Door wat ben ik gestoken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Door wat ben ik gestoken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 07:56

Hoi allemaal,

Gisteren kwam ik er achter dat ik door iets ben gestoken, ik heb de steek zelf niet vernomen. Maar op een gegeven moment begint de plek waar ik gestoken ben erg pijn te doen, vooral mijn broek erover heen doet veel pijn.

Na een inspectie blijkt er geen teek (wat ik eerst dacht) of ander zwart putje in te zitten. Ik ben dagelijks een paar keer per dag op stal en word vaak gestoken door dazen, die is het dus ook niet want die zijn en veel groter bij mij en ze jeuken gigantisch! Een mug zal het ook niet zijn gezien die bultjes juist wat wittig zijn en deze is echt vurig rood. Een wesp kan het ook niet zijn want die steek voel je en ik ben er allergisch voor.

Ik ben benieuwd of jullie weten wat het kan zijn. Hieronder even een foto, let niet op mijn stoppels. :+
Afbeelding

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Door wat ben ik gestoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 07:58

Kan het van een spin zijn?

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Door wat ben ik gestoken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 08:04

Oh lord dat hoop ik niet! :')

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 08:12

Aangezien het zo rood is zal het eerder iets van een vlieg of daas geweest zijn die een paar bacterien achtergelaten heeft. Dan krijg je een ontstekinsreactie. Vooral vliegen kunnen zo gemeen onopgemerkt een gaatje maken en dan krijg je daarna zo‘n branderig gevoel.
Als het onder je broek gezeten heeft, dan kan het ook nog een mier zijn uiteraard.
Uiteindelijk maakt het niet zo veel uit toch?

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 08:20

Sizzle schreef:
Aangezien het zo rood is zal het eerder iets van een vlieg of daas geweest zijn die een paar bacterien achtergelaten heeft. Dan krijg je een ontstekinsreactie. Vooral vliegen kunnen zo gemeen onopgemerkt een gaatje maken en dan krijg je daarna zo‘n branderig gevoel.
Als het onder je broek gezeten heeft, dan kan het ook nog een mier zijn uiteraard.
Uiteindelijk maakt het niet zo veel uit toch?

Dat zou je denken inderdaad, maar ik heb 'iets' (helaas weten de doktoren niet exact wat) waardoor ontstekingen vaak heel erg uit de hand kunnen lopen. Dus vroeg ik mij eerder af of er een insect is die steekt wat deze rode kleur en pijn afgeeft of dat dit toch weer een ontsteking is op een muggenbeet of wat dan ook.

Een tijdje geleden had ik 2 gigantische ontstekingen aan mijn vingers, 1 omdat ik mij had gesneden (op de een of andere manier komt er heel vaak toch weer een ontsteking van binnenuit op die plek terwijl de huid dicht is) en de tweede door een vingerprikje bij de dokter.

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Door wat ben ik gestoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 08:22

Ik heb ooit eens zo'n bult gehad van een lieveheersbeestje.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 08:25

Dan zou ik er in dit geval even wat betadine opgedaan hebben in jouw geval. Vliegen zijn namelijk heel goor wat dat betreft en die maken echt een vennijnig gaatje. Vliegen zijn juist op dit moment heel vervelend omdat ze nog snel willen voortplanten.

Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 08:28

Waarschijnlijk gewoon een mug met vieze pootje. Zulke plekken heb ik ook. Ze jeuken, irriteren en doen pijn. Vaak komen er blaasjes op of zelfs een geel kopje.
Volgens de dokter gewoon een heftige reactie op een mug.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Door wat ben ik gestoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 08:54

Onmogelijk om hier een zinnig antwoord op te geven. Blijft voor iedereen speculeren.
'Iets' heeft je op die plaats gestoken of gebeten, en 'iets' wat daarmee is binnengekomen (stoffen of organismen) veroorzaakt een reactie.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:24

Het zou een hommel kunnen zijn.

Geeft heel heftige pijn de 1ste 30minuten, daarna zwakt het af en krijg je zwelling ...

Bij mij zag het eruit als bij jou.

Kan uiteraard nog steeds iets anders zijn

Het kan idd ook een bacteriële infectie zijn op de steek, dus hou het goed in de gaten! Dit heb ok ooit gehad na een wespensteek.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Door wat ben ik gestoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 16:21

Ik denk dat zelfs een huisarts hier geen antwoord op heeft...