/ze leven te eerbiedigen

helpt dan een dienstplicht!! of een kostschool!!

het begint op de kleuterschool, daar al de normen en waarden, de etiketten leren, omgangsvormen leren van het land waarin ze leven, niet alleen de taal (maatschappijleer invoeren voor alle schollieren!! maar welke dan??)

Tolerant tegenover geweld!! dat is een zeer foute ontwikkeling van (het jaren lang) pacifistische denken en doen, helaas wel de maatschappij die er uit voortgekomen is,
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-09-20 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:22

MCE schreef:
helaas wonen we - evenzo in België, denk ik - in een multiculturele samenleving met evenzoveel verschillende manier van opvoeden

opvoeden is en blijft een taak de ouders maar met zoveel verschillende culturen is het lastig om alle regels van het land waarin we/ze leven te eerbiedigen

Tolerant tegenover geweld!! dat is een zeer foute ontwikkeling van (het jaren lang) pacifistische denken en doen, helaas.

Wat bedoel je met het pacifistische denken en doen? Wat is volgens jou een beter alternatief? Politiegeweld?

Afgelopen week kwam dit boek uit 'Tieners achter de tralies'. Het is bedoeld voor scholieren, dus daarom in eenvoudige taal, maar het geeft ook een beeld van hoe het zover heeft kunnen komen. Heeft vaak ook te maken met dat de ouders de familie-eer hoog houden voor de buurt en daardoor niet open durven zijn over wangedrag. Het boek is geheel online te lezen en een echte aanrader: https://www.tienersachtertralies.nl/



SVRL schreef:
Niet alle reacties gelezen, maar ik vind toch dat er niet alleen naar de jongeren gewezen moet worden. Gans de mensheid slaat door. Ik ben van België, hier krijgen 3 virologen bedreigingen en worden ze door de politie beschermd. Als je de lezersreacties ziet, dan val je omver van het aantal mensen die de bedreigingen goedkeuren. En dat zijn dan echt geen twintigers hoor. Ik vind het echt walgelijk om te zien hoe tolerant bepaalde mensen tegenover geweld staan. Bedreigingen, agressie of wat dan ook is echt nooit goed te praten.

Eens, de online verharding geeft het beeld dat bedreigen ed normaal is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:34

Astorga,

met pacifistisch denken en doen bedoel ik dat we te tolerant geweest zijn in het denken dat integratie vanzelf gaat dat de 1e generatie er voor gaat zorgen dat de volgende generaties meer de normen en waarden van het land waarin ze wonen overnemen,

dat we geen plan hebben gemaakt voor als de integratie niet lukt, de politiek, maatschappelijke instanties/-organisaties dachten we geven ze een nederlands paspoort en het zijn nederlanders
(voor een deel wel goed gegaan)

politie optreden - is iets anders dan geweld - moet mogelijk zijn als de hulpverleners niet hun werk kunnen doen doordat ze gehinderd worden door rellende jongeren

familie-eer het bewijst dat de integratie niet lukt omdat landswijs lands eer in de genen blijft zitten ook na vele generaties

online is het nieuwe wapen waarmee ze snel en velen bereiken om zo hun mening kracht bij te zetten daar is geen kruid tegen gewassen, wie het hardste schreeuwt wordt het meeste gehoord het geeft ook een status, om er bij te horen

is er een alternatief?? dat denk ik niet omdat er meer mensen zijn die vinden dat je de wet niet mag handhaven en omdat er veel mazen in de wet en regelgeving zitten is het bijna onmogelijk om één koers te houden

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:25

MCE schreef:
familie-eer het bewijst dat de integratie niet lukt omdat landswijs lands eer in de genen blijft zitten ook na vele generaties


Dit soort dingen zijn dus racisme.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:27

Wat is daar racistisch aan?
Stop toch niet alles onder die noemer te gooien, dat heeft al steeds de ellende gebracht.
Het is een feit dat er onder die familie eer nog veel ellende gebeurt: feit.
Feiten zijn geen discriminatie.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:31

Het is een feit dat Nederlanders gefaald hebben in het investeren in de 1ste generatie, want die mensen komen hier toch alleen maar om de rotklusjes te doen en gaan daarna weer terug.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:33

Ja ook dat is een feit.

