Vraag het teamlid: Polly

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48495
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Vraag het teamlid: Polly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-20 12:14

* Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Polly, de Shetlander.


Deze maand mochten we voor "Vraag het teamlid" moderator Polly aan ons vragenvuur onderwerpen. Hieronder vertelt ze wat haar grootste blunder is, wat er zo leuk is aan teamlid zijn, hoe een dag als moderator eruitziet en wat er zo mooi is aan het werken in de zorg.

* Hoe lang ben je al teamlid?
Vandaag precies 2 jaar

* Wat is het leukst aan teamlid zijn?
Meedenken om de site nog beter en toegankelijker te maken en het voor iedereen leuk houden online

* Wat is je grootste blunder?
Dat zijn er wel meer, mobiel zitten de mod-knopjes nogal dicht bij elkaar dus ik heb weleens per ongeluk een bericht verwijderd maar gelukkig is dat meestal weer makkelijk te herstellen

* Kan je omschrijven hoe een dag als moderator eruit ziet?
's Morgens kijk ik vaak even kort of er dringende dingen zijn, op een werkdag kom ik er tijdens werktijd meestal niet aan toe om online te zijn of het moet een rustige dag zijn. Alleen kan ik dan elk moment weggeroepen worden waardoor ik vaak geen grotere dingen oppak maar wel achter de schermen meedenk. Na werktijd probeer ik altijd mee te kijken wat er moet gebeurden en dingen op te pakken.
Op dit moment ben ik heel druk met mijn werk waardoor ik wat minder aanwezig ben dan ik zelf zou willen.

* Ben je ook wel eens op Bokt als gewone gebruiker? Oftewel: is Bokt voor jou alleen "werk" of ook nog wel leuk tijdverdrijf?
Ik ben op dit moment door drukte weinig buiten de teamfora op Bokt maar dat heeft meer met drukte te maken, hopelijk komt daar straks weer verandering in als het weer wat rustiger wordt op mijn werk.

* Welke gebeurtenis op Bokt is jou altijd bijgebleven?
De ziekteperiode en het overlijden van Dorine. Heel lang geleden, maar dat heeft echt indruk gemaakt.
Samen met twee andere Bokkers zijn we toen met de trein naar de plek van de georganiseerde rit gereisd. Ik heb Dorine daar ontmoet en ook een hoop bokkers leren kennen.


Afbeelding
Wittie

* Je doet werk voor een paardenforum. Wat is jouw relatie met paarden?
Ik heb in 2000 een shetlander gekocht (Polly), 2 jaar later nog een (Sharif, of beter bekend als Wittie, die heb ik overigens van een bokker gekocht). In de loop der jaren heb ik diverse veulentjes gefokt, opgefokt, beleerd en verkocht. In 2008 is er een Groninger toegevoegd aan het paardenbestand, werderom gefokt door een Bokker. In 2013 ben ik moeder geworden en bleek mijn moeder ernstig ziek, toen zijn de paarden op een lager pitje komen te staan. Mijn Groninger heb ik toen verkocht en uiteindelijk ben ik met de twee shets die ik nog had (Polly en Wittie) in volpension gaan staan. Polly is in 2018 overleden en Wittie staat op dit moment bij een vriendin in een natuurgebiedje lekker in een groep. Ik kom daar nog wel regelmatig en de vriendin waar hij staat gebruikt hem voor kinderlesjes.

* In je profiel staat dat je op de HAP werkt, ambulancechauffeur bent, doktersassistente bent en instructeur. Erg verschillende dingen. Wat vind je het leukst om te doen?
De combinatie. Ik ben 12,5 jaar rij-instructeur geweest voor de auto, motor en brommer. In 2017 ben ik begonnen met mijn werk op een voorrangsvoertuig in de spoedzorg, via daar kreeg ik een baan aangeboden op een huisartsenpraktijk. Ik ben toen gestopt met lesgeven omdat er helaas maar 24 uur in een dag zitten. Ik heb wel mijn bijscholingen gevolgd en ben dus nog altijd bevoegd instructeur.
Ik werk nu deels in de spoedzorg en deels in een huisartsenpraktijk. De combinatie van spoed en daarnaast het leren kennen van de patiënten in de dagpraktijk maakt het een hele fijne combi. Ik moet voor het werk in de dagpraktijk nog wel mijn diploma halen dus naast mijn werk ben ik nog bezig met een thuisstudie voor doktersassistent. Veel kennis heb ik al door mijn werk maar het papiertje is wel belangrijk dus daar ben ik nu mee bezig.

