Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 12:13

Even een jaar weg door de week uit eigen mileu kampen en vrienden groepsdruk. Maar met vreemden leren hoe je dingen doet en gehoorzamen. Daarmee vang je ook leegloop bij het leger op.

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:16

rien10 schreef:
Vervelen? Ga voorlezen in een bejaardencentrum. Sjoelen. Rolstoelen duwen. Schoonmaken. Weet ik veel. Verf het huis voor je Pa en Ma.

Ik snap er geen drol van. Vroeger werkte je ook op zaterdag en in je vakanties. De meest simpele of eigenlijk stomme dingen waar nu voornamelijk oostblokkers voor gebruikt worden omdat jongelui zich er kennelijk te goed voor voelen.

Zo zat ik als 16 jarige van 8:30 tot 17 uur medicijnen om te pakken en verdiende ik nog geen 2 gulden 50 per uur via het uitzend bureau. Je was wel 6 weken van de straat.
Dat was dan in de jaren 80

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:29

Even dat filmpje van Nieuwe Maan opgezocht. Ik vind de redenen waar ze mee komen echt slappe smoesjes, ik zie toch echt een gebrek aan opvoeding en een mentaliteitsprobleem.
Maar dat laatste stuk in Amersfoort met die soort straatcoaches(?) vind ik echt top +:)+ . Echt goed bezig die mannen. Dat is wat nodig is, denk ik.

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:31

Allereerst top hoe jullie de discussie zijn gestart +:)+

Ivm het vrijwilligerswerk wat ik erbij doe zie ik dit soort dingen veel voorbij komen ook vanuit de politie kant uit.

En helaas zijn het niet alleen de jongeren (was dat maar zo).
Het is ontzettend frustrerend om te zien dat mensen uberhaupt zich zo gedragen tegen hulpverleners. Maar niet alleen de hulpverleners maar ook de mensen uit de wijken zelf ermee hebben.
Pak daar het delen van de halve filmpjes ter nadele van ME en agenten in burger (AE) bij en zo geef je de relschoppers nog meer voer tot misdragen.

Laten we alleen niet kijken naar de relschoppers die dingen in brand steken of met spullen gooien. Voertuigen tegenhouden, op agenten inslaan, uitschelden enz is naar mijn mening net zo erg.
Daar helpt helaas de dienstplicht ook niet bij.

Het inzetten van defensie om die lui te stoppen ook niet. Daar waar politie wel wat harder reageert is het hek van de dam. Laat staan als defensie zich ermee zou moeten bemoeien. Daarbij is er bij defensie ook teveel wegbezuinigd om dat op te gaan vangen.

Ouders, vrienden, collega's en scholen... daar zou al een begin gemaakt moeten worden.

Ik moet zeggen dat ik echt aangenaam verrast ben deze meningen hier te zien !
Wat er soms op social media voorbij komt mbt deze onderwerpen vroeg ik me stilletjes aan af of het hebben van respect voor hulpverleners nou zou uitzonderlijk begon te worden.

Aan de andere kant zie ik er nog maar een klein lichtpuntje in... door dit soort lui kunnen we met onze groep wel onze oefeningen met politie ed draaien om dit te oefenen voor ze :))

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:47

karuna schreef:
Dienstplicht herinvoeren met opkomstpicht. Jaartje discipline opdoen :D zou dat helpen?



Oh Ja! En dan niet alleen voor jongens, ook voor meiden.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 12:48

Even terugkomen op dienstplicht. Deel van het gezeik zal groepsdruk zijn. Als je ze door de week in een compleet andere wereld zet zonder hun vriendjes. Zonder de mogelijkheid door de weeks te gaan lopen klooien. En wie weet wat respect kweken. Zou dat niet helpen?

Filmpje gekeken en ik word er eigenlijk alleen maar verdrietiger van. -O- ze willen respect en daarom gaan ze rellen. Daarmee verpesten ze het alleen maar nog meer.

En verveling is van altijd al. Maar waarom nu juist dat het zo ontploft? Toch die verrotte mobieltjes?

Mondy wat betreft recpect voor politie. Ik heb soms ook erge vraagtekens in het gedrag van agenten hoor. Patrouille doen met je voeten op een dashbord. Vorig jaar bij koningsdag een dikke discussie gestart met een paar agenten. Het was onrustig en wat waren ze aan het doen, met de rug naar het publiek lollige filmpjes bekijken op hun telefoon :wow: :oo 8)7 _-:( . Toen ik ze daar op aansprak voelden ze zich betrapt. Daar later ook melding van gemaakt bij de politie van die plaats. Tjsa
Laatst bijgewerkt door karuna op 24-08-20 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:51

dienstplicht klinkt wel leuk... maar is dat dan voor alle jongeren van zegmaar 18 jaar? jongens en meisjes, kansarm en kansrijk?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 12:53

Dienstplicht was toen eerst voor jongens later ook meisjes. En echt iedereen

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:56

juval schreef:
dienstplicht klinkt wel leuk... maar is dat dan voor alle jongeren van zegmaar 18 jaar? jongens en meisjes, kansarm en kansrijk?