Maar er is niets geleerd, over en weer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:39

Shadow0 schreef:
MCE schreef:
familie-eer het bewijst dat de integratie niet lukt omdat landswijs lands eer in de genen blijft zitten ook na vele generaties


Dit soort dingen zijn dus racisme.


noem het zoals u wilt, om een probleem op te lossen moet je eerst willen benoemen en erkennen

is dat racisme of is het om het onder racisme/discriminatie te plaatsen de makkelijkste weg om ervan af te zijn zodat we weer met de vinger kunnen wijzen


met symptoombestrijden komen we er niet

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 11:03

Als je benoemt dat dingen 'in de genen liggen' en zeker iets als familie-eer, dan is dat echt rechtstreeks racisme, veel anders valt er niets van te maken.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 11:16

Ik denk dat men wel eens vergeet hoe diep cultuur eigenlijk zit. We vinden het gek dat Turken/Marokkanen na 3 generaties nog steeds vasthouden aan hun eigen gebruiken, maar zelf zouden we waarschijnlijk niet anders doen. Juist wanneer je niet in je 'eigen' land woont, worden cultuur en nationaliteit sterk onderdeel van wie je bent. Juist wanneer je naar het buitenland verhuist, voel je je waarschijnlijk meer verbonden met Nederlandse tradities en zienswijzen. Stel je verhuist naar een niet-westers land, pas je je dan ook aan aan al hun normen en waarden? Buitenshuis wellicht, maar binnenshuis houd je waarschijnlijk toch vast aan de 'Nederlandse' manier van opvoeden. Op die manier blijf je die cultuur toch in stand houden, zelfs als je er al jaren niet meer woont.
Het verhaal dat Karuna deelde, vind ik dan ook niet gek. De geslotenheid binnen een gezin, binnen een bepaald plaatje moeten passen, dat kan inderdaad leiden tot uitspattingen... (Waarmee ik niet zeg dat ik dat oké vind, maar er zit wel meer achter dan 'zin om te rellen'.)

Verder werd hier genoemd dat mensen met een migratie-achtergrond zoveel 'kansen' krijgen, en dat is absoluut waar. Maar, faciliteren we ze ook voldoende om die kansen te pakken? Zetten we ze voldoende in hun kracht om het heft in eigen hand te nemen? Of houden we ze onbedoeld klein? Dit artikel over communicatie van de gemeente Rotterdam geeft daar interessante inzichten in: https://www.overheidincontact.nl/onderz ... r-geschud/
Ik denk dat we niet moeten vergeten hoeveel impact dit soort 'kleine' zaken kunnen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 11:18

Shadow0 schreef:
Als je benoemt dat dingen 'in de genen liggen' en zeker iets als familie-eer, dan is dat echt rechtstreeks racisme, veel anders valt er niets van te maken.


het benoemen en erkennen ligt bij de ouders (alle nationaliteiten) daar ligt de basis van het oplossen



ik hou op een andere manier de "familie eer" hoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-09-20 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 11:25

Aan cultuur vasthouden is natuurlijk ook niet erg. Ik vind het zelfs wel mooi.
En ik had een collega die ook zo mooi kon vertellen over zijn cultuur, veel trotser dan wij Nederlanders.
Maar hij was toch ook volledig geintergreert. Dat kan imo gewoon samen.
Ze hoeven hun cultuur niet te verloochenen, zeker niet, dat maakt het zo mooi.

Rellen vanuit daar is wat anders. En dat moet naar mijn idee snoeihard aangepakt worden.
Overigens ook 100e generatie Nederlandse hooligans bij voetbal rellen.
Aanpakken, geen soft beleid, wie of wat het ook doet als het gaat om bewuste orde verstoren gepaard met vernielingen en intimidatie.
Maar ook niet de politie aan de kant zetten als discriminerend als het dan bij bepaalde rellen om overwegend Marokkanen gaat. Daar geen gehoor aan geven.
rellen, wie ook, is aanpakken en niet te zachtjes.
Noem het maar politiestaat, echt kan me niet schelen. Rellen, vernielen, kan niet, punt!

Een demonstratie, of dat nu viruswaanzin is, BLM, pro of anti zwarte piet, zolang er respect is naar politie en goederen, prima.
Is dat respect er niet meer, opladen de ME bus in en over een maand wel eens loslaten.

Zoolgangster

Berichten: 9600
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 11:35

karuna schreef:
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... d-in-Wezep

Dit bericht is een van de vele berichten nu van jongeren die geweld gebruiken, dingen slopen. De berichten van de schilderswijk in den haag, utrecht, illegale feesten.

-O- Maar deze brand en een simpel verzoek van de politie geef de brandweer wat ruimte om te blussen en dan klap je toch bovenop de politie. 8)7 :n

Wordt dit gedrag nu steeds erger om welke reden dan ook? Komt er meer berichtgeving over? Steken ze elkaar aan in dit gedrag? En hoe is dit te voorkomen?


Hoe het zat: zoon van bewoner brandende pand wilde naar zijn vader, maar werd tegengehouden door politie. Toen hij zei dat zijn vader daar woonde en er toch heenwilde, werd hij geslagen door politie, dat zagen de jongeren, en die werden daarom boos op de politie. Wezepers komen voor elkaar op, dus...
Daarbij hadden diezelfde jongeren al voor het incident de bewoner van het brandende pand geholpen ze hadden hem zelfs gewaarschuwd dat er rook uit zijn huis kwam.

Geen Parijse toestanden dus in Wezep, verhaal van de krant was dus opgeklopt.