* Wat is het leukste/mooiste dat je hebt meegemaakt in je werk? En het moeilijkste?
Het mooiste in mijn werk is het kunnen bieden van hulp bij mensen in hun kwetsbaarste momenten. Als wij met de gele auto komen voorrijden is dat meestal niet omdat iemand een dwarsliggende teenhaar heeft, zeer regelmatig is er echt wel paniek en om dan rust te kunnen brengen is een hele dankbare taak. Ik vind persoonlijk de ritten met terminale mensen in hun laatste levensfase heel dankbaar, dat laatste stukje kan je maar 1x doen en dat mag IMO best met zo min mogelijk pijn en ongemak.
Lastigere ritjes vind ik de ritten naar bekenden en vooral als het daar dan echt foute boel is, het is fijn dat je er als bekende kan staan voor mensen, ze kan helpen en ook de naasten kan begeleiden maar het geeft je wel een dubbelrol.

* Hoe ervaar jij, als zorgmedewerker, de coronatijd? Voelt het voor jou of jij “extra risico” loopt?
Er wordt goed voor ons gezorgd, er is nog geen tekort aan materialen bij ons (dankzij hard werk van mensen die voor de voorraden zorgen). Natuurlijk lopen we extra risico door bij mensen naar binnen te gaan met mogelijk een besmetting, ik heb ook heel veel hele zieke mensen gezien (ook jonge mensen!) dus ik ben wel heel erg voorzichtig.


* Wat was voor jou het moment dat je dacht “ik wil de zorg in”?
Na het overlijden van mijn moeder. We hebben toen zulke fantastische zorg gehad en ik heb toen pas ervaren wat het voor mensen kan betekenen.

* Je bent ook instructeur.. waarin geef je les?
Motor, brommer en auto; praktijk en theorie. 12,5jr fulltime gedaan maar door omstandigheden gestopt. Heb wel mijn bijscholingen allemaal nog gevolgd dus ik ben nog tot 2026 bevoegd

Fitzroy

Berichten: 25141
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Vraag het teamlid: Polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 16:54

Leuk stukje, Polly :j
Je carrièreswitch blijf ik enorm stoer vinden!

Nairua
Berichten: 41
Geregistreerd: 22-08-20

Re: Vraag het teamlid: Polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 00:34

Ja, je moet het maar durven om alles zo om te gooien

maralyn

Berichten: 10437
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Vraag het teamlid: Polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 09:00

Wat ontzettend stoer en dapper...!!

Er spelen wel heel veel vragen in me op!
Hoeveel uur werk je nu?
En wat zie je in de toekomst?
Vanwaar alsnog doktersassistente erbij?

Echt oprechte interesse. Omdat ikzelf ook naar een carrière switch kijk en ook richting de zorg.

Rocamor

Berichten: 10915
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Vraag het teamlid: Polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 15:27

Leuk stukje zeg!

Begreep ik het nog goed dat je ook op de Dorinedag bent geweest?

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Vraag het teamlid: Polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 21:47

Leuk stukje. En ja de Dorine dag,die blijft bij mij ook in m'n geheugen staan. Haar boekje staat nog steeds in de kast hier.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 21:48

Fitzroy schreef:
Leuk stukje, Polly :j
Je carrièreswitch blijf ik enorm stoer vinden!


+1. 8-) :o

Amado7

Berichten: 10737
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 21:49

Ik vind het altijd zo leuk om te zien dat jij al je werk zo combineert. Heel tof! :)

Siers83

Berichten: 7369
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Vraag het teamlid: Polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 21:57

Leuk stukje

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8347
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Vraag het teamlid: Polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 22:05

Leuk stuk Polly en Banjer!
En wat tof dat je zo veel rijbevoegdheden hebt, op de spoed mag en dan toch kiest om weer bij te leren om bij de huisartsenpraktijk te mogen werken. Lijkt mij inderdaad dankbaar werk zo alles bij elkaar.

Dennis

Berichten: 31476
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 22:18

Leuke foto van Pol! <3

De Dorine-dag was echt eentje om nooit te vergeten, ik ben zo blij dat ik toen met jullie mee kon.
Wat is er veel gebeurd sinds die tijd.

mala26

Berichten: 5007
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Vraag het teamlid: Polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 22:28

Leuk stukje zeg.