Waarom zou je in godsnaam onderscheid maken tussen kansarm en kansrijk? Dat is pure discriminatie. Gewoon, iedereen vanaf leeftijd x/

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:57

Moet je wel het personeel ed voor hebben bij defensie.
Daarbij klinkt dat makkelijker gezegd dan gedaan. Niet iedereen is daarvoor geschikt, medisch/psychisch enz.
Moet je dat willen omwille van een groep die zich niet kan gedragen ?
Die gaat dat in dienst ook niet doen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 12:59

De beruchte s5? Voordeel zou zijn die wel ok bevonden zijn zijn een tijd van de straat. De s 5 mensen ja dat blijft een probleem dan.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:02

Mondy schreef:
Moet je wel het personeel ed voor hebben bij defensie.
Daarbij klinkt dat makkelijker gezegd dan gedaan. Niet iedereen is daarvoor geschikt, medisch/psychisch enz.
Moet je dat willen omwille van een groep die zich niet kan gedragen ?
Die gaat dat in dienst ook niet doen.


Dit inderdaad. Met dat soort mensen is er ook bij defensie geen land te bezeilen en kost nog eens handenvol geld ook. :+

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:07

Mondy schreef:
Moet je wel het personeel ed voor hebben bij defensie.
Daarbij klinkt dat makkelijker gezegd dan gedaan. Niet iedereen is daarvoor geschikt, medisch/psychisch enz.
Moet je dat willen omwille van een groep die zich niet kan gedragen ?
Die gaat dat in dienst ook niet doen.

Personeel bij defensie is één ding. Maar het betekent ook dat de mensen die dienstplicht doen een jaar tot anderhalf jaar later pas kunnen beginnen bijdragen aan de economie. Ook een flinke kost voor de maatschappij.
Er zijn ook genoeg mensen die meer dan voldoende zelfdiscipline hebben, maar absoluut niet passen in een structuur zoals het leger. Ofwel komen ze daar in conflict, ofwel leren ze een soort van 'verstand op nul en blik op oneindig' mentaliteit om hun tijd door te komen. Dus daar creëer je weer andere problemen.
Het is niet voor niets dat de dienstplicht afgeschaft is.
Rellen zijn van alle tijden, denk maar aan voetbalrellen. Met een mix van kortdate handhaving voor het uit de hand loopt en tegelijk kijken waar de oorzaken zitten zal dit ook wel uitdoven.

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:17

Dit soort flapdrollen draagt helemaal niks bij aan de economie. Ze kosten klauwen met geld.
Dus die naderhalfjaar dienstplicht maakt niet zoveel uit denk ik.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:19

Dus alle jongens en meisjes van 18 zijn flapdrollen :?
Of pleit je nu toch voor een selectieve dienstplicht?
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 24-08-20 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:20

Weet je, het verschil is te groot.
Ik, wij, hebben onze kinderen opgevoed met normen en waarden, zo voeden ook mijn kinderen weer hun kinderen op maar soms vraag je je af waar dit heengaat.
Ze zien hoe die gasten zich gedragen tegen agenten, oudere mensen en vrouwen en wat er getolereerd wordt door de overheid.
Dit gaat niet goed zo.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:22

[quote="Sclimpre"]Dus alle jongens en meisjes van 18 zijn flapdrollen :?
Of pleit je nu toch voor een selectieve dienstplicht?[/

Ja vast 8)7

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:24

mijn kinders zijn best vrij opgevoed, met twee zinnen

you have to behave
en je bent verantwoordelijk voor je eigen stommiteiten

en dat werkt heel goed :+

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:41

mijn dochters van 18/19 studeren en werken allebei. Ik zou het niet prettig vinden als zij verplichte dienstplicht zouden moeten doen.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:49

Mensen lees eerst eens!
Rien heeft het over de relschoppers en niet over degenen die netjes hun opleiding doen of werken.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:00

Ja, gelezen, maar dit staat er toch?
rien10 schreef:
juval schreef:
dienstplicht klinkt wel leuk... maar is dat dan voor alle jongeren van zegmaar 18 jaar? jongens en meisjes, kansarm en kansrijk?


Waarom zou je in godsnaam onderscheid maken tussen kansarm en kansrijk? Dat is pure discriminatie. Gewoon, iedereen vanaf leeftijd x/

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:07

Waarom zou je in godsnaam onderscheid maken tussen kansarm en kansrijk? Dat is pure discriminatie. Gewoon, iedereen vanaf leeftijd x/[/quote][/quote]
discrimatie :+ daar hebben we t weer

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:10

rien10 schreef:
karuna schreef:
Dienstplicht herinvoeren met opkomstpicht. Jaartje discipline opdoen :D zou dat helpen?



Oh Ja! En dan niet alleen voor jongens, ook voor meiden.


Heeft helaas niet veel zin, of de leeftijd moet omlaag, het rellen begint al op 13 a 14 jarige leeftijd, dienstplicht vanaf 18 jaar....

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:13

juval schreef:
mijn dochters van 18/19 studeren en werken allebei. Ik zou het niet prettig vinden als zij verplichte dienstplicht zouden moeten doen.


Mijn kinderen studeren ook. Ok, eentje is net klaar.
Ik zou het prima vinden om ze een jaar dienstplicht mee te geven.

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:18

rien10 schreef:
juval schreef:
mijn dochters van 18/19 studeren en werken allebei. Ik zou het niet prettig vinden als zij verplichte dienstplicht zouden moeten doen.


Mijn kinderen studeren ook. Ok, eentje is net klaar.
Ik zou het prima vinden om ze een jaar dienstplicht mee te geven.


niet mee eens. Als mijn dochters klaar zijn hebben ze een aanzienlijke schuld opgebouwd. Dan hoop ik dat ze snel een goede baan vinden om die schuld af te lossen en aan hun toekomst te werken. Ik zie zo'n verplichte dienstplicht niet zitten. Het is al lastig genoeg voor de jongeren om een toekomst op te bouwen, woonruimte te vinden en hun volwassen leven op te starten.