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 22:36

Leuk stukje! Toen ik bezig was met mijn rijbewijs heb ik veel aan je reacties gehad toendertijd in een topic.

Stiekem vind ik het wel jammer dat er geen foto bij zit van persoon zelf. Ik ben na al die jaren stiekem wel benieuwd welk gezicht er achter een naam zit haha

janouk
Blogger

Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Vraag het teamlid: Polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 06:00

Interessant. Bedankt voor het inkijkje in je leven.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23477
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 19:32

Fitzroy schreef:
Leuk stukje, Polly :j
Je carrièreswitch blijf ik enorm stoer vinden!

Thnx <3


Nairua schreef:
Ja, je moet het maar durven om alles zo om te gooien

Het was ook wel even spannend hoor maar ben er elke dag nog blij mee


maralyn schreef:
Wat ontzettend stoer en dapper...!!

Er spelen wel heel veel vragen in me op!
Hoeveel uur werk je nu?
En wat zie je in de toekomst?
Vanwaar alsnog doktersassistente erbij?

Echt oprechte interesse. Omdat ikzelf ook naar een carrière switch kijk en ook richting de zorg.

Thnx
Ik werk nu 30u ongeveer. 20u in de huisartsenpraktijk en 10u in de spoedzorg.
Ik zou dolgraag fulltime op de ambu willen maar helaas is dat nu echt geen optie. Mijn partner werkt ook onregelmatig en toen ik me ging laten omscholen hebben we afgesproken dat ik iets zou zoeken wat af te stemmen is op zijn diensten zodat we geen oppas nodig hebben in de nacht. Ik werk doordeweeks 2,5dag en vaak in het weekend als hij vrij is.
Ik was dus instructeur maar in dat werk is er geen CAO en dus ook geen secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook geen pensioen etc. Ik was wel een beetje klaar met een oproepcontract en onzekerheid. Ik kreeg deze baan aangeboden tijdens een dienst waar ik samen met een van de huisartsen waar ik nu mee werk samenwerkte en dat beviel heel erg goed dus vandaar deze stap. En eerlijk is eerlijk, kantooruren werken is best fijn hoor na jaren lang 3 avonden in de week vast les te moeten geven. Natuurlijk werk ik op de HAP wel de avonden soms maar dan mag ik zelf kiezen


Rocamor schreef:
Leuk stukje zeg!

Begreep ik het nog goed dat je ook op de Dorinedag bent geweest?

yes, samen met Dennis en Obelix volgens mij


obelix schreef:
Leuk stukje. En ja de Dorine dag,die blijft bij mij ook in m'n geheugen staan. Haar boekje staat nog steeds in de kast hier.

Hier staat hij ook!


Amado7 schreef:
Ik vind het altijd zo leuk om te zien dat jij al je werk zo combineert. Heel tof! :)

Thnx!


Muiz schreef:
Leuk stuk Polly en Banjer!
En wat tof dat je zo veel rijbevoegdheden hebt, op de spoed mag en dan toch kiest om weer bij te leren om bij de huisartsenpraktijk te mogen werken. Lijkt mij inderdaad dankbaar werk zo alles bij elkaar.

Het is echt heerlijk werk om te doen


Dennis schreef:
Leuke foto van Pol! <3

De Dorine-dag was echt eentje om nooit te vergeten, ik ben zo blij dat ik toen met jullie mee kon.
Wat is er veel gebeurd sinds die tijd.

Ik ben je zo dankbaar voor die serie foto's die je toen van haar gemaakt hebt. Wat kennen wij elkaar eigenlijk al lang he!


Nicje87 schreef:
Leuk stukje! Toen ik bezig was met mijn rijbewijs heb ik veel aan je reacties gehad toendertijd in een topic.

Stiekem vind ik het wel jammer dat er geen foto bij zit van persoon zelf. Ik ben na al die jaren stiekem wel benieuwd welk gezicht er achter een naam zit haha

Wat leuk om te horen!! Graag gedaan.
En ik hou niet zo van op de foto maar zal weleens neuzen of ik nog wat heb.

Iedereen die ik niet gequote heb: dankjewel voor de superleuke reacties! Heel blij mee!